Prince of Persia: The Two Thrones

PC
pridal peter5number 1.1.2006 o 22:05 pod používateľské recenzie

9.1


TOGETHER, WE BUILT THIS VESSEL.
TOGETHER, WE LEFT THE ISLAND.
AND TOGETHER, WE´LL RETURN HOME.

Toto sú slová, ktoré princ vyriekol na konci druhého dielu. Potom ako zabil Dahaku sa spolu s Kaileenou vracia domov. Babylon, hlavné mesto Perzskej ríše, sa však zmieta v nepokojoch a počas princovej neprítomnosti sa zmenilo mnoho vecí. Je to už vyše 7 rokov čo náš hrdina odtiaľto odišiel, a teraz ho pri príchode nečakajú slávnostné fanfáry, ale ohnivé šípy a strely z katapultov...

Okamžite po dokončení WW sa začalo intenzívne pracovať na treťom dieli (ak nie ešte skôr) a vývojári z montrealského a casablancského štúdia Ubisoftu nás zaplavovali skvelými trailermi, in-game animáciami, renderovanými videami a denníkmi vývojárov. Takmer každý akčno-adventúrne pozitívne naladený hráč očakával TT ako skvelé zavŕšenie úspešnej trilógie. A zrejme nikto sa nemýlil.

WHAT HAVE I DONE?

...loďka sa potápa, dvojica sa nechcene rozdelí a dostávate sa do hry. Počas prvých pár desiatok minút sa oboznámite s ovládaním a Vašou úlohou bude sledovať strážcov, ktorý odnášajú nájdenú korisť - Kaileenu. Vo chvíli keď ju konečne nájdete, sa stane čosi nečakané a kráska zomiera. Po jej smrti sa opäť vypustia piesky času, ktoré nanešťastie infikujú princovu poranenú ruku. V tejto chvíli sa začína ozajstné dobrodružstvo, ktoré rozhodne stojí zato...istý mudrc raz povedal, že nikto nedokáže zmeniť svoj osud. Či je to nakoniec pravda, sa dozviete pri úspešnom prejdení hry, čo Vám potrvá okolo 10 hodín. Krátkosť by som nebral ako mínus, aspoň hra neobsahuje nudné pasáže a akcia je (takmer) neustála. Príbeh tradične rozvíja množstvo in-game animácií kombinovaných s renderovanými zábermi.

PÝCHA PERZSKEJ RÍŠE

Babylon. Mesto, s ohromnou históriou. Monumentálne hradby, obrovské paláce, vysunuté záhrady, babylonská veža. Všetky tieto vznešené priestory navštívite počas potuliek mestom. Siene presýtené slnečnými lúčmi však budete nútení striedať aj s temnotou chudobných ulíc alebo strechami budov, odpadových kanálov a jaskýň. Nechýbajú ani obľúbené pasce, ktoré sú obohatené o nové druhy. Len mi akosi nejde do hlavy, čo robia pasce na chodbách kráľovského paláca:). Inak, všade prevláda bojová nálada, na uliciach sa povaľujú mŕtvoly, v meste bojujú pôvodný obyvatelia proti neznámym útočníkom a budete si pripadať iba ako jeden maličký dielik tejto veľkej vojny, ktorý je však schopný zvrátiť celý jej priebeh. Možno zamrzí, že i napriek sľubovanej voľnosti pohybu máte vždy len jednu cestu, hra je teda absolútne priamočiara, no i tak sa občas stane, že tú jednu cestu budete dlho hľadať. Logické hádanky by sa dali spočítať na prstoch jednej ruky, no stalo sa mi, že jednu z nich som riešil 30 minút. Dizajn prostredia je skvelý, pocit stereotypu sa v slovníku vývojárov nenachádza a všadeprítomné detaily ešte viac umocňujú dojem. Atmosféra je vynikajúca, trošku trpí pri neustálom opakovaní náročnejších pasáži, no vďaka dennému svetlu prináša žiadaný optimizmus, ktorý sa v minulom dieli úplne vytratil.

