Vo Far Cry 4 vás nespustia z očí miestne frakcie, postavy, ale ani tigre |
Nepriateľ môjho nepriateľa je môj priateľ.
Ako sme už mohli vidieť a počuť z videí uvoľnených Ubisoftom Montreal počas E3, Far Cry 4 nebude proste len úspešné Far Cry 3 prenesené niekam na svahy Himalájí. Nový diel má byť otvorenejší, s väčším vplyvom hráča na okolité prostredie a vývoj udalostí, kooperáciou a množstvom hračiek, slonov či vozidiel porozhadzovaných na každom kroku. Opäť trochu viac než na E3 prezradil Ubisoft v rozhovore pre gamespot.
Vo Far Cry 4 sa stretnete so "živšími" frakciami, ktoré budú vnímať vaše konanie a reagovať na vaše činy. To sa netýka iba skupín, ale aj jednotlivcov. Ak pomôžete jednej postave, je pravdepodobné, že si tým kazíte vzťahy so všetkými jej neprajníkmi. Ak obsadíte outpost, nepriatelia jeho pôvodného majiteľa si to všimnú a môžu sami vyvinúť nejakú snahu, aby vás odmenili. Ubisoft by tak chcel pripraviť o čosi uveriteľnejší svet, kde aj spomenuté získavanie outpostov nebude iba o boji, ale bude zapadať do vášho celkového snaženia v ázijskom miništáte.
Živý otvorený svet sa prenáša aj do príbehových misií. Vo Far Cry 3 sa často odohrávali v malých uzavretých lokalitách, v ktorých hráč proste len urobil, čo sa od neho očakávalo a to veľmi nekorešponduje so smerom, kam sa Far Cry v novom svete uberá. Vo Far Cry 4 sa budú príbehové postavy zaujímať aj o vašu činnosť mimo príbehu, budú ju hodnotiť a budú sa o tom chcieť rozprávať a to samozrejme ovplyvní aj príbehové misie. Z technických dôvodov sa ale aj tak nájdu momenty, ktoré budú musieť prebehnúť "podľa plánu", čím sa asi myslia hlavne dôležité momenty v príbehu a časti pretkané cut-scénami.
Prídu aj ďalšie, menšie úpravy, ktoré si vyžiadala sama komunita. Napríklad menej rušivých "kecov" hlavnej postavy, s ktorými to Jason Brody občas preháňal a väčšinu hráčov rušil pri vychutnávaní atmosféry a plnení úloh. Napriek tomu sa ale autori monológov predsa len nevzdali a využijú hlavne to, že hlavný hrdina, Ajay, spoznáva Kyrat spolu s hráčom. Zmena sa dotkne aj systému zakrádania sa, ktorý už nebude ponúkať tak nápadné skrýše a ani vyvýšené pozície už neposkytnú hráčovi toľko bezpečia ako vo Far Cry 3. Napríklad pred tigrom sa na strom určite neschovávajte. Preč je samozrejme aj "neviditeľnosť" pod vodou, ktorú by ste v chladnom himalájskom podnebí aj tak nevyužili. Hornatá a hlavne zasnežená krajina však ponúkne nové príležitosti, ktoré ale autori spolu s ďalšími vecami týkajúcimi sa interakcie so zasneženými svahmi, predstaví až keď budú pripravené.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- PC verzia Ghost of Tsushima zmizla z ponuky 180 krajín 276
- RECENZIA: Homeworld 3 9
- Nový Lord of the Rings: The Hunt for Gollum film ohlásený, príde v roku 2026 82
- DOJMY: Forgotten but Unbroken 16
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 100
- Sarah Bond: Nová Xbox konzola bude zameraná na výkon, každá naša hra príde do Game 83
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 109
- Ubisoft oficiálne potvrdil názov Assassin's Creed Shadows pre novú hru, predstaví 42
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 22 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|