Call of Juarez: Gunslinger

napísal luk 4.7.2013 pre PC

9.0

Užívateľská recenzia

Poľská herná scéna je známa najmä hrami zo série Zaklínač a Call of Juarez. Rád by som sa venoval aktuálnej hre druhej menovanej značky. Po odbočke s podtitulom Cartel, ktorý sa vďaka svojmu zasadeniu do prítomnosti stal veľkou bolestivou ranou pre túto značku, sa v aktuálnom Gunslingeri vraciame späť domov a to na DIVOKÝ ZÁPAD.  Ja osobne som hneď oveľa šťastnejší!

 

Píše sa rok 1910 a svetu nedominujú masmédiá, ale kone, pištoľníci, duely,  krásne dámy a boj o svoj vlastný život.  Pravý divoký západ. Aspoň pre mňa. Pištoľník to v tomto období vôbec nemal ľahké. Musel byť pravidelne v strehu, a vždy o krok vpred pred svojimi protivníkmi, aby si zachránil život, keď išlo do tuhého. Jeden z pištoľníkov sa stal legendárnym nájomným lovcom, o ktorom sa rozpráva široko ďaleko na celom divokom západe. O jeho dobrodružstvách neznámy autori napísali isto veľa. Tou legendou ste práve vy, Silas Greaves. Jedného dňa prichádzate do oblasti Abilene v Kansase. Spočiatku ide len o akúsi malú zastávku. Keď ste sa tu už nachvíľu zastavili, tak prečo neuhasiť smäd po dlhej ceste v miestnom bare.  A tak vchádzate do baru. Po krátkej konverzácií sa malá skupinka ľudí, udivená vašou prítomnosťou,  chce dozvedieť niečo viac o vašom dobrodružnom živote, ktoré poznajú z kníh. Takže, kde bolo, tam bolo, písal sa rok..., nachádzal som sa vtedy v ....  hra sa začína a vy postupne opisujete vaše strety s takými ako Billy the kid, Johny Ringo, Butch Cassidy, Sundance Kid, či Jesse James. Zaujímavým spôsobom, doposiaľ nevideným, spracovali autori rozprávanie príbehu.  Existuje veľa verzií jedného príbehu. Jedna môže byť spracovaná v knihe, druhá u Silasa v hlave, ďalšiu mohol nikto počuť od niekoho iného, ktorý si ju trebárs mierne prifarbil.... V hre sa to prejaví najmä, tým, že kde predtým nebola cesta zrazu je, alebo sa zmení scenéria, nepriatelia a pod. Okrem hlavnej postavy plníte aj úlohu hlavného rozprávača. Pravdu povediac niekedy som bol tak vtiahnutý do deja, že som nestíhal vnímať, čo Silas vlastne rozpráva.

 

Pištoľníkom by isto nebol človek, ktorý by nevlastnil aspoň jeden kolt.  Tu sa nachádza zopár modelov. Jeden má o niečo väčší dostrel, ďalší zase rýchlo nabijete, či z neho vypálite guľky. K dispozícií máte aj brokovnicu a na ďiaľku zase isto oceníte moju obľúbenú pušku. Kde nestačia strelné zbrane isto pomôže ujo dynamit. V prípade, že ho použijete v správnom momente, jeho pomoc isto oceníte.

 

Bol som mierne prekvapený, keď som videl, že Gunslinger obsahuje akési RPG prvky. Hra vám ponúkne na výber 3 príbehové stromy, spracované do podoby hlavní koltov. Ako prvé som investoval body prevažne do stromu, ktorý vylepšuje vlastnosti strelca na diaľku. Vďaka tomu som s puškou dal väčší damage, zameriavanie bolo presnejšie, puška má väčší dostrel, vylepšil som si dynamit a pod. Všetko sú na prvý pohľad jednoduché maličkosti, avšak rozdiel medzi  plným talentovým stromom alebo prázdnym je rozhodne poznať.

 

Okrem vyššie spomínaného máte k dispozícií špeciálny mód, kde sa celkové tempo spomalí a vy, tak môžete rýchlejšie poslať svojich protivníkov na druhý svet. V niektorých okamihoch na pokraji smrti som  veľmi ocenil, možnosť záchrany, teda uhnutie sa pred smrteľnou guľkou. V niektorých prípadoch, to však vyzeralo, že náboj ide iným smerom, než tým do ktorého ste sa nahli.

 

Okrem klasického strieľania, každú úroveň zakončíte súbojom s bossom. Každý z nich sa niečím líši, no nečakajte však čosi prevratné. Protivníka uvedie výborne spracovaná animácia. Niektorých protivníkov budete musieť klasicky zabiť stiahnutím HP baru na nulu. S inými si to rozdáte v dueli. Tie prešli oproti minulým dielom čiastočnou zmenou. Sám neviem, posúdiť, či lepšou alebo horšou. Zameriavací kríž musíte mať namierený na protivníka. Postupne sa tento kríž totižto zmenšuje. Úspešnosť duelu závisí aj od vzdialenosti vašej ruky od puzdra v ktorom máte kolt. V prípade, že chcete čestný súboj, môžete počkať, kým si protivník vytiahne zbraň. Táto varianta je lepšia bodovo ohodnotená než čakať na prvé tlkoty srdca a vytiahnutie vašej zbrane skôr, než tak učiní váš protivník.

 

Keďže sme sa príbehovo vrátili späť ku koreňom série dúfal som, že si budem môcť zajazdiť na koni. Žiaľ nestalo sa tak, dúfam však, že nabudúce to bude možné. Prežitie Silasovho príbehu vám zaberie 6+ hodín. Keď však vezmem do úvahy nízku cenu tejto hry, nemám tu čo vytknúť. V prípade, že vás baví prekonávať skóre druhých a samozrejme aj svoje, môžete si svoje skilly zmerať v dueloch proti 15 protivníkom, alebo skúsiť mód Arcade. Ak sa zaujímate o podrobnejšie detaily, trebárs o jednotlivých postavách a o živote vtedajších rokoch, isto kampaň absolvujte ešte raz, kde dozberáte všetky bonusové predmety. Tie vám odomknú rôzne útržky textu a ak sa vám ich chce čítať, môžete sa dozvedieť čosi nové. Napriek tomu, že prostredie v CoJ: Gunslinger je rozľahlé, prostredia sú až prehnane lineárne. Nechápte ma zle, od tejto hry nečakám a ani nechcem otvorený svet s nespočetným množstvom možností.

 

Nevadia mi ani akési ohraničenia úrovní, avšak príde mi už prehnané, keď trebárs skrátenie si cesty cez rieku končí smrťou. Taktiež môžete naraziť na hlášku, že sa odvraciate od príbehovej cesty. V prípade, že ju prekročíte, hra začne pri poslednom uloženom checkpointe. Zlé je na tom to, že ak ste trebárs absolvovali ťažkú prestrelku, a prekročíte hlášku, pripravte sa na to, že ju budete musieť absolvovať znova.

 

Súčasťou každej hry je audio vizuálne spracovanie. Neviem, či sa mi to len zdá, avšak pri tých minimálne viacej známejších tituloch je výber, tvorba a spracovanie hudby rok čo rok dokonalejšie. Zvukári odviedli kus poctivej roboty a vďaka nim si vychutnáte atmosféru divokého západu priam dokonale. Často krát som sa len zastavil, aby som si vypočul danú skladbu a kochal sa. Kochal som sa aj vizuálom hry, ktorý zabezpečuje Chrome 5 engine. Tvorci venovali dostatok času tvorbe exteriérov aj interiérov, vďaka čomu sú si svojou vysokou kvalitou veľmi podobné. Celá hra je ladená mierne do komixového nádychu, čo jej rozhodne prospieva. Opäť ma dostala aj hra svetla a tieňov a engine ma osobne prekvapil množstvom grafických detailov, ktoré dokáže vykresliť behom chvíľky vo vysokých fps. Sám som sa pohyboval v rozlíšení 1600*900 pri vysokých detailoch na zhruba 35 fps.

 

Po nekvalitnej odbočke s podtitulom Cartel, som rád, že sa táto westernová séria vrátila späť ku svojej podstate. Westernových hier nie je na PC nikdy dosť. Som rád, že Call of Juarez: Gunslinger môže vďaka usilovnej a hlavne tvrdej práci tvorcov, rozšíriť portfólio tohto žánru a uspokojiť tak nemalé množstvo hráčov. Bodaj by sa raz objavilo aj kvalitné GTA na divokom západe aj na PC.

 

+ rozprávanie príbehu a jeho prejavy v samotnom gameplay hry

+ audio vizuálne spracovanie

+ Silas Greaves- hlavná postava a rozprávač

+ zbrojný arzenál a RPG prvky

+ herná doba vzhľadom na nízku cenu

 

- Tešil som sa na koňa

- V niektorých pasážach mi prekážala prílišná linearita prostredia

- občas neprehľadná kamera

 

ďalej by som už nechodil
interiér väznice
vau
mne sa toto rozhodne páči
bonusový predmet
môj rekord, viacej sa mi nepodarilo
dámy a páni, kôň, na ktorom si nezajazdíte :(
Silas Greaves osobne
no čo dodať, jeden lepší než druhý xD
jeden z duelov





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.