Analytik poukazuje na vysoké náklady vývoja PS6 konzoly a navrhuje Sony cestu Nintenda

Japonská analytická firma naznačuje, že s nákladmi na vývoj konzoly to bude mať Sony v ďalšej generácii ťažké a nepreplatia sa ani pri 100 miliónoch kusov.

pridal saver 6.1.2024 o 22:10 pod hardware
Analytik poukazuje na vysoké náklady vývoja PS6 konzoly a navrhuje Sony cestu Nintenda

HARDWARE > NOVINKY >

GamesIndustry Japan práve zhrnulo nedávnu prednášku analytika z Toyo Securities. Tá bola zameraná na predaje Nintendo a Sony konzol a diskutovala o predajoch a nákladoch. Niektoré názory však majú veľmi zvláštne, ale asi ukazujú ich japonský pohľad na herný svet.

Switch a Switch 2

Pri Nintende hovorí, že si vedie prekvapivo dobre na siedmy rok života Switchu a prvý polrok bude ešte veľmi dobrý. Aj keď celkovo tento rok firma uvidí 30-40% pokles predaja konzoly, už to však nie je problém, keďže prichádza nová konzola.

Očakáva, že nový Switch bude inkrementálnym vylepšením predchádzajúceho a bude stále s nižším, ale prijateľným výkonom. Pre Nintendo je lepšie nesnažiť sa dosiahnuť výkon konkurencie, len aktualizovať dizajn a využiť základy Switchu. Hovorí, že Nintendo ide po mainstreame a nesnaží sa uvádzať konzolu na trh štýlom, ktorý dáva používateľom pocit nadradenosti ako PS. Zároveň pre ďalšiu konzolu odporúča:

Používatelia sú veľmi citliví na hrúbku a úzke okraje - Predaj Switchov, smartfónov, tabletov a televízorov sa zlepšil, pretože rámy sa zužovali. Myslím si, že pre konzolu novej generácie by bolo lepšie, keby mala tenšie telo a užšie rámy.

Výkon nemusí byť extrémne vysoký - Približne v čase Wii U sa zdalo, že je potrebné zlepšiť výkon a priviesť na konzolu tretie strany. Avšak aj keď Call of Duty, Final Fantasy a Cyberpunk 2077 nie sú dostupné na Switch, je konzola obľúbená.

Upscaling - V budúcnosti bude hranie vo vysokom rozlíšení fungovať pomocou „virtuálneho výkonu“, ako sú DLSS a FSR. V takom prípade TFLOPS stráca zmysel.

AAA tituly majú obmedzenú hardvérovú trakciu a nemajú žiadny vplyv na výhru alebo prehru v konzolovom svete. Mario a Zelda sa predávali, pretože sa predal Switch, nie naopak.

PC handheldy

Analytik vidí aj to, ako na trh vstupujú ďalší výrobcovia PC s handheldmi podobnými Switchu. Hovorí, že je zvláštne, že sa tieto zariadenia objavili, keďže PC má vyšší výkon a zároveň sú podobné Switchu (zrejme nejaký zvláštny japonský názor). Hovorí tak, že nie sú potrebné. Ale dodáva aj to, že aj pri Switchi sa čakalo, že neprerazí, keďže sú tu mobily, a predsa je mainstreamom.

PS5 a PS6

Pri PS5 teraz pri príchode PS5 Pro upozorňuje, že zvýšený výkon nepovedie k masovému predaju. Pro verzia nedokáže zvrátiť súčasný stav predaja (v porovnaní s PS4). Tiež zrejme zo svojho japonského pohľadu hovorí, že PS5 už nevyzerá ako herná konzola a skončila ako dizajnový doplnok interiéru. Podľa neho to viedlo k tomu, že herný softvér sa už nepredáva dobre. Oproti tomu Switch je hernou konzolou, bez ohľadu na to, kto sa na ňu pozerá, a  stále sa predáva masívne. Preto musí ďalšia PlayStation konzola vyzerať ako herná konzola.

Tragédii PS5, kde predaj softvéru klesol v dôsledku nesprávneho nastavenia vzhľadu a úložnej kapacity, sa treba za každú cenu vyhnúť.

Očakáva, že predaje PS5 sa tento rok zlepšia a konzola dosiahne 18.5 milióna predaných kusov. Stále to však nebude očakávaných 25 miliónov kusov, ktoré si nastavilo Sony. Hovorí, že pôvodne sa zdalo, že predaje PS5 sú nižšie ako PS4 pre nedostatok zásob, ale realita vraj ukazuje niečo iné. Napriek dostatku kusov nedokáže dosiahnuť lepšie čísla ako PS4 a ani november tomu podľa čísiel nepomohol.

Stará PS5 je opäť taká veľká, že nevyzerá ako herná konzola. Preto sme predpovedali, že situáciu môže zlepšiť, ak by bol výrobok zmenšený a teraz vidíme, že presne to sa teraz deje (so slim verziou).

Teraz, keď sa Jim Ryan rozhodol odísť do dôchodku, SIE je v prostredí, kde je jednoduchšie prísť s realistickými číslami, takže Totoki sa pravdepodobne bude snažiť zachovať politiku a netlačiť príliš tvrdo.

Strategické chyby sa však nedajú napraviť taktikou, takže dôraz by sa mal presunúť na to, ako to prekonať pri PS6. A ako som už minulý mesiac zdôraznil, pri PS6 sa treba zamerať na to, či si zachovať pocit nadradenosti, ktorý pociťuje len malý počet používateľov. V dôsledku obrovského rozsahu herného biznisu za posledných 30 rokov čelia tretie strany pôsobiace na platforme PS výzve, ako získať späť obrovské náklady na vývoj presahujúce desiatky miliárd jenov.

Prichádza tak k téme, či PS6 dokáže zaplatiť vysoké náklady na svoj vývoj, a hovorí, že je to veľmi ťažké. Pri 100 miliónoch predaných kusoch to je problém už pri PS5 a nie je jasné, či sa to podarí získať s PS5 Pro. Dodáva riešenia:

Sony Group potrebuje predložiť riešenie tohto problému. Bude ťažké predstaviť zásadné riešenie, ale mali by sme smerovať k zvyšovaniu predaja samotného PS6. Nemôže to byť len na pocite nadradenosti výkonu, ale softvéru.

Toyo Securities by tu navrhla, aby sa z PS6 stal malý, ľahký, stacionárny stroj a aby sa podnikanie rozšírilo na masovejší trh. Ak ide o malý a ľahký stacionárny stroj, veľa používateľov by malo mať možnosť vychutnať si hranie hier. Vďaka tomu sa bude môcť Sony vzdialiť od podnikania, v ktorom vysoký výkon viedol k obrovským nákladom na vývoj a prehnaným očakávaniam používateľov.

Myslím si, že cesta zvyšovania výkonu bude pokračovať, ale toto by nám malo ukázať, že táto cesta bola chybná. Tentoraz by si nemali povedať, že je to dobre a urobili to najlepšie, pretože hardvér sa predával ako PS3. Zdá sa, že bude trvať trochu dlhšie, kým sa zmena smerovania medzi Sony Group a SIE stane viditeľnou.

Navrhuje tak, aby Sony do ďalšej generácie išlo po nižšom výkone a väčšom oslovení zákazníkov. Budú mať nižšie náklady a rovnako nižšie náklady budú na vývoj hier, ktoré tiež, ako hack Isomniacu ukázal, astronomicky narástli.





Páči sa mi! (+7)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20133)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk