Call of Duty Advanced Warfare

napísal luk 11.3.2015 pre PC

8.0

Užívateľská recenzia

Nasledujúce recenzie týkajúce sa série Call of Duty, by som rád poňal v trochu inom duchu. Mnohí isto túto sériu poznáte a prišli ste do styku s aspoň jedným dielom. Keďže dnes by si niektorí pravdepodobne nevedeli predstaviť rok bez nového Call of duty, pozostáva táto séria z už veľkého počtu dielov. Avšak kvality každého z nich sa často veľmi líšia. V očiach hráčov však najviac zabudovali Call of Duty 2 a Call of Duty 4: Modern Warfare. Tieto dva diely nastavili pomyselnú laťku tak vysoko, že doteraz prekonaná nebola. Avšak nájdu sa aj adepti, ktorí sa dokázali priblížiť. Rád by som vybral troch najlepších a zároveň ich postavil proti sebe.

Skôr než sa naplno pustím do recenzie tejto hry, zastavme sa na chvíľu v roku 2013, v ktorom prišlo Call of Duty Ghosts. Po tom čo sérií došiel dych, mal ju práve tento diel vrátiť na výslnie. Žiaľ opak sa stal pravdou a aj napriek zaujímavému multiplayeru, je Ghosts mnohými považovaný za najhorší diel série. Ku koncu minulého roka sériu obohacuje nový diel. Je ním Advanced Warfare od Sledgehammer Games. Jedná sa o nováčikov v Call of Duty sérií, ktorý ako prvý mali rok navyše na vývoj.

Píše sa rok 2054. Severná Kórea vpadla na územie Južnej, s cieľom úplne si ju podmaniť. Z neznámeho dôvodu sa zapájate do konfliktu v koži Jacka Mitchella, ktorého rolu stvárnil Troy Baker. Vydávate sa spoločne s vašim týmom na pomoc Južnej Kórei. Behom tejto misie nejde všetko úplne podľa plánu. Útok sa vám síce zvrátiť podarí, no vášho kamaráta Willa Ironsa to bude stáť život. Will je synom Jonathana Ironsa, ktorého tu stvárnil Kevin Spacey. Samotný Jonathan je šéfom súkromnej vojenskej organizácie Atlas do ktorej vás po pohrebe svojho syna pozýva. Ide o súkromnú vojenskú organizáciu, ktorá nepodlieha žiadnej vláde ani autorite.




Keďže ste behom úvodnej misie utrpeli vážne zranenie a zároveň je príliš skoro ísť do dôchodku pozvanie prijímate a stávate sa súčasťou Atlasu. Behom vášho výcviku sa teroristická skupina KVA rozrastá a útočí na atómové elektrárne po celom svete, čím sa drasticky zvyšuje počet obetí týchto útokov.

Postupne ako plníte jednu misiu za druhou zistíte, že do určitého momentu sa príbeh nikam neposúva, ani nijak nerozvíja. Potom čo tento moment nastane, sa všetko zrazu zvrtne a ako je už v sérií zvykom, následne sa ocitáte na druhej strane barikády. Príbeh začne postupne naberať na atmosfére, no napriek tomu, že príbeh je jednou z motivácií, prečo dohrať singleplayerovú kampaň úspešne do konca, pôsobí ako jedno obrovské klišé. Čím hlbšie sa totižto dostávate do príbehu a zároveň ste bližšie ku koncu hry, tým častejšie sa každá udalosť odohrá presne tak, ako by ste čakali. Toto vás istotne nepoteší a nadšení nebudete ani z toho, že sa na koniec kampane dostanete v priemere za 7 hodín.

