Prečo sa Call of Duty už nikam nepos...

napísal wellbi 5.5.2014 pre PC

Užívateľský článok

"Chceme Druhú Svetovú! Chceme nový Engine!! Chceme väčšie mapy!!!" Tiež ste niečo od tvorcov Call of Duty chceli, ale desiatky dielov vám nebolo vyhovené? Možno okrem nadávania aký sú Treyarch,Infinity Ward, či Sledgehammer zlí, by bolo potrebné sa zamyslieť nad tým, prečo tvorcovia CoDu musia takto konať? Chcú to? Tlačí ich do toho Activision? Musia? Prečo nie WW2? Na toto si odpovieme v tomto Wellbiho myšlienkovom okienku, takže pohodlne sa usaďte, vyžeňte ženy,deti a svokry lebo nás čaká jedno z najtažších tém. Príjemné čítanie vám praje Wellbi.

 

 


 

"Chceme druhú/prvú Svetovú Vojnu! Veď tie moderné slátaniny nikoho nezaújmajú." Toto je asi najväčšia prosba/žiadosť/výčitka pre sériu Call of Duty akú po fórumoch najčastejšie vidím. Napadlo vás prečo sa teraz Activision drží ceľkovej futuristiky? Lebo trend. On totiž diktuje a určuje čo bude v hrách ktoré vydávajú jeho štúdiá! On keď povie že chce mať v hre exoskelet tak tam bude. Activision toto môže robiť, lebo má vaše peniaze, za ktoré platí vývojárov ktorí majú nápady, ktoré o 2 roky hrajete. Keď vám učiteľka/šéf povie že chce mať vo vašej prezentácii viac žltej farby, nedáte ju tam? Musíte. Inak vám dá guľu a vyžiada prácu od niekoho daľšieho. Rovnako to robí aj Activision - pokiaľ by sa štúdio vzoprelo, jednoducho im zoberú práva a ich doterajšiu prácu, priškrtia kohútik financií a vývojári zistia že majú krach za dverami a nezostáva im nič iné než to zabaliť a zvyšok odpredať EA. Kto si myslí že herný priemysel sú traja chlapíci v garáži, ako ťukajú na Amige dalšiu hru, je pravdepodobne dvadsať rokov pozadu (asi ako všetko na Slovensku). Herný priemysel sú stovky investorov v obleku, čo chcú naspäť svoju investíciu, je im jedno či sa to niekomu bude nepáčiť! Oni chcú podliehať trendom, aby sa ich hra predávala!!!

Prečo sa Activision tak drží futuristiky? Ako som už hovoril, lebo trend. Celá politika Activisionu útočí na 12-15 ročných ľudí ktorí sa chcú zabaviť. Keď sa produkt Activisionu nebude tejto vekovej skupine páčiť, náctiroční prejdú k EA - platí to vždy, a dokonca aj obojstranne. Predstavte si (po Advanced Warfare) ďalšie Call of Duty. Activision by poslúchol svoju komunitu a uviedol by (nelogicky) Call of Duty z prostredia vojny. Predstavme si, čo druhá svetová je: Behanie v zákopoch, zbrane na pár nábojov a pravidlo jedna guľka, jeden mrtvý. Predstavte si ako sa to môže hrať cieľovej vekovej skupine 12-15 ročným deťom, kde sa väčšina z nich o danej dobe ani neučila!! Respawnú sa, minútu behajú v zákopoch a ups, sniper na piatej hodine, instant kill. Respawnú sa zasa v priekope, aktivujú nášlapnú mínu, respawn znova... A takto to pokračuje ďalších 7 minút kým 12 ročný Justin hru odloží do poličky na "neurčito" a vzápetí zapína Titanfall s mechmy, jetpackmy, a futuristickou výbavou od ktorého sa len tak neodlepia do ďalšieho pokračovania. Call of Duty má u nich zlú povesť, už sa k nemu nevrátia, chcú len Titanfall ku ktorému majú super spomienky, zatiaľ čo Call of Duty ich len sra-... hnevalo. A presne toto Activision nechce!!! On nepotrebuje aby mu komunita presedlala k EA!!! K futuristickej EA, zatiaľ čo v ich Call of Duty sa bojuje M1 Garandamy na pár nábojov!!! Vymenili by ste svoj smartphone za starú Nokiu?! Nie? A čo váš počítač za starú Amigu?!!! Nie? Preto Activision od budúcnosti len tak ruky neodlepí!! Sci-fi futuristika je pre mladých viac "in" ako ich história!! Aspoň v dnešnej Amerike je to tak!! 

 

 





 

Ak si predstavíte všetky výhody futuristiky, určite si predstavíte (mnou opovrhované) Halo. Hra ktorá trhala rebríčky predajnosti, nie kvôli marketingu, posadnutosti ale kvôli tomu ako sa hra hrá, a ako dizajnovo vyzerá. Máme zaručenú formulu kvality pre jednoduchého amerického hráča. Máme energetický štít, obdobu autohealu, pri ktorom môžete vysypať na keždého zásobník, on sa s polovicou štítu otočí, a "odbachne" vás, najlepšie niečím silným, najlepším raketometom a bude sa ďalej baviť. Potom máme rýchly šprint, jetpacky, parkour a ďalších pätnásť "zlepšovákov" ktoré vám dovolia chovať sa ako americký ninjo-spiderman. Skáčete, šplháte a plachtíte rýchľostou malého športového auta, skvelo sa bavíte, a s radosťou kupujete DLC. Naše tajomstvo úspechu je ale v dizajne všetkého, od vašej zbrane, vojáka, auta až po zadok vašeho nepriateľa. Nielenže máme rovnú stovku dizajnérov od ktorých máme zaručené že sa to bude našej "teen army" páčiť, my máme ešte psychóga, ktorý to zaručuje dvakrát!! Dokonca ušetríme, lebo nemusíme nič modelovať podľa skutočnej predlohy, a zvuky zbraní môžeme nahrať v aj v kuchyniZnova som sa nechal uniesť, no aj ten najsprostejší musí uznať že človek hrá hru podľa toho ako sa vžije do hlavnej postavy. Hrali ste niekedy za starú zvráskavenú vdovu ktorá nič nevedela? Páčil sa vám hrdina Enslaved? Nie? Preto ste hru nehrali? Preto mala nízke predaje? Na väčšinu otázok je odpoveď áno, áno, áno, aj hlavný hrdina rozhoduje ako si hru užijete, rovnaké je to aj s knihamy. Na tomto stavia Ubisoft, ktorý u série AC trvá aby postava vyzerala dobre, mala cez celú hlavu "hood" a aby ste sa na prvý pohľad zamilovali. Toto s nízkou obtiažnosťou robí ten syndróm hernej tuposti, pre toto nechcú korporácie ťažké a pakné hry, najprv chcú aby sa vám dobre hrali, a nejak vizuálne vypadali, všetko ostatné je na mieste druhom, nie? A Activisionu sa to vypláca, veď od MODERN (Modernej) Warfare Call of Duty rastie a rastie, u Ghosts sa od Scifi odklonili a predaje klesajú, lebo hráčom sa dnešná doba opozerala. Nesúhlasiť môže len človek čo nevie rozmýšľať.

 

 


 

"Celú sériu by mali zrušiť, najlepšie ihneď. Veď už sa na tom nabalili na storočie dopredu, prečo potom pokračujú?" Ľudom ktorí sa nad týmto zamýšľajú radím prečítať Problém DLC, kde je toto základnou myšlienkou, ktorú tu viac rozviniem do smeru Call of Duty. Keď sa vám v niečom darí, zahodíte to? Keď máte skvelé známky z matematiky, zabudnete vedomosti? Odídete z dobre platenej práce? Väčšina z nás povie nie, rovnaké nie ktoré povedal aj Activision pri otázke s Call of Duty teda, keď sa mu darí, prečo prestať? Niektorí mali tiež alternatívu, vydávať hru raz za dva/tri roky, s čím tiež Activision nesúhlasil. Prečo? Lebo zisk. Activisionu Call of Duty poskytuje priam miliardové zisky, z ktorých aj s Blizzardom žijú, a je to ich stálejší príjem. Majú tri interné štúdia, pár tisícok vývojárov a marketing, čo do všetkého pumpujú maximálne prachy, s vidinou zisku. Keby prestali vydávať hry nadobro, riskovali by bankrot, alebo aspoň poriadne priškrtenie opaskov. Keby hru vydávali raz za dva/tri/štyri roky, riskovali by ste stratu zákazníkov a ich prechod ku konkurencii. Predstavte si posledné dni starého Call of Duty pred vydaním nového dielu, každý má už svoje maximálne prestíže, všetky zbrane, levely, čakajú na dalšiu dávku Call of Duty, keď v tom im oznámite že sa ho dočkajú až o rok, čo urobia? Chvíľu budú hrať, omrzí ich to, a prejdú ku konkurencii, k EA ktorá ich rok čo rok bude zaplnovať Battlefieldom Titanfallom, čo sa bohatším americkým hráčom páči, budú zásobovaní tonou plateného obsahu, dvoma hrami ročne, pri ktorých sa nebudú nudiť. Neskôr o rok, keď vydáte o rok odložené Call of Duty, po ňom už nikto neštekne, všetci budú jašiť v Conquestoch a killovať na Titánoch, prečo by ste to robili? Aby na ňu hráči zabudli? Aby to malo fungovať, musel by to robiť celý trh, čo by sa pravdepodobne nestalo, každý chce častejší,rýchlejší,väčší a spolahlivejší zisk, prejedenosť hráčov je im ukradnutá, tu ide o prachy a o spokojnosť investora. My hráči sme až na treťom mieste, za kritikou, lebo kto nesúhlasí, pravdepodobne do priemyslu až tak nevidí.

