Vedúci dizajnér Dying Light 2 hovorí o novom engine, zaujímavom morálnom systéme, neočakávaných bojoch a rozprávaní príbehu |
Nový morálny systém pre vás pripraví naozaj neočakávané situácie, ktoré poriadne spestria súboje. Na pomoc s príbehom si Techland najal Chrisa Avellona.
Vedúci dizajnér Tymon Smektała nám porozprával niečo viac o novom pokračovaní post-apokalyptického titulu Dying Light 2. Ide o pokračovanie pôvodnej hry z roku 2015, ktoré opustilo pôvodný Chrome Engine a prešlo na nový C Engine:
„Náš nový herný engine sa volá C. Starý engine sme zrušili preto, že sme sa rozhodli, že chceme tvoriť prvotriedne hry v otvorenom svete. Chceme robiť hry, ktoré prinášajú vysokú grafickú vernosť, aby ste do ich sveta mohli byť skutočne ponorení. To je dôvod, prečo sme sa rozhodli vytvoriť nový engine - novú technológiu, ktorú majú na svedomí ľudia pracujúci na predchádzajúcom Chrome Engine.”
Od prvej hry prišlo aj k tomu, že sa vylepšila umelá inteligencia. Autori vybavili NPC postavy svojim správaním, ktoré sa hodí k novému temnému veku, v ktorom sa ľudstvo ocitlo:
„Algoritmy pre AI u ľudí sú teraz oveľa zložitejšie. Prinesieme v hre tiež niečo, čo sa nazýva morálny systém. Snaží sa simulovať, ako sa človek bude správať, pričom keď proti vám bojuje, môže vytiahnuť niečo nečakané. Tak napríklad bojujete s chlapom, zatlačíte na neho, je na kolenách a potom pochopí, že je to jeho posledný moment, teda možno jeho posledná šanca zachrániť si život. Rýchlo naberie silu a bude sa snažiť reagovať spŕškou zúrivých útokov, aby prežil.
Niekedy, ak niekoho pritlačíte v boji, môže chytiť svoju zbraň a hodiť ju k vám v domnení, že sa o túto zbraň budete zaujímať. Kým ju zodvihnete, dá mu to šancu k tomu, aby unikol. Je tu však oveľa viac vecí, ktoré spôsobujú, že boje budú neočakávané.”
Pokiaľ ide o výkon hry, PC verzia beží na 60 fps, pričom Smektała hovorí, že pri konzolách sa zameriavajú na rovnaký framerate ale je ťažké to dosiahnuť:
„Plynulosť a rýchlosť pohybu je najdôležitejšou vecou v Dying Light, pretože to je vec, ktorá naozaj zvyšuje atraktivitu nášho parkouru. Nový animačný systém (vytvorený animátormi, ktorí predtým pracovali na Assassin’s Creed a Ghost Recon), nám umožňuje ľahko vytvoriť veľa vlastných animácií, pretože všetky animácie postáv sú kombinované z malých pohybov, malých emócií, malých reakcií a naši dizajnéri sú naozaj na úrovni. Príbehoví dizajnéri môžu teraz dať tieto veci dokopy, aby vytvorili realistické animácie a správanie sa NPC postáv.”
Dying Light 2 sa okrem iného viac zameria na rozprávanie príbehu, v čom prvá hra trochu zaostávala. Na pomoc s touto časťou si Techland najal Chrisa Avellona, ktorého repertoár zahŕňa napríklad Fallout: New Vegas, Prey, Knights of the Old Republic 2 či Bloody Baron Quest zo Zaklínača 3.
„Chris bol s nami už od začiatku. Pomáhal nám definovať myšlienku modernej temnej doby a jedinečné prostredie, ktoré máme v hre. Je to prostredie, ktoré odzrkadľuje a predstavuje svet, v ktorom sa civilizácia vrátila do temných vekov, ale všetko, čo vidíte, je dosť moderné. Chris Avellone nám pomohol definovať tento svet, definovať pravidlá, ktoré ho riadia, a pomohol nám vytvoriť frakcie, ktoré pôsobia v meste.”
Hráči, ktorí hrali pôvodnú hru, budú iste potešení tým, že aj v dvojke sa vráti štvorčlenná kooperácia. Bude však fungovať trochu inak, pričom jeden z hráčov musí byť hostiteľ. Dying Light 2 vyjde na PC, PS4 a Xbox One.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 85
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 54
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 23
- RECENZIA: Stellar Blade 102
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Techland / Techland Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|