Bývalý zamestnanec DICE diskutoval o ovplyvňovaní vývoja hier zo strany EA |
Keď marketingové oddelenie EA niečo vymyslí, občas to oznámi komunite ešte skôr než vývojárom, ale mimo toho má EA na samotný vývoj menší vyplyv ako si ľudia myslia.
Zaujímavé informácie o DICE, ich hrách a ich vzťahu s vedením EA Games sa dostali na svetlo sveta vďaka Reddit a 26 ročnému hernému vývojárovi, Švédovi Timovi „stormonster“ Kjellovi. Ex-zamestnanec DICE má napriek svojmu mladému veku už bohaté skúsenosti s vývojom hier zo sérií Battlefield, Medal of Honor, akčnej adventúry Mirror's Edge a Frostbite enginu.
Najlákavejšou témou bol samozrejme vplyv EA na kvalitu vydávaných titulov. Napriek očakávaniam Kjell potvrdil, že za celé roky sa nestretol s tým, že by im EA skrátila čas na vývoj. Má to však svoj háčik – vydavateľstvo tím vývojárov zaťažuje požiadavkami na nový obsah, ktorý sa do hry musí neraz zapracovávať na poslednú chvíľu.
„Vydavateľ aj samotné štúdio samozrejme chcú vydávať čo najviac vecí, ale nespomínam si, že by nám niekedy skrátili čas na vývoj,“ napísal Kjell. „EA má na kreatívnu stránku menší vplyv, ako si ľudia myslia. Roky som bol kmeňovým členom tímu, ktorý má na starosti hrateľnosť v Battlefielde a ani raz neurobilo kreatívne rozhodnutie vedenie spoločnosti ani marketingové oddelenie.
Občas sa ale stane, že ľudia od marketingu niečo sľúbia a vôbec sa s nami o tom neporadia. Tak to bolo napríklad aj pri ACB-90 prídavku pre BF3 Premium. Vôbec som nevedel, že to budeme musieť pridať k základnej hre. Dozvedel som sa to až od člena komunity, ktorý mi poslal odkaz na YouTube. Nemali sme na taký prídavok vyhradenú pamäť ani povolenie použiť meno zbrane, takže som použil iniciálky mena a rok narodenia jedného zo svojich blízkych. Museli sme narýchlo nájsť zdroje a riešenia, inak by sme to do hry nestihli dostať a bol by z toho ďalší nesplnený sľub.“
V čase, keď EA a DICE vydali problémový Battlefield 4, už Kjell nebol členom vývojového tímu. Chyba sa však podľa neho evidentne stala v prístupe, keď sa vedenie po BF3 rozhodlo do ďalšieho Battlefieldu pridať čo najviac vecí. Tím síce stihol tieto veci do hry pridať, ale na vybalansovanie a testovanie už nezostával čas. DICE pritom zamestnáva desiatky testerov a počas vývoja má tím každý deň k dispozícii 70 až 80 ľudí pripravených sa pripojiť na servery a ďalších, ktorí testujú jednotlivé fragmenty.
„Naozaj BF potrebuje také množstvo zbraní, príslušenstva či gadgetov? Nebolo by lepšie urobiť menej vecí, ktoré by boli unikátne a dobre zapracované do hry?“
Ďalšou zaujímavou témou je absencia módovacích nástrojov pre BF3 aj BF4. DICE by rado módovacie nástroje vydalo, ale Frostbite engine je príliš komplexný. Kjell bol pri jeho zrode a v kanceláriách DICE sa s ním pracuje skvele, ale vyrezať z neho časť, ktorá by bola schopná fungovať samostatne, by bolo tak zložité, že skutočný editor pre komunitu možno nikdy ani nevznikne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- PC verzia Ghost of Tsushima zmizla z ponuky 180 krajín 276
- Nový Lord of the Rings: The Hunt for Gollum film ohlásený, príde v roku 2026 82
- DOJMY: Forgotten but Unbroken 16
- Sarah Bond: Nová Xbox konzola bude zameraná na výkon, každá naša hra príde do Game 83
- RECENZIA: Homeworld 3 5
- Microsoft zatvára niektoré štúdiá v Bethesde, ruší autorov Redfallu, ale aj autoro 172
- VIDEO : Wednesday ukazuje obsadenie druhej série 30
- Nový ROG Ally X handheld bude predstavený 2. júna 96
- CD Projekt sa teší z aktuálnych hodnotení Cyberpunku 2077 70 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|