X-Com takmer neexistoval - dvakrát! |
Taktická séria zameraná na konflikty s mimozemšťanmi mala dva razy na mále. Julian Gollop spomína na ťažké začiatky.
Séria X-Com priniesla kolekciu obľúbených stratégií, zaznamenala vysoké predaje a zisky a pritom dvakrát hrozilo, že nikdy nevznikne. O ťažkých začiatkoch hovorí Julian Gollop na portáli Eurogamer.
Gollop ponúkol pôvodný X-Com spoločnosti Microprose, ktorá odporučila určité zmeny a požadovala spísanie dokumentácie k hre. To bolo prvý raz, keď bol titul ohrozený. Gollop pripravil 12 strán s podkladmi, pričom nikdy predtým nič podobné nepísal. V Microprose však nechápali, ako hra funguje a tak bola nutná osobná návšteva, kde sa sypalo množstvo otázok. Dokumentácia bola považovaná za zlú a od Gollopa bolo požadované, aby hra vyzerala ako jeho predošlý titul, Laser Squad, inak bude okamžite zrušená. Steve Hand tiež označil druhy mimozemšťanov za nudné. Napokon ale bola pohroma odvrátená a Micropose podali pomocnú ruku.
Ďalšia záhuba hrozila od Spectrum Holobyte po kúpe Microprose v roku 1993. Po zhliadnutí projektov vo vývoji sa zbežne pozreli na X-Com a prosto označili, že sa im nepáči a požadujú jeho zastavenie. X-Com bol oficiálne zrušený. Pete Moreland, Adrian Parr a Paul Hibbard z Microprose sa však stretli a rozhodli vo vývoji pokračovať, pričom to ani neoznámili Spectrum Holobyte. Kontrakt s Microprose bol dohodnutý na 18 mesiacov, napokon sa vývoj natiahol na 30 mesiacov. V období Vianoc v roku 1993 bol však stav hry veľmi zlý. Obsah bol pripravený, ale problém bol s hrateľnosťou. V posledných troch mesiacoch si práce na hre vyžiadali veľa námahy a obetovaných hodín, aby bola úspešne dokončená.
Séria X-Com pokračovala do roku 2001, no zhoršovala sa kvalita a reputácia. Gollop však oceňuje prácu Firaxis na novej hre XCOM, ktorá vznikla po takmer desaťročí a vzkriesila sériu, ako keď fénix povstane z popola. XCOM z roku 2012 nesie znaky pôvodnej hry a súčasne je iný a svieži. Po dvadsiatich rokoch od vzniku prvej X-Com hry sa podľa Gollopa séria konečne opäť uberá správnym smerom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 93
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 87
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 37
- Aké hry prídu v máji? 51
- Ako sa má Helldivers 2 na PC? 388
- Sony zrušilo plány s povinným previazaním PC hráčov Helldivers 2 cez PSN konto 265
- RECENZIA: Felvidek 37
- Aké filmy a seriály prídu v máji? 15
- Vo Witcherovi 3 si už budete môcť zalietať na gryfovi 26
- David Corenswet sa ukázal ako Superman 63 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: 2K Games / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|