Assassins Creed: Syndicate

napísal Gam_er 19.11.2015 pre PS4

9.0

Užívateľská recenzia

Rok ubehol ako voda a máme tu znova niečo, na čo mnohí čakali, čo mnohí zatracovali a mnohí buď milujú alebo nenávidia. Áno hádate správne. Jedná sa o ďalší diel zo série Assassins Creed, tento krát s podtitulom Syndicate. V ňom sa pozrieme do Viktoriánskeho Londýna hneď s dvojicou assassínov, súrodencami Jacobom a Evie Frye. 

Ubisoft a jeho krušná minulosť posledných rokov.

Skôr než začneme pripomeňme si fakt, že Ubisoft to kvôli postupnému úpadku série, či loňskému Unity naozaj nemal tohto roku ľahké. Hráči nadšení z Francúzskej revolúcie obalenej v úchvatnom nextgen kabáte, dostali namiesto jedla z 5 hviezdičkovej reštaurácie, len akýsi mrazený polotovar. Ten bol plný bugov, glitchov, prepadov fps a mnohých chýb, ktoré im úsmev na tvári rýchlo, ale zato účinne zmrazili. Nasledovalo veľa záplat a práce na hre pokračovali za pochodu. Na takéto praktiky nie sme až tak zvyknutí (beta testeri to však mohli zobrať športovo). Tento rok teda bola v stávke jedna z najzárobkovejších značiek a okrem nej, tak trošku aj pošramotená celková povesť francúzskeho vydavateľa (Watchdogs, grafické downgrady, zavádzanie...). Ubisoft teda dobrú hru potreboval vydať viac ako soľ. 

19. storočie, Viktoriánsky Londýn.

Ako už z názvu tejto doby vyplýva, jedná sa o vládu kráľovnej Viktórie, ktorá trvala pekných 63 rokov. Tá pre Britov znamenala dobu blahobytu, či dlhodobého mieru. Populácia sa v Londýne rozrástla na viac než 6 miliónov obyvateľov. Sme svedkami industriálnej revolúcie, z komínov sa začal vznášať dym, vznikla prvá verejná doprava, po vode sa preháňali parníky a po železniciach vlaky. Taktiež to bola doba štátom zriadených chudobincov, hustej hmly, prvých operácií , či vyčíňania jedného z najznámejších vrahov Jacka Rozparovača, ktorého totožnosť do dnes nebola nikdy potvrdená.

V úvode hry sa nachádzame v prítomnosti, v spoločnosti Abstergo.  Tam našli spôsob, ako na základe DNA rozlúštiť spomienky predkov z minulosti a znovu prežiť ich dobrodružstvá. Konkrétne ide o dobrodružstvá točiace sa okolo artefaktov, známych ako Úlomky raja. S ich použitím človek získa obrovskú moc, s ktorou dokáže ovládnuť, či zničiť svet. Po zneužití tejto moci túžia templári, pred ktorými sa nás snažia ochrániť už dlhé veky assassíni. Tento krát sa jeden z týchto úlomkov nachádza v Londýne. Neďaleko pôsobia naši hrdinovia Jacob a Evie, ktorí sa nachádzajú v meste Crawley. Obaja sú už zabehnutými assassínmi, ktorí pokračujú v šľapajách svojho otca. Dozvedáme sa, že Londýn je pod kontrolou tepmlárov. Tí ho pod vedením ich Grand Mastra Crawforda Starricka celý okupujú a snažia sa Úlomok raja získať pre seba. Je teda len na nás, aby sme Londýn z ich područia vymanili, (načo sa bude primárne sústrediť Jacob) a našli Úlomok raja skôr než oni (to zase bude najviac zaujímať Evie). Príbehová linka je fajn, ozvláštňujú ju dve postavy a nenudí. Ale ako taká, mohla byť pokojne aj o trochu dlhšia. 

Novým hrateľným prvkom v sérii je už spomínaná dvojica hlavných postáv. Jacob berie veci s nadhľadom, je občas drzý, vtipný a patrí k zdatným bojovníkom. Evie je zodpovednejšia, slušná k ľuďom a jej devízou je stealth postup. Čo sa tejto dvojice týka, Ubisoftu sa konečne podarilo od čias Ezia Auditore priniesť charizmatické postavy, ktoré vás oslovia a budete s nimi sympatizovať. Vaše postavy majú vlastné príbehové misie, no mimo nich si ich môžete v menu ľubovoľne prepínať a plniť vedľajšie úlohy s tým, kto vám je milší. Obe postavy sa od začiatku prezentujú veľmi suverénne a nebojácne. V dôsledku toho sa nemaskujú kapucňou, ako ich predchodcovia. Tú si nasadzujú iba v stealth režime, kedy sú nútení sa zakrádať.

