Harry Potter and the Deathly Hallows 1

Príbeh o tom, ako sa najslávnejší čarodejník stane obeťou spoločnosti EA.

PC
pridal Vivaldi 11.8.2013 o 20:56 pod používateľské recenzie

2.0


Pre tých, ktorí si už nepamätajú, tak len pripomeniem, že minulé herné diela o mladom čarodejníkovi skutočne nedosahovali najlepšie výsledky. A hoci sa herná séria výborne odštartovala, neudržala si svoje skóre a švih. Kým prvé tri hry mali chuť a skvelý gameplay, štvrtá hra bola absolútna pohroma herného sveta. Piaty diel (napriek hodnoteniu 5/10) mi dal nádej, že by sa séria ešte mohla zdvihnúť (nebyť veľkých technických nedostatkov, bol by to najlepší Potter diel), no tá sa stratila s príchodom Polovičného princa, ktorý bol zložený z troch minihier. Ako sa rozhodli tvorcovia popasovať s hrou v predposlednom diele? Dozviete sa nižšie.

 

Od Deathly Hallows som čakal veľa, no rozhodne nie, že sa aj hry budú deliť na Part I a Part II. Najmä, keď si musíme priznať, že sa vo filme neudeje nič, čo by sa mohlo nejako natlačiť do hry. EA však chceli urobiť po svojom a z našich študentov urobili postavy ako vystrihnuté z Call Of Duty s prútikmi miesto zbraní. Neveril som, že sa toho niekedy dožijem, ale Deathly Hallows Part I je TPS. A najmä úplne mizerná.

 

Už len tá predstava je zlá. No v tejto hre je dokázané, že to môže byť ešte horšie. Ak sa chce, dokáže sa všetko. V prvom rade si vezmime kúzla. Máme ich dokopy 10, pričom na obranu používame Protego a proti dementorom Expecto Patronum. Potom tu máme na boj 8 rozličných kúziel, pričom ale jediné, ktoré dokopy je aj využiteľné je kúzlo, s ktorým začíname. „STUPEFY.“ Treba však uznať, že kým sa ho naučíme správne zosielať a mieriť, chvíľku to trvá. Nie všetko funguje tak ako by malo.

 

Druhé kúzlo, ktoré je využiteľné je „Confringo“, s ktorým budete ničiť balvany a môžete poraziť viacero nepriateľov naraz. Ale ostatné kúzla sú úplne zbytočné. Nie je dôvod ich vôbec používať. A keď som v recenzii na 6-ty diel povedal, že donekonečna budeme len hulákať: „Stupefy!“, tak tu to prerastá až do obludných a desivých rozmerov. Rovnako tu môžeme ešte zbierať aj flakóniky s elixírmi, ktoré si buď môžeme odložiť, alebo použiť rovno. Nerozumiem, prečo to urobili takto. Jediný elixír, ktorý sa mohol piť rovno bol na ochranu pred ohňom, ktorý nájdeme akurát v jaskyni s drakom.

 

Novinkou tu je, že v hre môžete využívať aj systém krytia, ktorý ale často nie celkom úplne funguje a nepriatelia vás zasiahnu aj z inej strany, ale horšie je, že AI nepriateľov je úplne na bode mrazu. Postavia sa priamo do stredu hry a môžete na nich útočiť. Stoja vonku na muške ako úplní idioti. A občas som mal z hry pocit, že každý nepriateľ je naprogramovaný na zosielanie len jedného kúzla. Fakt inteligentné. Nikdy som nevidel nepriateľa zosielať rozličné kúzla. Vždy jedno a to isté.

 

Za zmienku ešte stojí, že Harry môže počas hry navyšovať svoj level. Ja som skončil až na leveli 22. No napriek tomu, že mi neustále po navýšení levelu hra písala, že moje kúzla sú teraz silnejšie, myslím, že silnejší sa stali aj naši nepriatelia, lebo som to vôbec nepocítil. Levelovanie, ktoré človek vôbec nepotrebuje a pôsobí nasilu, aby sme sa cítili silnejší.

 

Teraz si povedzme niečo o nepriateľoch. Najzaujímavejší sú tu asi dementori, na ktorých treba použiť kúzlo Patronus, no potom tu máme staré známe fialové Doxy a jedovaté pavúky. A samozrejme sa stretneme aj so smrťožrútmi a snatchermi a (čo bolo asi aj najzaujímavejšie) nesmrteľnými infermi. Možno by to bolo aj zaujímavejšie, keby nebol gameplay tak neskutočne repetetívny.

 

Najhoršie však je, že netrvá to moc dlho a zistíte, že vôbec nemusíte bojovať. Môžete proste len prebehnúť cez jednotlivé levely. Proste len utekajte. Schytáte možno pár zásahov, ale v 90% platí, že stačí len bežať bez zastavenia cez celý level. A je to. Treba ale uznať, keď sú už boje maximálne frustrujúce je to oveľa príjemnejšie a netrvá to tak nekonečne dlho.