Behom týchto siedmych hodín zavítate do rôznych oblastí našej Zeme. Hra napriek ťažkým skriptom a stále celkovej lineárnosti úrovní disponuje kvalitným dizajnom misií. Rád by som vyzdvihol misiu v Antarktíde, ktorá vám pravdepodobne najviac utkvie v pamäti. Akčné pasáže dopĺňajú stealth pasáže. Tie sa pravidelne striedajú v správnom poradí spoločne s niektorými neutrálnymi. Celý tento základ je doplnený o momenty, resp. akčné úseky, v ktorých sa chopíte role pilota a zároveň strelca lietadla, môjho obľúbeného vznášadlového tanku, alebo si oblečiete špeciálny oblek, ktorý zvyšuje svojmu vlastníkovi celkový útok a obranu.

Ako je už v tejto sérií zvykom na každej misií nie ste sami a preto vám spoločnosť budú robiť ďalší členovia týmu. Najčastejšie to bude Gideon, ktorého bravúrne stvárnil Gideon Emery alebo Angela Gots v roli Illony. Či už sa jedná o Kevina Spacey-ho, Troya Bakera alebo ostatných nahovorenie charakterov a ich celkové spracovanie v hre a vo videách je jednoducho úchvatne.


Veľkými zmenami prešlo celkové vybavenie vojakov z blízkej budúcnosti. Novinkou v tomto dieli je exosuit. Jedná sa o oblek vďaka, ktorému sa dostanete na niektoré neprístupné miesta. Zároveň zlepší niektoré vaše vlastnosti a tiež vnáša do zažitého konceptu čiastočné RPG prvky. V prípade splnenia určitých podmienok, získavate body, ktoré môžete použiť na vylepšenie svojho obleku. Updaty sú prevažne pasívneho charakteru, no zlepšenie niektorých z nich je cítiť.

Redizajnu sa dočkala aj taká drobnosť akou je užívateľský interface. Všetky indikátory a ikonky sú prehľadne spracované, správne umiestnené zaberajú oveľa menej miesta na obrazovke, čím nijakým spôsobom nenarúšajú celkový výhľad.

Zbrane sa takisto nevyhli updatom a tak okrem štandardných samopalov blízkej budúcnosti, tu narazíte na laserové, plazmové zbrane, či dokonca aj pulzné zbrane Zaujímavým updatom prešli granáty. Štandardné dva druhy, teda výbušný a oslepovací ostali. Tie však boli obohatené o nové módy medzi ktorými sa dá jednoducho stlačením tlačidla prepínať. Okrem štandardného módu môžete výbušný granát prepnúť do smart módu, kde behom niekoľkých sekúnd granát zasiahne najbližšieho protivníka. Ak je potreba rýchlo doraziť protivníka na to pre zmenu poslúži contact mode, ktorý po dopade na zem okamžite exploduje.

Z oslepovacieho granátu môžete pre zmenu spraviť EMP a vyradiť, resp. zlikvidovať blízku elektroniku. Častejšie používanou a rozhodne zaujímavejšou možnosťou bude tzv. threat mode, kde po dopade granátu sa vyznačia na stredne dlhú dobu všetci nepriatelia na červeno. Celé to pripomína akési termo videnie.




Okrem kampane sa môžete pustiť trebárs do multiplayeru. Tieto časti hry má na svedomí Raven. Ponuka módov ostala pomerne štandardná a to tímový deathmatch, free for all, capture the flag variácie a pod. Snáď jedinou výnimkou, ktorá vybočuje zo zažitých štandardov je mód Uplink, v ktorom hráte so satelitným dronom basketbal. V multiplayeri môžete pre zmenu naplno využiť možnosti exosuitu. Ten pridáva jednotlivým módom a mapám vertikálnu hrateľnosť. Mapy sú celkovo dobre navrhnuté približne strednej veľkosti, kde sa konajú boje prevažne 12 hráčov.

Oproti Ghosts sa riadne vylepšilo výsledné audio - vizuálne spracovanie. Streľba zo zbraní, výbuchy, pohyb po bojisku, skladby behom načítavacich obrazoviek.... a takto by sa dalo pokračovať. Audio je jednoducho lahoda pre uši a s kvalitným vybavením dokonale pomáha navodiť atmosféru vojny v budúcnosti.

