Call of Duty: Black Ops 2

napísal Boss Marťas 21.12.2012 pre Xbox360

9.0

Užívateľská recenzia

Po úžasnom Call of duty:  Modern Warfare 3 bolo jasné, že ďalší diel príde od slabších vývojárov série Call of Duty, ktoré sa z roka na rok strieda spolu s Infinity Ward a to od Treyarchu. Infinity Ward vždy nejako ďalší diel Call of Duty posunulo zatiaľ čo Treyarch len vydal ďalší diel, ktorému pomohla len sila značky. Po zhliadnutí gameplayu na E3 2012 som aj napriek zmene kulís nebol nadšený a vzbudzoval vo mne dokonca strach. Avšak s väčším prístupom informácií som sa na pokračovanie Black Opsu začal tešiť a poviem vám, že som sa nakoniec dočkal príjemného prekvapenia.




Najambicióznejšia zápletka v histórií série

Už v prvom dieli Black Ops Treyarch rozhodne priniesol zaujímavé rozprávanie príbehu, ktoré sa zameriavalo aj na samotné postavy a hrdinu, ktorý konečne rozpráva a v pokračovaní posúvajú príbeh a jeho podanie o ďalší kus vpred. Na scenári pracoval aj uznávaný scenárista David Goyer(Nolanová trilógia o Batmanovi) a to zistíte od úplného začiatku. Vôbec po prvýkrát v sérií sme sa konečne dočkali príbehových cutscén, ktoré sú filmovo zostrihané a útočia na hráčove emócie s vynikajúcou hudbou. Makarov(Modern Warfare séria) pôsobí oproti novému zloduchovi Raulovi Menendezovi doslova ako malé hovienko. Po dohraní sa vám zafixuje do mozgu medzi nezabudnuteľného zloducha. Menendez je inteligentný zloduch a jeho teroristická činnosť začala začiatkom 80.rokov a preto už starý známy Frank Woods nám odkryje čo motivuje zloducha a jeho obrovskú nenávisť v súčasnosti(po hernej stránke blízkej budúcnosti). Takisto aj zistíte kto je vrahom Davidovho otca Alexa Masona a dozviete sa plno nečakaných zvratov. To ale stále nie je všetko. Vôbec po prvýkrát v histórií série môžete ovplyvniť celkové dianie príbehu. Nedočkáte sa síce komplexných rozhodnutí ako v RPG hrách, ale dostanete sa do kľúčových momentov, keď vám hra umožní možnosť výberu a verte mi, že to rozhodnutie nebude jednoduché a následky na seba nenechajú dlho čakať. Dobré na tom je, že budete vedieť prečo ste daný čin urobili tak či onak, pretože si zahráte aj Woodsa a v nasledujúcom úseku za druhú postavu na čin nejako zareagujete a zahráte si dokonca aj za samotného zloducha, ktorý mal v láske filmového Ramba. Podľa vašich rozhodnutí vám hra vygeneruje jeden z viacerých koncov čím narastá znovuhratelnosť čo je povedzme si úprimne v sérií Call of Duty niečo nevydané.   




Strike Force misie

Tieto misie sú novinkou, sú nelineárne a či ich chcete splniť je na vás. V hre ich je presne 5 a hra vás upozorní na to, že ak už prejdete ďalšiu misiu tak potom nebude Strike Force prístupná a to ovplyvní dianie. Tieto misie svojím spôsobom pripomínajú multiplayer, kde máte niekoľko skupín jednotiek, ktorej velíte. Rozkazy môžete dávať buď z pohľadu vojaka alebo pomocou strategickej mapy a označiť daný cieľ. Tutoriál vám vysvetlí základné prvky ovládania týchto misií a hneď pochopíte, ktorá bije. V jednej misií bránite určité stanovisko pred zničením, potom hackujete prístroje, aby ste nakoniec zničili loď a pod. Nie je to však žiadna sranda. Neustále musíte byť v strehu a zadať správny príkaz, pretože veľmi jednoducho to môže skončiť neúspechom, ktorým však hra neskončí. Príbeh pokračuje ďalej a podľa výhry či prehry sa bude odvíjať príbeh Black Ops 2. Vynikajúci krok od Treyarchu, ktorý aj predlžuje hernú dobu.




Zbraňou si ty

Ďalšou novinkou je, že vždy pred misiou máte možnosť si vybrať zbrojný arzenál. Vytvoríte si svoju triedu podobne ako v MP a idete na to. Hráme predsa strieľačku a takýto detail rozhodne poteší. Chcete si nasadiť na zbraň tlmič alebo laserové mierenie? Nie je problém! Arzenál je bohatý a postupne sa odomykajú nové zbrane. Dokonca ak budete pozorný tak sú v úrovniach skryté iné zbrane ako  napr. pasca na medveďa, ktorú využijete pri úteku, mačetu s ktorou hrdina odsekáva vždy hlavu, typ elektrického boxera(tak som si to nazval ja). Samozrejme hra sa odohráva v budúcnosti a tak sa vám dostane do rúk zbraň s ktorou budete vidieť nepriateľov za objektmi, sniperku, ktorá vám pomocou röntgenu odhalí presnú polohu protivníka a ešte ho bude možné hneď aj zlikvidovať. Budete ovládať robotického pavúka, zajazdíte si naozaj divokú jazdu v džípe a v Afganistane si zajazdíte aj na koni. Z E3 2012 bola k videniu aj pasáž v stíhačke a za času na čas vám pomôže aj bojový dron, ktorému označíte cieľ. Misie v kampani sú naozaj pestré a niektoré úrovne sú  otvorenejšie než v predchodcoch.      


 

Dve hry v jednom balení

Ako dobre všetci vedia, hra sa odohráva v 80.rokoch a zvyšok v budúcnosti v roku 2025. Misie sa tak príjemne striedajú – raz minulosť a potom budúcnosť a ako to už u série býva zvykom vždy budete robiť niečo iné v odlišnom prostredí a dôjde aj na stealth pasáže, ktoré sú takisto príjemným spestrením. Nie je problém hacknúť aj nejaký kanón a tým rýchlo zlikvidovať protivníkov a uľahčiť si tak prácu a v pár pasážach si zahráte aj na „Supermana“. Všetko samozrejme funguje na báze skriptov, ktoré zabezpečujú epické momenty. V podstate som si pripadal ako keby som hral dve hry. Známe Call of Duty v 80.rokoch a budúcnosť mi pripomenula starý Deus Ex. Takisto ma potešila aj herná doba. Za prvé hra je dlhšia ako Modern Warfare 3 a hra mi zabrala na prvýkrát príjemných 9. hodín hracej doby čo je pekné čísielko.

Po grafickej stránke hra prináša drobné zmeny, no staroba enginu je na hre poznať. No mne osobne to nijako neprekážalo, aj keď niektoré veci bijú do očí, hra je taká rýchla že si pár nedostatkov ani len nevšimnete. Modely postáv dostali oveľa viac polygónov a niektoré scenérie dokážu vyraziť dych. Hra je postavená hlavne na kvalitných svetelných efektoch a odrazoch svetiel. Dážď v džungli síce nie je žiadny Crysis, ale vyzerá dobre a v gigantickom hoteli oceníte vysokú mieru detailov.  Je jasné, že ak by hra využila napr. taký Frostbite 2 engine bolo by to lepšie, ale mne sa grafická stránka nakoniec celkovo páčila, ono mohlo to dopadnúť aj oveľa horšie. K tomu poteší aj čistých 60 snímkou za sekundu a žiadne trhanie hry sa netrhala ani pri väčších prestrelkách. Soundtrack je rozhodne lepší než v prvom Black Opse, do ktorého sa zapojil Trent Reznor a Jack Well. Čo sa týka dabingu tak v ňom budete počuť známe mená ako napr. Gary Oldman, James C. Burns, Michael Keaton.




Nejaké tie nedostatky

Tradičnou chybou u Treyarchu je umelá inteligencia(Infinity Ward je v tomto predsa len o kus lepšia) a celkové rozmiestnenie nepriateľov nie je vždy rozumné. Spolubojovníci sú na tom lepšie a nebudú vám zbytočne prekážať a dokážu si aj poradiť, ale protivníci vsádzajú skôr na kvantitu než kvalitu. Nepredstavuje to však nijaký výrazný problém, ale v hrách od Infinity Ward som sa od vydania Modern Warfare 2 nestretol s takým veľkým počtom nepriateľov a celkovo to bolo s protivníkmi oveľa viac vyvážené a prepracovanejšie. Hra sa ale na nič nehrá a hneď v prvej úrovni vám ukáže svoju filmovú prehnanosť a Call of Duty ako jediná hra dokáže vykúzliť najveľkolepejšie scény vôbec.

 

 

Multiplayer

Prvý Black Ops priniesol príjemne zmeny do multiplayeru. Druhý diel už zásadné novinky neprináša a priniesol skôr vybilancovanejšie multiplayerové boje. Tentokrát už nie je možné vášho virtuálneho priateľa naplniť mnohými perkami, zbraňami a pod. Teraz máte obmedzené množstvo úprav, ktorý sa vzťahuje na všetky aspekty čo je príjemné a tak si dvakrát rozmyslíte či chcete viac granátov a tak budete musieť obetovať svoju sekundárnu zbraň a bojovať tak len s primárnou. Kto má rád multiplayer v tejto sérií tak ho opäť nesklame ba ho dokonca môže prekvapiť a celkovo veľa hráčov si hru kupuje hlavne kvôli nemu. Ja však žijem singleplayerom. Na multiplayer tu mám Battlefield.

 



Zombie mód

Poslednou súčasťou balenia je populárny zombie mód, ktorý dokázal zaujať aj mňa už v piatom dieli. Až so štyrmi hráčmi sa snažíte prežiť neustále vlny krvilačných zombie a správna spolupráca je pre prežitie nutná. Novým prvkom je cestovanie autobusom od zastávky k zastávke a snažíte sa precestovať čo najďalej. Životnosť tohto módu je obrovská a nejaké tie peniaze do kasy zabezpečia aj plánované DLC. Na rozdiel od iných nepovažujem Zombie mód za zbytočný, pretože si dokáže získať srdcia hráčov.      




Naozaj čierna budúcnosť?

Nikdy by na nenapadlo, že to poviem práve pri diele od tvorcov Treyarchu, ale od vydania Call of Duty 4 sa séria po piatich rokoch výrazne posunula dopredu a priniesla do série svieži vánok, ktorý už zúfalo potrebovala. Vývojári si kritiku zobrali k srdcu a aj keď sa stále jedná o naskriptovanú jazdu tak je to rozhodne zábavná jazda od začiatku dokonca. Aj zarytí odporcovia by sérií mali dať šancu a okúsiť odvážne prvky v novom Call of Duty. Gratulujem Treyarch – „dokázal si to“. Raul Menendez navždy ostane v našich srdciach ako úžasný záporák.    






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.