The Last of Us Part II ponúka dávku informácií, dátum vydania bude oznámený až keď hra bude blízko k dokončeniu |
Joel je niekde vonku. Ellie pomáha komunite v Jackson Country, kde skončila prvá hra. Uvidíme obrovské otvorené prostredia a pribudne mnoho iných noviniek.
Tohtoročná E3 ponúkla množstvo trailerov či hrateľných ukážok a medzi nimi nechýbalo ani The Last of Us Part II, ku ktorému ešte autori pridali dávku nových informácii.
Napríklad potvrdili, že Ellie bude jedinou hrateľnou postavou v titule. Náležite tomu sa o seba bude musieť postarať. Dostane rozšírený crafting, bude si vytvárať muníciu, rôzne typy šípov a oveľa viac iných vecí, ktoré môžete vyrábať. K tomu boli zlepšené možnosti jej pohybov vďaka skokom a rôznym úklonom. Dokáže sa tiež dostať cez úzke prostredie, čo sme videli aj v hrateľnej ukážke a čo bude užitočné najmä pri početných skupinách nepriateľov. Zlepšila sa tiež AI, ktorej komunikácia v prvej hre mohla trošku pripomínať telepatiu. Teraz však budeme vidieť a počuť ako NPC skupiny nepriateľov medzi sebou komunikujú navzájom, napríklad píšťalkou. Vývojári chceli, aby ste na nepriateľov pozerali ako na skutočných ľudí. S tým súvisia rôzne zapracované detaily, napríklad to, že sa navzájom volajú menom.
Budú tu tiež nové druhy infikovaných, ktoré predstavujú stále veľkú hrozbu. Tá sa ešte znásobí v kombinácii s ľudskými nepriateľmi, kde môžeme stretnúť rôzne frakcie, napríklad Seraphites, čo je náboženská skupina, ktorú sme videli vo videu na Paris Games Weeku.
Demo z E3 sa odohráva v Jackson Country, teda na mieste, kde skončila prvá hra. Ellie prispieva k bezpečnosti komunity, ktorá tam žije. Režisér Neil Druckmann potvrdil, že "starý muž", ktorého spomína demo je Joel a je "niekde tam vonku". Tento fakt vyvracia teórie fanúšikov, že by mohol byť mŕtvy. Hra je celkovo opisovaná ako prevažne lineárny zážitok, hoci prostredie bude väčšie než kedykoľvek predtým. Autori chcú zmazať tradičné hranice medzi bojmi a priestorom na prieskum. Samotné prostredie často ponúkne bujnú vegetáciu, ktorá je užitočná pre stealth. To však neznamená, že Ellie je v nej vždy skrytá. Úroveň krytia bude závisieť od výšky trávy či inej vegetácie.
Hlavnou filozofiu hry je napätie. Tím pracoval na tom, aby Ellie cítila, že je viac prepojená s prírodou a prostredím, v ktorom sa nachádza. S tým súvisia aj jej nové pohyby a nové spôsoby interakcie so živým prostredím, ktoré sú realistickejšie a ľudskejšie.
Boj vo všeobecnosti ponúkne oveľa viac možností, s cieľom vytvoriť pre hráčov viac príležitostí či vzrušujúcich situácií. Nepriatelia budú využívať rovnaký animačný systém ako Ellie, teda nebudeme vidieť žiadne prechody medzi animáciami a všetko na nich bude pôsobiť plynulejšie, prirodzenejšie a hrozivejšie. Ellie nemá silu ako Joel, preto je jej bojový štýl viac kreatívny a svižný, ale stále smrtiaci. Nepriatelia používajú rôzne zbrane a majú rôzne série ťahov. Môžu interagovať s Ellie aj s prostredím rôznymi spôsobmi.
Napriek lineárnemu príbehu má ísť o naozaj veľkú hru. Hráč bude mať veľa možností pohybu v obrovskom priestore. Vývojári sa snažili ešte viac posunúť široký lineárny koncept, kde teda môžeme čakať ešte väčšie otvorené časti ako v Uncharted 4. Zo samotných priestorov a prostredí máte pocit, že budú zahŕňať bojovú scénu a že všade môže byť hrozba. Nie je tu žiaden bezpečný priestor. Nepriateli budú tentoraz viac humanizovaní. To znamená, že nepôjde len o typických zloduchov. Ich správanie má viac rozmerov a komplexnosť.
Ellie má v hre homosexuálny vzťah s Dinah, ktorú sme mohli vidieť v E3 ukážke a ktorú stvárňuje herečka Shannon Woodward. Bozkávacia scéna bola problémová, pretože fyzické vyhotovenie motion capture kamery bránilo herečkám, aby sa k sebe priblížili. Počiatočné zásahy pri samotnom bozku boli vykonané bez použitia kamier na získanie referenčného materiálu pre animátorov. Potom si herečky opäť nasadili kamery, otočili sa na bok a len tak vo vzduchu predstierali, že sa bozkávajú. Snažili sa pri tom čo najviac dotýkať tvárí. Následne boli dopracované detaily. Išlo teda o mimoriadne náročnú scénu, najmä pre animátorov, ktorí sa v istej časti nemali čoho chytiť. Samotnú technickú stránku sťažovali aj vlasy, ktoré bolo ťažké zachytiť. Výsledok však možno považovať z technického a animačného hľadiska ako za jednu z najlepšie prevedených bozkávacích scén, ak nie rovno za najlepšiu.
Časť hry, ktorú ukazovalo demo, je podľa vývojárov veľmi otvorená a môžeme ju prejsť úplne iným spôsobom. V závislosti od voľby prechodu v danom priestore tak môžu hráči získať rozličné momenty hrateľnosti. Tím chce povzbudiť hráčov k tomu, aby si vybrali svoj vlastný štýl hrateľnosti. Existuje tu stály pocit ohrozenia, brutalita a napätie, kedy nikdy neviete, či ste v bezpečí.
The Last of Us Part II zatiaľ nemá dátum vydania. Druckmann však potvrdil, že ho oznámia až vtedy, keď hra bude mať naozaj blízko k dokončeniu Na záver tiež dodal, že gameplay, ktorý sme mohli vidieť bežal na PS4 Pro v reálnom čase.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 85
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 52
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 21
- RECENZIA: Stellar Blade 101
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: Sony / Naughty Dog Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|