Call of Duty Advanced Warfare

napísal jones555 25.2.2015 pre PC

6.0

Užívateľská recenzia

Vezmem to zhurta. Nejaké tie omáčky o každoročne vydávaných tituloch si domyslite. Je tu ďalšie Call of Duty. Mohli ste si všimnúť, že mnohými ospevovaný ako najlepší diel po známej štvorke. Navyše máme tu prvú hru z trojročného cyklu od autorov Dead Space, famózneho herca Kevina Spaceyho, exosuit a taktiež hru primárne robenú na aktuálnu generáciu. Inovácia v sérii sa nedá uprieť, no čo ten zvyšok?

Ten zvyšok za veľa nestojí. Opäť tu máme kampaň, tentokrát o niečo dlhšiu. Ponúka veľa akcie, výbuchov, future vychytávky, Kevina (to meno budete čítať ešte často), pamätné misie a momenty, kopu zábavy, zaujímavý príbeh, nejaké vsuvky na vozidlách..., počkať. Toto tam predsa nebolo. Teda minimálne tie veci vymenované po Kevinovi. Pamätné misie? Žiadne, nič zaujímavé, značne opakujúce sa a podobne pôsobiace prostredia, možno za zmienku stojí misia na antarktíde. Zaujímavé momenty tu nie sú žiadne, príbeh je odpad, vsuvky s vozidlami tam sú, nič čo sme už nevideli. A tá kopa zábavy? Úprimne, kampaň ma moc nebavila, nezaujala ma po takmer žiadnej stránke, plus autori trestuhodne nevyužili potenciál s exosuitom. Kebyže mám prirovnať kampaň Advanced Warfare k jednému filmu tak je to Transformers 3. Pekný vizuál, veľa výbuchov, akcia, dobrý herci, na pohľad všetko fajn, teda až na to, že je to nuda. A to je pri Call of Duty pekný problém, nemyslíte?

Image and video hosting by TinyPic

Exosuit spolu s inými drobnosťami, ktoré prináša budúcnosť mohol naplno využiť multiplayer. Tu vďaka designu máp všetky tie úskoky rozhodujú o tom, či zabijete vy, alebo súper vás. Človek by čakal, že mapy budú veľké, opak je bohužiaľ pravdou. Mapy sú nehorázne malé, obsahujú zopár krutých campspotov a celkovo im chýba „duša“, sú nezaujímavé, neraz pripomenú nejakú inú mapu, jedným slovom bieda. Horšie mapy majú možno iba diely na handheldoch. Potom sú tu zbrane. Je radosť hrať hru, v ktorej máte motiváciu vyskúšať každú zbraň, kde každá jedna z nich má svoje pre a proti a aj s hoc vystreľovacím nožíkom uhráte kvalitný zápas. Toto ale neplatí pre Call of Duty: Bal-27 Warfare. Tento samopal máte hneď zo začiatku a je to ultimátna zbraň. Nemyslím tým, že je prisilná. Na štýl hry sa avšak hodí, načo je vám smg, keď toto má podobný firerate. Načo je vám m14, keď bal je extrémne presný. Brokovnica? Aj tak ste do sekundy dole a pritom neprichádzate o účinnosť na diaľku. Teší ma, že s týmto dielom opadol quickscope-ing, no vyváženosť zbraní je katastrofálna, väčšina hráčov tu hráva dohromady s troma zbraňami, najviac so spomenutým BALom. Čo musím autorom uznať, je dokonalý systém tvorby klasy, nie ste obmedzovaný prakticky ničím až na tých 13 slotov.
Najdôležitejšia vec na multiplayerovej hre je jednoznačne networking. Preto mi rozum neberie ako si autori dovolili do hry, kde rozhodujú stotiny neimplementovať dedikované servery! A ešte zaviesť k tomu skill based systém. To je absolútne smrteľná kombinácia... Jednoduchý príklad. Multiplayer začnete hrávať, celkom sa vám darí, ale ak narazíte na niekoho s výrazne lepším pripojením, tak sa jednoducho nedá. Systém si povie, že ste celkom skill, tak vás posunie vyššie. Problém je ten, že vyššie sú zväčša hráči s optickým pripojením a tu sa končí celá „sranda“. Ak máte lepší internet, môžete tento fakt jednoducho odignorovať a nejaký lag vás sem tam nezabije (teda, vlastne zabije). Ak nie, pravdepodobne skončí ovládač v stene a konzola v koši. V tomto ohľade sa hra absolútne nechytá na minuloročný Ghosts, počas ktorého som nemusel ľutovať, že žijem na dedine a film mi sťahuje celú večnosť. Prepáčte. Zle som napísal. Po celej multiplayerovej stránke sa hra nechytá na minuloročný Ghosts a už vôbec nie na Black Ops II. Zle vyváženie, zlé a malé mapy, nehrateľný HC režim a kombinácia skill-based systému s absenciou dedikovaných serverov... a vraj trojročný cyklus. Z celej zložky ide pocit, akoby na nej Raven pracoval zopár mesiacov. Mimo samotných zápasov obsahuje veľa všetkého na odomknutie, dropy, skiny, štatistiky, dobrú tvorbu klasy a tak ďalej. No keď už príde na boj, je to jednoducho bieda, zúfalstvo a lagy.

Image and video hosting by TinyPic

Hra obsahuje aj coop vložku, obyčajný odfláknutý horde mód, na alienov sa nechytá, na zombies už vôbec. To všetko sa deje na multiplayerových mapách a postupne ich odomykáte od tých najľahších, po tie najťažšie.

