Ktoré hry nás vydesili najviac?

pridal matus_ace 1.11.2017 o 12:15


Či už si chodíte uctievať pamiatku svojich zosnulých blízkych, alebo ste včerajšok strávili na párty s priateľmi v kostýmoch, jednu vec ste si v hernom svete určite všimli. Podobne ako filmy, aj hry posledné roky v tomto období žijú duchmi, horormi a strachom. Počas minulých rokov sme vám dávali rôzne tipy a predstavili rebríčky hororových, duchárskych a iných podobných hier. Dnes sme si pre vás vymysleli niečo iné a predstavíme vám hry, ktoré nás, redaktorov SECTORu, vydesili najviac počas našej hráčskej kariéry.

Tanya:

Je veľa hier, ktoré vás donútia nadskočiť zo sedadla, prípadne sa v nich na vás valia hordy odpudivých príšer, no k žiadnej z nich sa nevraciam tak často ako k Vampire: The Masquerade - Bloodlines, ktorá má pre mňa neprekonanú hutnú atmosféru. Pasáže v opustenom panstve, nemocnici či dome, v ktorom sa natáčajú snuff filmy, pre mňa ostanú nezabudnuteľné. Mám také pravidlo, že túto hru nikdy nehrám za denného svetla, aby bola upírska atmosféra dokonalá.

Francis:

Nie som veľkým fanúšikom hororových hier, kde musíte len utekať a skrývať sa. Ak už sa mám pri hraní báť, tak aspoň s páčidlom v ruke, ktorým viem monštrá umlátiť. Najviac ma svojou atmosférou pohltil prvý Dead Space - na chladné kovové koridory vesmírnej lode a vo ventilačnej šachte ukrytý desivý hnus, ktorý býval kedysi členom posádky, nikdy nezabudnem.

Possol:

Svojho času si ma svojou nápaditosťou a spracovaním získala Amnesia: The Dark Descent od švédskych vývojárov zo štúdia Frictional Games. Atmosféra by sa v tej hre dala krájať a boli príjemne spojené strašidelné pasáže s tými pokojnejšími. Dosť spravilo aj hranie z prvej osoby a objavovanie neznámeho prostredia.

Play3man:

Určite to bol prvý Outlast. Hra v čase vydania spravila poriadny rozruch a myslím si, že právom. Chýbajúci súbojový systém vedel celú atmosféru ešte vystupňovať. Najmä ak ste si hru zapli v noci s poriadnym zvukom.

Korec:

Poriadny strach mi nahnal kedysi F.E.A.R., keď som ho prvý raz hral na X360 a domácom kine, niektoré tmavé pasáže vedeli vyraziť dych a zvuk ma dorazil. Z dávnejších čias to boli hororové adventúry ako Gabriel Knight a naposledy asi Resident Evil 7 na PlayStation VR - to nie je veľmi príjemná hra o polnoci s helmou na hlave.

Pinkie:

Hra ktorá ma najviac vydesila? Jednoznačne, bez debaty a bez zaváhania prvý Project Zero na PS 2, hra, ktorá bola natoľko strašidelná, že vlastne vôbec nebolo zábavné ju hrať. Japonci sú šialenci a Fatal Frame, respektíve Project Zero, je toho dôkazom. Pomalá ťaživá atmosféra, všetky mysliteľné hororové klišé a predsa to fungovalo a funguje unikátnym spôsobom. Nazdávam sa, že preto, že človek tam má namiesto zbrane fotoaparát, duchovia sa nelikvidujú, ale fotia, taká vlastne blbosť, ale ten psychologický efekt bol neuveriteľný.

UNI:

Mám rád hry, pri ktorých mi behajú zimomriavky po chrbte. Príjemne strašidelnou vecičkou, ktorá mi utkvela v pamäti, je Outlast. Už preto, že hlavná postava musí čeliť nočnej more v ústave bez zbraní, len s kamerou s nočným videním. Dvojka ma už ale až  tak veľmi nechytila. Alien Isolation bol pre mňa lákavý aj vďaka môjmu obľúbenému votrelcovi. Okrem toho mám rád sériu Silent Hill a ságu Resident Evil, ktorá tento rok priniesla atypickú, ale krásne desivú sedmičku. A nesmiem zabudnúť na System Shock 2, ktorý má tiež svoje špecifické momenty, kedy je hráčovi poriadne úzko.

Rolan:

Neviem ako ostatní, ale osobne tu neuvediem žiadnu hororovú hry. Pri nich totiž ľakačky a hutnú atmosféru očakávam, preto sa pri hraní skôr zabávam než naozaj bojím. Inak ale na otázku nie je ľahké odpovedať. Na hrách ma vedia dostať aj desivé nepodarky, pričom mi za posledný rok v tomto ohľade najviac zarezonovali animácie v ME: Andromeda. Keď už ale "musím", tak uvediem survivalovku Rust. Ten pocit, keď máte niekoho v dome, pričom tam nečaká žiaden naskriptovaný jump scare, ale hráč s chuťou zabíjať, je skutočne desivý.

Ace:

Kým vo filme považujem horor za vyhorený žáner, ktorý už dve dekády len vykráda sám seba (až na nejakú európsku nezávislú tvorbu), v hrách je to naopak. Pre poctivý horor netreba ísť ďaleko, indie scéna toho prináša veľa a napríklad Neverending Nightmares je znepokojivá tým správnym spôsobom. Z veľkej produkcie potešila Maiden of Black Water. Pre ten osobne najdesivejší horor však musím siahnuť viac do minulosti. Je to totiž Silent Hill 4: The Room, ktorý možno nie je ten najlepší v sérii, ale ako jediný bodoval stiesňujúcou a až klaustrofóbnou atmosférou podivného a neustále sa meniaceho bytu, ktorá vám zobrala aj tú poslednú možnosť na pocit bezpečia. Nemohli ste sa spoľahnúť totiž ani na váš vlastný domov. Šialené japonské monštrá ako "bonus" k tomu snáď ani nemusím spomínať.















Sony sa chce viac zamerať na počet aktívnych používateľov ako na čísla predaja hardvéru, plánuje viac mikrotransakcií
predchádzajúca novinka

Asus predstavil Assassin's Creed Origins GTX1080ti kartu
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.