Splinter Cell: Chaos Theory

PC
pridal Marcinko 27.7.2005 o 19:16 pod používateľské recenzie

9.8


Chcel by som upozorniť, ze toto je moja prvá recenzia a nie som vôbec v týchto veciach zdatný, aby ste brali na mňa ohľad a nenadávali mi prípadne v diskusii, ďakujem
Takže som sa konečne aj ja dočkal a zaobstaral si túto hru, kedže predošlé časti ma strašne bavili. SC séria je úplna špička stealth žánru na PC a
tretie pokračovanie to posúva ešte o hodne veľký kus dopredu.
Pribeh v SC3 je ešte viac prepracovanejší a zložitejší ako v predošlych častiach a plný zvratov a na jeho pochopenie nestači dohrať SC3 jedenkrát. Nebudem zachádzať do podrobností, napíšem len v krátkosti o čo sa zhruba jedná. Teroristická organizácia s názvom Peoples voice unesie vedca menom Morgenholt, ktory má tajné počitačove algoritmy tzv Masse Kernels, ktore by mohli spôsobit vo svete rôzne katastrofy, napr. hromadné výpadky elektrického prúdu, krach na burze a podobne. Navyše sa to ešte viac skomplikuje a zamotá keď Japonsko vytvorí vlastnú organizaciu ISDF, čo je v rozpore s medzinárodným právom a to sa samozrejme nepáči Číne a Severnej Kórei a tým sa vlastne vyhrotí situácia medzi Japonskom, Činou a Severnou Kóreou. Čina a Severná Kórea vytvorí námornú blokádu proti Japonsku.
Japonsko musí požiadať o pomoc USA tak preberáte túto neľahkú úlohu vy ako Sam Fisher a vydávate sa popasovat so všetkými nástrahami. V hre sa objavujú aj starý známi ako Zherkhezi, Shetland a samozrejme nesmie chýbat ani váš oblubeny šéf Lambert.


Grafika a design urovni
------------------------
Grafika od predošlých častí doznala obrovských zmien k lepšiemu. Je tu podpora Shader Model 3.0, ktorý
dovoluje použitie takých grafických finesov ako je HDR, Parallax Mapping, soft shadows apod. Samozrejme SM3.0 efekty si vychutnajú len majitelia grafických kariet radu 6600, 6800 a 7800. Pre ostatných je tu volba Shader Model 1.1. Je zaujímavé že autori nepoužili aj SM2.0 ktorý by bol určite vhodnejší pre majiteľov nových kariet ATI. Keďže som štastným majiteľom karty 6600GT tak som si mohol zapnúť všetky efekty, ktoré hra ponúka. Dynamické svetlá a tiene sú užasné a bez problémov môžu konkurovať hre ako je DOOM3 pričom tiene su ešte o dosť dokonalejšie. Jednotlivé scenérie sú graficky úplne uchvatné a človek často pozerá s doširoka otvorenými očami aj ústami. Také scenérie ako banka, Zherkheziho apartmán alebo vojnou zničený Seoul, prípadne Bathhouse sú proste úžasné. Aj ked si neodpustím poznámku, že niektoré objekty mohli mať viac polygónov.
Levely sú rozsiahlé a komplexné a sú navrhnuté uplne skvele čo sa týka architektúry. Každy level je pritom úplne odlišný od predchádzajúceho.
Navyše nebudete mať vôbec pocit prázdnoty, pretože sa v každom levely nachádza veľa rozličných objektov.
Na rozdiel od predošlých častí SC sú levely v SC3 navrhnuté tak, že na postup v hre môžete použiť spústu rôznych cestičiek, skratiek, rúr, lán, plotov a iných vecí a spôsob ako vyriešite rôzne úlohy často zostáva len na vašej fantázii. Čo znamená ze levely môžte hrať viackrát a vždy nájdete iné spôsoby ako dané situácie riešit.
Treba povedať ze rôzne časti levelov sú navrhnuté tak, že sa dajú prejsť aj takým spôsobom, že sa protivníkom vyhnete bez toho aby ste ich museli zabiť alebo omráčit. Prvý level, ktorý obsahovalo aj demo je len taký malý predkrm (ja som to nazval tréningová misia) to čo začne hneď druhým levelom
a pokračuje ďalej ďalšími levelmi nenechá nikoho chladným, iba Sam stále zostáva chladný chlapík


Zvuky, hudba a dabing
----------------------
Zvuky sú na veľmi vysokej úrovni a sú veľmi realistické. Je tu podpora EAX a Dolby Digital. Je úžasné počuť ako realisticky znie rozstrelenie žiarovky, svetelného panelu, čí boje vo vojne zničenom Seoule. Dabing je ešte lepší ako v uplynulých častiach, mam pocit že Sam (ktorého mimochodom ako obvykle špičkovo nadaboval Michael Ironside) je ešte viac cynickejší a drsnejší. Vypočúvania sú kapitolou samou o sebe,
kde nielen Sam svojim cynickým a drsným hlasom vás úplné odrovná ale keď budete počuť aj hlas vydesených a koktajúcich sa obeti tak budete žasnúť.
Navyše sú vypočúvania úplné originálne a neskutočné vtipne, že som sa často doslova válal od smiechu. To proste musíte počuť. O hudbe sa vyjadrovať nebudem, pretože mi pri hraní vadí a v každej hre ju vypínam alebo dávam na minimum.


Hrateľnosť, atmosféra, možnosti
--------------------------------
Hra ponúka 3 úrovne obtiažnosti normal, hard a expert. Ja som to hral samozrejme na tu najvyššiu expert. Na začiatku je krátky briefing kde vás šéf
a vaši spolupracovníci oboznámia s nasledujúcim levelom. Je dôležité vedieť že v hre sa vám zobrazujú len primary a secondary objectives, ale v každej misii vás vaši spolupracovníci môžu cez vysielačku požiadať o splnenie aj iných objectives, ktoré sa vám nikde nezobrazujú a záleží len na vás čí ich splníte alebo nie. Tieto sa nazývajú opportunity a bonus objectives a vždy na konci misie ich vidíte v summary. Odporúčam však spĺňať aj tieto nepovinné úlohy, pretože vás to prinúti preliezť každý level krížom-krážom a zistíte kopec vecí na ktoré by ste neprišli, keby ste vykonávali len primary objectives. O tom čí ste splnili nejakú nepovinnú objective vás
budú informovať cez vysielačku, pripadne koľko vám ešte zostáva. Tieto objectives sú celkom cool a jedna sa napr. o umiestnenie tracking devices na rôzne objekty, alebo upload fake emails do rôznych náhodných PC, zahladenie stôp po sebe atd. Pekných zmien sa dočkali aj také veci ako otváranie dverí. Máte možnosť dvere otvoriť buď normálnym spôsobom, čo spôsobí určitý hluk, alebo ako stealth čo je veľmi tiché, alebo ich môžte surovo vykopnúť. Na dvere ktoré sú zamknuté môžte použiť lockpicking (spôsob je rovnaký ako predošlé časti) alebo vylomiť zámok čo je tiež hlučnejšie. Samozrejme ostalo aj použitie optical device, ktorým môžte pozrieť čo je za dverami. Niektoré dvere majú elektronické zámky, k tým môžte získať kódy buď odchytením určitých osôb a ich následným vypočutím
alebo niekedy aj vypočutím vzdialeného rozhovoru medzi nepriateľmi pomocou mikrofónu kde sa občas dozviete aj kódy, alebo čo je novinka proste ich hacknut.
Ďalšia vec sú počítače v hre, ktoré môžte použiť a dozvedieť sa niektoré dôležité informácie alebo sa do niektorých hacknut a vypnúť napr. security system. Niektoré PC sú vypnuté, takže ich musíte najprv nabootovať a prípadne zapnúť monitor, samozrejme dajú sa aj vypnúť. Malá pikoška, keď som dočasne disabloval pomocou pištole pár počítačov tak išli do BSOD , alebo v misii v banke mali ako screensaver reklamu na AMD procesory. Úplne špičkovo prepracovanou vecou sú však obyčajné svetlá a ďalšie svetelné zdroje ako napr. rôzne
obrazovky, monitory počítačov, svetelné panely, svetlá na motorových vozidlách, atď., všetko svieti a osvetľuje časť priestoru. Môžem povedať že takmer akékoľvek svetlo alebo svetelný zdroj
v tejto hre sa dá buď nakrátko disablovat, rozstreliť alebo vypnúť pomocou prepínača. Číže prakticky môžte spraviť takmer úplnú tmu. Len 2 typy svetiel čo som skúšal sa nedali nijako vypnúť alebo disablovať. Ďalšia perfektná a dôležitá vec je hlukomer. V závislosti ako rýchlo chodíte a dokonca aj po čom chodíte vydávate hluk ktorí môžu nepriatelia začuť, a to si píšte že uši majú veľmi dobré. V niektorých misiách aj okolité veci robia rôzny hluk, napr. motor, nákladné auto pripadne rádio s hudbou. V závislosti na tom v akej vzdialenosti ste od takéhoto zdroja hluku tak sa vám mení indikátor hluku a vy si môžte dovoliť konať hlučnejšie ako normálne, keďže vás okolité hluky prehlušia. Číže také niečo ako streľba nemusí byt počuť prípadne rýchle kroky, ale nemôžte zase prekročiť ani tento indikátor svojim hlukom. A teraz asi najzaujímavejšia vec a tou je AI. Jedným slovom AI je proste skvelá. V hre ostalo aj geniálne pískanie, takže môžte pískaním prilákať pozornosť nepriateľov a nalákať ich do pasce. Ale spomínam si na jednu kuriozitu v misii Seoul, keď som pískal na jedného nepriateľa, tak on začal vravieť že na takéto triky nenaletí, že čí si myslím že je amatér a ostal schovaný, tak som ho musel dostať inak.
Nepriatelia skutočne dobre počujú ale to všetko závisí od vzdialenosti v akej ste od nich a od okolitých ruchov. Reagujú takmer na všetko, na pískanie, otvorené dvere, zhasnuté svetlo, hlučnú chôdzu, výstrely atd. Pokiaľ v blízkosti nepriateľa krátkodobo disablujete svetlo, monitor, kameru alebo inú vec tak príde a len vraví že čo sa deje a prečo to zase blbne a počká kým to nenaskočí a vráti sa späť. Úplne iné je keď niektorú z tých vecí rozstrelíte vtedy ide už s pripravenou zbraňou preskúmavať okolie. Pokiaľ je niekde tma tak nepriatelia obvykle vytiahnu baterku alebo svetlicu či inú vec a idú preskúmavať okolie, prípadne ak sú dvaja tak idú spoločne.
Keďže Sam vyfasoval konečne aj nôž, nie je problém rozrezať napr. stan alebo plachtu či záves a dostať sa dovnútra. Nôž Sam používa aj pri vypočúvaniach, čiže už nepriloží pištoľ na spánky obete
ale priloží nôž ku krku. Dôležité je po vypočúvaní sa rozhodnúť či nepriateľa zabijem alebo len pridusím, toto je veľmi dôležité po vypočúvaní civilov a iných osôb, ktoré nie sú vaši priamy nepriatelia. Pár zmien neobišlo ani zbrane. Pištoľ môžte použiť jak na strieľanie tak aj na krátke disablovanie rôznych zdrojov svetla, počítačov, kamier atd. Multipuška sa dá klasicky použiť ako puška, sniperka