ONE WARRIOR...TWO SOULS

Jeden bojovník, dve duše. Okrem postavy Princa sa zoznámite aj s jeho temnou stránkou. Obidva charaktery majú odlišný spôsob boja, čo Vám dáva dostatok rozmanitosti a pestrosti nielen pri súbojoch ale aj pri akrobatických kúskoch. Pri hraní za Princa budete najčastejšie používať dýku času, v kombinácií s druhou zbraňou, ktorú zoberiete nepriateľovi alebo jednoducho nájdete v stojane. Ku koncu hry však nájdete jednu špeciálnu zbraň, ktorá Vás pravdepodobne príjemne prekvapí. Známy súbojový systém FFF zostal bez väčších zmien, takže ak máte nacvičené kombá z druhého dielu, tu Vám rozhodne prídu vhod. Súboje však nie sú zďaleka také brutálne, krv veľmi nestrieka, väčšinou sa z nepriateľov iba sype piesok. Čo sa týka pohybov, medzi novinky by sa dala zaradiť roznožka medzi dvoma blízkymi stenami, skákanie do diagonálneho smeru od špeciálnych plošiniek, zapichnutie dýky do zvláštnych mechanizmov na stenách a šplhanie po reťazi. Všetky finty sa naučíte veľmi rýchlo, a pri ich prevádzaní nebudete mať problém. Ovládanie je síce opäť šité na mieru gamepadu, no uspokojil som sa i s mojou dobre nakonfigurovanou klávesnicou. Kamera miestami pohnevá, no vážnejší problém som s ňou nemal vôbec. Vždy máte možnosť prepnúť pohľad do prvej osoby (dokonca aj so zoomom) a na určitých miestach môžete použiť aj pohľad zvrchu.

Postava Temného princa je zaujímavá hlavne z toho hľadiska, že pri súbojoch a akrobatike môže využiť svoju typickú zbraň, Daggertail. Jednoducho povedané, je to reťaz s ostrými čepieľkami. S ňou môžete pri súbojoch zamávať nepriateľovi a pritom mu odsekávať časti tela, alebo si pri skokoch pomôžete zachyteným o tyč, čím si skok výrazne predĺžite. Na týchto dvoch schopnostiach vlastne stojí celý rozdiel medzi týmito dvoma postavami. Vzhľadom na daggertail sú vo FFF ešte pridané nové útočné kombá, no a aby som nezabudol, pri hraní za Temného princa Vám celkom rýchlo ubúda život, ktorý si doplníte zbieraním piesku, či už z rôznych nádob alebo po zabití nepriateľov.

VODA ŽIVÁ

Do kože temného princa sa môžete premeniť hocikedy, znenazdajky. Potom nasleduje boj s časom, ktorý neúprosne odoberá život. Budete preto ďakovať za každý piesok, ktorý Vám doplní život až na maximum. Späť do podoby Princa sa premeníte pri kontakte s vodou, inak voda...znova sa môžete občerstvovať pri fontánkach, kde sa aj ukladá hra. Nepochopiteľne ich niekedy za 10 minút nájdete aj 3 a inokedy môžete hrať aj dvakrát toľko a nenarazíte ani na jednu. Potom pri neúspechu sa dostávajú k slovu nervy a hráčova psychika, čo je vôbec najväčší zápor hry. Mimochodom, v hre sa nachádzajú aj tajné miesta, ktoré Vám natrvalo zvýšia celkovú hodnotu života. Je ich niekoľko a myslím, že nie sú tak dobre ukryté ako vo WW. Hneď na prvý krát som našiel všetky. Zvýšenie života prebieha tak, že prídete k žiarivej fontánke a keď sa napijete, budete musieť prekonať sériu prekážok. Potom dobehnete k svetlu a znovu sa ocitnete pri fontánke, už aj so zvýšením životom. Myslím, že keď nájdete všetky life-upy, tak sa dočkáte aj bonusového ukončenia.

ENEMIES

Typov nepriateľov v hre nie je veľa, nájdete tu svalovcov s mečmi, kyjakmi a lukmi, ninja ženy, čudá hádzajúce dýky (veľmi podobné tým z WW), zelených škriatkov a nenásytných psov. Ich inteligencia je na celkom dobrej úrovni, hlavne u nepriateľov, ktorý čakajú na smrť v podobe Speed Killu. To je ďalšia novinka, ktorú môžete využiť na okamžitú elimináciu nežiadanej osoby. Ak sa nepozorovane dostanete za chrbát strážcu, môžete práve tento útok využiť. A aby som to dal dokopy s tou umelou inteligenciou, tak títo nepriatelia sú o čosi pozornejší a dokážu začuť, keď blízko nich rozbíjate nádoby alebo plašíte holuby. Potom sú ostražitejší a použiť na nich Speed Kill (SK) je o čosi ťažšie. No a čo ten SK vlastne je? Keď sa nepozorovane dostanete za nepriateľa (alebo nad neho) tak kraje obrazovky trochu zblednú, čo je znamenie na začatie útoku. Stlačíte príslušnú klávesu a princ sa automaticky prepne do režimu niekoľkých animácií, ktoré sú v zlomových okamihoch zastavené (označené sfarbením obrazu do čiernobiela) a vtedy musíte stlačiť tlačidlo na útok. Proces sfarbenia trvá len 1-2 sekundy, takže musíte byť veľmi pozorný, pretože keď stlačíte útok príliš neskoro alebo naopak skoro, protivník Váš atak zblokuje a na jeho zabitie bude nutné použiť „ošúchaný“ FFF bojový systém. Speed Kill je preto skvelou novinkou, ktorá bude využívaná pomerne často aj pri súbojoch s bossmi. Tí sú opäť úplne originálny, no opäť aj kameňom úrazu. Niektoré súboje sú nesmierne náročné a na ich zdolanie budete potrebovať dokonalú synchronizáciu s Princom. Labilnejších ľudí to možno i odradí od ďalšieho pokračovania v hre. Záverečný súboj je však absolútne perfektný, zo začiatku budete zrejme nadávať, no keď si zhliadnete posledný záber...treba vidieť, viac Vám neprezradím. Zbraní je v hre veľmi málo v porovnaní s WW, nájdete tu iba pár typov mečom, kyjakov a sekier. Niekoho možno zamrzí, že mŕtvemu lukostrelcovi sa nedá vziať luk, no to by boje dostali úplne nový rozmer a obstreľovanie na diaľku by proste nebolo ono.

ADRENALÍNOVÉ ZÁVODY

K novinkám taktiež patria jazdy na koči ťahanom dvoma koňmi. Sú dve, a zatiaľ čo prvú z nich som prešiel na prvý krát, pri druhej som bol doslova frustrovaný. Nestačí len riadiť záprah ale musíte sa vyhýbať množstvu prekážok, skákať cez jamy, zabíjať naskakujúcich nepriateľov a odblokovať nepriateľské záprahy. Naraziť môžete takmer hocikde, čo pre Vás znamená okamžitý koniec. Napriek tomu všetkému, závody sú príjemným spestrením a ďalšou skvelou novinkou.

PIESOK A PORTÁLY

Keďže i názov trilógie „Sands of Time“ hovorí o možných manipuláciach s časom, obľúbené fintičky logicky ostali nezmenené. Počet kúziel sa znížil zo 6 na 4, pričom máte kúzlo vracania, spomaľovania času a dve útočné kúzla, ktoré ubližujú nepriateľom. Tie som však ani raz nevyužil, radšej som sa hrajkal s FFF:). Piesky tradične získavate po padlých nepriateľoch, z rozbitých nádob...zííív, to sa mi asi ani neoplatí opisovať, keďže základné princípy hry sú rovnaké v každom dieli. Zo začiatku znova máte len 3 „sand tanky“ a žiadne kúzlo k dispozícií, tie sa Vám sprístupnia až po návšteve špeciálneho piesočného portálu, ktorý je zvyčajne strážení 2-3 bojovníkmi. Najlepšie je ich eliminovať okamžite (hlavne toho strážcu s červenými znakmi na brnení), pretože ak Vás zbadajú, cez portál sa teleportujú nový vojaci a ani sa nenazdáte a už bojujete proti šiestim. Ja som ich však nezabíjal pomocou SK, nechal som ich nech si zavolajú čo najviac kamarátom a potom som ich všetkých pobil (keď mne sa ten FFF tak strašne páči:). Takýchto portálov je v Babylone okolo 10.

