Dead Rising 2

Mŕtvy opäť povstávajú a to už druhý krát.

Xbox360
pridal p3x0 3.10.2010 o 20:46 pod používateľské recenzie

7.0


 


Posledným rokom sa akosi roztrhlo vrece so živými mŕtvymi a naše monitory zaplavili zombíci. Veľa zombíkov. Veľmi veľa zombíkov. Nuž a kto iný preslávil týchto nemŕtvych na poli hier tak veľmi, ako Capcom vo svojom Resident Evil-ovi? A áno, presne Japonci stoja aj za zrodom tohto diela. Prvý Dead Rising (DR) sa pravdepodobne hráčom páčil natoľko, že sme sa dočkali aj pokračovania tejto mierne netradičnej hry.

 

V DR2 spoznáme príbeh bývalého supercrosového jazdca Chucka Greena. Ten stratil svoju manželku a jeho dcéra Katy je tiež infikovaná nákazou. Drží ju pri živote iba Zombrex. Zombrex je medicína, ktorá dokáže infikovaného človeka udržať medzi živými ešte o deň naviac. Samozrejme takáto záležitosť nieje vôbec lacná. Práve preto Chuck vyráža do Las Vegas v Nevade, kde je jedná z mála pevností ľudí a šancí zarobiť si peniaze. A ako v správnom Vegas, aj v tejto zombie dobe majú ľudia chuť na zábavu. Chuck dostane šancu jazdiť v šou zvanej Terror is reality. Jazdí sa tu na motorkách, na ktorých sú pripevnené motorové píly. Za roztrhaných zombíkov sa pričítavajú body a víťaz si berie peknú kôpku peňazí. Oprát osudu sa ujímame tesne pred začiatkom šou v momente, keď každý zo štyroch účastníkov turuje svoju motorku na plné pecky. Ešte úvodné teplé slova od hostiteľa eventu Tyrona Kinga a šialená jazda môže začať. Po pár pokusoch sa viera vo víťazstvo stráca ako opar nad mestom a prichádza zistenie, že vyhrať sa totiž nedá. Zakaždým som skončil iba druhý a zakaždým Chuck odchádza do šatní zo sklopeným zrakom. V momente ako hrdina dostáva do ruky obálku s peniazmi nastáva výbuch a akýmsi zázrakom sa zombíci dostávajú dovnútra komplexu, čo tvorí akési mini nákupné mestečko Fortune City. Vypukne totálny chaos. Ľudia hynú, zombíci pribúdajú a Chuck sa snaží zachrániť svoj krk aj krk Katy. Podarí sa im nájsť bezpečné miesto, ktoré sa na najbližších 75 hodín stane Chuckovím domovom. Je to tzv. safe house, ktorý niekedy slúžil ako sklad. Medzi tým všetkým ako Chuck špekuluje ako sa dostať z pasce, v televízií práve bežia správy, kde hlásia udalosti o páde Fortune City. Veci priberajú obrátky a reportérka milím hlasom oznamuje divákom, že sa nejednalo o nehodu, ale o teroristický útok. A za ktorým prekvapivo stojí práve Chuck Green. A tu nastáva kameň úrazu. Tí čo prežili a sú v bezpečí, začnú byť podozrievavý. Ten sa márne snaží všetkým vysvetliť, že je to búda, preto sa rozhodne, že nájde dôkaz, ktorý očistí jeho meno.