alebo po novom brokovnica. Dokáže samozrejme okrem normálnych nábojov strieľať aj sticky shocker alebo airfoil round na omráčenie, alebo sticky cameras ktorými môžte preskúmať okolie pred vami, prípadne cez kameru narobiť hluk a prilákať pozornosť nepriateľa a následne aj vypustiť naňho plyn. Ďalej máte k dispozícii frag a smoke grenade a keď sa vám bez ujmy na zdraví podarí disablovat zo steny wallmine tak aj to. Ja osobne som v hre preferoval pištoľ pretože je oveľa tichšia ako puška, plus v kombinácii s rýchlym disablovanim svetla a následnou streľbou je to veľmi účinný nástroj na likvidovanie nepriateľa.
Čo sa týka pohybov bol vypustený tzv swat pohyb, čo mi vôbec nevadilo a ani nechýbalo, ale bolo vypustene aj strieľanie spoza rohov. Keď dáte back-to-wall a vystrčíte sa tak v tej chvíli ste mohli použiť pištoľ, toto strieľanie bolo vypustené aj keď back-to-wall zostalo. Priznám sa dosť často som to používal v minulých dieloch
a celkom mi to chýbalo, ale zase pribudla cool feature keď si môžte prehadzovať zbraň zľava do prava, takto môžte byt polokrytý za rohom steny a strieľať. Strieľať môžte aj keď napr. rúčkujete na lane, visíte na lane a dokonca aj dolu hlavou alebo pri tzv. split jump. Pribudlo aj nové videnie, kde môžte vidieť elektronické zariadenia
a samozrejme ostali klasiky night a termo vision. Navyše Sam dostal tzv EEV goggles ktoré môžte použiť na scanovanie prostredia a objaviť rôzne veci ohľadom objektov, plus
môžte použiť aj cool vec wireless hacking na niektoré počítače.
Nie SC3 sa nedá hrať akčne, teda určíte nie na najvyššej obtiažnosti a keby ste to aj tak hrali tak vám veľmi veľa vecí unikne. Okrem toho sú tu rôzne vytrénovaní vojaci, a v posledných misiách sa stretnete aj s elitnými vojakmi po zuby ozbrojenými s prilbami a nepriestrelnými vestami a s night alebo thermal goggles. Ak vás vojaci zbadajú a ste blízko nich tak nemáte proti nim takmer žiadnu šancu. Dávka z kalacha vás spoľahlivo pošle do večných lovíšť. Pokiaľ sa s nimi dáte do prestrelky z dostatočnej diaľky a budete sa kryť, tak sa budete diviť ako skvele bojujú, výborné sa kryjú a máte problém ich trafiť. Úplne najlepší sú však elitný vojaci, proti nim ste takmer bez šance. Prestrieľať sa cez nich je takmer nemožné. Ich taktika, skrývanie, nabiehanie a streľba sú perfektné. Musíte vymyslieť niečo iné ako priamy kontakt s nimi lebo inak neprežijete ani par sekúnd.
Čo sa tyká multiplayera o tom pisať nebudem pretože ten som nehral.

Písať sa dá toho ešte veľa, ale keďže vám nechcem kaziť radosť z objavovania nových vecí, tak budem končiť. Ešte dodám, že hranie SC3 sa vážne nedá opísať, aby človek zažil tu perfektnú atmosféru a fantastickú hrateľnosť musí si proste SC3 zahrať a skúsiť to na vlastnej koži. Po zhrnutí všetkých vecí musím jednoznačne vyhlásiť že SC3 je bezkonkurenčne najlepšia stealth hra na PC a kto to ešte nehral, nech ani chvíľu neváha a zoženie si túto hru.

Plusy
- nádherná grafika
- skvelý design levelov
- výborna AI
- výborné zvuky
- nelineárnost a strašne veľa možností
- prepracovaný príbeh
- atmosféra

Mínusy
- žiadne ma nenapadajú



napísal Marcinko 27.7.2005



Páči sa mi!

9.8
SPLINTER CELL: CHAOS THEORY

PC

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 12. 2003
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19862)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk