Najnovší Rainbow Six 4: Lockdown nám podobne, ako posledný Ghost Recon znovu vyšiel najskôr na konzoly. Tentoraz si to PC verzia odniesla pár týždňov pred vydaním, kedy bola posunutá na začiatok budúceho roka. Podľa mojich prvých dojmov z Xboxovej verzie to asi bude len dobre, hra je totiž v mnohých oblastiach výrazne slabšia oproti poslednému, veľmi kvalitnému, Rainbow Six: Black Arrow. Hlavným problémom je znovu zvýšená arkádovosť hry. To cítiť ako pri vašich zraneniach, tak aj pri streľbe do nepriateľov (už to nie je klasický one-shot one-kill systém) a akoby zľahčení nestačilo, bol pridaný aj hearthbeat senzor, ktorý vám teraz aj cez steny hneď povie, kde je nepriateľ (PS2 verzia bola zjednodušená ešte viac a okrem zníženia počtu nepriateľov, z nej boli zrušené aj niektoré časti levelov). Z hrateľnosti by priateľské a nepriateľské AI potrebovalo doladenie. Na druhú stranu scenáriá sú veľmi kvalitne spracované a misie sú výrazne rozmanitejšie. Už nebojujete len v budovách a okolí, ale boje sa presúvajú na celé mestské bloky. Napríklad budete naháňať ustupujúcich teroristov cez mesto, ostreľovať ich sniperkou, najskôr z helikoptéry, následne z činžiaku. Nebudú chýbať ani vnútorné tesné priestory, kde okrem vášho tímu znovu dostanete špeciálne hračky, ako nočné videnie, termálne videnie a spomínaný hearthbeat senzor. Rovnako ako minule, hráte v misiách za jednu postavu a ostatným zadávate jednoduché rozkazy, kam majú ísť, na koho útočiť atď.
Graficky sa pomenil hlavne onscreen HUD, do pohľadu sa vám pridali efektné sklenené okuliare, ktoré ak vás zasiahnu pomaly popraskajú a videnie sa vám výrazne zhorší a zneprehľadní. Inak grafika prostredí je slušná, len s pridanými pár efektmi a na Xboxe asi už maximum, čo v tejto sérii uvidíme. Teraz sú však prostredia rozsiahlejšie a v slušnom framerate zobrazujú celé štvrte mesta (napríklad z helikoptéry). Animácie pohybov však vôbec nevyzerajú kvalitne a musím povedať, že ako v Ghoste, tak aj v poslednom Rainbowe boli lepšie. Jediné čo sa pri postavách vylepšilo, je ragdoll efekt.
Celkovo hra vôbec nie je to, čo by som od nového Rainbowa čakal, ale ani to nie je zlá hra. Len je to viac akčné a menej prepracované, ako by sa malo byť. Preto sa aj hodnotenia posunuli z hranice 90% pri minulej časti, na 70-80%. Pre tých, kto si platia Xbox Live, je hra ďalším stupňom v sérii, ako z hrateľného hľadiska, tak aj z funkčného, kde si teraz môžu vytvoriť a naparametrizovať vlastnú online postavu a následne jej získavať skúsenosti. Nakoniec fanúšikom pôvodnej PC Rainbow Six série ostáva dúfať, že hra na PC bude hlavne taktickejšie odladená.
Nakoniec gameplay videá z hry nájdete tu - indoor, sniper, vision.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Stellar Blade 118
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 94
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 101
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78 zobraziť viac článkov >
PC
PS2 Xbox Vývoj: Ubisoft / Red Storm Štýl: Akcia / Taktická
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|