8.5

Assassin's Creed: Syndicate


Kto ovláda Londýn, ovláda svet

Recenzia pre Xbox One, PC, PS4
dve veľmi dobre spracované hlavné postavy
druhé časové obdobie s treťou postavou
atmosferický Londýn
hlboké RPG prvky, skillovanie, craftovanie, teraz pre dve postavy a gangy
lepšie zapracovaný stealth
prídavok kočov a vlakov oživuje pohyb po meste
kooperácia by sa v hre uživila
prítomnosť je v hre znovu orezaná
nudné boje s bossmi


Assassin's Creed séria je už stálicou na hernom nebi a už 9 rokov ponúka hráčom zážitky umiestnené do rôznych období a v rozličných častiach sveta. Spoznali sme už takto niekoľko miest na blízkom východe, navštívili sme aj Taliansko, aby sme následne spoznali revolučnú Ameriku a potom sa vrátili späť spoznávať históriu Európy. Tu sme minulý rok prešli Parížom a teraz sa presúvame do viktoriánskeho Londýna - vo svojom čase najdôležitejšieho mesta na svete. Kto ho ovládal, ovládal svet. Vedia to aj templári aj assassini, a preto začína ďalší veľký boj.  

Séria totiž sleduje boj týchto dvoch skupín o kontrolu nad mestom. Sleduje ich z prítomnosti, kedy ľudia, konkrétne zo spoločnosti Abstergo, rozkódovali spomienky zachované v DNA a môžu tak prežívať príbehy svojich predkov. Ale systém nebol vytvorený pre zábavu. Spoločnosť, ktorá systém vytvorila, cielene sleduje osudy členov spolku assassinov a ich kontakty s relikviami nazvanými Pieces of Eden, ktorými možno ovládnuť, zničiť alebo aj zachrániť svet. Svojho času to dokázal Desmond, hlavná postava v prítomnosti, ešte keď hra mala aj rozsiahlejšiu súčasnú líniu. Tá sa postupne scvrkávala až na malé scény, ktoré už len zachytávajú príbeh ľudí v prítomnosti a ich boj proti Abstergu. Rovnako to je aj v novom Assassin's Creed: Syndicate.

Prítomnosť bola rozporuplnou časťou hry. Niektorým sa páčila, iným nie a Ubisoft sa zariadil podľa tej druhej skupiny. V novej generácii už túto časť rozvíja len pomaly a už nie je nosnou časťou hry. Je to doplnok, ktorý síce pridá pár informácii o vývoji udalosti, ale už sa tam veľmi nezahráte. Čo je teraz dôležitejšie, je Londýn v roku 1868...

Vitajte v Londýne - strede sveta.



Preberiete úlohy dvojičiek Jacoba a Evie Fryovcov, vycvičených assassinov pokračujúcich v stopách svojho otca. Žijú v anglickom meste Crawley, v ktorom robia poriadok s templármi, ale rád assassinov v Londýne padol a mesto je vydané na napospas templárom. Súrodenci sa tak odhodlajú na ťažkú úlohu, ovládnuť mesto a zároveň získať Piece of Eden artefakt, ktorý je v Londýne. Ten chce získať aj tím v prítomnosti, ktorý sa vydáva na nebezpečnú úlohu.

Vďaka Jacobovi a Evie hra ponúka novú situáciu, pretože budete hrať s dvomi postavami. Každá má síce svoje príbehové misie, ale mimo misií si ich môžete ľubovolne prepínať, rovnako ako to fungovalo v GTA V. Zatiaľ čo Jacob je zábavný dramatický chlapík a je lepší v bojoch, Evie je milá, ale viac cieľavedomá a lepšia v zakrádaní sa. Obaja spolu tvoria veľmi dobrú hereckú dvojicu, čo si skutočne v prestrihových scénach užijete. Postupne s nimi budete prechádzať Londýnom a stretávať známe postavy danej doby, špeciálne Dickensa, Darwina alebo Grahama Bella. Bonusom je Frederick Abberline, známy detektív, ktorý šiel po stopách Jacka Rozparovača (toho však budete chytať len v DLC obsahu). Každý z nich vám ponúkne svoje misie k svojmu špecifickému zameraniu a popritom vám porozpráva svoj príbeh.

