Halo 3

napísal Boss Marťas 10.1.2013 pre Xbox360

9.0

Užívateľská recenzia

Séria Halo v našich končinách je veľmi diskutabilná, pretože sa nejedná o PC titul. Síce nakoniec prvé dva diely na PC s odstupom času vyšli, ale dieru do sveta tam neurobili. Na XBOXE to však bol mega-hit a štúdio Bungie vravelo že v treťom dieli definitívne uzavrie príbeh Master Chiefa allias Spartana 117 v zúfalom boji proti mimozemskému druhu. Halo 3 nadväzuje na druhý diel, tesne pred koncom. Začínate pár minút potom čo ste opustili vojakov na orbitálnej dráhe Zeme. V nevýhode budú jedine hráči, ktorý neprišli do styku s predchodcami a tak nebudú tušiť, ktorá bije. Čo sa týka samotného príbehu tak to nie je súboj žiadnych farebných lentiliek ako vykrikujú ľudia ostatných platforiem. Samotný príbeh je tu už ďaleko serióznejší a emotívnejší.   

 



Krok vpred

Séria Halo sa každým dielom posúvala kvalitou vpred podobne ako každý diel zo série Gears of War sa zbavil všetkých možných chýb a prinieslo všetkého dvakrát viac. V hre zostala špičková atmosféra, výborne ovládanie FPS-ky na gamepade, ovládanie vozidiel a hlavne uveriteľná umelá inteligencia. Všetko dobré čo bolo v predchodcoch tu funguje na jednotku a určité veci boli mierne vylepšené. Úrovne sú viac otvorenejšie a prostredie sa tu už neopakuje. Levely sú variabilné a vždy narazíte na niečo nové. Navštívite tunely, priemyslový komplex, zasnežené hory a pod. Ja som nejedenkrát počas hrania v hre zablúdil a nevedel som, ktorým smerom mám správne postupovať. No po krátkej chvíli sa mi na obrazovke objavila navigačná šípka, ktorá mi ukázala kade mám ísť ďalej. Ale je to rozhodne príjemné, že nie ste neustále niekde hnaný, kde vás hra chce mať a tak si Halo ide svojou cestou od iných strieľačiek.          

 



Kopa zmien kam zazrieš

Prvé čo som si hneď všimol je nový HUD displej, ktorý je integrovaný do helmy Master Chiefa(podobne ako v štvrtom dieli) a automatický dobíjací štít sa presunul do stredu obrazovky a tak jeho stav máte neustále na očiach. Čo sa týka ovládania tak určitú dobu som si zvykal na prebíjanie zásobníkov, pretože u väčšiny hier je pevne dané tlačidlo „X“( v štvrtom dieli to už naň funguje), ale tu som si musel zvyknúť na ľavé horné tlačidlo gamepadu, ale nepovažujem to za zápor. Ďalšou zmenou prešla aj umelá inteligencia. Halo nikdy nebola tupou strelnicou a svojím chovaním hra skovala do vačku nejeden PC titul. Vývojári presne vedeli ako svoje skúsenosti s chovaním postáv dokážu využiť a tak postavám pridali nové možnosti, upravili ich chovanie a dodali aj nových nepriateľov.

 



Vojaci „Elite“ už nie sú na scéne tak často, nahradili ich „Brutesovia“, ktorý sú ďaleko nebezpečnejší. Dokážu sa vyhnúť vozidlu, ktorým ich chcete zraziť a popritom dokážu vykopnúť vášho spolujazdca. Aktívne hľadajú ciele a neustále sú v pozore a tak som niekedy z diaľky sledoval ich reakcie a kochal sa. Narazíte aj na postavy, ktoré sú napadnuté podivným „Flood“ parazitom a tak sa premenia na odporné monštrum, ktoré musíte ihneď eliminovať. Samotný „Gruntovia“ takisto nezostávajú po zadku a sú tvrdší a naučili sa ovládať bojové vozidlo „Ghost“ a neboja sa spáchať samovraždu pred vašimi očami. Chovanie nepriateľov funguje úplne precízne a nemajú s ničím problém, neustále sa pohybujú, kryjú a nerobí im problém danú prekážku ani preskočiť. Dôležité je však, aby ste hru hrali na obtiažnosti „Normal“ pretože „Easy obtiažnosť“ je až prehnane nízka, no jednoducho je určená pre ľudí, ktorí bežne nehrajú. No nie ste snáď žiadne padavky. Skutoční králi hru prejdú aj na „Legendary“.

 

 

Zbraňový arzenál sa dočkal výrazných zmien a dočkáte sa naozaj zaujímavých kúskov. Oproti známym zbraniam z predchodcov je tu útočná puška MA5C s displejom a plameňomet je proti parazitom najúčinnejšou zbraňou. Plazmovú pušku „Spiker“ využijete nejeden raz a brokovnicu radi využijete pri blízkych stretoch. Gravitačným kladivom naopak roztrháte všetkých protivníkov v okolí. Granáty sú obohatené o dva kúsky. Zápalnú bombu som moc nepoužíval ale útočného ježka veľmi často, ktorý svojimi ostrými hrotmi výborne prichytí na daný objekt. Výborne je, že môžete oddeliť aj stacionárnu zbraň od podstavca a hra sa inteligentne prepne do pohľadu tretej osoby, aby ste lepšie videli, kde sa protivník nachádza. A už vieme u koho séria Killzone získala inšpiráciu. Síce keď už daný guľomet oddelíte tak nemáte obmedzenú muníciu ale jeho ničivá sila vám to vynahradí a zasa by ste boli doslova terminátori.

 



Halo bez vozidiel by nebolo Halo hrou. Máte tu džípy, tanky, a aj prostriedky na lietanie. Séria Halo práve dopravnými prostriedkami vyčnieva nad ostatnými strieľačkami lebo nie sú v nich časté. V takom Battlefielde 3 ste v singleplayeri osedlali maximálne tank. Vďaka tejto vymoženosti sa nezačnete nudiť. V jednej chvíli si jazdíte krajinou vo vozidle a o chvíľu už lietate nad oblakmi. Boje v tankoch som si vždy pekelne užil a hlavne proti obrovským Scarabom bol tank najlepší kamarát. Osobne si nespomeniem na hru, ktorá by vám niečo takéto ponúkla. Nejedná sa tu o naskriptovaný tunel ,kde máte v danom vozidle daný úsek prejsť. Tu je čisto na vás či vôbec dopravný prostriedok použijete alebo nie. Postavy ktoré ich využívajú sa nezasekávajú a bojujú o život. Poslednou zaujímavou novinkou je využívanie špeciálnych schopností. Schopnosť „Cloaking“ vás na určitú urobí neviditeľnými, „Deployable Cover“ okolo vás vytvorí silový štít, „Radar Jammer“ ruší detekčné zariadenia. Vďaka týmto schopnostiam si vytvoríte svoju danú taktiku a plán na útok čo rozhodne vítam.

 



Next-gen?!

Nalejme si čistého vína. Halo séria nikdy neoslňovala grafikou(Halo 4 to však všetko razantne zmenilo) a v danej dobe vedľa Gears of War a Ghost Recon:Advanced Warfighter pôsobila slabšie. Ale rozhodne sa nejedná o škaredú hru. Džungľa je po grafickej stránke výborná a na svietenie prostredia spolu s dobrými textúrami sú vynikajúce. Stromy sa prirodzene kmitajú a voda pekne vlní. Efekty z výstrelov sú krásne a svojimi farbami ožarujú okolie a výbuch granátu v miestnosti rozvíri prach. Tiene sú tiež detailne spracované. Ono veľa drobných detailov si nevšimnete ihneď a začnete grafiku odsudzovať, podobne to bolo aj u mňa. Nie je na škodu sa na chvíľu zastaviť a sledovať drobné detaily a grafika vo vás zanechá príjemný dojem a poklesu frameratu sa vôbec obávať nemusíte. Aj napriek mojej obhajobe grafiky narazíte na mieste, ktoré sú graficky slabšie a iné vám zas vyrazia dych. Niektoré lokácie sú graficky nevyvážené čo je škoda. Čo sa týka kvality cut-scén tak tam nie je žiadny problém. Ich kritizovaná kvalita u predchodcov tu je opravená a pôsobia naozaj filmovým dojmom a majú správnu atmosféru. Ostrú kritiku si však zaslúžia modely ľudských vojakov. Je to doslova hanbou v akom sú stave. Čo sa týka hudby tak tu Halo nikdy nesklamalo a orchestrálny zážitok vás bude sprevádzať celou hrou.

 




Finish the fight

Halo 3 je u Bungie majstrovským dielom a vrcholom trilógie. Komu hra nebola sympatická doteraz tak sa na tom pravdepodobne nič nezmení, ale tým príde o jeden z najlepších zážitkov. Halo 1 a 2 mali slabiny, ale Halo 3 ich odstránila a drobné chyby zásadne neovplyvňujú skvelú hrateľnosť. Koniec hry naznačoval pootvorené dvierka a dnes už vieme ako to dopadlo. Zmena vývojárskeho týmu trilógiám rozhodne prospieva, pretože autorské štúdio je už titulom unavené a nová krv dá do hry nový život. Takému Mass Effectu by zmena rozhodne prospela. Halo sérií takisto prospela.                              






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.