Podobne ako je na tom audio je na tom i grafická stránka, ktorá prešla do next genu. Grafici v SledgeHammer sa vo väčšine miest vážne vyhrali. Občas sa nájde nejaká menej kvalitná textúra, avšak to vôbec neuberá na celkovom dojme, ktorý je jedným slovom úžasný. Rozhodne vás uchváti celková rozľahlosť niektorých úrovní, kde aj v najväčšej diaľke je vidieť lepšie detaily, než na čo sme boli doteraz v sérií zvyknutí. K zlepšeniu atmosféry prispieva aj kvalitné nasvietenie jednotlivých scén. Streľba zo zbraní najviac vynikne v interiéroch, kde sa to podobne ako v exteriéroch hemží detailmi. Celkový grafický dojem podtrhujú perfektne spracované efekty ako dym v kombinácií s ohňom, sneh, ktorý vám fúka do tváre, tečúca voda, či vybuchujúce objekty a famózne explózie. Celá táto nádhera sa vďaka výbornej optimalizácií hýbe v plynulých 60 snímkach za sekundu. Priložené obrázky sú v QUAD HD rozlíšení, teda 2560*1440, ultra detailoch a spomínaných 60 snímkach za sekundu.

Call of Duty sa vracia späť. Po uponáhľanom Ghosts sa Advanced Warfare podarilo zastaviť pád série. Žiaľ na to, aby túto sériu dostalo na výslnie a zároveň sa mu podarilo prekonať vysoko nastavenú laťku niektorých predchodcov mu ešte čosi chýba. To však neznamená, že by AW bol zlou hrou.

K jednoznačným pozitívam tejto hry patrí perfektná grafika s výbornou optimalizáciou, kvalitné zvukové efekty, celková atmosféra, dizajn misií, exosuit, a bohatý zbrojný arzenál. Žiaľ zápory tejto série v istej miere pretrvávajú a tak napriek výbornému dizajnu misií sú úrovne stále veľmi lineárne, hra je plná naskriptovaných sekvencií a tiež samotná kampaň je pomerne krátka. Trojročný vývojový cyklus je na hre rozhodne vidieť a už sa nemôžem dočkať ako s týmto časom naložia ostatné štúdiá, pracujúce na ďalších pokračovaniach tejto série.

Prvého adepta by sme mali skompletizovaného.

 

+ výrazne vylepšené grafické spracovanie s výbornou celkovou optimalizáciou

+ perfektné audio(streľba, efekty, soundtrack)

+ prítomnosť exosuitu, ktorý je možné vylepšiť a zároveň oživuje známu hrateľnosť

+ granáty s rôznymi módmi

+ kvalitný redizajn užívateľského interface

+ atraktívne prostredia, dizajn misií

+ motion capture postáv, príbehové cutscény medzi misiami, Kevin Spacey

+ na jednej strane príbeh, ktorý postupne navnaďuje na dianie v hre a zároveň motivuje hráča hrať ďalej

 

- na strane druhej je plný predvídateľných situácií a v neskorších fázach pôsobí ako obrovské klišé

- možnosti exosuitu nevyužijete naplno v kampani.

- pre niekoho môže byť multiplayer sklamaním

 

Horí!
So špeciálnym vojenským oblekom už nepriateľská presila nebude problém
Jedna z vašich prvých misií ako člen Atlasu
Netušim prečo, no strašne mi to pripomína The Last of Us
Zdá sa, že všetko už je pripravené
Niekedy je lepšie pohybovať sa pomaly a zakrádať sa
Nasvietenie scény je fakt brilantné
Svetlý pozdrav z podzemia Antarktídy
Úroveň detailov je famózna
Plazmová sniperka evidentne splnila svoj účel
Hra disponuje obrovským množstvom podobne kvalitných efektov
Jack Mitchell, Gideon, Major Cormack
Celkový grafický dojem dokáže často vyraziť dych
Opäť sa dostalo aj na zbieranie poschovávaných notebookov
Explózie !!





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.