Assassins Creed: Unity

napísal luk 4.1.2015 pre PC

8.0

Užívateľská recenzia

Čo dnes pokladáme v niektorých hrách za samozrejmosť, bolo pred pár rokmi čírou fikciou. Prvý Assasins Creed v dobe svojho vydania pred dlhými siedmimi rokmi priniesol do virtuálneho sveta predtým nevidené prvky ako lezenie po budovách, skoky z najvyšších vrcholkov týchto budov do kôpky slamy, či zabitie nepriateľov zo vzduchu. Ostatná časť hry pozostávala z kvalitného základu jeho spirituálneho predchodcu - série Prince of Persia. Minulý herný rok bol špecifický najmä tým, že väčšina vývojárov opúšťa Xbox 360 a PS3 vydaním posledných hier a plne sa sústredí na Xbox One a PS4. Ubisoft si minulý rok zobral toho pod svoje krídla naozaj veľa a okrem The Crew a Far Cry 4, vydal aj dve hry z Assasins Creed série a to Unity a Rogue. Aby stihol vianočné obdobie, urýchlil vydanie Unity, čo hre rozhodne neprospelo. Po pár obrovských uzdravovacích injekciách v podobe niekoľko gigabajtových patchov, si dovolím tvrdiť, že ak by však hra vyšla v stave v akom je dnes, skončila by rozhodne lepšie.

Základ príbehu celej Assasins Creed série sa točí okolo prístroja Animus. Vďaka vašej DNA, ste schopní prevziať kontrolu nad niektorým zo svojich predkov. V prvej trilógií ste boli napojení na tento prístroj v koži Desmonda Milesa snažiaceho sa zabrániť katastrofe nájdením legendárneho artefaktu schopného zachrániť alebo zničiť celé ľudstvo. V ostatných dieloch sa síce tento prístroj používa, no Desmonda nahradil jeden z nových zamestnancov spoločnosti Abstergo. Do príchodu Unity ste si mohli okrem lokácií vašich predkov užiť aj prítomnosť, v ktorej sa hlavný predstaviteľ z času načas nachádzal. Žiaľ túto možnosť Ubisoft vypustil a tak sa okrem niektorých dialógov s akousi slečnou Bishopkou žiadny výlet do prítomnosti vôbec nekoná.

Pirátsky karibik z minulého Black Flag vystriedal Paríž v období francúzskej revolúcie v roku 1776. Prevtelíte sa do role Arna Doriana, mladíka z rodiny assasinov, ktorému v detstve zavraždili otca. Vďaka svojej nebezpečnej práci ako člen bratstva assasinov, bol zavraždený behom vykonávania jednej z misií. Arno následne roky po otcovej vražde bol vychovávaný v rodine templárov, konkrétne otcom jeho templárskej lásky Elise. Postupne ako títo dvaja hlavní protagonisti rastú, vytvára sa medzi nimi romantický vzťah. Ten bude behom plnenia príbehovej časti vystavený veľmi nepríjemnej skúške, ktorej budú Arno aj Elise čeliť. Otec Elise a zároveň nevlastný otec Arna je zavraždený. Samozrejme Arno, ako sa hovorí, nachádza ,,v ten správny čas na správnom mieste". Nevinný, no žiaľ prichytený ako kľačí nad mŕtvym telom svojho nevlastného otca, sa následne ocitá vo vezení v Bastile, v ktorom sa začne cesta za vykúpením, objasnením pravdy a záchranou vtedajšieho Paríža.




Postupne ako sa ponárate hlbšie do príbehu, žiaľ narazíte na fakt, že celá príbehová časť je jedno obyčajné nezaujímavé klišé, ktoré už po x - tý krát nie je zábavné. Príbehové zvraty sú veľmi predvídateľné a minimálne občas dopredu tušíte, ako to bude s vami vyzerať na konci misie.

