Post-E3 dojmy: Nabral Sonic druhý dych? |
Sega sa opäť pokúša vystreliť svojho maskota medzi elitu. Podarí sa im to konečne?
Fanúšikom Sonica už pomaly blednú spomienky na doby, kedy jeho hry za niečo stáli. Sega hovorí prakticky každý rok o tom, ako to s novou hrou už vyjde a konečne bude za niečo stáť. Občas sa im kvality podarí trochu zdvihnúť, no často sa dotiahli ledva na priemer. A hry ako Sonic Free Riders alebo Sonic: Lost World sa neoplatí ani spomínať. Na ne treba len zabudnúť. Teraz je tu však Sega s novými sľubmi a novou hrou. Sonic Forces vyjde v štvrtom štvrťroku 2017 a Sega si od hry veľa sľubuje. Podarí sa im konečne vdýchnuť modrému maskotovi nový život?
Post-E3 demo, ktoré sme si mohli vyskúšať, ponúklo vlastne 3 ukážky z finálnej hry. Jeho autori sa tak snažili namiešať reprezentatívny koktail, ktorý predvedie rôzne podoby hry. Je tu napríklad klasika, aj keď v tomto ohľade dostáva svieži nový kabát. V klasických leveloch hra kombinuje 3D a 2D skákačku. Niekedy tak na svet nazeráte spoza Sonicovho chrbta, inokedy zase zboku. Prechod je pritom prirodzený a plynulý. Nie je to žiadna animácia, len Sonica naštartujete nejakou boost plošinkou a hra plynulo zmení perspektívu. Hrateľnosť týchto klasických pasáží je známa - teda rýchla, akčná, plná rôznych krkolomných skokov, kedy sa odrážate od plošín aj nepriateľov. Nechýbajú rôzne alternatívne cestičky, kde dokážete získať niečo viac. A k tomu musíte dávať pozor na prekážky, aby ste nestrácali prstene a tým aj životy.
Druhou prezentovanou časťou bol súboj s bossom. Opäť je na scéne Eggman a novinárov na akcii potrápil hneď v dvoch podobách. Najskôr vo svojej relatívne tradičnej, keď po úrovni lietal v drobnom stroji a vy ste ho vždy mali udrieť tak, aby ste sa vyhli jeho píle (keďže prsteňov je tu málo). V druhej fáze sa zmenil na draka a narobil už podstatne väčšie problémy, no nič, čo by ste po chvíľke neprekonali. Na draka nedokážete zaútočiť priamo, musíte sa vyhýbať skalám, ktoré po vás hádže a v správny moment mu to counterovať čiernymi kameňmi.
Hra navyše ponúkne možnosť vytvoriť si vlastnú postavu, dať jej vlastné schopnosti a tiež vlastnú zbraň. Síce sme si nemohli vytvoriť vlastnú postavu kvôli časovým obmedzeniam, no mohli sme si vybrať z dvojice už vytvorených nových postáv, ktoré sa líšili. S nimi sme sa potom pustili naprieč ďalším klasickým 3D/2D levelom. Ja som si vybral postavičku vybavenú plameňometom ako zbraňou a hákom ako schopnosťou. Hák umožňoval prekonávať rôzne prekážky (ktoré napríklad Sonic preskáče alebo prebehne) a plameňomet umožnil rozpútať celkom slušný akčný masaker, aj keď jeho dostrel je limitovaný.
Graficky na tom je hra veľmi slušne, no čo je v prípade Sonica dôležité, musí hlavne plynulo bežať bez poklesov snímkovania a to sa jej darí. Na Switchi sa tiež veľmi dobre ovláda. A naozaj budí dojem, že by sa Sege teraz mohlo podariť priniesť kvalitného veľkého Sonica. Musíme tak dúfať, že zaujímavé nápady dotiahnu, ponúknu vo finále čo najviac chytľavej hrateľnosti a a hra dopadne lepšie ako napríklad Sonic Generations, na ktorom tak trochu stavia.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- PC verzia Ghost of Tsushima zmizla z ponuky 180 krajín 276
- Nový Lord of the Rings: The Hunt for Gollum film ohlásený, príde v roku 2026 82
- DOJMY: Forgotten but Unbroken 16
- Sarah Bond: Nová Xbox konzola bude zameraná na výkon, každá naša hra príde do Game 83
- RECENZIA: Homeworld 3 5
- Microsoft zatvára niektoré štúdiá v Bethesde, ruší autorov Redfallu, ale aj autoro 172
- VIDEO : Wednesday ukazuje obsadenie druhej série 30
- Nový ROG Ally X handheld bude predstavený 2. júna 96
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 96 zobraziť viac článkov >