EXTRA FEATURES

Videá a artworky i tento krát tvoria obsah bonusového materiálu. Kresby sú rozdelené do niekoľkých kategórií, a nájdete tu aj obrázky z každého dielu trilógie. Aby ste si mohli tieto artworky prezerať, potrebujete určitý počet „sand credits“, ktorý nachádzate v špeciálnych truhliciach alebo aj v piesočných portáloch. Videá zo začiatku nie sú prístupné a otvoria sa až po úspešnom prejdení hry.

GRAFICKÝ LOOK NA HRU

Úchvatné. Celkové spracovanie je na veľmi vysokej úrovni a poteší aj nízka hw náročnosť. Minimum sa udáva 800Mhz, 256 Ram a 64MB karta s podporou pixel shaderov 1.1 (takže na GF4MX hru nespustíte, ha,ha,ha:). Moja zostava tyká na 1.7Ghz, má 256 Ram a grafickú kartu ATI 9600 Pro 128MB, a na veľké prekvapenie som si mohol v rozlíšení 1024x768 plynulo vychutnávať najvyššie detaily a najkrajšie efekty. Osobitnú pochvalu si zaslúžia najmä svetelné efekty, ktoré sú bezchybné, a taktiež nádherne vypadá svietiace telo temného princa. Animácie sú tradične špičkové a síce modely postáv by mohli byť lepšie (teda okrem Princa, ktorý je rozhodne najprepracovanejší), dokopy si budete užívať grafické hody.

ZVUKOVO-HUDOBNÝ LOOK NA HRU

Mnohými hráčmi vyčítané rockové pesničky z WW boli vystriedané krásnymi orientálnymi skladbami, ktoré majú veľký podiel na tvorbe atmosféry. Paradoxne, niektoré miesta sú úplne „hluché“ a z reproduktorov nezačujete vôbec nič. Škoda, keby hrala hudba rovnomerne v celej hre, zážitok by bol ešte krajší. Zvuky sa vzťahujú na štrngot zbraní, ktorý je celkom štrngotavý, a na okolie, ktoré je celkom autentické. Dabing je opäť skvelý, princ má milší hlas ako v dvojke a najviac Vás rozhodne zaujmú dialógy odohrávajúce sa v princovej mysli. Dobrý Princ sa veľmi často zhovára s Temným Princom a drzé a posmešné hlášky sa pekne striedajú aj s humornými aj s romantickými, skrátka tí dvaja sa zhovárajú o všetkom. Hlas Kaileeny budete taktiež veľmi často počuť (ona je totiž rozprávačom príbehu), akurát sa mi zdal trošku odlišný od WW a nie som istý, či aj tu ju dabovala Monica Bellucini.

YOU CANNOT CHANGE YOUR BUGS!

Ak by som chyby v hre porovnal s chybami vo WW, tak by som mohol povedať, že je reč o tom istom. Kde-tu sa vyskytujúce chyby v grafike, animácií, AI určite nepotešia, no na druhej strane sa nejedná o nič drastické, kvôli čomu by som mal znižovať hodnotenie, alebo čo by Vám mohlo skomplikovať postup v hre. Nedajte sa oklamať kamerou, mnoho ľudí na ňu nadáva, no ona sa Vám zvyčajne snaží nenápadne ukázať správnu cestu ďalej. Najväčším nedostatkom hry ostáva nevyrovnaná obtiažnosť, ktorá je podporená checkpointovým systémom savovania.

EXCELENTNÝ ZÁVER TRILÓGIE

Podľa môjho názoru je ukončenie trilógie naozaj na úrovni a bolo by chybou túto hru minúť. Záver je úžasný, hádam kvôli tomu sa to prejsť oplatí. A ak by ste sa niekde zasekli, s radosťou Vám poradím





napísal peter5number 1.1.2006



Páči sa mi!

9.1
PRINCE OF PERSIA: THE TWO THRONES

PC
PS2
Xbox
Gamecube

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9.12. 2005
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19903)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk