Kam ďalej v herných sériách?

napísal MX-72 2.6.2014 pre PC

0.

Užívateľská recenzia

Nejeden hráč určite po prejdení niektorej zo svojich obľúbených hier premýšľal nad tým, kam sa jeho srdcová séria pohne v ďalšej časti. Samozrejme v pár nudných chvíľkach si moja fantázia tiež vysnila dokonalé pokračovania rôznych sérií, tak som sa nakoniec rozhodol o malé spísanie do tohto článočku. Článok bude pracovať aj s teoretizovaním v príbehových rovinách a bude spomínať teda aj zásadné príbehové detaily a ukončenia daných hier preto varujem hráčov, čo so spomenutými sériami ešte nemali česť a plánujú to, že sa tu budú vyskytovať MASÍVNE SPOILERY!!!!!

 

 

Séria Crysis

Crysis je aktuálne jednou z posledných FPS značiek, ktoré v mojom vnímaní patria do hrateľnostnej siene slávy strieľačiek z pohľadu prvej osoby, dokonca aj po rapídnych zásahoch do konceptu v druhej časti. Aká bude budúcnosť Crysisu je však nejasné. Crytek vložil do vývoja trilógie obrovské peniaze a žeby sa mu darilo ako Call of Dutinám sa nedá povedať. Prvý diel dosiahol relatívne slušné predajné výsledky, avšak Crytek po obrovskom hype asi čakal, že predá s novou značkou toľko čo Half-Life 2. Dvojka prišla teda aj na konzoly, ktoré mali sériu nakopnúť do výšin predajných úspechov, avšak ejha! Konzolové publikum neoslovili a PC publikum asi nevedelo prekúsnuť zradu Cryteku. Predajný výsledok bol teda pre Crytek rovnakým, ak nie ešte väčším sklamaním. Trojka tiež veľa prachov nezhrabla vzhľadom na mastný 66 miliónový (USD) rozpočet. Crytek sa vyjadril, že trilógia je uzavretá, ale značka bude pokračovať.....ale ako? Možno pôjde o prequel, možno o sequel, a dosť možné je aj úplná zmena žánru.

V akom príbehovom stave sa Crysis práve nachádza a čo by som si osobne predstavoval od pokračovania? Alpha Ceph ku koncu Crysis 3 otvoril červiu dieru do galaxie M33, aby povolal na pomoc oveľa vyspelejších Cephov z ich domovského super-úľa. Ibaže to mu prekazil Prophet, ktorý Alpha Cepha zabil a následne pomocou satelitného rozvádzača energie a zároveň ničivej zbrane korporácie CELL zlikvidoval obrovskú loď prechádzajúcu skrz Einstein-Rosenov most. Cephovia na planéte sú nadobro v koncoch a pre túto chvíľu je ľudstvo v bezpečí. Aby Prophet dosiahol v boji proti Cephom požadované úspechy musel toho obetovať naozaj veľa. Svoje telo v C2 nahradil zomierajúcim mariňákom Alcatrazom, aby nakoniec nanosuit vytvoril prapodivnú entitu - mix dvoch vedomí, mimozemskej DNA a kybernetiky. V Crysis 3 dal Prophet v stávku aj svoje vedomie, keď v ovládacom kresle uvoľnili bezpečnostné protokoly nanitov v obleku. Bola tu hrozba, žeby sa Prophet mohol nakoniec premeniť priamo na Cepha. To sa však nepotvrdilo a po zničení Cephského korábu spadol horiaci skrz atmosféru do oceánu (zhodou okolností u Lingshanu). V závere mal Prophet opäť svoju podobu Laurenca Barnesa, avšak vďaka tomu, že sa naň proste vďaka nanitom premenil.

