Cold Fear

PS2
pridal pRo_gaMer 23.8.2005 o 19:40 pod používateľské recenzie

8.8


Herný gigant Ubisoft sa v poslednom čase ukazuje viac ako častejšie. Jedna pecka za druhou, to sa nepodarí len tak hocikomu a Ubisoft na to má zaručený recept. I keď tento celosvetový vydavateľ hier už okúsil nejeden herný žáner, sú isté vody do ktorých sa ešte nepustil. Šport, akcia ale aj závody to všetko má už toto vydavateľstvo za sebou. Pojem horor je však pre chlapíkov z Ubisoftu pomerne nový. Ako teda premiéra v tomto osobitnom hernom štýle dopadla a ako sa projekt s názvom Cold Fear ujal medzi nami hráčmi? U niekoho dobre u niekoho nie. Dôležité však je, že ja som sa bavil a týmto článkom sa budem snažiť priblížiť vám moje pocity. A poviem vám boli viac ako nepríjemné! V tom inom slova zmysle, samozrejme.

Príbeh najnovšieho hororového počinu výrobcu Darkworks, sa odohráva na tom poslednom mieste, kde by ste horor mohli zažiť. A to na lodi. Vaše meno je Tom Hansan a ste členom pobrežnej hliadky. Náhle však dostanete signál, že ruská rybárska loď s názvom Eatern Spirit má problémy, a tak ste na palubu tejto lode vyslaný zabezpečiť pomoc. Po príchode však nachádzate loď prázdnu a plne zachvátenú v plameňoch. Cákance krvi vystrieknuté len tak kdekoľvek po stenách vo vás neprehlbujú istotu, podobne ako blikajúce žiarovky a chlap sediaci s kľudom angličana a polovicou lebky na krvou potretých verejných záchodoch. Keď sa tu poobzeráte, hneď vás upúta nehostinné prostredie. Záhadné postavy blýskajúce sa v oknách nie sú o nič lepšie ako Rusi pripravený zabiť vás v zlomku sekundy. Keď dokážete prekusnúť východnú pohostinnosť, okamžite vás uvíta niečo horšie. Sekundárna posádka tejto lode blúdiacej v Beringovom mori totiž pozostáva z odpudivých zombíkov pripravených rozhryznúť krčnú žilu každému neželanému hosťovi v tomto ich bizarnom a zvrátenom kráľovstve krvavých orgií. Dúfam, že som vám atmosféru prvých momentov hrania Cold Fearu priblížil aspoň sčasti...

Po chvíli patriacej zorientovaniu sa v prehnitom korábe pomaly začínate zisťovať pravú podstatu problému a z každej prehnitej drevenej dosky tejto plávajúcej nočnej mori sa k vám začínajú vyplavovať odpovede. Spočiatku však len matne. Denníky posadnutých Ruských námorníkov vám nepovedia viac ako útržky dokumentov ktoré nachádzate pohodené kdekoľvek po lodi. Prehľadávanie Eastern Spiritu však neprevádzkujete sami. Rôzne ľakavé výpady vašich spoločníkov v núdzi, resp. zombíkov vám dodajú ďalšie a ďalšie zimomriavky a neraz sa až zarazíte ako ďaleko siaha zvrátenosť tvorcov tejto hry. Po čase hrania stretávate aj prvých preživších, ktorý vám pomáhajú. Rovnakou pomôckou je aj agent CIA ktorý vám cez vysielačku pomáha a dodáva vám potrebné inštrukcie. Niežeby ste sa nimi cítili bezpečne ale je dobré vedieť, že aj niekto „ľudský“ je v tejto prekérnej situácii s vami. Po informácii kapitána lode o uväznenej žene ktorá vlastní odpovede na túto mozaiku spletitých udalostí začínate chápať určité súvislosti. S mladou ženou Annou ktorú nájdete v uzamknutej miestnosti plnej krvi sa tak vydávate na cestu k pravde a skrytým udalostiam. Po pomerne krátkej prechádzke lodnými kajutami sa dostanete aj na vrtnú plošinu, ktorá je vlastne jedno obrovské výskumné stredisko.