Príbeh nieje veru nijako oslnivý, no to nič nemení na tom, že hra je tak či tak dostatočne zábavná a motivujúca k ďalšiemu postupu. Hráčovi sú predhadzované kúsky skladačky, a ako čas plynie, objavujú sa aj nové skutočnosti a za celým týmto šialenstvom sa skrýva oveľa viac než si kto mohol predstaviť. Okrem pátrania po dôkazoch má Chuck ešte jednú prioritnú úlohu, a tou je získanie zombrexu pre svoju dcéru za každú cenu. No a popri tom celom šialenstve je ešte možné zachraňovať preživších, ktorý majú vážne divné problémy. Tak napríklad nájdete chlapíka, ktorý je uväznený v reštaurácií. Prídete mu na pomoc, no on odmieta odísť skôr, než mu prinesiete niečo chutné pod zub. Samozrejme v celej tejto reštaurácií už jedlo nieje, lebo ten magor už všetko zožral. A tak neostáva nič iné len presekať sa von a zohnať jedlo. Okrem tohto prípadu som mal pocit, že Fortune City je blázinec. A to nie kvôli chaosu zo zamorenia zombíkmi, ale problémom, ktoré majú ľudia, ktorým idete napomoc. Tak napríklad poslíček, ktorý odmieta pomoc kým niekto nepreberie balík, ktorý má na doručenie. Iný má zasa chuť si vziať jednú milú slečnu proti jej vôli a vy, akožto záchranca mu ešte prerušíte násilný obrad svadby a tak sa rozhodne, že novú motorovú pílu vyskúša práve na vás. Alebo nájde sa chlapík, ktorý si chce vybrať z bankomatov rozosiatych po celom Fortune City svoje životné úspory – skvelý čas na takúto činnosť. A takto by som pokračoval hoci aj do rána a mozog by zdravému človeku zastavoval viac a viac a prípady by boli bizarnejšie a bizarnejšie. Neviem či to je schválne ironický zámer, alebo sarkazmus na dnešnú spoločnosť. Alebo len Japonci majú mylnú predstavu o svete. No trocha logickejšie úlohy by bodli o dosť viac.

 

Capcom na nás pred vydaním hry chrlil jedno video za druhým, ktoré predstavovali zbrane. Tak ako aj v prvom DR aj tu je možné použiť ako zbraň čokoľvek, čo teoreticky bežný človek unesie. Takže odpadkový kôš ako zbraň je tu normálna záležitosť, alebo barové stoličky, či stoly. No tieto kusy nábytku nepredstavujú tak devastujúci účinok ako niečo, čo sa podobá viac na zbraň. Zabudnite na samopale, pištole a pušky. Čo tak golfové autíčko, alebo ozajstný kabriolet? A basebalová pálka, boxerské rukavice? Alebo lahôdkou je motorová kosačka na trávu. Ale to stále nieje to pravé orechové. Čo by ste povedali na kombináciu basebalky a klincov, vozíčka pre postihnutých a autobaterky, čím vznikne mobilné elektrické kreslo? Čo tak skombinovať boxerské rukavice s loveckými nožmi, alebo požiarnickú sekeru s obrovským kladivom, či pripevniť na konce pádla motorové píli? Možností je ozaj neúrekom. A s pribúdajúcim levelom postavy pribúdajú tzv. kombo karty, ktoré ukazujú hráčovi čo s čím skombinovať pre maximálny krvavý zážitok. Samozrejme nie všetko vám hra ukáže a ponúkne. Niektoré veci je lepšie otestovať sám. Napríklad sám som prišiel na kombo rúrok a sylvestrovských rakiet, čím vznikol raketomet so super zábavným, ale aj devastujúcim účinkom. Samozrejme nijako som hru neprekvapil a neobjavil skrytú kombo zbraň. Niektoré veci by sa logicky dali skombinovať no hra vám to neumožní. Po objavení kombo zbrane, ktorú nemáte medzi kartami hra automaticky novú kartu založí medzi ostatné. Tieto zbrane nemajú len lepší útočný účinok, ale pridávajú aj viac skúsenostných bodov, čím sa zlepšuje level a tým aj postupne vlastnosti hrdinu, ako útok na blízko/diaľku, rýchlosť behu, miesto v inventári, počet životov atď.

 

Čo bolo symbolické pre DR bol čas ktorý sa odpočítaval počas celej hry. To isté platí aj v dvojke. Chuck musí stihnúť zistiť pravdu, kto ho zatiahol do svojej špinavej hry skôr, než dorazí armáda na pomoc. A tá ako taká by asi nemala dostatok pochopenia pre teroristu a hneď by bol urobený krátky proces. Do príchodu od začiatku hry ostáva 75 hodín. Každých 24 hodín musí byť zombrex pichnutý Katey. Podobne aj záchranné úlohy majú časový limit. Znie to asi dosť rušivo, no verte mi, hra je nastavená tak, aby sa všetko s malou snahou dalo v pohode stihnúť. Čo pôsobí značné problémy je save systém. Žiadne checkpointy v japonsku nemajú a tak si všetko musí hráč manuálne ukladať na toaletách. Tých je dostatok, no samozrejme niesu na každom kroku a niekedy keď už smrť Chucka hladká po líčku je dosť veľký problém prebrodiť sa nemŕtvymi niekam do bezpečia a nieto ešte na savovacie miesto. Život sa Chuckovi dopĺňa požívaním nápojov a jedál. Samozrejme tie sú na logických miestach, ako bary, jedálne, reštiky a podobne. Okrem obyčajných zombíkov bude treba rozsekať aj žívých protivníkov. Oproti tým sú zombie malina. Nielenže životy im zbrane uberajú pomaly a naopak zbrane protivníka majú 300% účinok, ale nieje žiadná možnosť obrany. Jediným obranným manévrom ostávajú skoky a útek. Zvláštny prípad sú potom oponenti, ktorým sa dopĺňajú životy... súboj potom hraničí až z frustráciou, hlavne kôli tomu, že opakovať treba nielen súboj ale aj cestu za bossom.Zamrzí aj fakt, že všetky zombie sa rozsekať proste nedajú a vyčistený butik má o 5 minút opäť 10 mŕtvol. Okrem presunu medzi rôznymi obchodíkmi je možné presúvať sa aj medzi halami Fortune City. Každý prechod do haly, čo predstavuje väčšinou kasíno, alebo parku, save housu je prerušený čítacou obrazovkou. Loading trvá asi 20-30 sekúnd. Nezdá sa, že je to veľa, no verte, že aj prechod medzi danými lokáciami nemusí trvať viac ako 3 minútky. Nemŕtvých je všade neúrekom a nepredstavujú až také reálne riziko ako by sa mohlo zdať a dá sa medzi nimi v pohode prekľučkovať.

 

Technicky DR2 pôsobí na slušnej úrovni. Hlavne zvuky sú na kvalitnej úrovni, či už je to dabing, hudba pri súboji s bossmi alebo len jednoducho také tie príjemné nakupovacie pesničky, ktoré je možne slýchať v obchodných domoch. A práve tieto skladby, ktoré majú dopomôcť k príjemnému nakupovaniu majú šmrnc. Hra tak pôsobí neskutočne vtipne a odľahčene. Naopak grafika je dnes skôr na priemernej úrovni. V diaľke vidno len máločo, lebo bloom zabraňuje vidieť detaily a je to skôr také šalamúnske riešenie než pre pekný efekt. Naproti tomu hra nieje rušená žiadnymi výraznými framedropmi aj navzdory obrovskému množstvu zombií na ploche.

 

Nuž čo ešte dodám? Dead Rising 2 je rozhodne dobrým nástupcom jedničky, no trpí veľmi podobnými chorobami ako prvý diel. Týka sa to hlavne časového limitu a náplne, ktorá časom priberá na nudnosti a opakujúce záchranné misie strácajú motivačnú schopnosť. Okrem týchto dvoch faktorov mnoho hráčov môže odradiť aj japonský štýl hrania. Myslím tým systém súbojov a ukladania, ktorý je dosť nešikovný. Naproti tomu DR2 ponúka jednoduchú, myseľ nezaťažujúcu a dosť krvavú a brutálnu akciu. Tá pôsobí dosť vtipne a neraz som sa zasmial a aj pozastavil nad kreativitou autorov pri skladbe zbraňového arzenálu. DR2 dokáže ťažký deň dosť odľahčiť a môže pomôcť odbúrať agresivitu a predísť tak trebarz streľbe na ulici, ktorej by možno nebolo, keby ľudia prestali pozerať samé katastrofy v televíznych novinách a skúsili trocha iný štýl trávenia voľného času. Známka 7.0 myslím dostatočne vystihuje kvalitu tohto titulu, za ktorý sa oplatí dať prachy, ak momentálne nemáte vyhliadnutú lepšiu investíciu.

 

 

Plusy&Mínusy :


+Nekonečný zoznam zbraní,

+zombie, krv, brutalita,

+vtipné podanie globálne katastrofy,

+plytký ale zato veľmi pútavý príbeh nechávajúci hráča hladným po odhaľovaní pravdy (*vínimočne   plusom),

+viac koncov–znovuhrateľnosť,

+zvuky,

+hra cez internet,


-grafika,

-bugy,

-absencia šikovnejšieho save systému,

-absolútne frustrujúce súboje z bossmi,

 

 

 

 

p3x ;)


napísal p3x0 3.10.2010



Páči sa mi!

7.0
DEAD RISING 2

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Capcom / Capcom
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 1.10. 2010
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 18]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19598)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk