Mario & Luigi: Paper Jam Bros. ponúka známe princípy s novými nápadmi |
Nintendo kombinuje svoje dve RPG série s Mariom v jedinej hre. Poučila sa z chýb minulosti?
Nintendo si svoje postavičky hýčka a vo vlastných rukách im vždy dopraje tú najlepšiu opateru a to naprieč širokým záberom žánrov. Mario sa tak ukazuje nie len vo svojich domovských skákačkách, ale aj v bojovkách, športových hrách, ba dokonca aj v RPG tituloch. Na tomto poli Nintendo bojuje hneď s dvoma sériam – Mario & Luigi a Paper Mario. Každá má niečo vlastné, navzájom sa dosť líšia. No v novej hre sa obe spájajú v jednom svete.
Mario & Luigi: Paper Jam Bros. je skutočným priesečníkom oboch týchto sérií a dokonale to ilustrovala krátka ukážka, ktorú sme si na Nintendo Post E3 Tour v Katowiciach mohli vyskúšať. Rovnako ako v predchádzajúcich tituloch, aj tu sa pohybujete v 3D prostredí so svojimi hrdinami. V našom prípade to boli Mario, Luigi a Paper Mario. V prostredí narazíte na prirodzené prekážky, nepriateľov a aj „pomocníkov“, ktorí vás dokážu nasmerovať na tú správnu cestu. A z toho všetkého vyplývajú úlohy, ktoré budete musieť splniť.
Svoju bandu ovládate celú naraz, čo sa týka ich pohybu po svete. Avšak akciu každej z dostupných postáv samostatne. A to dokonca aj také jednoduché akcie, ako je napríklad skákanie. V zásade to ale vyzerá tak, že so všetkými beháte spoločne a keď prídete k nejakej prekážke, tak použijete základné akčné tlačidlo – pre skok. A to pre každú z postáv zvlášť. Takto neskôr môžete dostať každú z postáv niekde inde.
Narazíte však na situácie, kedy má jedna z postáv šancu spraviť niečo viac. Vtedy sa jej akčné tlačidlo zmení a dá vám tak najavo, že môžete skúsiť niečo navyše. a práve na tomto princípe fungujú schopnosti postáv. Paper Mario je napríklad jediný, kto sa dokáže pretlačiť cez medzery v stenách. Normálny Mario zas dokáže chytať Toadov. Postupne budete dostávať ďalšie schopnosti, pričom sa v hre stále snúbia základné princípy skákačiek s jednoduchou akciou.
Ukážka nám však neprezradila, či sa autori konečne popasovali s najväčším neduhom posledných častí oboch sérií. Obohrané princípy a pomalý rozbeh trápili ako Dream Team, tak aj Sticker Star. Uvidíme, či sa ich spojením do jednej hry podarilo oživiť a osloviť tak aj hráčov, ktorí v týchto sériách nahrali stovky hodín.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvé zábery na Liama Hemswortha ako Geralta v Zaklínačovi 38
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 224
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- GTA VI vyjde na jeseň 2025 97
- Ghost of Tsushima práve vyšlo na PC 150
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 100
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 24
- Ubisoft oficiálne potvrdil názov Assassin's Creed Shadows pre novú hru, predstaví 42
- Red Dead Redemption 1 zrejme prichádza na PC 45
- Filmová recenzia: Kráľovstvo planéty opíc 18 zobraziť viac článkov >