Hrateľnosť prešla zmenami, ktoré jej veľmi prospeli. Londýn je rozdelený na viacero veľkých štvrtí, ktoré sa ďalej delia na menšie časti. Tie dobíjate zabitím vyššie postaveného templárskeho vodcu, ktorý má danú časť pod palcom. Po dobití všetkých častí jednej štvrti, jej oslobodenie vrcholí súbojom vášho a nepriateľského gangu. 

Čo sa súbojov týka, zmenila sa doba a tak aj výzbroj. Meče sa stali archaizmami a väčšinou tu prevažujú pästné súboje. Je však na vás, aký štýl boja vám vyhovuje a čím vybavíte svoje postavy. Okrem pästí, máte k dispozícii ešte buď palicu so skrytou čepeľou alebo mačetu. Súbojový systém je istejší, stabilnejší, elegantnejší, presnejší a zábavnejší ako v predchodcoch. Pribudli nové zakončenia, pohyby a animácie. Menej lineárna je aj samotná eliminácia vašich cieľov. Počas nej máte k dispozícii viacero ciest, ktorými sa vydať a môžete využiť k zabitiu viac možností (spolčiť sa s blízkym človekom vášho cieľa, ukryť sa v jeho pracovni, uniesť niekoho, kto vám k cieľu umožní prístup a podobne). Tieto možnosti jemne pripomínali Hitmanovské taktiky a hre sadli, pričom by ich autori v budúcnosti pokojne mohli zapracovať aj hlbšie. 

Parkúr je presnejší a postavy robia presne to, čo chcete aby robili. Tomu dopomáha aj menšia úprava v ovládaní, kedy je osobitne riadený pohyb hore a dolu. Pohyb mestom dostal dve výrazné novinky. Tou prvou je vystreľovací hák. Výborne uľahčuje pohyb mestom a dopĺňa parkúr. Viete ho vystreliť z jednej budovy a pomocou neho sa premiestniť na druhú. Taktiež ho viete vystreliť zo zeme na budovu a expresne sa dostať na jej vrchol. To sa skvele hodí k únikom, keď sa chcete rýchlo stratiť. Ďalšou výraznou novinkou v pohybe mestom sú koče. Poslúžia vám na rýchly presun z bodu A do bodu B. Dajú sa kradnúť podobne ako autá v GTA a vaši assassíni nimi vedia vrážať do iných pri naháňačkách, či bojovať na streche v prípade, že je to potrebné.  Ovládanie kočov je trošku kostrbatejšie, ale pri dlhšom hraní sa naň dá zvyknúť. 

Celkovo sa Syndicate hrá veľmi dobre. Je vidieť, že mesto žije a popri story linke vám ponúka množstvo aktivít, pri ktorých strávite dlhé herné hodiny a nebudú vás nudiť. Tieto aktivity zahŕňajú napríklad zbieranie rôznych predmetov, dobývanie území, hon na templárov, lov odmien, únosy kočov, klub bitkárov, oslobodzovanie detí z tovární kde ťažko pracujú, eliminácia vyššie postavených templárov, úlohy spojencov a mnoho ďalších. Medzi vašich spojencov patria z dejín známe postavy ako spisovateľ Charles Dickens, šéf inšpektor Scotland Yardu Frederick Abberline,  vynálezca Alexander Graham Bell, zakladateľka prvej školy pre ošetrovateľky Florence Nightingalová, prírodovedec Charles Darwin, filozof Karl Marx a neskôr aj samotná kráľovná Viktória. 

Okrem toho nás Ubisoft vezme z Viktoriánskeho Londýna aj do iného časového obdobia a to I. svetovej vojny. Tu si strihneme voľný pohyb po meste a zopár úloh s treťou postavou. Celé to oživuje hrateľnosť a rád by som si v budúcnosti zahral AC práve v tomto období. Ďalej by som rád vyzdvihol tradičnú českú lokalizáciu, ktorá je tento rok konečne na PS4 kompletná, teda okrem hlavných titulkov je v češtine aj všetko ostatné. 

Tradičné pre AC sériu sú upgrady. Tie sú tento krát prekopané detailnejšie a nájdeme tu hlbšie RPG prvky oproti vlaňajšku. Vylepšujete si schopnosti vašej postavy, gangu, celkovú výzbroj a vyrábate predmety zo surovín, ktoré nachádzate v truhliciach po meste. Ich vykrádanie je oveľa efektívnejšie a rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Každá z postáv má vlastné vylepšenia takže to, ktoré si kúpite pre Jacoba si musíte znova kúpiť aj pre Evie. Obaja sa ale líšia zopár špeciálnymi schopnosťami. S upgrade systémom sa spájajú aj pre single player hry nechválne známe mikrotransakcie. Tie sú prítomné napriek minulej kritike aj tento krát. No na rozdiel od Unity, tu mi vôbec nevadili. Tvorcovia výborne systém odmien optimalizovali. Takže pokiaľ nie ste úplne zbrklý a netrpezlivý jedinec, ktorý chce mať hneď na začiatku k dispozícii všetko, nebudete vôbec nútení k vytiahnutiu vašej peňaženky a hra vám všetko pekne v čas odomkne. 

Čo sa technickej stránky hry týka, na PS4 si drží takmer vždy stabilných 30fps. Mierne problémy som však zaznamenal pri divokých kočovných naháňačkách, kedy z kočov odletujú časti a hra občas trhla. Oproti Unity pokleslo rozlíšenie z 1080p na 900p. Tento fakt mi ale naozaj nevadil, pretože pokiaľ si nevezmete k hraniu ďalekohľad alebo lupu, nie je to do očí bijúce. Vývojári sa s enginom a optimalizáciou krásne pohrali a výsledok je viac než uspokojivý. Pravdou je, že okrem zníženia rozlíšenia ubrali aj nejaké detaily. Tu však znova musím povedať, že im to nemám za zlé. Unity síce vyzeralo krásne, ale hralo sa hrozne. Syndicate sa hrá výborne a aj napriek tomu, že nedosahuje krásy Unity vyzerá veľmi pekne.

Ponúka detailne spracované mesto a krásne výhľady z vysokých budov. Londýn má pri rôznych štvrtiach a striedaní dňa a noci osobitnú atmosféru. Neviem sa teda rozhodnúť, či som miloval prechádzky mestom viac v noci, kedy ho sužovala hmla a bolo krásne vysvietené, alebo počas dňa pri slnečných lúčoch. Z komínov sa vznáša dym, mestom premávajú koče, železnicami vlaky, po Temži pendluje lodná doprava a celkovo mesto pôsobí veľmi živým dojmom. Dovolil by som si povedať, že dokonca najživším a najlepším dojmom z pomedzi všetkých doterajších sandboxov. K dokonalosti mi chýbal len istý druh interakcie s okolitými ľuďmi. 

Záver

Pre mňa osobne bola séria Assassins Creed od druhého dielu až po Revelations, jednou z najlepších hier aké som kedy hral. Potom sa to so značkou akosi začalo otriasať a kvalita hier bola ako na horskej dráhe. Čím novší diel, tým to bolo celé slabšie, len v rozdielnych stránkach od svojho predchodcu. Až sme došli k úplnému UNITY fiasku z minulého roka. Tohto roku je našťastie všetko inak. Ubisoft napráva reputáciu značky a prináša konečne AC hru, akú si jej fanúšikovia zaslúžia. Zaujímavé a krásne spracované Viktoriánske obdobie, charizmatické hlavné postavy s ktorými budete sympatizovať, živé mesto s množstvom obsahu, typicky príjemná dobová hudbu a rozmanité úlohy, ktoré vás zabavia desiatky hodín. Toto všetko je nový Assassins Creed Syndicate, ktorý odporúčam jednoznačne fanúšikom série a taktiež aj novým hráčom. Pretože ak niekedy za posledné roky bol priestor, kedy začať hrať AC sériu od aktuálneho dielu, tak je to práve teraz.   

 

PLUSY:

  • krásne spracovaný živý Londýn
  • sympatické hlavné postavy
  • množtvo obsahu a variabilita úloh
  • hlbší upgrade systém
  • novinky v hrateľnosti (koče, vystreľovací hák, vlaky...)
  • širšie spracované druhé časové obdobie 

MÍNUSY:

  • príbehová linka mohla byť dlhšia 
  • menšie nedostatky v jazde na koči 





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.