Potom čo úspešne absolvujete príbehovú časť, si pre vás autori nachystali celkom zaujímavé vedľajšie misie. Budete riešiť vraždy ku ktorým sa vtedajšie policajné zložky nedostali. Bude treba preskúmať všetky miesta činu a nájsť všetky dôkazy. Na základe týchto dôkazov budete môcť usvedčiť páchateľa. Výška odmeny za misiu, však závisí od usvedčenia správnej osoby, preto je v poriadku, ak v prípade, že si nie ste istý, prejsť si nazbierané dôkazy ešte niekoľko krát. Nostradamus celkom bravúrne skryl svoje fragmenty po celom Paríži a vďaka, niekoľkým desiatkam hádaniek(v prípade ich úspešného vyriešenia) sa vám ich podarí nájsť. Tradiční zberatelia môžu otvárať truhly, zbierať kokardy a artefakty. Turisti si môžu zase pobehať po meste a vyšplhať na tie najvyššie miesta, vďaka čomu sa im synchronizuje daná oblasť, čo znamená zviditeľnenie na mape a možnosť rýchleho cestovania do tejto oblasti. Niektoré špecifické oblasti môžu takisto slúžiť ako náučný chodník históriou Paríža. Okrem toho samotný Paríž skrýva mnoho príbehov. Vďaka niekoľkým ľuďom si tieto príbehy budete môcť prežiť a získať tak zaujímavé odmeny. Všetko má svoje muchy a výnimkou nie je ani táto simulácia Paríža v ktorej sa objavujú trhliny, z ktorých budete musieť zachrániť ostatných agentov, ktorí tam nakoniec zo záhadného dôvodu ostali uväznení.

Novinkou v tohtoročnom Assasins Creed je zahrnutie niektorých sociálnych funkcií do jadra hry. Po celom Paríži sa nachádza niekoľko kaviarní, ktoré po ich renovácií, zhromažďujú všetky vaše úspechy a taktiež vám sprístupnia nové misie. Jedná z týchto kaviarní, La Theathre je špeciálna. Funguje totižto ako základňa v ktorej sa všetko, čo si nazbierate, sa nielen behom hrania ukladá ale môžete si všetko v jednotlivých miestnostiach detailne pozrieť. Každá zo 7 kaviarní navyše zvyšuje celkový zisk kaviarní, vďaka čomu si finančne pomerne rýchlo prilepšíte.




Špecifickou kapitolou samou o sebe je CO-OP režim. Ten tentoraz nahradil multiplayer. Niektoré z týchto misií dopĺňajú príbehovú zložku hry. Občas bolo fajn zapnúť si niektorú z nich a vedieť, že je tu ešte niekto, kto vám s vašou úlohou dokáže pomôcť. Ide o zaujímavé spestrenie, no žiadnu revolúciu neočakávajte. Miernou nevýhodou je nemožnosť akejkoľvek komunikácie behom misie s hráčmi. Občas by určitá forma komunikácie aspoň v podobe pingov prišla vhod. Momentálne, ak dostanete do party hráča s horším levelom, než je ten váš, väčšinou vás nasleduje a opakuje všetky kroky, ktoré v hre vykonáte.

Netuším ako to bolo s predchodcom, no Unity, tiež obsahuje aj Companion aplikáciu. Žiaľ táto aplikácia je absolútna zbytočnosť. Zbierate tu body, za ktorých nakupujete Assasinov, ktorých posielate na misie. Misie sú viazané na rôzne historické budovy revolučného Paríža a tak ešte pred výberom vašich Assasinov, bude treba pretrpieť veľmi nudnú minihru. V nej hľadáte rôzne symboly na 3D modeloch týchto budov, používaním orlieho pohľadu. Misie trvajú rozličný čas a potom čo sú dokončené, sa už len všetko opakuje, čo žiaľ vytvára nehorázny stereotyp. Absolútnym vrcholom je nenažranosť vydavateľa v podobe prítomnosti mikrotransakcií. Za svoje peniaze si môžete odomknúť nové sloty pre vašu assasinskú skupinu alebo prémiových assasinov, ktorí žiaľ nie sú ničím prémioví.




Zaujímavou zmenou hrateľnosti je oproti minulým dielom pridanie RPG prvkov. Za vykonávanie tradičných vecí získavate rôzne odmeny a meny s ktorými môžete obchodovať. Za klasickú peniaze si nakupujete nové lepšie kusy vášho odevu a dopĺňate zásobu spotrebných predmetov. Akýkoľvek kus vášho oblečenia obsahuje 4 hlavné vlastnosti a niekoľko vedľajších. Každý kus sa od seba graficky líši a tak si rozhodne, budete mať z čoho vyberať. Jednou z týchto hlavných vlastností je aj nenápadnosť, ktorú ak zlepšíte nepocítite žiaden efekt. Ak sa trebárs nachádzate na streche a váš nepriateľ tak isto, uvidí vás niekedy aj zo vzdialenosti jedného kilometra.

Za body presvedčenia nakupujete vylepšenia pre jednotlivé časti obleku. Posledná mena je len jedno obyčajné sklamanie. Zhruba 40 Eurová hra má v sebe zabudované mikrostransakcie a tak si za svoje reálne peniaze môžete dokúpiť tzv. hackerskú menu. Vďaka nej si budete môcť kúpiť alebo vylepšiť nové kusy vášho odevu v podstate okamžite.

Jednou z odmien za splnené misie sú body synchronizácie, ktorými môžete vylepšiť niektoré z ponúkaných schopnosti. Tie spadajú do 4 kategórií. Zdravie vám vylepší kožu, resp. výdrž, vďaka čomu vydržíte podstatne dlhšie, odolávať nepriateľským útokom. Boj zblízka vylepší vaše zachádzanie zo zbraňami a pridá vám do repertoáru úderov ochromujúci úder. Boj na diaľku pridá rôzne nové bomby do vášho arzenálu, pištoľ a skrýš vďaka, ktorej budete môcť sebe a vašim kolegom doplniť zásoby spotrebných predmetov. V nenápadnosti zase narazíte trebárs na dvojitú pozemnú a vzdušnú vraždu, kde ak sa v blízkosti cieľa nachádza ďalší nepriateľ, stihne ho rovnaký osud aký ste si prichystali pre váš cieľ.... Celková idea odomykania schopností za nazbierané body je výborná, no žiaľ niektoré schopnosti by v zozname ponúkaných rozhodne nemali byť. Taktiež trvanie orlieho pohľadu je tento raz časovo obmedzené a trvá určitý čas, než ho budete môcť znovu použiť. Jednoducho hrôza.

Mierne som ostal sklamaný, keď až na pár malých výnimiek, neobsahuje assasins creed žiaden soundtrack, ktorý by vylepšoval dojem a zlepšoval aktuálnu atmosféru miesta v ktorom sa práve nachádzate. Všade, je počuť len prevažne kričiacich a sťažujúcich sa ľudí. Tí na jednej strane pomáhajú vytvárať dojem žijúceho Paríža, no na strane druhej v niektorých oblastiach by tých ľudí mohlo byť menej. Vynikla by tak hudba, ktorá sa v tomto prípade dostáva do pozadia. Občas sa mi stávalo, že som sa naplno ponoril do hry, no práve sťažnosti a nezmyselné bľabotanie týchto ľudí, mi aktuálny dojem len zhoršili.

Umelá inteligencia prešla určitými vylepšeniami. Tie pocítite najmä v dynamike bojov, kde je kladený dôraz na taktiku a správne načasovanie úderov. Ak stojíte proti skupine, opäť útočí len jeden zo skupiny. Ostatní čakajú na vhodnú príležitosť. Práve čakanie medzi nepriateľskými údermi je kratšie, čo vytvára dojem, že skutočne proti presile stojíte. Tento dojem ešte obohacujú strelci z diaľky, či útočníci používajúci oslepujúce granáty, prípadne sekery. Jednou z možných záchran je v danom prípade kotúľ/ odskočenie do strany. Údery ostatných útočníkov je v správnom čase možné blokovať a následne, tak zasadiť protiútok.




Samostatnou kategóriou je grafické spracovanie Parížskeho prostredia. Grafika využíva nový engine. Ten zvládne toho viac a teoreticky dokáže vykresliť obrovské množstvo ľudí na obrazovke. Väčšinou som sa v uliciach Paríža pohyboval najmä po strechách. Často krát vám prídu vhod aj pridané miestnosti so vstupnými oknami vďaka čomu sa zrýchli váš postup. Vývojári nešetrili detailmi a tak sa v interiéroch najmä historických pamiatok Paríža môžete kochať. Trebárs známa katedrála Notre Dame je čosi prekrásne. Vyšplháte na jej úplný vrchol interiéru a užijete si nielen detaily vtedajšieho umenia, ale aj dokonale nasvietenie scény. Toto nasvietenie je tiež možné vidieť aj v exteriéroch v rôznych obdobiach dňa. Daňou za túto nádheru je však zlá optimalizácia a tým pádom zvýšené HW nároky. Veľa hráčov si nemohlo hru úplne vychutnať kvôli nízkemu framerate, občasnému prepadávaniu pod zem, zaseknutiu sa v objektoch, či výpadku niektorých textúr, vďaka čomu vznikali pomerne vtipné a zároveň hrôzostrašné obrázky. Čo sa týka mňa, bol som výnimka a až na zriedkakedy zaseknutie v objektoch som mohol nerušene hrať. Priložené obrázky sú v rozlíšení 2560*1440 pixelov, teda quadHD, ultra detaily s frameratom zhruba 40-45 snímkov.

Štart hry jednoznačne nebol najlepší. Perfektný základ, ktorého potenciál bol obrovský. Ubisoft ho žiaľ dokázal zničiť uponáhľaným vydaním a prítomnosťou mikrotransakcií. Keď to zhrniem po aplikovaní patchov, tu máme dokonale spracovaný Paríž, ktorý môže s trochou nadnesenia slúžiť ako encyklopédia jeho histórie, veľa rozličných misií, kooperačný mód previazaný s niektorými sociálnymi prvkami, fungujúci RPG systém a grafiku plnú pekných detailov.

 

+ detailne vymodelované prostredie Paríža z obdobia francúzskej revolúcie

+ široké možnosti vylepšovania postavy a výberu výstroje

+ misie kladúce dôraz na taktiku + detektívne úlohy

+ vylepšená dynamika bojov

+ veľa vedľajších aktivít

+ kvalitne zapracovaný co-op režim

+ na jednej strane kopa NPC dotvárajúcich dojem živého Paríža

 

- no žiaľ na druhej strane totálny zabijak celkovej atmosféry

- veľmi slabý hlavný príbeh

- štyri meny, companion aplikácia, prítomnosť mikrotransakcií

- zlý výber niektorých schopností

- orlí pohľad trvá obmedzenú dobu a má cooldown

Naša dvojica za mlada
Arno Dorian a Elise de la Serre
Orlí pohľad má obmedzenú dobu trvania
Týpek toho pravdepodobne veľa vypil
Podobnú obrazovku uvidíte v každej z 12-tich príbehových sekvencií
Hlavné príbehové misie majú okrem hlavných aj sekundárne ciele. Je len na vás, ktoré z nich splníte
Jedna z práve prebiehajúcich vedľajších misií
Takýto popis očakávajte pri každom predmete
Pššt! Práve prebieha vyšetrovanie vraždy.
Podobných kooperačných misí je v hre dostatok. Vašu partu môže tvoriť maximálne 4 ľudia
Niektoré scenérie sú jednoducho prekrásne
Minihra, ktorá sa aktivuje po kliknutí na zamknutý objekt
Trhliny Helixu vás zavedú na rôzne miesta
Jeden z vrcholov katedrály Notre Dame zvnútra. Vau
Jedna pohľad z obrovského herného Paríža





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.