Call of Duty 4: Modern Warfare

napísal Boss Marťas 29.1.2013 pre Xbox360

8.0

Užívateľská recenzia

Nová doba, stará hrateľnosť v novom šate. Podtitul Modern Warfare jasne napovedá, ktorým smerom sa slávna séria Call of Duty, známa bojmi z druhej svetovej vojny začala uberať. Iní túto zmenu preklínajú dodnes a iní ju milujú. Aj samotnému Activisionu sa tento smer vývojárov z Infinity Wardu nepostával, no chlapci si stáli za svojím. Bolo však jasné, že séria potrebuje vdýchnuť nový život. Podarilo sa?

 



Američania, Briti a Rusi

 

Príbeh hry popisuje konflikt v neupresnenom štáte na Strednom Východe, pri ktorom môže dôjsť až k reálnemu nebezpečenstvu použitie jadrovej zbrane odcudzené z arzenálu Červenej armády. Americkí mariňáci sú preto vyslaní zabrániť teroristom v najhoršom a ich britskí kolegovia z SAS, v spolupráci s ruskými jednotkami, stíhajú na Ukrajine dodávateľa nukleárnej bomby.  

 

Scenár hry aj napriek tomu, že ponúka prevarené klišovité situácie je veľmi zaujímavý. Nemecké vojsko vystriedali teroristi Ruska. Dej hry sa neustále presúva z územia Stredného Východu a Ukrajiny sa hráč nachádza stále v inom prostredí a tým odpadá akýkoľvek stereotyp.

 



USMC a SAS

 

Hru prejdete v koži dvoch hrdinov. Seržanta Paula Jacksona (USMC) a Soapa Mactavisha (SAS) Call of Duty už od prvého dielu ma jasne daný základ na rozdiel od konkurenčného Medal of Honor – „Nikdy nebojuj sám“. V každej misií vždy stojí niekto pri vás a aj napriek tomu, že nikomu nevelíte, tak vy plníte hlavnú rolu deja, aby šiel neustále vpred a naskriptované udalosti dokonale usmerňujú pohyby vašich kolegov a celkovo to patrí k tomu najlepšiemu čo bolo u hier čo zobrazujú vojnu k videniu. Občas síce narazíte na absurdné situácie, ale väčšinou budete v nemom úžase z ich reakcií. Čím viac protivníkov je na bojisku, mávajú kolegovia problém niekoho trafiť a tak čistenie zostáva na vás, ale frustrovaní nebudete(na ľahšej obtiažnosti) a po boji toho stále nebude mať dosť.

 

 

Ako sa vraví menej je niekedy viac, no tu to má oveľa väčší význam. Je neuveriteľné čo všetko sa podarilo správne namiešať do relatívne krátkych prestreliek. Garantujem vám, že sa nebude nudiť ani sekundu od začiatku dokonca. Taká úžasná jazda ešte v žiadnej hre nebola a nech sa konkurencia snaží akokoľvek nikomu sa to ešte tak excelentne nepodarilo. Ja osobne za najlepšiu misiu považujem v meste Pripjať, kde v roli dvoch sniperov musíte zlikvidovať určený cieľ a následní utiecť. Zaujímavým prvkom je, že pred samotným výstrelom musíte sledovať vlajku, aby ste odhalili smer vetra a jeho silu. Ak vystrelíte skôr než vám prikáže veliteľ sa pravdepodobne netrafíte a ako to už tak býva pri samotnom úteku nastanú komplikácie a váš kolega sa zraní a budete ho musieť odniesť na miesto určenia a vám pôjdu pritom neustále po krku. Medzi ďalšie skvelé misie patrí streľba z AC 130, kedy kryjete svoju jednotku a dočkáte sa aj streľby z vrtuľníka, ktorý nahradil zbesilé honičky v predchádzajúcich dieloch. Moderná doba zo sebou priniesla aj moderné metódy a tak môžete privolať letecký útek na nepriateľské pozície a samozrejmosťou sú nové zbrane. Autori využili správny kompromis, že zbraň síce vyzerá inak, ale stále pôsobí vierohodne. Od obyčajných pištolí narazíte na strelné zbrane až po raketomety a nie je problém zabiť pilota sniperkou do hlavy. Už ani nemusíte nadávať, že vás zbytočne zabil granát, pretože ak sa nachádzate v jeho blízkosti je možné ho vrátiť pôvodnému majiteľovi.         