 

Potom jednotlivé mapy. Harry sa zrejme nejako dostal aj do Jaslovských Bohuníc k jadrovej elektrárni (vo filme som ju nikde nevidel), no o tom nechcem. Podstatné je, že je prostredie graficky úplne odfláknuté, jednotlivé lokácie sú absolútne neprehľadné a navigácia občas jemne nefunguje. Napriek tomu je to skoro neustále jediný spôsob, ako sa nestratiť, no nie je natoľko zreteľný a prehľadný ako to bolo v prípade stôp alebo navigátora Nicka. Páči sa mi síce, že tu máme množstvo máp a nie sme len na Rokforte, no i tak si myslím, že sa mohli s tým viac vyhrať.

 

Čo je tiež dosť zarážajúce je, že sa tieto lokácie často opakujú a vyzerá to, ako keby ste sa vracali naspäť miestami, kde ste už boli. V hre totiž ešte sú aj rôzne povinné bočné misie, ktoré musíte splniť, a veľmi rýchlo si uvedomíte, že sa ocitnete na miestach, kde ste už boli. Tieto vedľajšie questy robia okrem toho hru ešte horšou. Sú nudné, nezaujímavé a otravné. A najmä musíte ich spraviť všetky. Jedno v akom poradí, ale musia byť dokončené. A tak už je človek z beztak zlej hry ešte viac frustrovaný.

 

Zaujímavé tu však boli momenty, kedy sme boli ukrytí pod neviditeľným plášťom a úlohou bolo sa nenápadne dostať z jedného miesta na druhé. Jediné čo by som tu vytkol je, že obraz je prudko rozmazaný a často vôbec nevidíme kam reálne ideme. Mätie to.

 

Graficky to tu nejako moc nevyniká, dokonca mám pocit, že oproti minulým dielom je to krok späť a dokonca postavy neotvárajú správne ústa na ich hlasy. Minimálne počas hry. Vo videosekvenciách to vyzerá byť v poriadku. Tie sú aspoň jediným pozitívnym nahodením v hre, nakoľko nám aspoň čiastočne predstavia príbeh. Dobre tu znie aj hudba, ktorá je tento raz úplne iná. Konečne sme počuli v Harry Potterovi aj iné skladby. Soundtrack je tu rozhodne zo všetkých dielov najlepší.

 

Čo ešte je treba hre jednoznačne uznať je dobrá dynamika. A tá dokáže aj spôsobiť, že hru sa vám podarí dokončiť. Súvisí to ale aj s tým, že atmosféra filmu je relatívne zachovaná, hoci je príbeh podaný veľmi kostrbato a nie úplne ucelene. Dokonca som mal dojem, že niektoré časti sa tam akosi len nasilu pridali, len aby sme mali niečo viac v hre.

 

PC verzia má ešte aj dosť často problémy s kamerou a mierenie na nepriateľov tiež nefunguje ideálne. Sú momenty, kedy táto hra skutočne komplikuje jednotlivé problémy v hre a nie je to príjemné.

 

Posledné čo spomeniem je, že hru ste schopní dokončiť maximálne za 5 hodín. Ale pokojne to môže byť aj menej. Rozhodne to nie je hra hodná vášho času alebo peňazí. Tak ako úroveň hier Harryho Pottera klesla, tak teraz tu máme ešte hlbší pokles. Repetetívny a nudný gameplay, slabá grafika a nudné prostredia, ktoré sa opakujú. A najmä tu dosť priťažuje aj fakt, že sa cez levely na normálnej úrovni dá len prebehnúť. Nebyť dobrých videosekvencií, soundtracku a aspoň dobre vytvorenej atmosféry, bola by toto jednoznačne najhoršia Potterovka. Takto ostáva PC verzia pre Goblet Of Fire naďalej nepokorená.

 

Záverečné hodnotenie pre Deathly Hallows Part I. je 2/10. Nie je hodná vášho času ani peňazí. Patrí to do odpadu. Je to absolútna urážka pre meno Harry Potter. Toto skutočne nie je hra hodná mena slávneho mladého čarodejníka. Vyhnite sa jej oblúkom. Nie je tu nič, čo by stálo za vašu pozornosť, čas lebo peniaze. Vôbec nič. EA to opäť nedokázali.

 

Plusy:

- neviditeľný plášť
- atmosféra a dynamika
- videosekvencie
- soundtrack

 

Mínusy:

- prostredia sa často opakujú
- repetetívny gameplay
- systém krytia a mierenia jemne nefunguje
- nevyužité možnosti kúziel
- cez levely sa dá len prebehnúť
- grafika
- pod neviditeľným plášťom nie je skoro nič vidno
- AI nepriateľov
- problémy s kamerou, s čím súvisí zlé ovládanie
- nasilu zakomponované vedľajšie misie
- úplne zle podaný príbeh
- navyšovanie levela je zbytočné
- nezaujímavé predmety na zbieranie

 

Záverečné Hodnotenie: 2/10
odpad


napísal Vivaldi 11.8.2013



Páči sa mi!

2.0
HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS 1

PC
PS3
Xbox 360
Wii
DS

Vývoj: EA / EA Bright Light
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 19.11. 2010
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 18]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19565)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk