Mercenaries 2: World in Flames

napísal TomLehockySVK 29.7.2011 pre PS2

2.5

Užívateľská recenzia

Hra Mercenaries:Playground Of Destruction z roku 2005 pre PS2 a Xbox predstavil niečo ako Grand Thef Auto:North Korea. Boli ste žoldnierom ktorému išlo len o jediné - získať peniaze. Plnili ste úlohy kde išlo o zničenie určitého cieľa, bránenie určitej pozície, chránenie dôležitej osoby a mnoho ďalších. K tomu sa dal použiť široký arzenál zbraní ktorý by stačil na zrovnanie menšieho mestečka zo zemou. Od samopalov, raketometov cez rôzne džípy, obrnené vozidlá, tanky a helikoptéry až po kobercové bombardovania. Hra bola prijatá kladne ako u recenzentov, tak aj u hráčov. Pokračovanie bolo teda viac než isté. 

Mattias: I´m used to people trying to kill me but this...is something personal. Chriss: Yeah, no one shoots him in the ass and gets away with it! 

Na pokračovanie Mercenaries 2: World In Flames (ďalej už len Mercs) sa čakalo viac než 3 roky. Hra sa neustále odkladala kvôli nespokojnosti autorov z kvalitou hry. Pôvodne bola ohlásená exkluzívne pre PS3, ale za ten čas bola oznámená aj verzia pre Xbox360,PC a trochu prekvapivo aj PS2. O PS2 verzií sa hovorilo ako o "pravom pokračovaní" prvého dielu, o tom ako "bude žmýkať každý frejm zo starej PS2" a veľa ďalších chválospevov. Autory povedali hneď na rovinu že použíju Engine z prvého dielu a vylepšia ho o možnosti druhého dielu. Približne mesiac pred vydaním sa objavila várka PS2 screenshotov a nejednému vyrazili dych. "Toto že má byť to skvelé pokračovanie?", pomysleli si hráči. Krátko na to prišlo aj dvoj minútové gameplay video na ktorom vyzerala hra lepšie, no bolo to skôr sklamanie v porovnaní z tým o čom autory hovorili. Piateho septembra sme sa už konečne dočkali plnej verzie a my si konečne môžeme odpovedať na otázku, či na PS2 ešte vznikajú aj kvalitné hry. 

Po vzhliadnutí úvodného menu si spomeniete na prvý Mercs lebo je robené podobným štýlom. Po potvrdení NEW GAME dostávate možnosť si vybrať medzi troma postavami - Anarchista Mattias Nilson, moralista Chris Jacobs a femme fatall Jennifer Mui. Nech si vyberiete akokoľvek, príbeh sa nezmení. Mimochodom veľmi zle zkomprimovaných animácich ktoré sa hýbu rýchlosťou asi 20 FPS. Sú v otrasnej kvalite, ako obrazovej, tak zvukovej lebo v niektorých počujete aj nechutné šuštanie. "No čo už" povedal som si. Ale už tu sa ukazuje že niečo nieje v poriadku. Ale späť k príbehu. Dostávate úlohu od záhadného chlapíka menom Roman Solano ktorý má plány pre Venezuelu a chce od vás aby ste mu pomohli vyslobodiť jeho uväzneného kolegu. Vôňa peňazí je príliš silná, takže úlohu prijímate. 

Argh! Im dying! Im not bleeding, but Im dying! Damned T rating! 

Po skončení animácie prichádza loading obrazovka. Čakáte, čakáte, nervozita stúpa, stále ešte čakáte až nakoniec po približne dvoch až troch minútach hra konečne naskočí. A v tom sa vám zatají dych - od hrôzy ! Pri prvom pohľade na grafiku zistíte že je asi tak dva roky pozadu za prvým Mercs. Textúry v ultra nízkom rozlíšení, otrasný efekt vody, stále rovnako sprostá hmla kvôli ktorej vidíte pred seba maximálne 30 metrov, rovnaká animácia pohybu postavy, zvláštny obrazový filter... Nie.Toto nieje to čo sme všetci čakali. Po úvodnom šoku z grafiky som sa teda rozhodol že pôjde splniť misiu. Asistentka Fiona mi cez vysielačku oznamuje že mám použiť kobercové bombardovanie na nepriateľské opevnenie. O pár chvíľ sa už dvíha prach a nepriateľské opevnenie je v troskách, čo prinieslo aspoň menšie uspokojenie. No to zmyzlo hneď v momente keď na mňa zaútočil prvý nepriateľ. V tej chvíli zistíte že zbrane majú rovnaký účinok / zvuk / vzhľad / animáciu nabíjania ako v jednotke a že nepriatelia umierajú stále ROVNAKÝM spôsobom. Žiaden RAGDOLL. Ďalšie sklamanie. Fiona mi ďalej oznamuje že by nebolo od veci ukradnúť tank. Pri jeho guľomete je vojak ktorého najprv zostrelím a potom sa vrhnem na tank. Jeho ukoristenie je spracované formou interaktívnej animačky ala God Of War. Ako postupujem z tankom za svojim cieľom tak strieľam po všetkom naokolo, všetko vybuchuje ,nepriatelia po mne ďalej strieľajú zo samopalmi (!) a tak ich kľudne zabíjam ďalej. Vtedy sa objavuje ďalší bug a to keď strelím kanónom asi 10 centimetrov vedľa nepriateľa tak často s ním ani nehne ! Čo to má znamenať ? Takže vystupujem a odstrelím ho lebo počuť ako nepriatelia opakujú asi 20-krát slová "attack,ATTACK!" dokáže človeka neskutočne dožrať. Aspoň že sa tank ovládal celkom pohodlne. 

