Alice: Madness Returns

napísal Tohm4 2.2.2012 pre Xbox360

8.0

Užívateľská recenzia

Alice Liddell sa po pôvodnej hre American McGee´s Alice znovu dostala k slovu i vo voľnom pokračovaní Alice: Madness Returns. K slovu, nožu, mlynčeku na korenie a ďalším bizarným nástrojom, ktorých nájdete v hre skutočne veľa. A práve tam sa začína zábava. EA sa zhostilo úlohy vytvoriť Wonderland, ktorý hráča pohltí a posadí ho do stoličky, kresla, alebo gauča. V prípade Alice je to gauč psychiatrický, pretože príbeh sa odvíja od pôvodných udalostí príbehu čiernovlasej Londýnčanky, teda od požiaru domu jej rodiny, ktorý ako jediná prežila ona. Následky priviedli našu hrdinku do psychiatrického ústavu, kde sa (zatiaľ) márne pokúša spomenúť si na tragédiu, po ktorej stratila pamäť- a našla cestu do Wonderlandu.

 

Príbeh hry teda začína v sanatóriu v Londýne, ktoré Alice opúšťa. Už prvé momenty na vás zanechajú dojem, aký poznáte z pozerania filmov Tima Burtona. Niet divu, že už aj on má vo svojom portfóliu snímok odohrávajúci sa okolo Alice. Ulice 19. storočia dýchajú dekadenciou a chudobou, ich atmosféra navodzuje smutný osud rozprávkovej knihy, ktorú hodili do smetí. Je pritom ľahké sa v nich nechať zlákať bielou mačkou, ktorá vás zatiahne do tmavej uličky. Tam sa ale Alice chce dostať. Tmavé uličky sú cool a táto čiernovlasá emo dievčina tiež.



 

Spád príbehu vie byť postupom času celkom rýchly a je možné, že sa v ňom občas stratíte. Cut-scény dokážu byť celkom rýchle a chaotické a keď nemáte o príbehu ani šajnu, možno si až tak nevychutnáte atmosféru a prostredie, cez ktoré vás hra povedie. Wonderland naozaj napĺňa svoj názov: je nádherne vykreslený ako zo sna pološialeného dievčaťa, pre ktoré je reálny svet jedna veľká trauma. Krásne scenérie so zelenými lesmi a modrou oblohou striedajú temné podzemné chodby až po iné zvláštne prostredia, ako dom pre bábiky, alebo svet v oblakoch poskladaný z kariet. Na každom kroku prechádzate, skáčete, alebo vzduchom plachtíte cez fragmenty Aliciných snov. Pohyb postavy je veľmi efektne spracovaný- chôdza, beh a kde treba, je možné použiť rýchly presun z miesta na miesto, pri ktorom Alice za sebou necháva pôsobivú stopu v podobe čiary z poletujúcich modrých motýľov. Pri skokoch je možné požívať i „viacskok“, pri ktorom sa môžete odrážať „od vzduchu“ aj 2-3 krát. Takéto pohyby sú pritom vždy sprevádzané ďalšími grafickými efektmi, ako kvetmi vznášajúcimi sa okolo nôh Alice. Celá hra je pekný obrázok, na ktorý keď sa pozriete bližšie, ukáže zuby a navždy vás vtiahne do seba svojimi krvavými rukami.

 

Hra majstrovsky kombinuje rozprávkovú a morbídnu tematiku, čoho dôkazom sú i nápadití nepriatelia. Nájdeme tu rôzne formy „pokazených“ mechanických bábik, bojové osy, či už známe kartové stráže- protivníci sa vždy odvíjajú od lokalít, ktoré sú nemenej originálne. Hlavne ku koncu hry dokáže byť herný svet celkom drsný a nájdeme tu i hororové časti, kde ste radi, že hráte na druhej strane obrazovky. Celkovo Alice putuje 6 kapitolami, ktoré sú celkom rozsiahle a okrem hlavnej linky ponúkajú i veľa bonusových častí. Na každom rohu môžete zbierať „zuby“, za ktoré si vylepšujete zbrane. Ak teda „zbrane“ môžeme tak nazvať- okrem mäsiarskeho noža tu máme i ďalšiu kulinársku pomôcku na boj na diaľku, a to mlynček na korenie. K týmto sú alternatívnou dvojicou zbraní hračkársky „koník“ (na boj blízka) a čajová kanvica (na diaľku), ktoré sú pomalšie, ale majú silnejší účinok ako predchádzajúci pár. Súbojový systém ma bavil: na rôznych nepriateľov fungujú rôzne zbrane a v rýchlosti boja je možné využiť i mierenie pre lepší účinok. Útoky Alice dokáže odrážať dáždnikom, alebo potvory odlákať odhodením časovaného králika- teda bomby, ktorú okrem súbojov použijete i pri rôznych puzzle. Protivníkov teda môžete pekne nasekať, okoreniť, zaraziť do zeme, alebo na väčšie skupiny skúsiť vypáliť dávku horúceho nápoja. Čaj o piatej ako má byť.


 



 

Ak sa vám v súboji stane, že máte na mále, môžete aktivovať mód hystérie, v ktorom sa Alice zmení na peknú mrchu v čiernobielom svete a nepriateľom dokáže zasadiť smrteľné rany. Aby ste si príbeh aktívne pospájali sami, sú po všetkých kapitolách roztrúsené skryté úlomky pamäte, v ktorej si Alice snaží urobiť poriadok. Po kúskoch sa dostávate v priebehu všetkých kapitol ku koreňom Aliciných problémov a príbeh sa dokáže skrúcať ako babičkina skolióza. Tempo pritom výborne osviežujú zmeny štýlu hrania- nápadité 2D medzihry, logické hádanky (zvládnu ich aj najmenší) a bonusové pasáže na šmýkačke- to je len pár momentov, kedy vás hra príjemne prekvapí. Nanešťastie však všetko môže omrzieť a preto herná doba (aspoň 12 hodín) môže priniesť stereotyp, kedy hráte toho istého „čierneho Petra“ aj v modrej, zelenej a ružovej... rozumiete.

 

Avšak celkový dojem vylepšuje vynikajúci soundtrack, ktorý sprevádza naše kroky. Už úvodnú znelku z hlavného menu akoby hralo sláčikové kvarteto 4 kostlivcov. Žiadne rýchlo zmotané elektronické beaty, ale hudba na úrovni, ktorá je dopĺňaná dabingom s prevedením hodiacim sa do doby, v ktorej sa v Londýne a Wonderlande ocitáme.



 

Alice: Madness Returns kombinuje klasické prvky akčných adventúr a občasný stereotyp dokáže napraviť nápaditým spracovaním a variáciami hry. K tomu má skvelé audio-vizuálne spracovanie a stovky čriepkov príbehu, ktorý si (snáď) behom jedného hrania dokážete poskladať. K ďalšiemu návratu vás hra už možno nenamotivuje, no zážitok na jeden krát ponúka intenzívny. Fanúšikom morbidity v bábikovských šatičkách vrelo odporúčam.

 

+ nápaditosť prostredia

+ hudba

+ variácie štýlu hry

+ herná doba

 

- repetitívnosť

 






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.