GC: Pochmúrne dojmy zo Silent Hillu |
Máte presne päť minút, prízvukuje sympatická dlhonohá slečna. Iba päť minút! Po 20 minútach, keď som opustil malú temnú miestnosť, kde bežalo demo Silent Hill: Homecoming, jej zmizol úsmev z pier. To bolo 5 minút? Spýtala sa. Určite nie, hra je tak podmanivá, že som zabudol na čas, sucho som odvetil a stánok Konami opustil.
Obavy z odovzdania štafety tímu Double Helix (predtým The Collective) a prílišnej amerikanizácie čisto japonskej série sa rozplynuli, keď sa z reproduktorov začala valiť nezameniteľná hudba z pera dvorného skladateľa a producenta Yamaoka-sana. Silent Hill Homecoming nie je návratom domov pre sériu, ale návratom vojenského veterána do svojho rodného mestečka, ktoré sa zmenilo na nepoznanie. Jeho dôvodom je zmiznutie malého brata a pološialená trúchliaca matka.
Demo sa odohrávalo v dôverne známej nemocnici, kde videl Alex bežať malého Joshuu. Opustené a ponuré priestory chodieb a miestností začnú zhadzovať omietku, farba sa olúpe zo stien a odokryje pravú tvár nemocnice plnú starostlivých sestričiek. Prvý taký stret prichádza krátko po prehliadke záchodov. Z jedného boxu sa v efektnej cut-scéne vytacká stroboskopickým pohybom groteskne pokrútené telo v uniforme a beží vám naproti s nožom v ruke.
Nový súbojový systém dovoľuje nielen uzamknúť pohľad na jedného nepriateľa, ale odrážať výpady protiútokom a rýchle manévre do strán, s ktorými vlastne krúžite okolo monštra. Prvá sestrička padla veľmi rýchlo k zemi, pre istotu jej stav hrdina skontroloval dupnutím na hlavu. Pri skupinových bojoch sa zase k slovu dostanú zložitejšie kombá zložené zo slabého a silného útoku.
Silent Hill Homecoming má veľmi prístupnú ovládaciu schému, rýchlo si zvyknete, že inventár nie je jedna obrazovka, ale sa objavuje ako vrstva nad dianím na obrazovke. Je rozdelený na predmety a zbrane, takže veľmi rýchlo nájdete, čo potrebujete a pohybom analogu daný objekt aj bleskovo použijete. Hra si zachováva veľmi podobnú štruktúru ako predchodcovia, boje strieda prieskum prostredí, zbieranie predmetov a ich následné použitie. V hrateľnej ukážke však predmety neblikali, ani hrdina otáčaním hlavy nedával najavo, že vidí niečo zaujímavé.
Alex nakoniec narazí na malého Joshuu, ale delí ich zamknutá mreža a chlapec sa nechce rozprávať, pretože stratil svoju obľúbenú hračku. O pár miestností ďalej je hračka vťahovaná do odporne vyzerajúcej diery v zrkadle niečim, čo nevidíte, ale budete s tým zápasiť. Po uchopení hračky musíte divoko mačkať tlačítko, aby ste ju získali. Plyšový macík nájde svojho majiteľa, no ujde skôr než sa mreže stihnú otvoriť do výťahu, kde demo bohužiaľ končilo.
Hra je postavená na japonskom základe, ale vďaka novému vývojárskemu tímu sa inak hrá. Nie je ťažkopádna, máte plnú kontrolu nad kamerou a ovládacia schéma okopírovaná z iných 3rd person akcií ju robí prístupnejšou. Homecoming však stále znie aj vyzerá ako starý dobrý Silent Hill a cítiť, že nad vývojármi dozerá skúsený producent, aby bola pochmúrna atmosféra mestečka zahaleného do hmly zachovaná. Neveríte? Sledujte výborný trailer.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Stellar Blade 118
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 94
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 101
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78 zobraziť viac článkov >
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: Konami / The Collective Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|