6.5

Halo: Spartan Assault


Arkádové Halo útočí na Steam

Recenzia pre PC, Mobil, Xbox360, Xbox One, WP
Halo atmosféra
rozmanité prostredia a úlohy v misiách
palebná sila silných zbraní
rozsekané na krátke misie
na PC zlé ovládanie tankov
stratený príbeh


Nová časť Halo série nazvaná Halo Spartan Assault pokračuje vo svojom putovaní naprieč platformami. Od pôvodnej mobilnej verzie už prešla cez Windows 8, Xbox One, nedávno sa dostala na Xbox 360 a najnovšie už zaútočila aj na Steam. Na všetkých ukázala svoju akčnú-arkádovú hrateľnosť, v ktorej sa Spartan vojaci prestrieľavajú nepriateľskými vojskami covenantov. Je to síce odskok od štandardných FPS Halo hier, ale súčasne príjemné osvieženie značky. Možno nie až také výrazné a kvalitné, ako svojho času strategické Halo Wars, ale na oddych a zabitie času do príchodu Halo 5 postačí.

V hre sa dostaneme do príbehu Spartanov a zažijeme ich prvé Spartan Ops misie v čase medzi Halo 3 a Halo 4. Vojna už síce skončila, ale malé osamotené jednotky covenantov pokračujú v bojoch ďalej. Spartania a UNSC ich musia zastaviť. Prevedú nás tak 30 misiami v ťažení, rozdelenom na 6 kampaní v rôznych lokalitách. K tomu ak máte Xbox verzie hry, tie majú pridanú ešte kooperačnú kampaň s piatimi misiami, v ktorých sa hráči postavia Floodu. Výrazný alebo lepšie vykreslený príbeh, ako sme na to zvyknutí z Halo série, od tejto hry však nečakajte. Pozadie príbehu vám vyrozprávajú len statické scény pred misiami a popisy úloh. Celý dej sa medzi bojmi stratí.

Halo v novom pohľade a s novým štýlom hry.



Hrateľnosť je postavená na princípe 360-stupňových strielačiek s pohľadom zhora a teda ovládate svoju postavu a popritom likvidujete svoje okolie. Strieľate mimozemšťanov každého druhu, ničíte ich vozidlá, explodujúce sudy, vytvárate si cestu prostrediami a popritom plníte úlohy - od zachraňovania vojakov, cez čistenie oblastí, výjazdom vozidlami, eskortovanie až po obranu lokalít. Niektoré misie sú viac, niektoré menej akčné, iné postavené na rýchlosti, ale všetky majú jedno spoločné a to, že sú krátke.

Misie sú citeľne stavané na mobil, čo sa odráža na ich dĺžke. Každá tak má maximálne 5 až 7 minút pre rýchle prejdenie. Nie je to problém hry, ale na veľkých platformách ako PC alebo Xbox by sa uživili aj rozsiahlejšie misie a hlbšie zapracované prvky. Na instantný zážitok za nízku cenu to však postačí. K tomu misie sú síce krátke ale aj náročné. Nepriatelia sú relatívne silní a aj najmenší coventanti, s ktorými ste vo FPS Halo hrách nemali problémy, tu môžu v skupinkách rýchlo vynulovať váš štít a ďalšou ranou vás zneškodniť. Nehovoriac o väčších nepriateľoch s raketami a laserovými sniperkami. Dôležité je tak vyhýbať sa priamej streľbe, sledovať si náboje v zbraniach, spoliehať sa na nízke IQ protivníkov a pomaly takticky útočiť. Žiaľ, miestami sa to strháva do stereotypu, a to ako preto, že po zabití opakujete misiu kompletne celú, tak aj pre nižší počet nepriateľov v prostrediach. Stereotyp našťastie dokáže eliminovať používanie vozidiel alebo stacionárnych guľometov a diel, s ktorými sa hra stáva skutočne zábavnou. Až na miestami frustrujúce ovládanie vozidiel na PC - špeciálne tankov.

Ovládanie klávesnicou a myšou síce nie je zlé vyladené, len si potrebujete zvyknúť, že postava zbraňou nesleduje pohyb myši, ale pohyb kurzoru. Okrem toho, ako pri ovládaní postavy, tak aj pri ovládaní vozidiel, smerové šípky ukazujú presne smer postavy. Robí to problém hlavne pri vozidlách, konkrétne tankoch, ktoré sú pri tomto ovládaní nemotorné. Ideálna by bola zmena ovládania na smerovú šípku a natáčanie. Vhodnejšie je tak používať na hru gamepad. Ten je efektívnejší ako klávesnica a rovnako prehľadnejší ako touchscreenové ovládanie, pri ktorom si na mobiloch často zakrývate dôležité miesta.

Hra má akú-takú hĺbku a ponúka získavanie XP bodov, za ktoré si môžete pred misiami kúpiť lepšie zbrane, granáty, špeciálne vybavenie ako hologram, alebo lepšie štíty. Hru si môžete aj skomplikovať lebkami. Tie napríklad ponúknu len jednorázový štít alebo streľbu, ktorá vám bude uberať zo štítu a to všetko za vidinu zisku a viac XP bodov. V tomto ohľade majú mobilné verzie výhodu a to kupovanie bodov za mikrotransakcie - možno aj zbytočné, keďže väčšinou upgradom zbraní chýba hlbší zmysel alebo vylepšenie hrateľnosti.

Vizuálna stránka je na slušnom štandarde pre tento typ hier. Čistá a vyhladená grafika poteší hlavne na Xbox konzolách a PC. Na mobiloch a  Windows 8 je mierne slabšia verzia bez kvalitnejších svetelných efektov a antialiasingu, no napriek tomu na malých obrazovkách vyzerá decentne. Ak sa rozhodujete pre PC verziu, určite zvoľte Steam verziu. Je vizuálne kvalitnejšia, má možnosť nastavení a definovania kláves a funguje s gamepadom aj na touchscreene, stačí si len vybrať. Jediná škoda, že autori ešte viac nezapracovali na tieňoch postáv, ale efekty silných zbraní a expolózie to vynahradia. Určite sa tvorcovia mimo mobilov mali zbaviť toho zvláštneho a zbytočného ohraničenia obrazovky.

Keď to zhrnieme, Halo Spartan Assault je malým ale decentným prírastkom do Halo kolekcie. Je to rýchla a instantná hra, síce len s minimalistickým príbehom, ale fanúšikom spríjemní aktuálne hluché Halo obdobie. Oživí atmosféru boja ľudí a covenantov a vydrží aj niekoľko hodín. Možno PC verzii chýbajú bonusy, ktoré by ju obohatili oproti mobilnej verzii, na druhej strane, cena je nízka a zodpovedá ponuke.

Okrem útočných budú a aj časové a obranné misie.




napísal saver 10.4.2014



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.