Crysis II

napísal Boss Marťas 5.3.2013 pre Xbox360

9.0

Užívateľská recenzia

V roku 2007 sa objavila strieľačka od Cryteku s názvom Crysis, ktorá svojou grafickou stránkou predbehla dobu a líšila sa od ostatných hier svojim otvorenejším štýlom riešenia situácie.

Druhý diel však začal u fanúšikov vzbudzovať obavy kvôli konzolám a poviem vám je veľmi ťažké písať recenziu na pokračovanie hry, ktorej predchodca bol špičkový. Crysis 2 môže dopadnúť dvomi spôsobmi. Buď sa stane hitom alebo to bude prepadák roka. Crytek nám chcel dokonca ukázať, že dokáže otvorenú hrateľnosť a kvalitnú atmosféru preniesť aj do mestskej džungle. 

Ja osobne som z toho taký vykoľajený a nie som pokojný ani po troch pilulkách ani súloži...Cítim že napíšem sračku, ktorá zo mňa čoskoro vyjde na WC.

 




Dobrý, ale zároveň chaotický príbeh

 

Po príbehovej stránke musím uznať, že zo začiatku je mierne chaotický a netušíte čo sa to deje. Už od úplného začiatku je vám jasné, že nastane mimozemská invázia a hrozí zánik ľudstva. Celá hra sa odohráva v New Yorku a hlavný hrdinom je tento krát vojak Alcatraz, ktorého pred istou smrťou zachráni starý-známy Prorok z prvého dielu a daruje mu svoj oblek, aby dokončil to čo on začal. Aby Prorok prerušil spojenie s oblekom tak spácha samovraždu. Ide tu proste o všetko.   

Hlavný hrdina počas celej hry nepovie ani slovo čo ja osobne nemám rád, ale tu by som skôr povedal, že hlavným hrdinom je samotný „Nanooblek“, ktorý je kľúčom k záchrane ľudstva. Dozvieme sa veľa nových vecí o obleku a príbeh je samozrejme prepojený aj s udalosťami z prvého dielu, ktoré sú však spomenuté hre len mierne a príliš rýchlo a tak na prvý pokus nezachytíte čo vám dej chce presne vysvetliť. Aby toho však nebolo málo tak do všetkého sa pripletú aj jednotky C.E.L.L., ktorá patrí k spoločnosti Crynet Systems a s oblekom, ktorý máte na sebe má svoje vlastné plány a tak urobia všetko preto, aby vás mohli zastaviť. Na veľa otázok, dostanete odpoveď, ale bude vám jasné, že pokračovanie nás neminie.(a ani neminulo).

 




Opäť najlepšie grafické orgazmy?

 

Crytek spolu s EA sa celý čas bili do pŕs , že ich CryEngine 3 je najlepší a neexistuje žiadny konkurencie schopný engin. Chlapci to však na začiatku dosť prepískali. Pri vydaní hra na PC, bežala iba na rozhraní Directx 9 čo bol krok späť oproti prvému dielu. Všetko vyzeralo slabšie, či už postavy a ich animácie a dokonca aj vegetácia a celkové efekty. Videá z Battlefieldu 3 vyzerali o triedu lepšie. Až po polroku Crytek vydal obrovský patch, ktorý umožnil si nadstavenie grafiky nadstaviť podľa vás a nechýbala ani podpora Directx 11 a vtedy nastal ten grafický skok vpred. Crysis 2 bola odvtedy jedna najnádhernejších hier v súčasnosti . Od presvitajúceho slnka až po ostré textúry či nádherné svetelné efekty v nočnom meste, každý centimeter vašej cesty je s láskou spracovaný počas celej hry. To sa každou misiou postupne stupňuje a narazíte na také momenty, ako je návšteva Times Square či deformácie jedného z mostov, ktoré doslova a do písmena vyrážajú dych. A keď už si myslíte, že to ani lepšie byť nemôže, naraz sa snažíte v Humvee prejsť cez prepadajúcu sa diaľnicou alebo sledujete vystrelené rakety z transportéra. Nie, to sa proste nedá opísať. Obrovskú rolu vtom však má aj nedostatočný výkon konzol pretože, hra ťahá z konzol naozajstné maximum, na ktoré sa vývojári zrejme viac zamerali. Na rozdiel od konkurencie sa však okrem krásnej grafiky môže Crysis 2 pochváliť svojou slušnou fyzikou, detailnými úrovňami a celkom prepracovanou umelou inteligenciou(i keď zbytočne chybuje). To všetko si vyžiadalo svoju daň a je obdivuhodné, že to programátori z Cryteku s výkonom konzol statočne celkom zvládli.  Museli poriadne zapracovať na optimalizácii, v niektorých scénach si všimnete doskakovanie textúr a framerate niekedy riadne hapruje. Čo sa týka zvukovej a hudobnej stránky tak k tej nemám žiadne výhrady, o hudobný sprievod sa postaral známy skladateľ Hans Zimmer a jeho tým, ktorý atmosféru vytiahol ešte o kúsok vyššie. U PC verzie sa však nedostatky technického rázu z konzolových verzií do hry nepreniesli čo je plus. 

 




Máš Nanooblek tak sa hrajkaj

 

Prvý diel, bol fantastický vďaka možnostiam nanoobleku a úprave zbraní. Hru si hráč prispôsobil podľa seba. Oblek má rovnaké vlastnosti ako ten z prvého dielu a obsahuje pár noviniek. Zo zabitých Cephov zbierate tkz. „Nano-katalyzátory“, ktorým si vylepšíte svoj oblek. Ak máte radi tichý postup tak body investujete do lepšej neviditeľnosti, stíšite vaše kroky. Ak máte radi drsný útok tak si vylepšíte brnenie, aby ste vydržali viac. Samotné ovládanie obleku bolo kvôli konzolovému ovládaniu zjednodušené, ale nie je to na škodu. Pod kontrolou máte vlastne dve funkcie obleku: neviditeľnosť a brnenie. Ostatné schopnosti sa automaticky aktivujú podľa toho čo práve robíte. Ak šprintujete bez zapnutého brnenia tak automaticky sa vám aktivuje rýchlosť a ak podržíte tlačidlo pre skok tak vyskočíte o niečo vyššie(sila). Už nemusíte prepínať vlastnosti nanoobleku takmer každú chvíľu, čo však mne osobne nevadilo, ale zmena v dvojke mi takisto neprekáža.

Čoho som sa však obával viac je linearita levelov. Zo začiatku som bol v rozpakoch, že už to nie je ono, ale hra si zachovala svoj sandboxový štýl a rozhodne sa nejedná o žiadne napodobenie série Call of Duty. Osobne si myslím, že vývojári prišli s rozumným kompromisom medzi otvorenej hrateľnosti. A tak uspokoja hráčov, ktorí prvý diel skôr považovali za technické demo než hru a lineárna strelnica ako som už spomínal to takisto nie je. Príklad? Nanooblek vás automaticky na blížiace nebezpečenstvo upozorní a navrhne vám možnosť riešenia. Pred akciou si môžete označiť dané ciele a aj muníciu. Stále budete musieť premýšľať či je vhodnejšie sa danou oblasťou prestrieľať, alebo ju potichu v neviditeľnosti opatrne obísť. Pokojne zaútočte ako Rambo s aktivovaným brnením, sklzom zabite ďalšieho protivníka, ďalšieho svojím vysokým skokom, kopnite doňho vozidlo v okolí, ktoré ho následne zabije a v neviditeľnosti potichu podrežte zostávajúcich protivníkov.       

Vlastný štýl hrania si utvoríte aj zbraňovým arzenálom. Unesiete dve zbrane, raketomet, granáty a nejakú tú C4. Kto má rád tiché likvidovanie z diaľky tak siahne po sniperke a namontuje si na ňu tlmič. Kto túži po boji na blízko tak siahne po samopale alebo brokovnici. Aj keď to zo začiatku tak nevyzerá, tak hrateľnosť hry budete mať takú akú ju chcete mať a naskriptované momenty tomu dodajú filmovú atmosféru a budú sa snažiť udržať príbeh pohromade. Niektorých hráčov však určite zamrzí absencia bojov v dopravnom prostriedku. Nájde sa tu však pár úsekov, kedy usadnete do bojového transportéru a boj si s ním určite o to viac užijete, ale táto možnosť aj z pochopiteľných dôvodov sa v hre nenachádza. Hra je však stále vo vysokej mierne zábavná vďaka vyspelej umelej inteligencií.      

 

 

Inteligencia postáv, je naozaj na vysokej úrovni

 

Crytek v každej prezentácii hypoval úžasnú umelú inteligenciu a môžem povedať, že sa im to podarilo. Prvou zmenou oproti iným hrám je, že nie vždy inú len po vás, ale vidíte ako jednotky C.E.L.L. bojujú s mimozemšťanmi čo je príjemný fakt a je len na vás či sa do diania pripojíte alebo ich necháte navzájom sa vyzabíjať a vy sa postaráte o oslabený zvyšok. To však, ešte stále nedokazuje kvality, kvalitnej AI. Nepriatelia na vás agresívne útočia, snažia sa vás obísť, hľadajú vás, reagujú na zvuky okolia, kooperatívne spolupracujú, pekne sa kryjú, strieľajú z krytu naslepo a ich pohyb je nepredvídateľný. Nie je to žiadna rýchla strelnica a trafiť niekoho do hlavy, chce trochu cviku. Boje s obrovskými Cpehami si naozaj užijete, pretože dokážu svojimi výbojmi vám dokážu energiu nanoobleku dostať na nulu a to v najmenej vhodnej chvíli. Cryteku naozaj tlieskam, že dokázali urobiť slušný kompromis medzi skriptami a slobodnou umelou inteligenciou, i keď bohužiaľ sa nevyhnete komickým situáciám. Niekedy narazia do objektu a snažia sa ho márne preraziť, podobne je to aj so stenami budov a niekedy vám nelogicky nabehnú do rany. Podobne ako v prvom dieli z vás nanooblek neurobí nezastaviteľné Ramba čo je len dobre. Zomrieť tu nie je žiadny problém, ani na normálnej obtiažnosti a checkpointy nie sú rozhodne vždy rozumne umiestnené a tak budete musieť viackrát opakovať, ale u Crysisiu to našťastie vďaka hráčovej kreativite zas tak neprekáža a možnosť vyskúšať si prestrelku iným spôsobom je lákavé až sa mi zdá, že to vývojári urobili naschvál.

 



 

Welcome to the New York!

 

Crytek nám priniesol ambicióznu strieľačku a vo väčšine prípadov sa mu podarilo splniť čo nám nasľuboval. Crysis 2 je rozhodne nadpriemerná hra, ktorá si zachovala svoj zdravý štýl a dokázala si ho zachovať aj v inom prostredí, než je hustá džungľa. Hra síce obsahuje nejaké tie kompromisy kvôli výkonu konzol, ale to nič nemení na fakte, že hra je skvelá. Možno by to bola úplne iná pecka ak by to bola opäť primárna hra na PC platformu, alebo by sme tu už žiadny Crysis nemali. Aj keď som už konečne na konci tak som ešte nervóznejší s výsledným číselným hodnotením, ale tých 10 hodín som sa naozaj skvelo bavil a nehorázne by som klamal ak by som povedal, že nie. Crysis 2 je určite lepšia voľba než tie ostatné FPS-ky, ktoré neprichádzajú s ničím novým a sú stále o tom istom.   

 




Keďže práve vychádza tretie pokračovanie, ktoré by malo ukončiť túto trilógiu tak som sa rozhodol pozrieť na celú sériu. Čo nové priniesla do herného sveta, čo sa v sérií v ďalších pokračovaniach zmenilo k lepšiemu alebo horšiemu.  






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.