Raytracingový 3D Mark Port Royale benchmark dostal aj DLSS podporu

pridal saver 7.2.2019 o 17:27
PC
Grafika


Futuremark už do Port Royale benchmarku zameraného na raytracing a nových RTX kartách od Nvidie pridal aj DLSS funkciu. Teraz, keď vyšla už aj RTX2060, sa už dajú testovať všetky karty až po Titan RTX.

Raytracingový 3D Mark Port Royale benchmark dostal aj DLSS podporu

Port Royale benchmark teraz umožní renderovať scény s raytracingom a aj s DLSS. Môžete si vybrať a porovnať ako framerate, tak aj kvality obrazu. Čo sa týka samotnej scény, tá používa ako raytracing na odlesky, tak aj tiene. Ale niektoré hry už plánujú zapracovať raytracing aj na ďalšie vizuálne prvky. 

 

Okrem benchmarku má z hier zatiaľ zapracovaný raytracing len Battlefield V, konkrétne na odlesky, príde Shadow of the Tomb Raider s tieňmi, Metro dostane globálnu illumináciu a ambient occlusion. Zatiaľ pre obmedzenie výkonu sú to len jednotlivé efekty a nie celý obraz, ale fanúšikovia už napríklad rozbehali menej náročný Quake 2 plne v raytracingu.

Vo všetkých typoch funguje raytracing v reálnom čase, a teda na rozdiel od doteraz len umelo pridávaných odleskov textúr, alebo predpripraveného nasvietenia, tu všetko funguje v reálnom čase a obraz je bližšie k realite. 

DLSS 

Čo sa týka novej Deep Learning Super Sampling možnosti, je to funkcia, ktorá umožní zvýšiť framerate v hrách a to len s minimálnym dopadom na kvalitu, pričom obraz je lepší ako pri zapnutí antialiasingu FXAA. Zvýšenie výkonu je aj o 50%, ako to ukazuje aj Port Royale benchmark. Pri zapnutí DLSS hra renderuje obraz v nižšom rozlíšení a samotné RTX karty ho pomocou AI prepracujú do vyššieho rozlíšenia pri takmer zachovanej kvalite a aj s antialiasingom. Nvidia totiž ešte predtým nechá AI rozanalyzovať obraz, aby vedelo, ako ktoré prvky majú vyzerať vo vysokom rozlíšení. Vie tak vytvoriť ostrý obraz a rovno aj antialiasovaný obraz. 

Raytracingový 3D Mark Port Royale benchmark dostal aj DLSS podporu

Bližšia ukážka porovnania kvality je tu, ale Nvidia má na stránke ďalšie porovnania

Pritom DLSS má ešte aj DLSS 2x možnosť, pri ktorej obraz neupscaluje, ale spracováva v rovnakom rozlíšení pričom pridáva kvalitný antialiasing. 

DLSS funguje ako na hrách s raytracingom, tak aj bez nich, napríklad má ho zapracovaná už Final Fantasy XV a teraz príde do Battlefieldu V, Anthemu, Shadow of the Tomb Raider a ďalších titulov. Ohlásené sú aj desiatky ďalších, ale zatiaľ to Nvidia nezačala spúšťať.

Čo sa týka samotného výkonu v Port Royale benchmarku, grafy nám ukazujú výkony jednotlivých RTX grafík v raytracingu a následne aj so zapnutým DLSS.

Raytracingový 3D Mark Port Royale benchmark dostal aj DLSS podporu

Pritom čím nižšia karta z RTX série, tým vyšší percentuálny nárast framerate DLSS zaistí. Napríklad pre RTX2060 to tak bude zaujímavá možnosť.

Raytracingový 3D Mark Port Royale benchmark dostal aj DLSS podporu

Ak máte 3D Mark samotný, Port Royale sa do neho dokupuje z 3 eurá, ale ak budete kupovať 3D Mark až teraz, už bude mať rovno zapracovaný aj tento benchmark. Teraz je v akcii celý 3D Mark za 3.74 eur.

Raytracingový 3D Mark Port Royale benchmark dostal aj DLSS podporu















AMD Radeon 7 dostáva recenzie
predchádzajúca novinka

The Outer Worlds sa objaví na obálke marcového Game Informer
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.