 

 


 

"Technická stránka hry stojí za deravý groš, ich engine si pamätajú aj dinosaury! Nechápem prečo s ich prostriedkamy nevyvinú engine na úrovni Unrealu. Veď je to len port z konzol." So všetkým v tejto vete súhlasím, no som tu hlavne na odvôdodnenie tohoto všetkého, a aj technickej úrovne hry. Predstavte si malého stredoslovenského chlapca, ich rodina nemá moc na rozdávanie, a logicky majú aj slabší deskop. Sen chlapca je spustiť hru, ktorá obsahuje strielanie na úrovni Crysisu, ktorý chlapec nespustí, ale chce hrať aspoň jeho (strielaciu) napodobeninu. Nechce nanosuit, nechce masakrovanie kórejčanov, nechce open-world v ktorom by sa stratil. Tak sa prechádza po (malom) hernom kútiku Tesca a nájde tam zvlášno vyhliažajúcu hru s ostražitým vojakom, divným nápisom na obale ktorý chlapec prečíta ako "Kód of Dutý" a podľa brata minimálnymi požiadavkamy, ktoré chlapec na svojom kompíku spustí. Na chlapcové prosby mu ju jeho brat kupuje k vianociam. Chlapček sa modlí aby po dlhej inštalácii hru spustil, a na jeho počudovanie to funguje! Chlapec hrá bez lagov, v jeho reči sekačkám a je spokojný. Nejaké herné skúsenosti už má (Vietkong) takže mu tento hlúpejší level strielačiek nerobí problém. Na vaše počudovanie sa toto reálne stalo, pred siedmimi rokmi, ten brat som bol ja, a malý chlapček bol Starý Wellbi, človek a brat čo založil tento účet. Keby hra vyžadovala namiesto 512mb ramky 1GB hru by sme nespustili, rovnako ako keby bolo väčšia než 10GB. Keby bola hra druhý Crysis, nekúpime ju, Activision nezarobí tých 1500 korún, Wellbi nedostane "Kód of Dutý MW1" a cez vianoce by sa musel uspokojiť s Vietkongom. Takto je väčšina z nás spokojných. Boh vďaka zato.

 

 


 

Týmto skutočným príbehom som chcel demonštrovať prečo majú Call of Duty tak nízku grafiku, a logicky aj nízke požiadavky (až na Ghosts). Activision potrebuje priblížiť hru čo najväčšiemu spektru hráčov, teda aj tým čo majú slabší hardware. Čo by urobil Starý Wellbi keby hra vyžadovala nad 1GB RAM? Nekúpil by si ju. Kúpili by ste si hru ktorú by ste nespustili? Asi nie. Takisto ako milión daľších ludí po celom svete. Ohliadnime sa za pomerne novým Call of Duty:Ghosts ktoré toto nespĺňalo. Megalomanská grafika, megalomanské nároky, megalomanské detaily kde v hre mali inteligenciu aj ryby. Ako to dopadlo? Hra bola kritizovaná za svoju náročnosť na hardware, čo veľa ľudí odradilo od kúpy. Tiež ste nadávali na to ako je hra náročná? Aké má navýšené požiadavky? Kúpili ste si ju? Pokiaľ nemáte lepší počítač, alebo konzolu, máte jednoducho smolu. Som si istý že v dalšom Call of Duty budú nižšie nároky na stroj, keby nie tak si Activision kope svoju vlastnú jamu pre Call of Duty, nemyslíte?

 

 


 

Hlavným dôvodom prečo je PC verzia tak odfláknutá sú konzole. PC je platforma na ktorej sa v najväčšej miere piráti, a je potom neistá pre investorov. Tý potom vyžadujú väčšiu mieru kvality na konzolách, chcú lepšiu konzolovú grafiku, hlavne u amerického Xboxu, ostatné platformy sú až za ním. PC verziu potom robia vývojári "na kolone" po práci, niektorí ostávajú aj cez čas, a potom tá verzia aj tak vyzerá. Dedikované servery, malé nastavenia grafiky, grafické bugy a v multiplayery cheatrovia. Napadlo vás keby ludia toľko nepirátili, by mohla PC verzia dopadnúť oveľa lepšia? Mohla byť urobená s láskou, a nie "nakolene". Toto všetko riadi Activision a investory a samotný piráti, ktorí tieto dve skupiny najviac ovplyvňujú. Stačí sa len zamyslieť, napĺňa ma pirátenie, keď ajtak viem, že to uškodí budúcej PC verzii nového Call of Duty

 




 

Neverím čo a v akej kvalite som toto napísal. Z malého článočka sa vyklul gigant, ktorý bude na (minimálne jedno) pokračovanie, pričom by článok neexistoval keby hráči trochu pouvažovali prečo ich priania niesú vypočuté. Každopádne keď sa budete s niekým takto online hádať, dajte mu odkaz na tento článok, lebo som sa ho snažil napísať tak, aby mu takmer každý porozumel. Budem rád za pozitívne hodnotenie k článku, prípadne vašej nevypočutej prozbe k vývojárom.

Ďakujem za pozornosť

-Wellbi

Aký máte názor na prístup Activisionu ku Call of Duty? Prípadne od nich máte nevypočuté prianie na ich nabudúcu hru?






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.