Crysis universum získalo od jednoduchej zápletky v prvom Crysise na obsiahlosti a možností pre ďalšiu hru je dosť. Osobne by som však preferoval nasledujúci scenár. Hra by ostala podobne ladenou FPS-kou ako doteraz, teda otvorené bojisko, stealth možnosti, hrajkanie sa s nepriateľmi ako mačka s myšou. Príbeh by sa mohol posunúť výraznejšie do budúcnosti, keď sa ľudstvo pomaly dostáva na úroveň medzihviezdneho cestovania a pripravuje sa na ďalší nevyhnuteľný stret s Cephmi. Tí čo sa vo vesmíre, obzvlášť v galaxii M33 nachádzajú sú o dosť silnejšie kafé, než to čo sme mali na Zemi a preto by sme hľadali iné civilizácie, ktoré by nám v boji pomohli, prípadne kľudne sa môže zapliesť aj dáke klišé s pradávnou stratenou civilizáciou, ktorú môžeme hľadať. Prophet by sa v rámci rozšírenia oblasti pôsobenia ľudí mohol dostať na mnohé pestré a nádherné planéty a tu zvádzať boj s novými aj starými nepriateľmi. Teraz keď nieje limitovaný jednou formou a svoj vzhľad by mohol meniť like a Mystique(možnosti premeny by boli závislé od času, energie a proporcií nepriateľov na ktorých sa mení) nebolo by od veci pridať do hrateľnostného repertoáru aj rôzne formy sabotáže a mimozemských vychytávok, využitie prostredia (príklad - lákať nepriateľov k veľkým mäsožravým kvetinám, či k norám mimozemskej fauny a pod.) Samozrejme by sme sa mohli dočkať aj opätovného nasadenia masívnej fyziky (napr. odpáliť veľký balvan nad roklinou po ktorej idú nepriateľské jednotky, či v dákej misii v prstencoch plynového obra skákať z meteoru na meteor a prípadne ich aj fyzikálne využívať v boji).

Tak trocha by sa týmto Crysis séria dostala do podobných vôd pôsobenia ako Halo, len o niečo temnejších. Sám si ale myslím, že niečo podobné čo sa mi v hlave počas voľných chvíľ urodilo by bolo prijaté hráčmi veľmi vrúcne....a čo myslíte vy?

 

 

Séria Mass Effect

Okolo konca tretej časti Mass Effectu sa strhol hneď po vydaní taký humbuk, že by mohol konkurovať ruskej okupácii Krymu. Nakoniec boli v Bioware donútení vydať zdarma malé DLC, ktoré mierne upravilo detaily a uviedlo veci na pravú mieru a ak hráči nepochopia ani to je tu ešte približne dvojhodiný platený prídavok Leviathan, kde vám budú povedané tie isté informácie podrobnejšie ak ste si ich nedomysleli. Nepovažujem spracovanie záveru za úplne dokonalé, no v mojich očiach to malo skvelú myšlienku, emócie by sa dali krájať a vlastne mám aj ten záver rád. Malo to niečo do seba, aj keď na jeho spracovaní bolo vidno šitie horúcou ihlou a zásadné úpravy tesne pred uvedením hry do Gold stavu. Pokračovanie série je už vo vývoji v Montrealskom štúdiu Bioware a podľa kusých informácií sa žáner hry výrazne nemení, čiže naďalej ostaneme na hranici žánrov TPS a RPG. Príbehovo sa o hre veľa nevie, len že budú v hre nové mimozemské rasy. Mass Effect univerzum obsahuje gigantické množstvo detailov a nová hra sa môže točiť prakticky okolo ktoréhokoľvek z nich. Počul som nápady ako: hra za Garrusa počas jeho služby v C-Sec, vojna prvého kontaktu s turianmi na počiatku vesmírnej éry ľudstva, hra za agenta čo zradil Cerberus, alebo pohľad na Reaperskú invaziu na Zemi očami obyčajného človeka.