Hlavný príbeh sa však týka miestnych templárov, ktorých budete postupne eliminovať a dostávať sa hlbšie do miestnej vládnucej vrstvy. Už to však nie je cirkev a šľachta ako v Unity, ale posunuli sme sa vpred, kedy mesto ovládajú podnikatelia a politici, keďže sa vtedy začal vytvárať systém, aký tu poznáme dodnes.  Napriek tomu, že je to pekne zachytené, príbehu chýbajú hlbšie emócie, ako sme videli napríklad v Unity. Skôr je to oddychovka ako Black Flag. Možno aj preto, že Londýn nie je taký depresívny, ako by sme čakali. Má síce rôzne druhy počasia, dažde, hmly, ale za slnečných dní je nádherný, farebný a pôsobivý. Autori nechceli ukazovať depresiu, ale naopak posun vpred. Zachytávali začiatky technickej revolúcie, kedy sa začali rozmáhať nové technológie a ľudstvo uskutočnilo veľký skok dopredu. To sa odrazí aj na vašom vybavení a možnostiach.

Vlaky fungujú naplno a budete ich aj náležite využívať. Rovnako na vode premávajú parníky, aj keď autá ešte nie sú, ale napriek tomu autori pridali možnosť rýchlejšieho presunu veľkým mestom, a to pomocou kočov a drožiek. Hrateľnosť titulu sa tak posúva vpred a nielen týmto, mení ju aj vystreľovací hák, ktorý rovnako zrýchľuje presuny a hlavne úteky.

videorecenzia

Ale koče a lano nepredstavujú všetky zmeny v hrateľnosti. Doba zmenila aj zbrane. Meče sú už zastaralé, nepraktické, a preto assassini majú len malé šable, palicu s ukrytým nožom a oceľové boxery. Všetky tri zbrane si budete môcť vymieňať, postupne vylepšovať a sami si vyberiete, s ktorou sa vám najlepšie bojuje. Túto výzbroj môžete následne kombinovať s nožom alebo pištoľou, nechýbajú dymovnice a expodujúce fľaše. Všetko využijete pri neustálych bojoch. Tie sa napriek zmene zbraní dramaticky nezmenili, skôr sa len rozšírili možnosti, ale stále môžu so slabými zbraňami trvať dlho a byť repetitívne. Špeciálne súboje s bossmi. Na druhej strane postupne, ako si odomykáte skilly postavy, začnete zabíjať efektívnejšie a rýchlejšie. Ale aj v takom prípade, keď na vás útočí päť nepriateľov, je lepšie zvoliť útek. Ten je vďaka AI nepriateľov často jednoduchý a umožní vám ukryť sa a znovu vrátiť s novou taktikou, ako prejsť danú misiu. 

V misiách budete napríklad prepadávať vlaky, prenasledovať ciele, utekať pred nepriateľmi na kočoch, oslobodzovať deti nútené k práci, naháňať ľudí, ochraňovať iných ľudí a hlavne likvidovať templárskych bossov. Popritom aj postupne ovládnete štvrte mesta, pričom každá z nich má vlastnú vedľajšiu misiu. Je tu toho množstvo, a preto zamrzí, že na všetko budete sami, keďže Ubisoft tentoraz kooperáciu do hry nedal. Je to škoda, keďže má hra dve hlavné postavy a tvorcovia to mohli ideálne využiť. Multiplayer tiež absentuje, ale ten nikomu chýbať nebude, ale toto mohlo byť aspoň v špeciálnych misiách tak ako v Unity. Keď však nie je parťák, pomôcť vám môže aspoň váš gang, ktorý prakticky nahradí tretiu postavu vo vašom tíme. Spoločníkom budete taktiež vylepšovať schopnosti, budú tak silnejší, bude ich viac a dokážu lepšie bojovať. 

A gang sa vám určite zíde. Totiž napriek tomu, že Londýn nemá také husté obyvateľstvo ako Paríž v Unity, nepriatelia sú na každom kroku a útočí ich veľa naraz. Vždy je tak dobré mať poruke dvoch-troch ľudí v skupine. Spoločníci sa budú venovať poskokom a vy tak môžete ísť ďalej za svojim cieľom. Teda ak idete cestou sily. Svoj postup si často budete môcť vyberať sami a je na vás či budete misie prechádzať násilne, alebo sa budete snažiť o maximálny stealth postup, ktorý je často v misiách odmenený. Niekedy máte bonusy k hlavnému cieľu za to, že splníte úlohu potichu, bez poplachu, nikoho nezabijete. Alebo naopak - niekoho ešte popri misii musíte zabiť.

Mesto je rozsiahle a detailné.