 



Medzi ďalší užitočný doplnok patrí prestrielnosť objektov, ktorú využijete hlavne v uzavretých miestnostiach. Prestreliť je možné nielen slabšie kamenné objekty ale aj dvere, stropy, ploty a pod. Škoda len, že táto vec nie je nebezpečná pre vás a málokedy sa vám stane že vás tak niekto zasiahne. Svoju premiéru v Call of Duty hlásia aj psy. Zatiaľ čo v iných hrách do vás len mierne poškrabkajú, tu na vás neváhajú skočiť a jedným kúsnutím vás poslať do neba.

 

Výborná a pritom nenáročná grafika

 

Infinity Ward majú nadaných programátorov a grafikou. Je to celkom jasne vidieť na grafickom prevedení a krásne sa to hýbe. S menej kvalitným vzhľadom by tie frenetické boje tak nevynikli. Čo si všimnete hneď pri spustení sú krásne, plynulé animácie postáv. Väčšina pohybov vychádza aj z presne daného skriptu, ale ak sa zameriate iba na pohyb budete ohromení. Vojaci sa reálne kryjú a v prípade hodeného flashbangu pomätene strieľajú a neváhajú sa aj bezpečne odplaziť, keď im veľa života nezostáva. Vývojári nenechali nič náhode a tak sa v hre nachádza 16 zásahových zón a tak uvidíte najdôveryhodnejšie pády vojakov. Dôležitú úlohu v hre hrajú aj zvuky, ktoré si udržujú vysokú kvalitu a hudba od Harryho Gregon-Willliamsa plní svoj účel pri tvorbe dokonalej atmosféry. Čo však zamrzí je chabá umelá inteligencia vašich kolegov. Ich pomoc je totižto čisto náhodná. Na normálnej obtiažnosti to ani nezaregistrujete, ale ako som hru hral na obtiažnosti Veteran tak to bolo hotové peklo. Potreboval som pomoc, ktorej som sa nedočkal. To by nebolo až také zlé, keby v hre nebol respawn nepriateľov. Človek čo je rád, že sa posunie ani nie o pár metrov, ale o jeden milimeter a zo zadku ho napadne protivník a pritom daná oblasť už bola vystrieľaná. Hru som prešiel na Veterane a bolo to hotové peklo, pri ktorom som si všimol zlú umelú inteligenciu. Je to škoda, ale zráža to výsledný zážitok o jeden cenný bod a to nevravím ani o granátoch, ktoré sa niekedy objavia z ničoho nič, keď stojíte dlhšie na jednom mieste. V pokračovaní si však tvorcovia vzali túto chybu k srdcu.   

 



Je dĺžka hry záporom?

 

U hráčov je veľmi diskutabilná dĺžka samotnej hry. Hráči sa sťažujú, že hru prešli za 5-6 hodín, ale to museli hrou prebehnúť na najľahšej obtiažnosti. Ja to nevidím tak čierne, pretože hru som si užíval 8 hodín. Call of Duty 4 je však dokonalou demonštráciou toho ako fenomenálne a zábavná môže byť lineárna FPS, keď sú autori dostatočne schopní. Pritom séria Call of Duty má mnoho odporcov, ale hra sa nesnaží z vás urobiť dokonalého vojaka, hry sú tu od toho aby človeka bavili a Modern Warfare splnilo svoj účel do posledného písmena. A vlastne treba s uvedomiť, že čo človek čaká od FPS? Že sa vojaci postavia na hlavu a začnú sa točiť? Alebo začnú pretekať závody? Na to sú tu iné žánre vážení odporcovia. Call of Duty 4:Modern Warfare už prinieslo len zmenu v kulise, ktorú všetci začali kopírovať. Ale deviatkové hodnotenia sú prehnané, pretože na AI za nezapracovalo tak ako by bolo potrebné.          

 

 

Jedná sa o môj celkový pohľad na celú sériu Call of Duty:Modern Warfare a aj o osvetlenie jej neopodstatnenej nenávisti. Hra ponúka čistú zábavu a o tú ide predovšetkým, čo potvrdzujú aj vysoké predaje a multiplayer hrajú dennodenne milióny hráčov na celom svete. 






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.