187 Ride or Die

PS2
pridal pRo_gaMer 27.9.2005 o 12:25 pod používateľské recenzie

4.5


187 Ride or Die je akcia ktorá bola viac než očakávaná. Nabité screenshoty predvádzali rýchlu a svižnú akciu slúžiacu na odreagovanie. Sľúbený deštrukčný model mal dosiahnúť maxima a rovnako aj kvalitná hrateľnosť bola jednou s hlavných devíz tejto hry. Po krásnych videách a veľkých očakávaniach sa k nám nakoniec hra prirútila. A ako dopadla? Je projekt 187 Ride or die tým čím sme chceli a čo sme očakávali alebo sa vymkol kontrole a snubne vyzerajúca práca vývojárov sa premenila na sklamania a ľútosť? Po odohraní niekoľkých hodín s touto hrou môžem s kľudom angličana povedať že táto hra nesplnila ani zlomok z toho čo sme od nej čakali. Prečo? Čítajte ďalej.

Skúsme si aspoň sčasti toto „dielo“ predstaviť. Vezmite si design prostredí z Need for Speed: Underground. Do toho primiešajte najlepšie akcie z GTA:SA zvané drive-by a černošský slang, a na záver to okoreňte deštrukčným modelom z Burnoutu 3 ale kvalitou zníženým na polovicu. Vravíte že takýto mix je v hernom odvetví nemožný? Omyl. Teraz aj takýto mix má meno. No či takéto zmiešanie žánrov nám hráčom prospelo je už iná otázka. Mne teda rozhodne nie.

Za prvé si rozoberieme „príbeh“. Vravím „príbeh“ pretože to čo sa odohráva na obrazovke je len výťah z tej najčernejšej štvrti v LA. Jednoducho niggaz s coltami za opaskom a nohavicami podivne stiahnutými až pod kolená. Zlaté reťaze okolo krku a potetované vyšportované umelé svaly. Vaše meno je Buck a podivné je že práve vy nieste černoch. Pracujete totiž pre obrovského tlstého a bohatého chlapíka ktorý od vás chce len jedno, udržať jeho štvrť. Pod kolonkou Story line v hlavnom menu sa však neskrýva ani polovica toho čo by sme od príbehu mohli očakávať. Hlúpe závodenie bez žiadneho zmyslu len pre rozmar nejakého tlstého černocha sa totiž len ťažko dajú označiť za dejovú líniu. Najpoužívanejší je mód pretekov. Jednoducho dostaň sa nakoniec a popri tom aj strieľaj. Druhá je niečo podobné ale po každom kole posledný vypadáva, teda Knockout. A do tretice zo „zaujímavých“ disciplín umiestnim mód v ktorom je hlavný cieľ zničiť nepriateľov. Jednoducho je daná aréna do ktorej sú vypustení ostatní hráči a vy môžete začať. Bohužiaľ je to však nudnejšie ako to vyzerá . Jednoducho možností tu je minimum a malé osvieženia typu ochráň nejaké auto a podobne sú triviálne a jednoduché. Hra takto naberá na stereotype a už po niekoľkých odohraných percentách vás hra začne nudiť a postupne sa jej nadobro zbavíte (priznávam sa ani ja som ju nedokončil lebo by som asi skapal nudou )

Takže aby ste aspoň vedeli o čo v hre pôjde je to hlúpe riadenie auta a popri tom streľba. Nápad to je vcelku dobrý pretože takáto originálnosť doteraz bola len v GTA, no spracovanie tohto nápadu už nie je také aké by malo byť. Tá spomínaná „geniálna“ hrateľnosť aká bola sľubovaná v tomto titule však nie je ani zďaleka tým čo autori tlačili nám hráčom do hlavy. A že sme tomu tak hlúpo verili. Keď mám pravdu povedať autá sa ovládajú až príšerne zle. Keď nespomalíte na minimálnu rýchlosť nemáte šancu vytočiť ostrejšiu zákrutu. Myslíte že to zvládnete efektným šmykom? Tak to ste na omyle pretože ručná brzda v hre nie je a jediná možnosť spomalenia je neuveriteľne slabá obyčajná brzda ktorej dráha zastavenia je dlhšia ako pri vlaku. Niekedy som mal pocit že používa systém ABS. Rovnako manévrovanie s autom je strnulé a nedopracované na takú úroveň ako sme čakali.

Keďže v hre je použité aj strieľanie, teraz si rozoberieme akčnú časť jazdenia. Po cestách a pretekoch sú totiž voľne rozmiestnené náboje a zbrane ktoré zbierate prejdením cez ne. Naraz môžete niesť len dve zbrane okrem defaltnej ktorú máte vždy. Ak si neviete predstaviť ako môžete naraz strieľať a aj riadiť auto je to vyriešené vcelku jednoducho. Auto-aimom. Totiž len dve tlačidlá na gamepade slúžia na strieľanie a to je streľba dopredu a streľba dozadu. Triviálne vyriešené ale popravde si neviem predstaviť ako by som to spravil ja. Zbraní je dostatok, nájdeme tu pištole, revolveri, automatické pištole, uziny, AK-47-mičky alebo špecialitky ako Molotov Cocktail alebo pozemná mina ktorú hádžete na zem. Po zničení auta je to už podobné ako v Burnout 3. Kamera totiž spomalene sleduje nepriateľa až kým jeho púť neskončí v najbližšom objekte. Pekné ale niečo tomu chýba...

Atmosféru rozoberať nebudem lebo v tejto hre žiadna neexistuje. Iba keď nuda ktorú pociťujete pri monotónnom jazdení po prázdnych uliciach. Rovnako zlá je aj lineárnosť ktorá podobne ako v Need for Speed zožiera zvnútra a pocit že nemôžete ísť nikam len sa obíjate o steny a držíte plyn je zdrvujúci . Umelá inteligencia nepriateľov je doslova debilná. Nepriatelia sú tupí a minimálne strieľajú. Nechajú sa vytláčať, nesúperia a vyzerajú ako na oddychovej víkendovej jazde mestom. Dĺžka hry je opäť mínusom. Aj keď som hru nedokončil pri 75% z hry som si toho zahral úplné minimum. Preteky sú krátke a nezáživné takže krátka hracia doba je vlastne aj pomerným plusom pretože čím skôr to prestanete hrať, tím lepšie pre vaše psychologické postavenie. Ovládanie hry je síce na tlačidlá na gamepade pekne rozvrhnuté no ani to nepomáha hrateľnosti vzchopiť sa.

Postupne počas hry sa vám samozrejme otvárajú nové autá. Aby som spomenul aj vozový park, musím opäť len nadávať. Autá to nie sú oficiálne čo ani nie je problém ale sú obyčajné a ničím výnimočné. Napriek rozdielnym parametrom týchto áut ktoré určujú rýchlosť, riadenie a podobne sú všetky modely na jedno kopyto a okrem veľkých kúskov typu pick-up sú všetky rovnaké. Okrem tej „príbehovej“ časti hry si ale môžete zahrať aj čistý single-player no po príšernom zážitku s príbehom som sa doňho ani nepustil. V hre je aj multiplayer ktorý obsahuje aj split-creen. Očakával som nejakú zábavu s kamarátom ale je to rovnaká nuda.

Čo sa technického spracovania týka toto je asi najsvetlejšie miesto hry. No bohužiaľ aj toto ani tak to nie je najlepšie v ohľade na konkurenciu. Renderované animácie sú síce nádherné ale gameplay už tak nevyniká. Autá sú priemerne spracované a výbuchy spojené s deštrukciou sú oproti svojmu idolu Burnoutu naprosto zle namodelované bez štipky detailnosti. Prostredia sú nezáživné a obyčajné. Design tratí je jednoduchá a priemerný okruh má len pár 90 stupňových zákrut. Sem tam sa dostanete aj do dňa no väčšinou sa takéto preteky odohrávajú v noci. Okolité objekty sú priemerné a pár polygónov naviac by nezaškodilo ani im. Čo sa zvuku týka tak autá znejú síce pekne no otrasný černošský slang je nepočuvateľný a dabing je obyčajný a tuctový. Hudba tak to je už kapitola sama o sebe pretože stále dookola sa opakujúca jedna jediná skladba pri trati v ktorej ani nespievajú a slúži len ako podmas je na nervy idúca a už po piatich pretekoch som ju vypol. Tak toľko asi z technického hľadiska.

Tak a čo na záver. Nehovorím, že tento nápad je vyložene zlý, samozrejme aj táto hra si nájde zopár fanúšikov no my skúsení gameri po tejto hre ani neštekneme. Takže ak patríte medzi ľudí ktorý hrajú sotva pár mesiacov, táto hra vás pobaví. A dokonca pobaví aj tých ktorý v hre nehľadajú nič iné len opakujúci sa stereotyp akcie a jazdenia. No pre tých ktorý od hry čakajú niečo viac bude tento titul absolútne zlý a nehorázne nudný projekt ktorý mne osobne nič do života nepriniesol. A neprinesie ani vám.

Plusy
-spočiatku trocha pobaví
-zvuky

Mínusy
-bohužiaľ len spočiatku
-grafika
-hudba
-hrateľnosť
-príbeh
-je to shit

napísal pRo_gaMer 27.9.2005



Páči sa mi!

4.5
187 RIDE OR DIE

Xbox
PS2

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft
Štýl: racing
Dátum vydania:  2005
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (11)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19938)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk