Best of 2012 by Boss Marťas

napísal Boss Marťas 16.2.2013 pre PC

Užívateľský článok

Hmmm ani neviem čo mám povedať na úvod. Rok 2012 bol veľmi pekný a úspešný a bol aj o jeden deň bohatší a do rodiny prišiel nový člen XBOX 360 tak som doháňal na ňom vynikajúce tituly. No a k tým hrám. Koho to vlastne aj zaujíma. Veľa plánovaných titulov bolo odložených a po hernej stránke bol predchádzajúci rok naozaj slabý. Nalejme si čistého vína – tento rok vyzerá podobne, ale nájdu sa kvalitné tituly. Nerobievam to v článkoch, ale musím to teraz urobiť. Toto je môj osobný výber s ktorým nemusíte súhlasiť, podobne je to aj s recenziami. Ak ste túto vetu nedokázali pochopiť tak ďalej ani nečítajte. Ideme na to.

 

1. Max Payne 3

 



Na tretie pokračovanie Maxa som sa tešil už od prvého oficiálneho ohlásenia. Že na tom nepracovalo už Remedy mi vôbec nevadilo lebo od nich by sme sa hry nedočkali ani za 10 rokov. Vedel som, že Rocktar sa o hru postará a prinesie do nej aj niečo nové. Hru som hltal od začiatku dokonca a nakoniec jej nechýbala ani noirová atmosféra. Už dávno som sa nebavil u prestrelkách ako práve tu. Nič im proste nechýbalo a europhia technológia zabezpečila realistické pohyby. Odvážnou novinkou bol okrem singleplayeru aj multiplayer, ktorý čuduj sa svete do hry dokonale zapadol. Čo však autori prestrelili boli dlhé cutscény, ktorých dĺžka nemusela sadnúť každému. Mňa si však hra aj napriek tejto chybe získala a bol to najvýhodnejší obchod roka. Rocktar bravo!!!

 

2. Journey

 


 

Vedel som, že na tomto robí ambiciózne štúdio a rozkvitnutý Flower ma od nich naozaj bavil. Keď som sa dozvedel, že chystajú novú hru a videl som z nej nejakú tu ukážku tak som k hre nedokázal prísť na chuť a ani vysoké hodnotenia ma nedokázali presvedčiť. K hre som sa, ale doslova dokopal a zistil som, že som sa veľmi mýlil. Zážitok z hry je neopísateľný. Dvojhodinová púť bola plná úžasných emócií.

 

3. Halo 4

 



Úplne na rovinu. Úspech som nečakal. No Hemlaxove presvedčenie ma donútilo hre dať šancu. Jedna z mála FPS-iek, ktorá hráča vtiahne do príbehu. Štvrté pokračovanie Halo univerza je jasne dokázalo, že zmena vývojárov automaticky neznamená smrť kvalitnej značky. Osobne považujem Halo 4 za najlepší diel zo série, ktorý vytiahol z Xboxu skutočné maximum možností. Už si ani nedokážem predstaviť čo séria prinesie na novom Xboxe.

 

4. Mark of the Ninja

 



Tento titul dal na frak aj samotnému Hitmanovi a moderným stealth hrám. Dvojrozmerné zobrazenie svojím štýlom spolu s hrateľnosťou vytvorilo bezchybný zážitok. Hra bola prehľadná a hráč mal niekoľko možností ako s nepriateľmi manipulovať. Štúdio Klei dokázali niečo čomu snáď ani zo začiatku sami neverili. Hra mi pripomenula staré dobré časy pri prvých troch Splinter Celloch a to sa počíta.

 

5. Spec Ops: The Line

 


 

Hra ma pri ohlásení lákala, ale postupom času som ju po najnovších ukážkach odpísal. Hru som kúpil až po zľave a o to viac som bol prekvapený. Nemeckí vývojári z Yageru na seba môžu byť právom hrdý. Hra nie je obyčajnou tupou strieľačkou práve vďaka výborne spracovanému príbehu, ktorý nie je hlúpy. Je to tak Spec Ops má doslova dušu a to stále nie je všetko. Prostredie, v ktorom sa hra odohráva sa vyhýba známym klišé. Pieskom zasypaný Dubaj je dokonalým miestom, kde kapitán Martin Walker bude musieť okrem zastavenia nepriateľov zvládnuť aj boj samého so sebou. Grafika na tom tiež nie je najhoršie a Unreal Engin tu ukazuje svoje svetlejšie stránky. Nebyť ku koncu až príliš zbytočného strieľania tak by bola hra aj o priečku vyššie. Nie je to, ale hra kde sa nakonci hrdinovia hrdo bijú do pŕs, že dokázali zastaviť hrozbu a to je niečo čo sme tu dlho nemali a zrejme ani dlho mať nebudeme.

 

6. Sleeping Dogs

 



Na hru som sa tešil už od ohlásenia v roku 2009 lebo vyzerala veľmi nádejne. Vtedy ešte bola pod názvom Tru Crime. Activision sa, ale titulu nakoniec vzdal a chudáci z United Front Games mohli tie roky práce považovať sa zbytočné. Titulu sa, ale chytil Square Enix a hra uzrela svetlo sveta pod novým názvom Sleeping Dogs. Hra vyšla v suchej letnej sezóne a som ju automaticky odpískal, pretože mi prišla nedotiahnutá v každom aspekte. Jeden môj veľký kamarát mi, ale hru požičal a som si povedal: „Dobre skúsim to aj tak to po hodine vzdám.“ Nedošlo k tomu a nejako mi to začalo celé smrdieť. Máme tu nového kráľa sandboxových akcií? Aj áno, aj nie. Príbeh hry bol naozaj neokukaný a spomenul som si pri ňom na film Dvojitá identita alebo Volavka. Hongkong je miesto do ktorého som sa vždy chcel ísť pozrieť a Sleeping Dogs mi to dovolilo aspoň virtuálne. Hru považujem podobne ako Spec Ops: The Line za príjemne prekvapenie.

 

7. LittleBigPlanet (PSVita)

 


 

U tejto hry som mal len čisté šťastie, že som mal šancu pri nej pár dní stráviť vďaka požičanej PS Vite za Playstation 3 na pár dní. Aj keď má prvý Little Big Planet na PS 3 nedokázal nejako zvlášť chytiť a hru som aj napriek originalite nedohral tak som to s druhým dielom rovno vzdal. Diel na PS Vita sa mi, ale pozdával od začiatku a musím ho odporučiť každému fanúšikovi, ktorého táto séria chytila od začiatku. Diel na PS Vite aj dokonale prezentuje možnosti tejto malej konzoly vo všetkých smeroch úplne nenásilne. Nikdy by ma nenapadlo, že titul vyvíjaný pre menšiu konzolu prekoná svojich bratov na veľkej PS 3. Gratulujem.

 

8. Black Mesa

 



Hra, ktorá ma po dohratí prinútila si pustiť dnes už legendárny prvý Half Life hovorí za všetko. Je to neuveriteľné čo sa nám po rokoch dostalo do rúk úplne zadarmo. Prvý Half Life bol v dobe vydania dokonalý a položil ma na kolená to uznávam a aj keď originál zostane originálom tak túto hru som nemohol opomenúť vo svojom rebríčku. Úžasná práca.

 

9. I Am Alive

 


 

Zrejme si myslíte, že čo som to za debila, veď každý tú hru odpísal, veď je to blbosť najvyššieho zrna. A čo ak ja vám poviem, že aj napriek problémom je to vynikajúci akčný thriller, ktorý práve tou svojou krásne jednoduchou grafikou vo vás vyvoláva pocit strachu a bez nádeje, no vy ste odhodlaný putovať ďalej aj keď viete, že nemáte šancu prežiť! Nečakajte a hrajte.

 

10. Call of Duty: Black Ops 2

 


 

Viem, že som si teraz znepriatelil všetky možné strany a som vyhľadávaný terorista. Nečakal som to, ale tá hra sa sem zmestila. Hodil by som sem aj inú hru, ale nie je čo a vlastne čo to tu rozprávam. Hra ma bavila a priniesla do hry čerstvý vzduch. Príbeh bol konečne prezentovaný formou cutscén a bolo možné ho zásadne ovplyvniť. Áno správne počujete, hra obsahovala niekoľko zakončení, ktoré mali svoje logické opodstatnenie a priniesla aj zmenu kulís, ktorá sa v tej omáčke nestratila medzi prelínaním minulosti a budúcnosti. Treyarch tu ukázal, že mu to ide, keď chce.

 

Svitalo aj na horšie časy

 

Rok 2012 mal byť našim posledným, ale samozrejme, že tomu tak nebolo, ale slabých hier sme sa takisto dočkali a vymenujem tie najzásadnejšie.   

 

1. Assasin´s Creed 3

 



Hru som si kúpil pred nedávnom a to je vlastne dôvod prečo sa moje zhodnotenie roka natiahlo. Prehlasujem, že tu sa pokazilo čo sa len dalo. Ale pekne od začiatku. Desmondova linka tu je už úplne odveci(celá séria by sa bezneho obišla). Nový hrdina Haytham sa naozaj podaril a hra začína skvelo a uvedia hráča do hry. Človek si povie hmm dobroš. Ale ako nastúpi na scénu Connor tak to je k...t roka. Je to snáď ešte väčší idiot než Jason z Far Cry 3 s tak primitývnym výrazom na tvári, ktorý sa snaží moralizovať a pritom zabíja na zavolanie. Aby toho nebolo málo tak slovo "Assasin" tu stratilo svoj význam aj kvôli podvodom umelej inteligencie. Zabíjanie cez deň je na dennom poriadku a protivníci vás odhalia aj keď ste dokonale ukrytý. Mestá ako Boston, New York nemajú úžasnú atmosféru akú mal Rím alebo Benátky a lezenie na budovy úplne stratilo svoje kúzlo. Samotné boje sú tu ešte viac "easy" a po chvíli ma prestali baviť. Ono ani tá grafika nie je taká super ako sa sľubovalo. Je plná technických nedostatkov a bugov a lezenie po stromoch je krkolomné podobne ako aj niektoré animácie. Nechápem túto premenu série. Normálne sa mi nechce veriť, že na tomto pracovali skúsení ľudia. Kto to nevidí tak je len slepý pokrytec. Assasin´s Creed 3 vyhráva prvé miesto v sklamaní roka a to som tam mal nachystané Far Cry 3, ale to čo sa stalo s AC 3 je neospravedlniteľné. A to už sa predalo dosť veľké množstvo kusov a to neveští svetlú budúcnosť série. Čo na tom však videl sector mi bude navždy                            

 

2. Far Cry 3

 



Tretí diel mal v sebe všetky aspekty na to, aby to bola hra roka. Ubisoft ale urobil zlé rozhodnutia, ktoré hru položili k zemi príliš hlboko. Príbeh bol nemastný, neslaný, priam tupý s úplne tupým hrdinom a pritom mal tak vynikajúceho záporaka Vassa, ktorého Ubisoft celého vyspoileroval na prezentáciách a jeho využitie je trestuhodne malé. Pritom Far Cry 3 nie je zlou hrou a behať si po svete a obsadiť nejaký ten tábor nie je zlá vec. Ľudia, ale v tej hre nevidia to čo jej chýba. Prečo Ubisoft, prečo?

 

3. Hitman: Absolution

 


 

Veril som tvorcom, bránil som ich, že aj napriek zmenám to bude ten pravý Hitman a poriadne som sa popálil. Veľmi ma to mrzí ešte teraz. Keby možno hra vyjde o rok skôr tak sa na ňu pozerám viac zhovievavo, ale to čo sa stalo s touto sériou po tomto dieli sa mi nepáči a je to škoda.

 

4. Ghost Recon: Future Soldier

 


 

Videl som, že hra bude iná, ale dal som jej šancu a dúfal som budem mať radosť a tak som si ju okamžite kúpil. Hra ma, ale naštvala svojím príbehom a hlúpymi dialógmi postáv. Priznám sa, že aj od grafiky som očakával viac, keďže predchádzajúce diely s podtitulmi Advanced Warfighter posúvali hranice grafiky(tu vyzerá horšie než v AW). Hra prevzala a mierne pozmenila niektoré prvky zo Splinter Cell: Conviction, ktoré sa sem vôbec nehodia a osobne by som niekoho za to v Ubisofte okamžite vyhodil.

 

4. Medal of Honor: Warfighter

 



Čakal som, že táto hra sa vysmeje Call of Duty: Black Ops 2. Čakal som tak veľa a nedostal som ani to málo, ba ešte menej. Nejde ani o to, že sme to už niekde videli alebo počuli. Zlé je celé prevedenie a príbeh vojaka čo má tak škaredú manželku a ešte škaredšiu dcéru tu vôbec nefunguje. Táto hra beží na Frotbite engine 2? Prosím? Horšie využitie tohto enginu snáď už v žiadnej inej hre neuvidíme podobne ako aj vykopávanie dverí. Čo je horšie, značka Medal of Honor je momentálne mŕtva.

 

 

Nový rok je už v plnom prúde a ja som ešte vôbec nehral ten Dishonored a keď sa to páči Dickiemu tak to musí byť pecka. Hold už ma tie hry neťahajú ako niekedy a pritom som toho hral naozaj veľa. Som sa rozhodol zbytočne neriešiť veci okolo ukončenia Mass Effect série, to nech zhodnotí každý sám za seba. Mám tu aj odkaz pre ľudí. Tu veľkí mudrlanti do hier a iných vecí by mali všetci spísať svoj vlastný rebríček a hneď by sme sa tu cítili ako jedna skutočne veľká herná rodina čo sa normálne baví o hrách. To, že budete nadávať na konzoly vám nijako nepomôže, namiesto toho si ich radšej kúpte a rozšírte si svoje obzory, veď chcete byť profesionáli a pritom robíte zo seba niečo viac a nedokážete nič akceptovať. Týmto sa nikoho nechcem dotknúť, ale odporúčam vám sa nad tým zamyslieť. Ďakujem za pozornosť.     






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.