Príbeh síce nieje originálny, ale aspoň nieje braný tak vážne čo je plus. Dabing je decentný, ale nechápem prečo sú nadávky "vypípnuté".  Fyzika ostatných civilných vozidiel si zaslúži označenie "mizerná". Pri väčších rýchlostiach sa nedajú vyberať zákruty plynule z dôvodu prehnanej citlivosti, pri jazde po hrboloch sa auto trasie a celé je to postavené na hlavu - autom nezložíte ani značku. Tá padne až chvíľu po náraze ktorý vás odrazí pol metra dozadu. Fakt krásne. Zvuky sú neuspokojivé. AK47 znie ako rýchlopalná vzduchovka. Aspoň že výbuchy znejú celkom dobre, zato však zvuk pískania pneumatík je tak špatný, až to nieje vtipné. 

Ďalej mapa na ktorej sa hra odohráva je dosť malá. Ešte menšia ako obidve v jednotke dokopy. Hra je tiež krátka. Za cca. 4 (!) hodiny máte dohrané. Problém je ale tak dlho pri hre vydržať lebo akoby sa vás snažila za každú cenu snažila presvedčiť o svojej blbosti. 

Mattias:I´m in for a mission that´s all about boom,boom and BOOM! 

V misií kde som išiel za pilotom vrtuľníka aby sa ku mne pripojil som ho mal najprv zobrať ku svojmu vrtuľníku, následne pobrať 8 krabíc čo mal porozhádzané naokolo a pri tom ho 3 minúty kryť pred nabiehajúcimy retardovanými nepriateľmy. Vrcholom všetkého bol následný let pri ktorom som strieľal z gulometu nepriateľov pod nami. Tento úsek som opakoval asi 6 krát kým som ho prešiel z dôvodu že je vždy náhodná šanca že vás RPG trafí, alebo nie. Tu sa ukazuje aj zúfalosť designu misií. 

Určite teraz premýšľate koľko vecí z next-gen vecí chýba. Tak začnime deštrukciou: Dá sa zničiť všetko okrem stromov. Autory sľubovali že sa to bude dať, no nakoniec sa drevorúbačstvo nekoná. Zbrane: Sú také aké v jednotke. Žiadne z next-gen vecí. Ani sľubované pištole... Dopravné prostriedky: Na tie je hra nesmierne chudobná. Za prvú hodinu hrania som uvidel asi 9 typov vozidiel - 2 civilné, 3 džípy, jeden tank a jedno obrnené vozidlo. Žiadne motorky. Misie sú drasticky predizajnované v porovnaní z PC/PS3/Xbox360 verziou čo je pochopiteľné, ale sú spravené tak, že sú nudné. A samozrejme žiadny online-coop mód. Jeden sľub ale autory dodržali a to že sa dá plávať .. úžas.

Mercenaries 2 pre PS2 sklamal na celej čiare. Najväčšou chybou bolo to že Pandemic zveril prácu na hre firme PI Studios ktorá hru odflákla. Hra odsahuje ešte mnoho technických chýb (prelínanie textúr, zasekávanie nepriateľov o predmety, otrasný pop-up) ale o tých sa mi už písať nechce lebo mi táto verzia hry za to ani nestojí. Radšej si kúpte KTORÚKOĽVEK z next-gen verzií, lebo tie sú podstatne lepšie. Toto nieje Mercenaries 2. Toto nieje ani Mercenaries 1.5 ... toto je skôr 0.5.

+ deštrukcia je aspoň trocha zábavná 
+ tank sa ovládal slušne 
+ dá sa plávať 

- OTRASNÁ grafika 
- otrasná A.I.
- otrasná fyzika áut 
- slabá zvuková stránka 
- krátkosť 
- množstvo chýb 
- oči kaziace FMW sekvencie 
- attack,ATTACK! 
- neuspokojivá streľba 
- malá mapa 
- chýba kooperatívny režim 






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.