V hre je však aj sequel, teda pokračovanie po udalostiach v ME3. Ibaže tu je otázka: Ktorý z troch záverov (Refusal nepočítam) by v Bioware zvolili? Taktiež si zrekapitulujeme každý z koncov a čo v kontexte univerza znamená a znamenal by do budúcnosti. Väčšina ľudí by ma ukameňovala, ale za ideálny koniec ME3 považujem Synthesis. Pretože to je jediným definitívnym riešením cyklov a chaosu zároveň. Takže čo taký najpopulárnejší záver Destroy spravil? V lepšom prípade (nezničenia Zeme) hmotové vysielače sa rozpadli, mnohé planéty sú odrezané od zásobovania, Gethovia sú zničení, Reaperi tiež, ibaže čo sa stane ak za nejakú dobu sa vývoj pohne dopredu a organici znovu postavia syntetikov. Tí sa opäť vzbúria a zničia svojich stvoriteľov. Catalyst pred týmto Sheparda varoval, že "Destroy" nieje riešením a že sa chaos vráti. Jedine žeby Leviathani rýchlo jednali, podmanili si galaxiu a bránili by vývoju syntetikov. Toto by aj možnosť pre novú hru bola...boj proti Leviathanom a nové problémy s novými syntetikmi.

Ďalší možný ending ME3 je Control, čiže doslovné nahradenie Catalysta Shepardovým vedomím = ovládnutie Reaperov. Shepard by v podobe vyššieho kolektívneho vedomia Reaperov ochraňoval organické civilizácie pred možnou budúcou hrozbou zo strany Gethov, či úplne nových syntetikov. To však nemusí dopadnúť úspešne. Syntetici sa aj pod kontrolou môžu vyvinúť rýchlo na ešte vyspelejšie mašiny, ktoré ani Reaperi nemusia vedieť zastaviť, rovnako aj ešte vyšší rozvoj organikov môže znamenať, že dáky prepnutý doktor či skupina ukrivdených môže vytvoriť AI, ktorá by bola na ešte sofistikovanejšej úrovni ako Reaperi a zničila, či ovládla by ich a organici budú opäť na rade a chaos je späť. Preto uprednostňujem Synthesis ako najprijateľnejší záver. Shep síce zomrel, ale tak to podľa mňa má proste byť. Čo sa stane po syntéze? Podľa Catalysta sa do celej galaxie rozletia špecifické častice, ktoré vykonajú zmeny v ogranických aj syntetických bytostiach, čím organici dosiahnu nových možností vývoja a syntetici naopak dosiahnu porozumenia organikom. Osobne si syntézu vysvetľujem ako informačné prepojenie (niečo ako Protheánska schopnosť "dotyku", len dokonalejšie) organického a syntetického života na úrovni mimo nášho chápania, čoby čiastočne dávalo prepojenie na Sovereignovu vetu, že nedokážeme pochopiť povahu reaperskej existencie. Určite by v prípade pokračovania skrz Synthesis bolo výborné viac sciene-fiction-fyzikálne vysvetliť jej podstatu. Každopádne je syntéza jediným riešením, kde sa "chaos" nemá ako navrátiť a všetky civilizácie zažijú masívny rozkvet, obzvlášť keď sú teraz skrz Reaperov k dispozicií poznatky a technológie všetkých harvestovaných rás a Reaperov ako celku.

Čoho by sa ale v tejto harmonickej galaktickej utópii týkala prípadna hra? Samozrejme by nemusela syntéza riešiť všetky konflikty galaxie a ešte k tomu ak ste si všimli, stále sa Mass Effect hýbe len v našej galaxii, čo sa môže skrývať v tých ostatných? Toho sa práve hra môže týkať. Prieskum novej galaxie, stret s novým veľmi vyspelým a nebezpečným nepriateľom by kľudne mohol otvoriť novú trilógiu. Aj keď neviem na koľko mám novému ME veriť, keďže jeho vývoj nieje pod Edmontonským štúdiom, ale pod Montrealským, ktoré je veľmi čerstvé a má na konte iba multiplayer k ME3. Nejako sa ale začať musí a som na ďalší Mass Effect veľmi zvedavý.

