DOOM

napísal DarkDRAGON 4.7.2016 pre PC

9.0

Užívateľská recenzia

"Sú nahnevaní, brutálni a bez zľutovania. Ty ale budeš horší. Páraj a trhaj, až kým to nebude dokončené. "

Prebúdzam sa v miestnosti plnej démonov, moja nenávisť voči ním narastá. Pripútaný reťazami k operačnému stolu sledujem svoje ruky pokryté jazvami. Cítim neprekonateľný hnev, tak silný, že ani tie reťaze ma nedokážu udržať. Sledujem ako sa ku mne posadnutý človek démonom približuje, chytím mu tu jeho hnusnú hlavu a tresnem ňou o operačný stôl! Vidím, že mu vyletel mozog, to je dobré, tak to má byť!

Prvá zbraň, pištoľ, klasika. Títo úbožiaci nemajú šancu prežiť môj hnev. Potrebujem viac zbraní, chcem ich všetkých vyvraždiť! Viem, že sa proti mne postavia aj horší nepriatelia, ktorých vychrlí samotné peklo. Preto si vezmem aj svoju ultimátnu zbraň, špeciálny oblek "Praetor Suit", ktorý mi pomôže dosiahnuť moje ciele.

Je mi úplne jedno, čo mi niekto hovorí cez vysielačku. Je mi jasné, že všetci ma chcú využiť k svojmu prospechu, tak ako sa snažili využiť silu pekla. Hlupáci! Peklo nemôžete využívať, nech už je dôvod akýkoľvek. Nezaujíma ma, čo si o tom myslíte, nikto mi nebude stáť v ceste. Zabijem každého démona a zruším všetky prepojenia pekla s Marsom!




Začiatok hry sa s ničím nemazná. Ľahko vysvetlený príbeh ma za úlohu len navnadiť hráča na tu akčno-metalovú jazdu, ktorá vás čaká. Id Software sa poriadne prekonal a zrejme už unavený z nudných novodobých strieľačiek, chceli priniesť niečo, čo sa drží koreňov otca všetkých akčných FPS hier, pôvodného DOOMA. Bethesda s požehnaním a vztýčeným palcom hore, odsúhlasila ich myšlienku a hru nechali vydať.

Veľmi dlho sme čakali na túto hru. Ľudia mali samozrejme obavy z toho, ako to bude nakoniec vyzerať. Pocit strachu, aby to nedopadlo ako Duke Nukem Forever, bol veľmi vysoký. No nie je potrebné sa obávať a môžeme ďakovať za to, že sa držali pôvodného konceptu. Keď to vyšlo, viacerí ľudia hru išli vynachváliť až do nebies. Je to skutočne tak dobré? Záleží na hráčovi, kto hľadá dobrý príbeh, kde sa vedú 5 hodinové konverzácie a akcia je neustále prerušovaná CGI animáciou, tí si na chuť neprídu. Hardcore hráči, ktorí vedia čo znamená názov DOOM a ako deti to v tajnosti hrali, aby mamka/ocko ich nenačapali, čo to majú za satanov výtvor v PC, tak to ocenia.

Som ako malý chlapec hrajúci sa s pindíkom, keď je nervózny.

Môj prvý dojem bol z "gameplay" videí celkom rozporuplný, mal som hlavne strach, či to nie je až moc prehnané, či dokončovacie útoky nebudú nudné. Mal som obavy a bol som z toho nervózny, či som nespravil hlúposť touto kúpou. Hra ma presvedčila o opaku. Všetko perfektné zapadá do seba, postava sa hýbe rýchlo, pretože sa nemôže dočkať nakŕmiť olovom hladné beštie.

Dokončovacie útoky "glory kills" sú perfektné, mení sa ich štýl podľa toho z akej strany chcete vykonať jeho exekúciu. Vďaka týmto dokončovacím útokom, získavate z nepriateľov troška života, ktorý z nich vypadne. Zabudnite na auto-heal, hra na vás jemná nebude. Náboje, lekárničky a zboj si musíte vyhľadať alebo vytrieskať z démonov. Hra vám ponúkne aj možnosť doplniť si náboje vďaka motorovej píle. Pomocou nej si splníte svoju zvrátenú brutálnosť a to vám za odmenu doplní muníciu. Po stránke hrateľnosti je to perfektné, nič hru zbytočne neruší, je to rýchle, moje obavy boli zbytočné.




Predstavte si, že máte plnú hlavu stresu z práce alebo školy, prídete domov, chcete vypnúť mozog a nejak sa odreagovať. V počítači máte len Counter Strike GO, no viete, že pri tejto hre skôr prídete o nervy. Počúvať trolov, rusov a neustále "rushovať B" sa vám nechce "cyka blyat", čo si zahrať? "Počkať, kúpil som si nový DOOM, ten by mi mohol pomôcť. " Zapnete si hru a tá vás hneď odpáli, je to ako reklama na žuvačky airwaves. Vlasy vám to odfúkne dozadu, vy skáčete ako nadržaná opica pri každej novej zbrani čo nájdete, pri každom novom démonovi na ktorého narazíte. Cítite adrenalín, ako sa vám valí z hlavy až do pohlavnej žily. Pocit stoporenia umocňuje aj silno industrial-metalová hudba. Tá sa stupňuje podľa toho, koľko tých oháv, čo vidíte na monitore, máte roztrieť po ploche Marsu.

Zbrane budete nachádzať postupne, od smiešnej pištoľky prejdete na brokovnicu, samopal, zabavíte sa aj s bazukou, rotačným guľometom, gausovou puškou a dokonca získate Big F*cking Gun (BFG). To aby ste si mohli urobiť naraz z viacerých zmrdov démoniu omáčku. Postupne budete nachádzať aj sekundárne režimy pre svoje zbrane, ktoré vám často veľmi pomôžu. Za vraždenie a plnenie vedľajších úloh ( napr. zabi 5 Impov, tým, že im zlomíš väz ) budete získavať body, ktoré môžete využívať pre vylepšovanie sekundárneho režimu u zbraní.

Samozrejme sa myslí aj na váš "Praetor Suit", po mape sú rozhádzaný mŕtvy vojaci "elite guard", ktorý majú špeciálny čip, vďaka ktorému si môžete vylepšovať vlastnosti svojej zbroje. Chcete vidieť na mape tajné veci alebo skryté vylepšenia? Chcete rýchlejšie prehadzovať zbrane, či byť odolnejší proti výbuchom? Nie je problém, máte si to možnosť vylepšiť. No to nie je všetko, počas hrania nachádzate runy, je to v podstate mini hra, kde musíte splniť zadanú úlohu za určitý čas. Keď sa vám to podarí, ako odmenu získate runu, ktorá vám pasívne vylepší určitú schopnosť. Podľa môjho názoru, najpotrebnejšie vylepšovanie je pomocou "argent cell", obrovská energia uchovaná v malej sklenenej guľke. Vylepšovať si pomocou toho môžete kapacitu života, zbroji a nábojov.




Čo sa týka hlavných nepriateľov, tých je v hre celkom málo na môj vkus. No ich spracovanie je výborne, majú niekoľko stupňov. Keď si myslíte, že už je konečne po všetkom, pretože už vidíte ako umierate, steká vám pot po čele a zbrane už nemajú náboje, odrazu BAM. Boss chytil druhý dych, stojíte tam, pozeráte na neho a hovoríte si "môžem sa ja na to vys*** ." Má to ale svoju kladnú stránku, aspoň vás to viac zabaví a stojí to za to, keď to prekonáte, no takto si to užijete len na vyšších obťažnostiach.

Hra ponúka viac ako len singleplayer možnosť. Zaujímavosťou je SnapMap, kde je možnosť vytvárať si svoju vlastnú hru. Môžete si spraviť miestnosti, ktoré poprepájate a samozrejme naplníte démonmi, aby ste si na tých chudákov mohli vyliať svoju frustráciu. Napriek tomu, že je tento mód celkom obmedzený, pracovať v tom sa naučí snáď každý. Ako ste už viacerí z bety mohli vidieť, Doom má aj multiplayer áno, nudný multiplayer. Nechcem nikomu brať jeho názor, keď to niekoho baví, tak "good for you, lost soul. " No mňa to po pár hrách prestalo zaujímať. Získavanie odmien je veľmi nemotivujúce, nič hráča nedrží dostatočne silno na to, aby sa toho nemohol nabažiť. Mapy sú celkom fajn, občas sa ale stane, že neviete kde v riti odrazu ste, strácate orientáciu. Niektoré prostredia mi prišli chaotické. Keď to niekto dlhšie hra, určite sa mu to už stávať nebude. Režimov v multiplayer hre je dokopy 6.




SnapMap a multiplayer mi prídu ako len niečo naviac, aby sa nepovedalo. No stále lepšie než päsťou do oka od Doomguy-a, niektorých to určite zabaví. Dĺžka hry je cca 9 hodín, samozrejme záleží aj od toho, či sa budete snažiť nájsť každú vec, potom sa to môže predĺžiť na 10-12 hodín.

Hra má na výber zo 4 obťažnosti: I am too young to die (ľahká), Hurt me plenty (normálna), Ultra-Violence (ťažká) a nakoniec, podľa vývojárov, skoro nemožná obťažnosť na prekonanie, Nightmare (veľmi ťažká). Keď si hru chcete dostatočne užiť, zahrajte si to aspoň na normálnej obťažnosti, prvú odporúčam úplne vynechať. Neskôr, keď sa na to budete cítiť, vyskúšajte ťažkú obťažnosť, aspoň sa zapotíte a zanadávate si. Nakoniec, keď si myslíte, že by ste už démonom drvili lebky aj reálne, že ich už poznáte všetkých po mene, vyskúšajte najťažšiu obťažnosť. No keď budete veľmi často umierať, neplačte. Hrajte len vtedy, keď už viete akú taktiku používať a keď máte vypracované reflexy ako kobra.

Na záver by som dodal, že táto hra má moje uznanie za singleplayer. Je to perfektná rúbanica od začiatku až do konca s parádnou hudbou. Hra má dostatočné peknú grafiku a na svojej zostave som sa nestretol so žiadnymi chybami, ba ani s prepadmi FPS. Prostredia dotvárajú krásnu atmosféru. Na Marse to vyzerá ako v pekle a v pekle to vyzerá o trošku horšie než v slovenskom parlamente. Tak už nepremýšľajte či sa to oplatí a proste si to choďte zahrať!






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.