Witcher 3 Hearts of Stone

napísal wellbi 11.2.2016 pre PS4

8.0

Užívateľská recenzia

Posledného Zaklínača možno označiť za veľmi silnú hru. Hru ktorá donútila tisíce ľudí prečítať pôvodné poviedky a ságu od Andrzeja Sapkowskiho, čo je viac než 10 hrubých kníh a zahrať (už dnes) klasické predošlé hry. Hra tak silná, že nás pripútala na desiatky hodín ku monitorom a obrazovkám, tak silná, že... hráči chceli viac. Z príbehového hľadiska je ale cesta Geralta z Rivia, taktiež známeho ako Biely Vlk uzavretá. Príbeh dosiahol svojho pomyselného (aj keď možno aj otvoreného) konca, príbeh Geralta a Ciri. Svet Zaklínača je ale mimoriadne šťavnatý materiál, a Geralt sa pomedzi pátraním po Ciri (ešte počas hlavného príbehu), rozhodol prijať prácu na príšeru v kanáloch, čím to všetko začalo...

Ako Geralt z Rivie som dokončil viackrát hru na najťažšiu obtiažnosť, zozbieral všetky karty na Gwent a urobil v hre všetko čo sa dá aj nedá spraviť. Tak som DLC už viacmenej od polovice Septembra dychtivo očakával. Prehláseniam že rozšírenie bude lepšie než pôvodná hra som neveril, a ani si nedával nejak vysoké očakávania, veď priznajme si, čo môže prekonať sériu questov pre krvavého Barona? Ale nejak som sa mýlil, a Srdcia z Kamena (sa takmer) priblížili kvalite najlepších questov zo základnej hry. Neberte to ale zle, proste najlepšie pôvodné questy sú až moc dobré. 

Geralt sa jedného dňa potuloval u krčmi "U Siedmich Mačiek", kde zháňal pri nástenke prácu. Ako si čítal (často aj vtipné) oznámenia, videl ako muž, vysoký skoro ako on vešal ďalšie oznámenie. Bola to práca. Zaklínačská. Mal zabiť netvora v kanáloch, no bol to tak úplne netvor? CDPR ma neprestane udivovať ako vtipne / prirodzene dokážu referovať na staré slovanské rozprávky a legendy, pričom si stále zochovávajú násilnú a zaklínačskú atmosféru. CDPR si ale podľa mňa tej inšpirácie zobral až moc, konkrétne z polského príbehu založenom na Pan Tardowski (vážne neviem ako sa to skloňuje). Pokiaľ ste sa s touto poľskou legendou nestretli (ja som také "šťastie" nemal), tak je toto ale nepodstatné. Príbeh má ale ešte jednu trhlin(k)u, ktorú ale rozoberiem neskôr. 



Zapletie sa Geralt s človekom ktorý nemôže stratiť nič?

Geralta zavedie lov danej príšery do veľkých problémov, a tak sa na scénu dostáva Gauter ODimm (ďalej už len Zrkadlovník), ktorý pomohol Geraltovi nájsť Yennefer na začiatku hry. Zrkadlovník zachráni Geraltovi zadok, ale s podmienkou že onedlho si túto službu vypýta naspäť. Zničenému Geraltovi nezostáva nič iné než súhlasiť s ponukou. Geralt. keď ešte lovil príšeru v stokách, narazil na svoju starú priateľku Shani, ktorá je krásna, no aj výbornou odbočkou od zaklínačskej práce. Jej charakter je krásne vidieť už od prvej chvíle čo ju stretnete, pri love danej príšeri. Škoda že Shani ale nieje venovaný väčší priestor v DLC, kde je viacmenej iba také cameo pre ľudí čo čítali knihy.

Geraltova úloha pre Zrkadlovníka bude splniť tri priania jednému bohatému "šlachticovi", ktoré keď ich prvýkrát budete počuť, budú sa zdať nesplnitelné, no v tom zároveň je najväčšie čaro. Nie všetky z prianí budete vedieť dopredu, nebudete si vedieť rady a to ani Geralt. Musím ale uznať že ani v jednom queste som nerobil to čo bolo v hlavnej hre. Geralt v jednej z odbočiek lúpil mestskú pokladnicu na štýl posledného GTA, verboval ľudí a sledoval ako sa jeho plán priamo rúti pred očami. V inej odbočke ste išli so Shani na svadbu, kde Geralt nebol vo svojej koži a... Proste musím uznať, že každá z úloh ma veľmi pohltila, vždy bolo o čom rozhodovať a s čím bojovať, presne, minimum nudy. 