 

 

 

Séria Half-Life

Tretí Half-Life je už po toľkých rokoch očakávaného ohlásenia doslova mýtus a tiež terčom rôznych vtipov. Gabe Newell povedal, že nehodlajú hru ukazovať a ohlasovať až dovtedy kým nebudú mať v rukách ten správny funkčný koncept. Podľa toho čo som pochytil je Half-Life 3 vo vývoji prakticky nepretržite od roku 2007 a jeho vývoj už bol 1 či 2 razy reštartovaný. Vývojárom sa očividne nepozdávalo ich smerovanie a rozhodli sa začať odznovu. A pretože sú si Valváci sami sebe pánom, žiadny distribútor ich nemôže tlačiť k rýchlemu vydaniu. Pevne však verím, že prípad Duke Nukem Forever sa opakovať nebude a že až Half-Life 3 vyjde, bude to absolútna pecka.

Kam sa ale HL3 môže dostať príbehovo? Len málo ľudí vie ako hlboko univerzum Half-Lifu siaha a že využíva podobné princípy skrytých náznakov ako Valvácke hranie sa s šiframi pri ohlasovaní herného obsahu. Koniec Episode Two bol veľmi smutným okamihom. Radosť z víťazstva nad Combine jednotkami a uzatvorenia superportálu nad City 17 netrvala príliš dlho. Combine Advisori na záver zabili nášho priateľa Eli Vance-a a plač jeho dcéry Alyx spustil záverečné titulky. Gordon, Alyx a Dog mali pôvodne namierené niekam do Arktídy, nájsť stratenú loď Borealis, ktorá skrýva dáku veľmi vyspelú technológiu, ktorá sa za žiadnych okolností nesmie dostať do rúk Combine. Eli Gordona varoval, že táto vec je veľmi nebezpečná a treba ju zničiť. Ďalej tu stále máme G-Mana. Ten nad Gordonom nemá vďaka Vortigauntom aktuálne žiadnu moc, je však isté, že smrť Eli Vance-a je jeho dielo, už len pre vetu "Prepare for unforseen consequences!" G-Man celkovo je alfou a omegou celého Half-Life univerza - chladný interdimenzionálny byrokrat o ktorom vlastne nič nevieme. V HL hrách sú však určité vodítka, ktoré vysvetľujú, alebo teda skôr mystifikujú jeho hru s osudami postáv. Vieme z jeho slov, že toto všetko nerobí len pre seba, ale že jeho služby sú k dispozícii za neznámu cenu. Podľa môjho názoru si G-Manove služby objednali pozemskí rebelovia. Ak ste si nevšimli rôzne reakcie postáv v HL2 a epizódach a nemáte hru prejdenú krížom krážom ako ja dovolím si upozorniť na pár momentov. V HL2 po príchode do labáku doktora Klainera je na stene televízor kde si možno prepínať kamery a na jednom zo záberov bude G-Man. Počkajte si však až u TV budú stáť spoločne Barney a Alyx....a vtedy poprepínajte kamery a zastavte sa nad zábermi s G-Manom - sledujte ich reakciu! Podľa mňa Eli, Kleiner, Alyx, Barney, proste všetci Freemanovi priatelia vedia o G-Manovi a jeho "zamestnávateľskej zmluve" s Gordonom. To isté napovedá aj reakcia Eliho reakcia keď v Episode One povie Alyx, že našla Gordona. Taktiež v kapitole Highway 17 (v HL2) je v jednom z domčekov ďalekohlad cez ktorý je vidno ako sa v dialke rozprávajú G-Man a plukovník rebelov Oddesa Cubage. A určite to niesú všetky náznaky, ktoré ukazujú na fakt, že Freemanovi priatelia trochu Gordona okakávajú. Každopádne si netrúfam vyjadriť ako celá sága skončí. Sú názory, že G-Man bude nakoniec Gordon z budúcnosti, čo by aj niečo vysvetľovalo, no v mnohých momentoch to zasa udalosti vylučujú. Uvidíme ako sa to vyvinie a spoločne dúfajme, že sa vôbec toho ukončenia dožijeme :D

 

 

 

Séria S.T.A.L.K.E.R.

STALKER 2 je už viac-menej stratená vec. Pre interné problémy štúdia a podľa toho čo vraveli bývalí zamestnanci, hlavne kvôli šialeným požiadavkám šéfa GSC na distribútorov, štúdio "zavrelo krám". Značka ostala vo vlastníctve šéfa GSC a zatiaľ ju nikto neodkúpil. Ostatok tímu si založil nové štúdio - Vostok Games, kde aktuálne pracujú na online hre Survarium (ktorá na 100% využíva engine aký Stalker 2 mal mať). Uvidí sa časom, či sa niekto odhodlá značku odkúpiť a pustiť sa do vývoja skutočného pokračovania. Pochybujem však, že takáto "dvojka" dosiahne surovosti a atmosféry zážitku, ktorý mi dali tri vydané Stalker hry. Veľmi krásne by som si však predstavoval keby sa to podarilo - pekne v obrovskom otvorenom svete s vylepšeným Alife systémom, s dokonalým systémom počasia, proste všetkým čo Stalkera robilo Stalkerom, len v novšom vyleštenejšom grafickom a animačnom spracovaní. Bodaj by sa to raz chcelo splniť!

 

 

 

Séria Tomb Raider

Reštart Lary Croft vydaný v roku 2013 sa podľa môjho názoru podaril, no ešte by to chcelo pár vecí dotiahnuť na poriadnu úroveň. Pokračovanie už je isto vo vývoji a očakával by som, že cca v roku 2015 maximálne 2016 k nám dovalí druhý diel. Čo by som od neho chcel? Lara v predchádzajúcich hrách väčšinou veľa cestovala po svete, zatiaľ čo reboot sa odohrával len na jednom ostrove, preto by som bol rád keby sa v hre vyskytli aspoň nejaké 3 veľké mapy v rôznych koncoch sveta. Rovnako by som chcel viac orientácie na klasické puzzly a úplné odstránenie Quick Time Eventov (neznášam ich). Inak schvaľujem drsnejší a krvavší nádych hry, ktorým sa vyznačoval 2013 reboot. Dúfam, že ľudia v Crystal Dynamics vedia čo robia a dočkáme sa skvelej hry.

 

 

Séria Max Payne

Nieje známe či sa Max pod taktovkou Rockstaru ešte vráti. Hra síce mala predaje slušné, Rockstar je však zvyknutý lámať predajné rekordy a vraj neboli nejako obzvlášť spokojní s výsledkami tretieho Maxa. Každopádne má séria za sebou tri kvalitné hry. Prvý Max Payne spôsobil slušný rozruch na poli strieľačiek, obzvlášť zavedením bullet-time trendu. Ale aj skvelá akcia, noir atmosféra a príbeh dodali hre na popularite. Druhý diel bol síce vcelku krátky, ale zato sa zaskvel vtedy úžasnou grafikou a aj na dnešné pomery veľmi kvalitnou fyzikou. Potom práva na značku padli do rúk Rockstaru a Remedy sa vybrali pracovať na hre Alan Wake. Až v roku 2012 sa dostal do obchodov Max Payne 3. A bol výrazne iný. Noir atmosféra nám dala pá-pá a Max sa presunul do slnkom zaliatej južnej ameriky, kde prevetral olovom chartče slumov. Aj cez výraznú zmenu atmosféry a prostredia sa mi Max Payne 3 páčil, pretože je to jedna z mála hier kde prestrelky majú dokonalý feeling. Ak sa teda Rockstar pustí do vývoja štvrtého dielu budem veľmi rád keď hrateľnosť zachovajú a len sa navrátia k atmosfére prvých dvoch dielov. Určite po vlne nevôle hráčov k atmosfére brazílskej trojky to vývojárikovia budú chcieť vrátiť späť do rovnakých, či aspoň podobných koľají.






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.