Hra vám ponúkne pôsobivý výlet viktoriánskym Londýnom, ale popritom všetkom dostanete aj nové informácie okolo Pieces of Eden a posun príbehu v tejto oblasti. Síce to nie je veľký skok, ale znovu sa dozvieme viac o tom, čo sa deje a o čo ide v oveľa väčšej hre, ako hráme my. Autori špeciálne pridali bonusové informácie do voliteľnej úlohy, ktorá nás podobne ako Unity presunie v čase do inej doby, do postavy iného zabijaka, ktorému budú odovzdané dôležité informácie. Tieto voliteľné misie vám pridajú hodinu-dve nových úloh v inej atmosfére ako samotný hlavný titul a aj s rozšírenou taktikou vzhľadom na posun v čase. Aj bez nich vám kampaň vydrží aj 20-30 hodín, a to čisto len príbeh. Následne ešte môžete desiatky hodín oslobodzovať všetky štvrte Londýna, vyzbierať všetky bonusy, truhlice a vylevelovať svoje postavy na maximum. Obsahu má Londýn dostatok.

Vizuálne ukazuje assassin ako majú vyzerať sandboxovky v aktuálnej generácii. Možno pár detailov oproti Unity tvorcovia ubrali, ale zato získali plynulý framerate na oboch konzolách. Z vizuálnych detailov veľa zmien nezbadáte, ibaže je v uliciach viditeľne menej ľudí, ale k Londýnu sa to hodí. Je to moderné mesto, väčšina ľudí sa pohybuje kočmi, ktorých sú teraz plné cesty, ľudia sa presunuli len na chodníky a je ich menej. Stále však dostatok, aby vytvárali dojem živého mesta, nie ako sme to videli v GTA V.  Pôsobivé sú aj detaily budov, ulíc a úplne očarujúce sú scenérie z najvyšších miest mesta, ako napríklad z Big Bena, kde uvidíte mesto meniace sa na industriálnu zónu plnú dymiacich komínov. Nechýbajú ani výlety do útrob budov alebo do podzemia mesta. Veľmi dobre je spracovaná aj Temža s hustou dopravou lodí. Čo však chýba, sú prostitútky v uliciach ako aj samotný sex. Je to škoda, keďže práve tá doba vynikala rozmachom prostitútok a nakoniec ich aj Jack Rozparovač zabíjal.

Ovládanie je znovu viac vyladené, parádne funguje skákanie, parkourový beh, lezenie, ale stále sa stane, že postava plne nepochopí, že ste nechceli vyskočiť tam alebo tam a mala skočiť inam. Samostatná kapitola je ovládanie kočov, kde je veľmi dobre zapracovaná dynamika, odpruženie a skutočne sa to dá užiť. Samozrejme, v rámci hrateľnosti sú tam ústupky a odklony od reality, ale to neprekáža, lebo hrateľnosť je dôležitejšia. Uvidíme, kam tvorcovia umiestnia ďalšiu, budúcoročnú časť a aké vozidlá ponúknu tam. Bude zaujímavé sledovať či sa raz v assassinovi objavia aj autá.

Čo sa už ale v assassinovi objavuje pravidelne, sú mikrotransakcie. Tie sú v každej oblasti a môžete si za peniaze kupovať body na schopnosti alebo materiály na výrobu. Reálne to nepotrebujete a ani by som to neodporúčal, keďže prirodzený vývoj pri hraní hry vám všetko veľmi pekne dopĺňa a zároveň motivuje hľadať ďalšie truhlice a spĺňať vedľajšie misie, aby ste sa vylepšovali.

Pohyb po meste sa v modernej dobe zmení, ovládať môžete koče a dostanete vystreľovací hák.


Celkovo je Assassin's Creed: Syndicate kvalitné pokračovanie, ktoré vracia latku na úroveň, akú sme chceli už pri Unity. Hra je technicky vyladená, má kvalitné postavy, má najlepšie mesto z celej série, hlboké RPG prvky, novinky v hrateľnosti, ako je prídavok kočov a vystreľovacieho háku, aj keď stále je tu tá absencia hlbšieho prepojenia s prítomnosťou.  Možno nemusela odbudnúť kooperácia fungujúca v Unity, ale okrem toho má hra všetko, čo potrebuje, aby vás zabavila na desiatky hodín.

Hra zatiaľ vyšla na Xbox One a PS4, PC verzia vyjde 19.novembra.


napísal saver 30.10.2015



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.