Hitman 3: Contracts

PC
pridal pRo_gaMer 18.8.2005 o 18:29 pod používateľské recenzie

7.4


Čo všetko ste schopný spraviť pre peniaze? Čo ste ochotný v živote obetovať pre pekný zárobok? Koľko vecí dokážete stratiť len aby ste žili v blahobyte? Hovoríte že všetko? Tak potom máte rovnaké myšlienky ako najznámejší nájomný vrah v dejinách herného priemyslu...

Hitmanové korene siahajú až do ďalekej minulosti, do časov keď neexistovali dynamické tiene a krvavé hry boli tabu. Prvý diel sa stretol s ostrou kritikou, ktorá mu vyvracala hlavne prehnanú obtiažnosť a nesmiernu brutalitu. Tak či onak si však našiel ne jedného fanúšika a po prvotnom sklamaní sa stal úspešným. Druhý diel bol viac než istý a ako všetci očakávali, nesklamal a priniesol opäť starého dobrého zabijaka 47. A teraz, rok sa stretol s rokom a my tu máme už tretie pokračovanie tejto kultovej hry. A ako Hitman: Contracts dopadol? Je najnovšia simulácia vraha hodná takého zvučného mena akým Hitman je? V treťom pokračovaní sa nám opäť naskytol pohľad na starého dobrého vraha s číslom 47. Bohužiaľ doslova na starého dobrého...

Neznáme telo ležalo v tmavej, decentne osvetlenej miestnosti a na bruchu sa po bielej košeli rozťahoval krvavý fľak. Pri poskakujúcom svetle sa dala rozoznať tvár. Podľa lysej hlavy a čiarového kódu na zátylku spoznáme totožnosť nášho zabijaka. 47 je postrelený, ako bude hra pokračovať? Predsa v spomienkach na minulé kontrakty....

Spomínanie a celkové odohrávanie príbehu v hlave hrdinu je v poslednom čase používané dosť často. Nie málo hier už použilo tento osvedčený štýl rozprávania dejovej linky. Ani jedna to však neprehnala spôsobom akým to prehnal Hitman. Súvislý príbeh v hre nenájdeme a okrem pár nových misií o ktorých si povieme neskôr hra obsahuje „výťah“ toho najlepšieho zo starej školy. Spomínate si na prvý diel s podtitulom Codename 47? Približne polovicu misii totiž Contracts len tak bezhlavo okopíroval. Niežeby to bolo nelegálne veď sú súrodenci ale takto si liezť do „zelí“ je nielen neetické ale pre nás hráčov aj nespravodlivé. Okrem všetkých Honk-kongských misií ktorých je približne 5! tu nájdeme aj napríklad hotelík z bazénom. Nejde však o ich absolútne kópie, ibaže jediných zmien sa dočkalo len technické spracovanie. Jednoducho povedané staré misie s novou grafikou. Okrem grafiky sa totiž nezmenilo nič, ostalo ako umiestnenie objektov, tak aj ciele misií a nepriatelia.

Čo sa týka nových misií nie je ich veľa ale aspoň tie ktoré sú vyzerajú skvele. Máme tu Anglické sídlo ponorené v hmle, mäsokombinát plný zvrátených duší alebo diskotéku plnú potetovaných motorkárov. To najdôležitejšie čo však nový Hitman obsahuje je absolútne dokonalá a temná atmosféra. Nervozita dokonca až strach aký vládne pri hraní tohto titulu je neopísateľný a proste ho musíte zažiť. Celkové plánovanie a postup v hre sa totiž v zlomku sekundy môžu premeniť v zbesilú akciu a môžu dokonca skončiť smrťou. Verte alebo neverte ale každý váš pohyb budete vnímať všetkými zmyslami a atmosféru by som prirovnal skôr k hororovej. Nejde tu však vyložene o strach, ale skôr o nevedomosť a bezmocnosť. Hrať ale môžete dvoma spôsobmi. Za prvé je to štýl alá Rambo, v ktorom som však naplnenie nenašiel. Tento spôsob spočíva vo vystrieľaní všetkého živého a až po tom prezretie si úloh ktoré máte splniť, resp. koho trebalo nechať žiť. Druhý spôsob je už o niečom inom a to je práve ten spôsob vďaka ktorému je atmosféra taká aká je. Tým spôsobom je prejsť level čo najviac potichu, hodilo by sa bez zbytočných smrtí. Najvyššie hodnotenie dostanete, iba ak nikoho nezabijete, nespustíte alarm a splníte všetky úlohy. Tie nie sú veľmi rôznorodé a poväčšinou ide len o likvidáciu nezvanej osoby takže žiadne extra úlohy nečakajte.

Ovládanie je intuitívne a jednoduché. Plíženie ktoré hraje v tejto hre hlavnú úlohu je síce mierne nemotorné a na velikána SC to nemá ale v pohode sa s tým dá hrať potichu. Kamera je z pohľadu tretej osoby takže žiadne neprehľadné situácie sa nekonajú. Umelá inteligencia je otázna pretože i keď v hre prevažujú blbci, zopár inteligentov sa nájde. Nepriatelia zvyčajne nečakajú ani na posily ani sa nekryjú len proste vybehnú a pália. Následne sa pri vás zastavia stoja asi na meter od vás a čakajú čo sa stane. Ale na oplátku tu sú aj nejaký tí inteligenti ktorý zostanú na mieste a pália na vás zo vzdialenosti. Práca v týme je už ale priveľké sústo a tak ostaneme len pri tom strieľaní. Keď už hovoríme o strieľaní patrilo by sa prehodiť pár slov o zbraniach. Tých je tu ohromný počet a i keď ide o stealth action zbraní je tu dostatok na peknú show. Od klasických Ballers tu nájdeme aj zlatý Desert Eagle a dôjde aj na väčšie kúsky ako SMG, AK-47 alebo obľúbenú sniperku SVD Dragunov ktorú mám najradšej. Nechýba ani struna a samozrejme rôzne druhy sekáčikov a nožov. Špecialitkou je biliardové tágo ktorým sa dá pekne prešpikovať hrudník. Takisto aj s nožom dokážete pár pekných kúskov a nie ako doteraz len jeden pohyb. Spredu to na ozbrojeného chlapíka veľmi neskúšajte ale od chrbta to už ide ako po masle. Hra obsahuje aj mapu, ktorá je veľmi prehľadná a nájdete v nej prakticky všetko od budov, kanálov až po nepriateľov a skryté zbrane. Je tu aj možnosť výberu obtiažnosti, ale okrem množstva savov sa v hre nič nemení.

Graficky hra vyzerá nadmieru dobre a najviac je za to zodpovedný filter Glacier ktorý odporúčam ponechať zapnutý. Z hranatej hry vám totiž vyrobí konzolovo rozmazané prostredie čo nielen vyzerá efektne ale aj to pridáva na úžasnej atmosfére. Okolité objekty sú ostré a prenikavé, zatiaľ čo tie vzdialené sú mierne rozmazané a vymodelované pastelovo. Takisto postavy majú skvelé pohyby a nechodia nijak zaťažene Design misií je skvelý, teda tých nových lebo staré sú už odkukané. Hmlisté Anglické sídlo jesennej noci alebo aj zasnežená základňa na Sibíri pôsobia atmosféricky a zároveň krásne. Interaktivita s prostredím tu síce neexistuje ale poteší mierna nelineárnosť a voľná ruka pri plnení misií. Pre každú úlohu máte totiž niekoľko možností a akou cestou sa vyberiete je len na vás. Zvuky sú rovnako dobré a i keď orchester na teraz ostal doma Jesper Kyd sa opäť ukázal a prináša perfektnú zvukovú kulisu s nervóznym tempom. Zvuky zbraní sú taktiež jedinečné a to o dabingu ani nehovorím pretože je profesionálne zmáknutý. Technické spracovanie preto hodnotím na hre najkladnejšie, keď už príbeh nefunguje.

Snáď nabudúce...
Tak, po prvotných očakávaniach, následnom prekvapení a terajších sklamaniach môžem prehlásiť že Eidos sa vo veľmi jasnom svetle neukázal. Hitman Contracts totiž okrem skvelej atmosféry neobsahuje nič prevratné, čo by sme už niekde nevideli. Staré misie prebraté systémom copy and paste sa síce môžu pýšiť novým grafickým kabátikom, bohužiaľ k sláve tretiemu Hitmanovi nepomohli. Niekto vraví že trojka je len medzníkom a titulom vyrobeným spôsobom „len aby niečo zatiaľ bolo“ aspoň kým sa neukáže štvorka ktorá ma priniesť množstvo inovácii a nový herný systém. Koľko z toho je pravda sa dozvieme až nabudúce a teraz môžem povedať len to, že Hitman: Contracts je sklamaním roka a nepriniesol nič čo sa od neho očakávalo. Tak....snáď nabudúce 47

Plusy:
-ohromná miestami až hororová atmosféra
-dobrá grafika
-zvuky
-charizma hlavnej postavy
Mínusy
-staré misie
-nemotorný herný systém (miestami)

napísal pRo_gaMer 18.8.2005



Páči sa mi!

7.4
HITMAN 3: CONTRACTS

PC
PS2
Xbox

Vývoj: Eidos Interactive / IO Interactive
Štýl: Akcia / Taktická
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 30.4. 2004
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (2)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19764)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk