Minirecenzie od Marťasa

napísal Boss Marťas 14.5.2013 pre PC

0.

Užívateľská recenzia

Nemám rád úvody a tak som si povedal, že ich nebudem robiť, ale tak dajme si dnes niečo o počasí. Dlhá zima konečne odišla a zimní démoni opäť prehrali nad slnečnými lúčmi, ktoré symbolizujú lepšie zajtrajšky, hádam aj v hernom svete. Neustále falošné informácie o nových konzolách mi už prídu smiešne a nebudem sa čudovať tomu ak vyjde novinka, že nová konzola dokáže dokonca aj prdieť a chodiť na záchod, prípadne ho ešte aj zapchať ako ja. No nič ranný sex už máme za sebou a tak vám predstavím, že okrem ženských som sa hrajkal ako malinký aj s inými vecami. Fakt ako malý chlapec. POMÓC!!!!!!! Eduardo už ma obviňuje, že ho idem kopírovať, až mám z toho naprdené, ale po porade s právnikom to v pohode vyriešime pred súdom, tak idem na to.    

 

Bioshock Infinite

 



Na tento diel Bioshocku som trpezlivo čakal a bojoval som s každou novinkou, aby som ju neotvoril. Po troch rokoch konečne nastal Deň – D a tak som sa do hry pustil. Hra začína vynikajúco a potešilo ma, že tento krát má hlavný hrdina aj svoj hlas a tak som sa s ním okamžite stotožnil. Hlavným hrdinom je súkromný detektív Booker Dewwit, ktorý sa topí v dlhoch, ktoré splatí tým, že nájde v Columbií dievčinu Elizabeth. Som rád, že po dvoch podmorských dobrodružstvách sa autori odhodlali pre zmenu prostredia. Prvých približne 5 hodín som si hru náramne užíval či už po príbehovej a aj hrateľnostnej stránke a výborná grafika bola už len príjemným bonusom. Môže byť snáď na tejto hre niečo zlé? Bohužiaľ z globálneho hľadiska pokladám nový Bioshock za sklamanie. Svet v Bioshocku má v sebe obrovský potenciál, ktorý vývojári nedokázali riadne vyťažiť. Hra ma viedla neustále za ručičku a neustále boje boli skôr už otravné než zábavné. Chýbala mi tam nejaká zaujímavá postava ako Big Daddy. Osobne postava Elizabeth u mňa nebola ničím výnimočným, keďže sa nejedná o žiadnu extra postavu, veď preboha jej činy sú naskriptované a nepriateľská AI sa sústreďuje len na vás a nie na ňu(čo je však dobre), len nerozumiem tým oslavným ódam aká je ona super keď tomu tak nie je. Aj napriek špeciálnym schopnostiam ako v predchodcoch som sa v hre už nebavil. V minulých dieloch boli boje oveľa lepšie spracované. Tu som si už pripadal ako v sérií Call of Duty a finálny súboj je hanbou pre túto sériu. Aj napriek nedostatkom sa však stále jedná o nadpiemerný počin a verte-neverte práve vďaka hudbe som dal hre o jeden bod vyššie hodnotenie než som mal pôvodne v pláne.

 

Hodnotenie: 7/10

 

God of War:Ascension

 



Vstal Kratos nakonci tretieho dielu z mŕtvych? To sa bojí odhadnúť aj sám Boh. Vývojári zo štúdia „Santa Monica“ sa však rozhodli pre prequel a tak sa hra odohráva desať rokov pred udalosťami prvého dielu. V prvom rade sa musím priznať, že God of War sériu milujem. S Kratosom sa veľmi dobre poznám a na tie epicko-krvavé chvíle sa nedá zabudnúť. Po treťom dieli som sa obával, že sa dočkáme slabšieho dielu, keď si multiplayer odbil svoju premiéru. Príbeh sa odohráva pár mesiacov potom čo zaslepený Kratos vlastnoručne poslal svoju ženu s dieťaťom do Elysia. Kratos je už na pokraji šialenstva a snaží sa zbaviť Áerových pút, ktorému sľúbil svoje služby. Porušiť dohodu s Bohom chce riadnu dávku odvahy. Kto poruší sľuby tak na tie má Olymp svoje vlastné špecialistky – Erínye – tri bohyne pomsty. Než sa Kratos v úvode poriadne rospozerá čo sa to vlastne deje, jedna z Erínyí už ho mučí. Nech je Kratos akokoľvek zničený tak hnev a bolesť ho dokážu riadne nažhaviť tak sa dostáva zo svojich púť a dokazuje sestričkám, že je silný sparťanský bojovník. Okrem toho tentoraz hrdina ukazuje aj svoju ľudskejšiu podobu čo je príjemnou zmenou. Nebudem chodiť okolo horúcej kaše – hra je brutálna, epická, plná intenzívnych bojov, obrovských Bossov a logické rébusy sú tu najzaujímavejšie z celej série. Pre mňa osobne je Ascension kvalitnejším dielom než celý tretí diel. Prirovnal by som ho k fantastickému druhému dielu, ktorý je u mňa konečne prekonaný. Nechápem tie reči, že sa jedná o recykláciu, keď to vôbec nie je pravda. Sú tu vidieť tri roky poctivej práce a o grafike nemá zmysel ani hovoriť. Nedokážem si ani len predstaviť ako bude vyzerať regulárne pokračovanie na Playstation 4.            

 

Hodnotenie: 10/10

 

Gears of War: Judgment

 



Zmena vývojárov v sérií Halo bola prospešná. Nájdu sa však aj tituly, kde je to presne naopak a najnovší prírastok do rodiny Gears of War je toho príkladom. Podobne ako v God of War sa jedná o prequel a tak sa všijeme do kože hrdinov z jednotky Kilo a stretneme sa aj so starými známymi. Baird patril vždy k mojím obľúbencom a tak som bol rád, že s ním niečo zažijem a o to viac ma mrzelo, že práve Baird a Cole toho povedia najmenej. Problémom príbehu nie je však retrospektívne rozprávanie na súde ako skôr premárnená skvelá príležitosť. Hra začína až po dni vynorenia Locustov. Bolo by úžasne sa pozerať na prvé diery v zemi odkiaľ vyliezajú Locusti a masakrujú civilistov. Judgment je bohužiaľ veľmi chudobným príbuzným oproti predchodcom. Úrovne v ktorých sa budete pohybovať sú úzke a počas celej hry sa to nezmení. Prídete do miestnosti, ktorú vyčistíte. Hra vás za to ohodnotí a idete ďalej a tak stále do kola. Celá kampaň mi skôr pripomínala populárny mód Horda. Ani ten príbeh hráča nedokáže zaujať, pretože nie je dobrá jeho prezentácia a cutscén, ktoré by príbeh mali držať pohromade je tu z celej série najmenej. V Judgment je veľa ďalších veci čo mi vadili a ešte teraz to musím rozdýchať. Chlapci z People Can Fly to skrátka nedokázali a z nepochopiteľných dôvodov zmenili aj výborne ovládanie, na ktoré sme boli zvyknutý. Čo na tom, že je grafika excelentná, keď celá hra nestojí za nič.

 

Hodnotenie: 5/10

 

Sniper: Ghost Warrior 2

 



Od tohto nikto nečakal zázraky snáď až na mňa. Chlapci sa rozhodli využiť známy CryEngine 3 a za to boli u mňa hrdinami. Ako náhle som hru spustil som po troch minútach zabudol, že v hre je aj nejaký príbeh, nevadí. Hra vyzerá pekne, ale oproti práve mnou aktuálne hranému Crysis 3 som si skôr pripadal, že hrám nejaký titul na Playstation 2. Textúry sú naozaj nízkej kvality a takto dobabrať celú hru s takým enginom to chce takisto dávku odvahy. Aj pohyby nepriateľov sú krkolomné a aj pri ich zásahu zo sniperky je ich spracovanie komické čo si všimnete hlavne pri útokoch na blízko. Na tejto hre je naozaj dobré len to odstreľovanie so sniperkou maximálne tak hodinu. Prísna linearita a nezaujímavé misie zabraňujú znovuhrateľnosti a IQ NPC by prirovnal k húpaciemu koníkovi. Bez srandy som rád, že hra mala naozaj krátku hernú dobu, vďaka ktorej som na druhý deň zabudol, akú sračku som to hral.

 

Alan Wake (PC verzia)

 



Rozhodol som sa dať tomuto titulu druhú šancu na našej známej chudobnej PC platforme, ktorá však nie je taká chudobná ako by sa zdalo. Predsa len som vďaka českým titulkom zachytil veľa dôležitých momentov v príbehu. Alan Wake som svojou ženou Alicov prichádza do mesta Bright Falls práve v momente, keď je temnota hádam všade okolo vás. Čo ma hra naučila je, že je dobré mať pri sebe v noci baterku nech sa deje čokoľvek, pretože vám to dokáže zachrániť život a Alica by to takisto ocenila, pretože má fóbiu z tmy a aby toho nebolo málo tak záhadne zmizne a Alan sa preberá s bolesťou hlavy a na nič si nepamätá. Je len na vás či sa odvážite postaviť temnote. Okrem zaujímavého príbehu hra ponúka aj originálnu hrateľnosť. Zabudnite na zbesilé prestrelky z prvých dvoch Maxov Paynov. Tu je vašou jedinou účinnou zbraňou baterka. Nejdú po vás hordy nepriateľov ako v dnešných hrách. Tu budete mať strach z troch obyčajných sedliakov so sekerami. A verte mi bude to horšie. Temnota ovláda aj stroje ako traktor alebo bager. Pôjde po vás všetko čo pohltí temnota a vy budete radi za každý zdroj svetla a denné svetlo si budete vážiť oveľa viac než v reálnom živote. Alan Wake sa podaril. Výborná hra to bola už na XBOXE360 a PC verzia to len potvrdila. Ak ste ju neskúsili tak neváhajte, pretože prídete o dokonalý zážitok. Pri hraní ani nebudete veriť tomu, že sa jedná o konzolovú hru, aj keď pôvodne bola hra od začiatku prezentovaná ako PC hra, ale to je zasa iný príbeh, so šťastným koncom. Chceme už druhý diel a to okamžite. Nemá zmysel tu niečo hovoriť o grafike, len dodám že aj dnes nepôsobí zastaralo

PS: PC port na vysokej úrovni!!!!!!!!!!!!!!!!!!       

 

Hodnotenie: 10/10

 

Resident Evil 6 (PC verzia)

 



Ja osobne som si túto hru užíval už pred polrokom na XBOXE, ale neváhal som ju vyskúšať aj na PC a urobil som dobre. Zo začiatku som však nebol z PC verzia nadšený, pretože majitelia ATI kariet sa stretávali s rôznymi chybami, ktoré našťastie pár okamžitých patchov vyriešilo. Úroveň celkovej PC verzie je vysoká. Otravný GFWL je preč a hra podporuje „SteamWorks“ – potlesk. Hra beží v pohode aj na slabších zostavách a ovládanie na klávesnici a myši je v pohode. Verte mi, žiadny gamepad nebude treba, pretože ani tie QTE nie sú také hrozné ako to na prvý pohľad vyzerá. K tomu si pripočítajme nadštandardnú hernú dobu(25-30 hodín) so štyrmi postavami a možnosť ju prejsť celú s kamarátom. Neviem ako vy, ale táto hra je neprávom hádzaná medzi odpadky. A za takú luxusnú cenu a s bonusovým módom pre PC verziu zdarma, no neberte to.

 

Hodnotenie: 8/10    






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.