Watch Dogs

napísal dannyd14 8.3.2013 pre PC

Užívateľské dojmy

Hacking is our weapon, aj tak by sa dal nazvať nový titul Watch Dogs, ktorý prvý krát predstavil Ubisoft Montreal na minuloročnej E3 v júni. Predstavilo sa nám rovno gameplay video, pretože Ubisoft sa na hre podieľa už od roku 2010. Prvé dojmy boli pre mňa osobne ako zvyčajne, dobré. Nebolo to typické spadnutie z kresla od úžasu, ale skrátka sa mi tento titul zaradil medzi moje očakávané hry roka 2013. Avšak po niekoľkých informáciách a záberoch moje kladné pocity porástli úplne na maximum a som prekvapený ako ďaleko zašli páni z Ubisoftu.  Dátum vydania hry ešte žiaľ neohlásili, predpokladá sa, že je to leto 2013, čo by bolo určite ideálne pre nás školákov.

 

Teraz ale k samotnej hre. Dej je zasadený do krásneho, temného Chicaga, kde preberieme postavu Aidena Pearcea. Keďže je to utečenec, počas celej hry by sme mali nosiť kabát a šiltovku spolu so šatkou na hlave. Na prvý pohľad vyzerá ako samozvaný mafián, ktorý má nevybavené účty s ľuďmi, ale nič nie je také ako sa na prvý pohľad môže zdať. Hlavný hrdina má totižto mimoriadne veľké skúsenosti s technológiou. Ústredňou technológie je tzv. ctOS system, centrálny operačný systém a to bude práve geniálne využívať naša postava. Jednoducho a rýchlo budeme schopný sa nabúravať takmer kamkoľvek a z tejto stránky ovládame celé mesto. Napríklad z mobilov po pár sekundách budeme môcť vytiahnuť informácie o daných ľuďoch bez ich vedomia alebo im narušiť signál počas ich telefonovania. To však nie je ani zďaleka všetko. Pamätáte sa ako Timothy Olyphant v hlavnej úlohe hackera  v Die Hard 4 ovládal celú dopravu? Tu to platí do určitej miery rovnako. Budete sa zahrávať so zmenou semaforov či zastavením vlaku.

 



Zatiaľ sú odkryté až dve dostatočne dlhé gameplaye, ktoré nám mierne načrtli príbeh. Prvým je E3 demo gameplay, ktoré ponúka hlavnú misiu a aj scénu s vašim neznámym kamarátom Jordym, ktorý vám zrejme bude spočiatku zadávať misie a zásobovať zbraňami, takže Aiden Pearce bude ešte obávanejší zločinec. Scéna pokračuje tým, že budete poverený nájsť a zabiť muža menom Joseph Demarco. Následne môžeme aj vidieť použitie obušku na vyhadzovača  a zakončuje sa to streľbami po zrážke áut. Druhý gameplay je už ukážkou  PS4, ktorý nebol mimochodom na konferencii ukázaný. Tu zase môžeme vidieť ilegálne sťahovanie peňazí z bankového konta (otázne je, na čo všetko ich budeme míňať) a ďalšiu misiu, ktorá začína prekazením akcie mafiána a končí sa to nasadnutím na vlak. Na konci tohto momentu je viditeľný a zaujímavý znak multiplayera, kedy niekto druhý hackol kameru. Autori aj sami potom prezradili, že to bolo omylom leaknuté.

 

Čo sa týka audiovizuálnej stránky, detaily sú nádherne, prenádherne spracované a pri akčných momentoch sa mi hra javila ako film. Uchvátili ma hlavne bravúrne zvládnuté efekty a tá obrovská živosť mesta. Ľudia budú vykecávať, volať, prirodzene reagovať na zbesilé momenty a pod. Nedávno padla informácia, že hra obsahujú doteraz nepoužitý engine Disrupt, ktorý dotvára tú peknú atmosféru Chicaga. Všimnúť sa to dá hneď od samého úvodu, kedy vietor veje listy alebo odhadzuje plechovky. Skvelou novinkou je, že primárny port je PC platforma a odtiaľ sa hra prevedie na ostatné platformy, čiže po grafickej stránke v PC verzii to bude diera do sveta a predaje sa vyšplhajú rozhodne vysoko. Smutnou správou je, že firmu Ubisoft opúšťa dizajnér Jamie Keen, ktorý pracoval na hrách ako Far Cry III a pripája sa k spoločnosti EA Gothenburg. Tu sa chce naplno venovať série Need for speed, takže snáď to nebude mať príliš negatívny dopad na vývoj hry. 

 



Štýlom hra pripomína GTA, sandbox, búrlivé akcie a naháňačky naprieč ulicami mesta a keďže GTA V vychádza oficiálne v tomto roku, Watch Dogs to nebude mať ľahké po príbehovej stránke a po stránke možností. V jednom však je výnimočná, neslúžia tu len chladné a horúce zbrane, ale zbraňou je aj manipulovanie s mestom prostredníctvom vašich skúseností s technológiou.

 

V konečnom dôsledku je môj dojem, ako aj väčšiny hráčov výborný a treba dúfať, aby po malých komplikáciach (odchod dizajnéra) sa nestali z tohto veľkého sústa len malé kúsky ako to bolo u Mafie II. Taktiež by bolo vhodné vedieť viac informácií o príbehu a samozrejme, definitívny dátum vydania hry, ale zatiaľ je to len vo hviezdach.






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.