Z vedlajších úloh už ale vyčerpanie cítiť bolo. Síce je diskutabilné či by tam aj nejaké mali byť (veď je to jedna dlhá hlavná linka), ale niektoré z nich sa podarili. Sú to hlavne nové nepreskúmané lokácie s end-game výbavou, a pár misií. Nedosahovali kvalít hlavnej linky (niektoré boli horšie než questy zo základnej hry), no berte to ako bonus, či už dobrý alebo horší. Svojou zmenou prešla aj severo-východná časť Novigradu, kde pribidlo pár domov, dediniek a aj strašidelných zákutí lesa, kde by ste sa na najtažších obtiažnostiach (bez srandy) báli chodiť. 



"Viedli sa už vojny pre škaredšie ženy ako Shani"

Veľkým prekvapením boli samotní bossovia. Tých by ste síce spočítali na prstoch dvoch rúk, ale každý jeden boss by vám zato perfektne utvel v pamäti. Bol som zvedavý kam zašiel CDPR s hernými mechanikami, ktoré už boli dosť vyčerpané v základnej hre (pozerám sa na teba Ice Giant), no bol som prekvapený ako každý bossfight dostal originálny twist, či inú zapamätatelnú sekciu.Obtiažnosť môže byť subjektívna, keďže ja som odchovaný na Dark Souls, no niekomu môže vadiť že vás táto ropucha zabije na dve rany... žiadny boss nebol prechádzkou v rúžovej záhrade, no o to bol potom pocit víťazstva väčší. Nebudem nič prezrádzať, no v hre je boss, na ktorého počas celého boja nemusíte tasiť meč, no zároveň to bol jeden z najtažších a najviac zapamätatelných súbojov aké som ako Geralt vybojoval. 

Ovplyvňuje ale rozšírenie nejak základnú hru? Zaleží od toho ako sa na to pozriete. DLC pridáva silné brnenia a meče, nové Ofieri brnenie, pre Geralta aj Roacha a pridáva aj systém rún. Runy sú drahé endgame enchanty ktoré môžu zdvyhnúť Geraltove znamenia či inak dopomôcť v boji. Geralt má na sebe aj jazvu, ktorú môže pár postáv mimo DLC okomentovať. Rozšírenie môžete zaačať hocikedy chcete, keďže sa vám pridá do zápisníka ako normálny quest. Pokiaľ ale nechcete Geralta piplať na požadovaný level 30, môžete aj navoliť novú hru kde Geralt už bude mať všetko potrebné na okamžité DLC dobrodružstvo.

Prekvapilo ma aj technické spracovanie. V každej misii boli kvalitné cutscény (kvalitou myslím hlavne prvotriedny motion capture), misie prekypovali novými tvárami postáv a animáciami, hudba hrala... a keď už hovoríme o hudbe, tá sa vydarila, aj keď by som bol radšej za pestrejšií výber motívov a melodií, než dĺžky jednotlivých kúskov. Musím hlavne vyzdvihnúť motív pre hlavného záporáka (počas hry budete počuť viaceré verzie tohto motívu), či variácie na už tak známu bojovú hudbu. Audiovizuál ma teda uspokojil. 



Geralt môže počas jeho cesty nájsť aj klasické gulaté okuliare.

Následujúci odsek bude mať v sebe maličký spoiler, nemusíte ho čítať: Najväčším problémom Srdcí z Kameňa je ale aj hlavný záporák. Je napísaný skvele a každé stretnutie s ním vo mne vyvolávalo hrôzu a napätie no má to ale. Gaunter ODimm (iniciály GOD = BOH) je ale vykreslený ako čisté zlo, sila ktorá sa len hrá s ľudmi. Prečo mi to ale vadí? Lebo vo svete zaklínača (či iného brutálneho fantasy) zlo ako sila neexistuje. Všetko zlo je v ľudoch a monštrách, ani sám Geralt nekonal len dobro, či už v hre alebo knihe. Dúfam že CDPR bude pri vytváraní zloducha do B&W o niečo kreatívnejší.

Za cenu dvoch lístkov do kina dostanete niečo čo sa zážitkovo a hrateľnostne hodné vašich financií. Perfektne napísaný (aj keď nie moc originálny) príbeh, skvelého antagonistu (na ktorého som ale vyjadril trochu nesúhlasu v spoiler sekcii), a tiež veľa smiechu, plaču, romantiky.. veľa pocitov každého druhu. Sklamať vás síce môžu vedlajšie aktivity, no pri samotnej kvalite úloh a znovuhrateľnosti to CDPR tentokrát odpustím. 8.0/10

-Wellbi.






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.