Začiatok hry je neuveriteľne atmosférický a zároveň aj strašidelný. Rôzne ľakačky tu číhajú na každom kroku a neraz vytvoria mrazenie na chrbte určite nielen Hansanovi ale aj vám. Zhasínanie ponurého osvetlenia ma neraz prinútili len stáť na mieste a prezerať si okolie. Objavujúce sa postavy spojené s patričným hudobným a zvukovým výkrikom vo vás vzbudia každý hororu oddaný hormón. Steny ozdobené vnútornosťami a krvavé odpudivé výjavy kreslené ľudským mozgom na prehnité dvere kajuty v ktorej sa neskrýva o nič lepšie prostredie ako pred ňou vás zarazia a prekvapia zároveň. Prečesávanie ztemnelých kútov hrozivých lodných priestorov len jemným svetlom efektne spracovanej baterky pôsobia pocitom nevedomosti a stiesnenosti. Prepadávajúce sa stropy a pokrivené dvere vás prinútia zastaviť sa a celé toto sado-masochistické divadlo si prezrieť detailne. Udivila ma miestnosť v ktorej boli na lodných rybárskych hákov povešané torza ľudských tiel, s trčiacimi kosťami a visiacimi črevami. Pocit blúdiť medzi ľudskými mŕtvolami ako v hovädzom mraziacom boxe mali u mňa touto hrou premiéru. Na to, že Ubisoft vkĺzol na tenký ľad Survival Horroru po prvý krát nemá sa za čo hanbiť. Aspoň po atmosférickej stránke určite nie.

Spočiatku máte len pištoľ s laserom a baterkou. Laser je mimochodom aj jediným zameriavaním v tejto hre. Neskôr nájdete aj AK-47 a špeciálnu zbraň vrhajúcu chemicky naplnené šípy. Bonusom je len brokovnica ktorej si v hre užijete najviac. Efekt odstrelenia nepriateľa na metre ďaleko je nádherný. Neskôr sa k vám pridá aj granátomet a plameňomet. Nepriateľov sa však nezbavíte len tak ľahko. Po strelení síce padnú mŕtvolne na zem, no skôr či neskôr sa postavia a vo svojom krvilačnom divadle pokračujú. Jediným spôsobom ako sa ich zbaviť je buď rozšliapnuť im hlavu na zemi, alebo jednoducho trafiť ich do hlavy. Keď sme už pri nepriateľoch, tých je tu viac než dosť. Spočiatku len zombíkov a zvláštnych pavúkov, no neskôr sa dopracujete aj k podivne vyzerajúcim po strope behajúcim nepriateľom, ktorých v tme trafíte len ťažko. Neskôr dôjde aj na neviditeľných protivníkov a to vám už začína prihárať pod zadkom lebo záverečný boss stoji za to. Všetky tieto monštrá ale majú jednu spoločnú vlastnosť ktorú som miloval a nenávidel zároveň. A tou je objavenie sa v správnej chvíli. Hocikedy keď som čakal, že som už videl všetko príde niečo čo má čoraz viac prekvapí. Či už len náhle zjavenie rozpadávajúceho sa zombíka alebo výťah zaseknutý na neznámom poschodí pri temnote rozbitej žiarovky vždy je to niečo čo mi prenikne až do morku kosti. A to už je čo povedať. Náboje a lekárničky sa dajú nájsť pomerne ľahko, no spočiatku strelivom šetriť pretože neraz sa stane, že sa uprostred vojny s krvilačným zombíkom ocitnete priamo oproti nemu s prázdnym zásobníkom. Našťastie je tu však možnosť byť sa pažbou zbrane, no veľmi efektívne to nie je.

Herný systém, aj keď pôsobí spočiatku mierne nemotorne, ale môžem vás ubezpečiť že viac než dobrý. Ovládanie je vynikajúce a po malom tréningu sa vám plne dostane do krvi. Musím uznať, že je trocha odlišné a vybočuje zo zjazdených koľají, ale mne úplne vyhovovalo. Pohľady sú v hre dva. Za prvé je to klasický tretej osoby, no kamera je umiestnená väčšinou vzadu za postavou alebo v kútoch miestností poprípade vás sníma s nejakých špeciálnych uhlov, ale to len zriedka, hlavne keď ide o nejaký ľakavý moment. Ďalší slúži na streľbu. Kamera sa premiestni nad plece hlavného hrdinu, na obrazovke sa zjaví pekný prehľad o prostredí aj s kúskom vašej postavy v ľavom dolnom rohu. Kamery sú preto ďalším plusom hernému systému a i keď ju v PC recenziách značne kritizujú mne nerobila problémy a práve naopak mi vrelo vyhovovala. Nepriateľov zabíjate manuálne, zvyčajne s pohľadu na pleci, no malé pavúky ktoré sa rýchlo pohybujú môžete zabiť aj auto-aimom, ktorý sa nachádza v pohľade fixnom za postavou. To je veľká pomôcka pretože zlikvidovať malé potvorky šplhajúce po potrubiach manuálne je veľmi náročné. Umelá inteligencia je diskutabilná, pretože od príšer veľký inteligenčný kvocient očakávať nemôžete, ale keď sa rovnako správajú aj Ruskí rybári tak to už je otázne. I keď sa s nimi stretnete minimálne, zistíte že za ničím sa nekryjú a proste stoja a strieľajú vašim smerom. Keď to ale prekusnete v ceste vám nestojí nič a vy sa môžete vydať plniť zombícke hlavy olovom.

Graficky je na tom hra viac než dobre a krvavá búrka ktorá sa vám na monitore rozpúta stojí za vyskúšanie. Nádherne je spracované počasie a búrka, ktorej blesky a oblaky sa správajú neuveriteľne realisticky. I keď oproti PC verzii je cítiť malé spomalenie, ani PS2 gameri nemôžu ľutovať. Loď je veľmi detailná, no daň za to si vypýtali loadingy ktorých je tu až nechutne veľa. Pri každom prechode z miestnosti do miestnosti sa obrazovka zasekne na chodiacom radare a na pár sekúnd si musí hra vydýchnuť. To je veľmi rušivé a i keď to pomerne topí hviezdnu atmosféru, dá sa to prekusnúť, a keď sa vám to podarí, iné mínusy nenájdete. Vadila mi mierna nedetailnosť postáv a výrazov tvári, pretože modely charakterov sú neraz nedotiahnuté a pôsobia umelo. Inak už nemám na hru po grafickej stránke žiadne mínusy. Loď sa krásne pohupuje na vlnách a aj tie vlny sú pekne namodelované. Po zvukovej stránke je hra rovnako kvalitná. Hra obsahuje Dolby ProLogic II a ten ako vždy robí divy. Krásne znejú zbrane a rovnako aj hudobná zložka je úžasná. Dabing je profesionálny a tak po technickej stránke hre nemám čo vytknúť.

A na záver
Ubisoftov debut vo svete strašidiel a mrazenia na chrbta vyšiel viac ako dobre. Hra miestami pripomína očakávaný Resident Evil 4, no to je len dobre. Skvelý príbeh spojený s perfektným technickým spracovaním a výbornou hrateľnosťou posúva tento titul medzi elitu v danom žánri. I keď má ešte k vrcholu ďaleko a od špica ho delí dlhá tŕnistá cesta už teraz je vidieť Ubisoft nemá zábrany v ničom. Už teraz sa preto môžeme tešiť na pokračovanie, úvod sa podaril tak čakáme na záver!

Plusy:
-príbeh
-vynikajúca atmosféra
-grafika
-zvuky

Mínusy
-loadingy

napísal pRo_gaMer 23.8.2005



Páči sa mi!

8.8
COLD FEAR

PC

Vývoj: Ubisoft / Darkworks
Štýl: akčná adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 3. 2005
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 18]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19625)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk