Streets of Moscow

napísal MX-72 20.7.2009 pre PC

1.0

Užívateľská recenzia
Pamätáte sa na scénu z filmu Indiana Jones a dobyvatelia stratenej archy, ako fašisti otvorili archu a jej obsah ich zabil? Indy a Marion prežili len vďaka tomu, že mali zatvorené oči.
U Streets of Moscow budete mať presne ten pocit, že to prežijete len so zatvorenými očami.

Každý hráč videohier sa isto prežehná keď počuje názov 1C Company. Meno tejto spoločnosti je už pomaly to isté čo lord Voldemort v Harry Potterovi.
Meno, ktoré sa nesmie vysloviť a stelesnenie zla, čo sa snaží systematicky dostať do nášho života.
No dosť už bolo filmovým prirovnaniam a poďme k veci.

Určite tomu nebolo tak dávno (vývoj takejto kraviny nemôže trvať príliš dlho), čo si zopár súdruhov z Gaijin Entertainment pri tanieriku boršča povedalo, že by nebolo odveci dať si jedno poldeci a urobiť racing po vzore Need for speed Underground 2. Hneď na prvý pohľad je jasné, že Streets of Moscow nie je nič iné než klon úspešného titulu od EA. Bohužial sa to nejako nepodarilo a namiesto kvalitného klonu tu máme čosi "geneticky" zdegenerované. Dokonca aj okienka s výberom možností akoby Udergroundu 2 z oka vypadli. Ako napovedá názov, hra sa odohráva na rozdiel od NFS-U2 v uliciach Moskvy, po ktorých sa môžete voľne pohybovať, no tým autori nič nevyhrali. Všetky kúty Moskvy vyzerajú v hre takmer rovnako a ich design ničím nevyniká. Zabudnite na preháňanie sa po Červenom námestí, či v dvore Kremľa. Na začiatku vás hra vyplkne na ulicu s nelicencovanou Suprou a ešte než som stlačil na klávesnici šípku vpred, tak mi hlavou preblysli tri dojmy.
1. Hnusná grafika - k tomu sa dostaneme neskôr.
2. Po chodníkoch sa prechádzajú ľudia - wow, to nebolo ani v NFS.
3. Hustá premávka - to vyzerá na slušný adrenalín pri vyhýbaní sa množstvám áut.
Aj keď boli dva z troch dojmov na počiatku kladné, po stlačení klávesy vpred sa body 2 a 3 zmenili na silné negatívum. Ľudí nemožno zraziť, uskočia pred vami. To by nebolo tak hrozné, keby pred vami vážne uskočili, avšak ono to vyzerá skôr tak, že spravia jump až keď sa váš nárazník dotkne ich tela. Čiže v praxi som z toho mal pocit, že mi na kapote sedí neviditeľný chlap, ktorý ľudí odhadzuje lopatou na sneh.
S hustotou premávky to dopadlo tiež veľmi bledo. Na obrazovke sa hýbe až niekoľko desiatok áut a vyhnúť sa im je absolútne nemožné z jedného veľmi závažného dôvodu a tým je jazdný model, ktorý nie je len kameňom ale priamo asteroidom úrazu. V živote som nehral racing s takto nehorázne dementným ovládaním. Na klávesy doľava a doprava sa musí iba jemne ťukať, lebo akonáhle stlačíte klávesu o trošičku viac, auto sa neovládateľne šklbne na stranu a nastáva apokalypsa na cestách. Autá lietajú vzduchom, vybuchujú a našu káru to iba mierne spomaľuje. Jazdný model spolu s hustotou premávky je pre Streets of Moscow katastrofou, ktorá vás odpudí od hry po prvých 30 sekundách hrania.

Reálna fyzika je tejto hre úplne cudzia a ako som už spomínal, havárie s civilnými automobilmi vás spomaľujú iba mierne. Jedine plus, mínus autobus dokáže výraznejšie zraziť číselnú hodnotu km/h na tachometri. Na deštrukčný model sa mojej chvály tiež nedostane. Sem tam sa na aute niečo pokriví, po častých zrážkach sa objaví dym od motora a stane sa potom aj, že náš tátoš už nechce chvíľu naštartovať, ale žeby to vyzeralo nejako efektne sa povedať nedá.
Grafická stránka hry je nostalgická. Pripomína mi totiž hry spred siedmych rokov. Odporné modely áut, odporné okolie, odporné efekty, atď. Jednoducho z grafiky som mal pocity ako po dvoch litroch nekvalitnej vodky. Ale aby som nebol na pánov vývojárov taký zlý, nájdu sa aj svetlé stránky v grafickom kabátiku. Celkom ujdú efekty počasia, obloha a striedanie dňa a noci. OK, tým som so svetlými stránkami grafiky skončil!
Nechápem ani ako môže hra, ktorá vyzerá tak hrozne chcieť na optimálne požiadavky dvojjadrový procesor. HW nároky síce nie sú nejako vysoké, ale pre vzhľad hry sú proste neadekvátne.

SOM má v kariére aj nejaký ten príbeh, ale ten vážne nestojí ani za zmienku. Scénár príbehu by sa dal kompletne celý napísať v dvoch vetách a nechcem vás teda pripraviť o "prekvapenie".
V hre na vás čaká 40 automobilov bez akejkoľvek licencie. Niektoré modely sú síce na vlas rovnaké ako napr. Lamborghini Gallardo, Toyota Supra, či Porsche 911, ale väčšina ďaľších je navrhnutá len s inšpiráciou nejakého reálneho auťáku. V mnohých prípadoch sa budete vážne čudovať čože to dizajnéri postvárali za bordel hodný návštevy šrotoviska. Čo mňa na hre príjemne prekvapilo (wááu, ono to bude mať nejaké plusy) je detailný vizuálny tuning vášho miláčka (alebo skôr vašej neovládateľnej potvory). Máte dokonca možnosť si len tak načmárať na auto svoj vzor a to sa mi vážne pozdáva. Nechápem prečo to nikoho v EA pri vývoji NFS nenapadlo.
S tuningom výkonu je to trochu iné. Ten je tu vlastne nepotrebný, keď sa so základnou akože Toyotou dá jazdiť celú hru a potreba vylepšiť si čokoľvek je veľmi malá.
Nitro máte hneď od začiatku a jeho množstvo by postačilo aj k letu na Mars, čím odpadá akákoľvek výzva sa k nemu dopracovať.

Hra ponúka niekoľko typov nijako originálnych závodov. Normálne okruhové závody, time trial, drag, chekpointové závody, zlikviduj čo môžeš a skok na rampe, ktorý je naozaj odveci. Asi si vývojári z Gaijinu mysleli, že pridaním nejakej FlatOut-ovksej disciplíny bude pre hru plusom, no bohužial to nevyšlo. Za vaše jazdecké výkony (vedieť toto ovládať je fakt výkon) dostávate skúsenostné body za ktoré sa vám potom odomykajú nové autá a súčiastky, čo je vlastne úplne na nič, keď som väčšinu hry strávil so základným autom s minimálnym vylepšením. AI súperov je maximálne tupá, veľakrát je ich vidieť ako sa len motajú na ceste dokola a nevedia čo robiť.

Čo sa audio stránky týka, tak tá dopadla niekde v miernom podpriemere. Zvuky motorov a ostatných efektov síce nie sú niečím fajnovučkým pre naše ušká, ale znechutený som nimi nebol. Pochváliť musím tvrdý rockový soundtrack od neznámych ruských skupín. Aspoň niečo dodáva tomuto racingu adrenalínového ducha.
SOM obsahuje aj multiplayer, ale ten som už vážne nemal chuť skúsiť a úprimne pochybujem, že by ste si tam s niekým zapretekali.

Streets of Moscow je totálne nepodarená arkáda (mám potrebu užiť aj oveľa hrubších slov), ktorá nedokáže hráča ničím zaujať. Behom prvej pol minúty si vytvoríte k tomuto tak silný odpor, že každý to na 100% odinštaluje okamžite po vypnutí hry. Ja vám odporúčam sa tejto hre vyhýbať ako upír cesnaku a čert krížu, aj keď to stojí len pár stoviek. Za rovnaké peniaze sa dajú kúpiť oveľa lepšie hry. Osobne sa teraz musím ospravedlňovať môjmu harddisku, že som si dovolil také prehnité dáta naň nainštalovať. Chalanom z Gaijin Entertainment posielam zdvihnutý prostredníček a odkaz: "Prosím, prestaňte tú vodku chlastať v takých množstvách!"

Klady
+ detailný tuning
+ soundtrack
+ striedanie dňa a noci
+ dynamické počasie
+ môj harddisk to prežil
+ ja som to prežil

Zápory
- najhorší jazdný model v histórii videohier
- otrasná grafika
- fyzika
- príliš hustá premávka
- design mnohých vozidiel
- nulová motivácia pokračovať v hre
- deštrukčný model
- neadekvátne HW nároky vzhľadom na grafiku
- vývojári nesídlia u môjho domu a nevlastním rotačný guľomet
Dopravná špička
Čo to preboha je?
Pridaj, ponáhľam!





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.