Vizuálna stránka sa dočkala značného vylepšenia. Opäť tu máme hru s výbornými textúrami, ale celkovo stále cítiť zastaranosť. Skok po technickej stránke oproti minulému dielu je rovnaký, ako pri skoku z posledného počinu od treyarchu na duchov. Najväčší problém vidím v kolísavej vizuálnej kvalite, zatiaľ čo miestami hra vyzerá seriózne dobre, miestami neveríte, že hráte Call of Duty no a miestami... to je ako keby ste hrali COD 2. Ozvučenie je fajn, niekomu môžu vadiť podivne tlmené zvuky zbraní. Hre by sa ušiel zaujímavejší soundtrack. Čo je ale dôležité, hra ide svižne 60 fps na fullHD bez zaváhaní a to na slušných nastaveniach.

Image and video hosting by TinyPic

Advanced Warfare má, resp. mal potenciál. Je tu cítiť ten rok práce navyše, poskakovanie s exosuitom je zábavné, Kevin Spacey sa do hry hodí, no je nevyužitý ako všetko ostatné. Singleplayeru chýba niečo zaujímavé, nečakané a hlavne zábava tu absentuje. Kooperácia spolu s multiplayerom pôsobia narýchlo upečeným dojmom. Pomyselný klinec do rakvy je absencia dedikovaných serverov. Pokiaľ vám nevadia strieľačky zo súčasného obdobia, duchovia sú vo všetkom lepšia a ďaleko zábavnejšia alternatívna (teda pokiaľ nehráte na PC, Ghosts sa vyhnite veľkým oblúkom). Ak máte kvalitné pripojenie a skôr, ako hrabanie sa v mapách a zbraniach vás zaujíma instantne prístupná a hektická zábava, môžem hru odporučiť. Kampaň je akčná a o niečo dlhšia, kvalitné cut scény a herecké výkony ubíja slabý príbeh a celkovo tu chýbajú zábavné misie a nečakané situácie. Dúfam, že sa autori z chýb poučia a budeme tu mať nabudúce skvelú sci-fi fps akciu. Dlho som rozmýšľal nad finálnym hodnotením, kampani by som udeliť 5/10, multiplayeru 6/10, audiovizuálne spracovanie spolu s motioncapturingom sú celkom na úrovni takže 7,5/10, avšak s prihliadnutím na to, že Titanfall je ďaleko lepšia hra za štvrtinovú cenu a s prihliadnutím na citeľné chýbanie dedikovaných serverov dávam finálnu známku 6/10. O pár riadkov nižšie som napísal aj krátku, úplne subjektívnu recenziu.

Klady:

-trojročný cyklus cítiť,

-o trochu dlhšia kampaň,

-Kevin Spacey, no značne nevyužitý,

-kvalitné cut-scény,

-exosuit a vo všeobecnosti určitá inovácia v sérii,

-pick a 13 systém, skiny, dropy,... ak radi odomykáte, tu je toho dosť,

-minimálne na systéme PS4 hra ide výborne.

Zápory:

-nudný singleplayer s nezaujímavými lokáciami a nevyužitým exosuitom,

-tupý príbeh,

-malé a krkolomné mapy,

-zlé vyváženie zbraní,

-citeľne chýbajú dedikované servery,

-len obyčajný horde mód pri kooperácii,

-Multiplayer je miestami príliš hektický.

 

Takže, prečo sa mi to nové Call of Duty vlastne nepáči? Ako som už spomínal, kampaň je suchá streľba a vyslovene som sa pri nej nudil. Multiplayer je pre mňa obzvlášť sklamaním. Odhliadnuc od lagov mapy sú malé a veľmi zákerné, obsahujú veľa spotov pre camperov a sú značne neprehľadné. Zbrane sú zlyhanie na celej čiare, celkovo hra má zlý balans. AW je aj na môj vkus neuveriteľne hektická a prirýchla záležitosť. Hocikto od hocikadiaľ vám môže preskočiť ponad hlavu a za sekundu už sa iba respawnujete. Celkovo sa to hrá veľmi krkolomne, treba poznať mapy do posledného detailu a dávať pozor na všetko. Za predpokladu, že u hier si chcem oddýchnuť a zabaviť sa každý zápas v AW je skôr ako turnaj. Konkurenčný Titanfall pritom podobné problémy nemá, mapy sú veľké a priehľadné, vždy viete kde kto je (a to je v hre cloak) a ak na vás vyskočí nejaký kemper, nemáte problém sa ubrániť. Chcete vedieť, asi ako sa hrá nové COD? Pustite si starší diel na mape nuketown, dajte si hardcore režim a čo najväčší počet hráčov. A teraz si predstavte tieto jatka s poskakujúcimi deťmi... A prirátajte si ďalšie zmienené problémy. A ešte keď v situácii, kde rozhodujú stotiny vám odignoruje polovicu hitov a hra začne lagovať, to je pravý zážitok! Ak má niekto rád takýto mlynček na mäso, AW ho bude určite baviť.

 

Mnohí určite sa budú čudovať, ako som mohol napísať, že táto hra je horšia ako neobľúbený Ghosts. Je to veľmi jednoduché. Ghosts priniesol rovnaký vizuálny skok, kampaň mala zaujímavé misie a celkovo bola zábavná, aj keď psov a podobne hlúpy príbeh si mohol IW odpustiť. Multiplayer je podľa mňa najlepší v sérii, výborný balans zbraní, skvelé a veľké mapy, pomalšie a taktickejšie tempo hry jednoznačne sadlo každému, kto vypína hru pri mapách rust či nuketown. Taktiež mu nechýbala nejaká menšia inovácia, aj keď nie taká výrazná ako pri AW. No PC hráči by mali vyššie napísané ignorovať, táto verzia je príšerná. Ak máte počítač, za 10€ býva Titanfall v akcii, oproti tomuto paškvilu ďaleko lepšia, originálnejšia a zábavnejšia hra.

 






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.