Mass Effect 2

napísal MX-72 3.8.2009 pre PC

Užívateľské dojmy
Nie je to až tak dávno, čo sa po našich obrazovkách prehnal prvý Mass Effect a navždy sa vryl do RPG žánru veľkými písmenami. Možnosťami, akciou a hlavne úžasným príbehom si táto hra získala srdcia miliónov fanúšikov po celom svete. Bioware opäť potvrdili svoj post kráľov RPG žánru. Úspech titulu a otvorený koniec jednoznačne predznamenali pokračovanie a tak na jar budúceho roku k nám dorazí druhá časť z plánovanej trilógie dych vyrážajúcej space-opery - Mass Effect 2.

Prvý teaser na ME2 bol pre fanúšikov veľkým šokom. Objavila sa v ňom totiž správa: Commander Shepard - killed in action. "To snáď nie. Nemôžu predsa len tak odrovnať hlavnú postavu." Lamentovali hráči. Ukľudnenie nastalo na E3, kde Bioware vysvetlili ako to vlastne je. Shepard nezomrel, stále žije, ale v priebehu hry bude závisieť na vašich rozhodnutiach, či sa so Shepardom stretneme aj v treťom Mass Effecte. To vedie k mnohým otázkam. "Ako to chcú spraviť? Čo ak to prejdeme za Sheparda a čo ak nie? S ktorým hlavným hrdinom budeme hrať v trojke?"
Kanadskí králi opäť bodujú a predhadzujú nám importované savy. Tie sa budú dať preniesť aj z jednotky do dvojky a tým pádom - kto zomrel v prvom ME ostane mŕtvy a prakticky každé dôležitejšie rozhodnutie, čo ste v príbehu učinili sa odrazí v budúcnosti. Týmto sa rapídne zvýši znovuhrateľnosť nielen celej hry, ale rovno celej trilógie. Tlieskam Bioware za úžasný nápad.

Príbeh sa posunie o dva roky vpred v čase. Čas rozkvetu civilizácie je dávno preč, nastali temné časy plné obáv a úzkosti. Niekde tam sú. V inom vesmíre, v jeho chladných temnotách čakajú kedy príde ich čas - The Reapers. Najhoršie na tom je, že nikto nevie kedy prídu. Za 1000 rokov? Za 10? Zajtra? Kostra príbehu teda naďalej ostáva na pradávnej hrozbe Reaperov (nemýliť s hrozbou raperov ), ale prioritou bude teraz pre Sheparda vyšetrovanie miznúcich kolónií v čom bude mať zrejme prsty istá gigantická organizácia s názvom Cerberus (vsadím sa, že ). Ide o takmer samovražednú misiu a tak sa tým nášho hrdinu musí rozrásť o tie najväčšie elity, inak R.I.P. Commander Shepard. Práve takou elitou, ktorej bude treba je nájomný zabijak Thane. Ten je aj predstaviteľom novej rasy Drell. Dostať Thanea na svoju stranu nebude samozrejme úplne jednoduché a ani sa to nemusí podariť. Na vzťahoch s NPC postavami bude v ME2 záležať ešte vo väčšej miere ako tomu bolo doteraz.

Po stránke hrateľnosti sa nám dostane ešte viac hustejšej akcie a nepriatelia dostanú aj svoje zásahové zóny, vďaka ktorým nebude problém oddeľovať ich časti. Pravdepodobne sa síce masakrovanie nebude vzťahovať na ľudí, ale len na mechanických či biomechanických protivníkov, ale to v plynulej hrateľnosti prekážať nebude. Z gameplay videí bolo jasne vidieť ako zásahové zóny fungujú. Presne cielená dávka do kolena a robot sa bez nohy skáca k zemi, avšak neznamená to jeho úplné zneškodnenie. Silou mocou sa bude snažiť doplaziť k nám a zraniť Sheparda, či iného člena týmu. Do svojho týmu si budete môcť naverbovať oveľa viac postáv, dokonca by ste si mali vyberať, kto je hodný byť vaším "parťákom" a kto nie. Zbrane dostanú tentoraz viac upgradov a tiež si vyskúšame nové kúsky z dielní galaktických zbrojoviek. Siahneme si napr. na raketomet alebo dokonca aj vrhač malých atomoviek, ktorý je určitou obdobou slávneho Reedemer z Unreal Tournament. Systém munície ostane rovnaký, čiže nekonečné množstvo striel s obmedzením v podobe prehrievania zbrane. Na rozdiel od ME1 v dvojke nebudeme musieť čakať na to kým sa zbraň ochladí, ale postačí keď zapneme špeciálny chladič a strieľa sa ďalej. K RPG prvkom pribudne niekoľko nových schopností, ktoré zatiaľ neboli bližšie špecifikované. Hojne využívaný dopravný prostriedok menom Mako bude nahradený novším a lepšie ovládateľným modelom.

Často spomínaným negatívom prvého Mass Effectu bolo opakovanie interiérov vedľajších misií a pustota planét na ktorých sa odohrávali. Tomuto záporu sa chcú Bioware v pokračovaní pochopiteľne vyhnúť. Niektoré lokácie ako napr. Citadel, ostanú v hre a naberú na rozlohe. V hlavnej dejovej línii sa dostaneme na planétu Illium (domovská planéta ženského národa Asari) a navštívime aj vesmírnu stanicu Omega, kde zločin a korupciu cítiť na každom kroku. Planét čakajúcich na našu návštevu bude určite ešte viac. Tajne dúfam aj v možnosť prejsť sa po Washington D.C. alebo inom veľkom meste a vidieť ako si vývojári predstavujú pozemské mesto v 23. storočí.
Grafický kabátik bude výrazne vylepšený a trúfam si povedať, že pôjde pravdepodobne o najkrajšie vyzerajúcu hru na Unreal 3 engine. Animácie postáv, mimika tváre, textúry, nasvietenie, efekty, modely vzdialených objektov. Všetko vyzerá úžasne a dodáva hre nezameniteľnú atmosféru.
Prepracovanejší, temnejší, akčnejší a bombastickejší Mass Effect 2 má ambície nastavené veľmi vysoko a všetci fanúšikovia RPG isto dúfajú, že tento titul nesklame a prekoná všetky očakávania. Hra je vyvíjaná pre platformy PC a X-Box 360, takže majitelia Playstation 3-ky si toto bohužial nezahrajú.

Každopádne je sa na čo tešiť.
Boom
You must die!
No poďte k tatkovi!





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.