Call of Duty: Modern Warfare 2

napísal MX-72 23.5.2009 pre PC

Užívateľské dojmy
Séria Call of Duty (COD) je tu s nami už od roku 2002 a za ten čas sa vypracovala na jednu z najsilnejších herných značiek na trhu. Čo nám prinesie jej už šieste pokračovanie s (podtitulom?) Modern Warfare 2?

Prvý Modern Warfare sa končí štýlovým umiestnením vetracieho otvoru do lebky Imrana Zakhaeva. Kapitán Price je pravdepodobne mŕtvy a MacTavish ako jedinný z jednotky prežil. Tomu budete stáť v Modern Warfare 2 (ďalej len MW2) po boku. Ako sa bude volať vaša postava zatiaľ nie je známe.

Infinity Ward si uvedomujú, že časy kde ste bez zjavného dôvodu kosili nepriateľské jednotky už pominuli a na príbeh budú klásť veľký dôraz. O čo ide tentoraz?
Vy a kapitán MacTavish ste členmi medzinárodných elitných jednotiek Task Force 141. Hlavným problémom bude Vladimir Makarov. Šéf ruskej mafie a bývalý spolupracovník Zakhaeva, ktorý po Imranovej smrti prebral kontrolu nad ultranacionalistickými jednotkami. Chyby sa neodpúšťajú, civilné straty musia byť nulové a ešte k tomu vás budú tajné služby čas od času zásobovať nepresnými informáciami.

MW2 prinesie kopu inovácií, takže veľmi rýchlo zapomeňte na to, že by išlo len o graficky vylepšené COD4 s novými lokáciami. Najväčšia zmena bude v nelineárnosti. Už žiadna prísne určená cesta. Nové COD prichádza s veľkými priestranstvami a bude na vás, či pôjdete pekne po cestičke alebo to zoberiete obchádzkou. Napr. misia v Rio de Janeiro. Z vysokého kopca sa valia zástupy militantných bojovníkov. Možností je hneď niekoľko
- obísť nepriateľov o pol kilometra a pekne krásne sa vyhnúť priamemu kontaktu
- strieľať na nich pokiaľ sú ešte ďaleko
- počkať čo prídu do mesta a vrhnúť sa do ťažkého fightu na blízko
V tom poslednom prípade je však jeden vážny problém. Miestny obyvatelia splašene pobehujúci po uliciach môžu v neprehľadnom boji schytať olovom aj od vás a to je v prípade takej elity ako ste vy neprijateľné. Týmto sa teda odkrýva ďaľšia novinka: civilné obyvateľstvo. S nelineárnym postupom automaticky súvisí aj radikálna zmena v AI. Zatiaľ čo v predchádzajúcich COD sa AI často riadila skriptami v MW2 má byť AI oveľa samostatnejšia a vo všetkých smeroch premakanejšia. V interiéroch budú naši počítačoví oponenti využívať taktické štíty, ktoré im ale pod hustou paľbou aj tak príliš nepomôžu a pod náporom guliek sa stane, že odkryjú nejakú časť svojho tela.
Ďaľšia novinka je spojená s prosbami fanúšikov, ktoré sa Infinity Ward rozhodli splniť. Ide o nekonečné respawnovanie nepriateľov. Skutočne by sme sa tentoraz nemali dočkať toho, že zastrelíme osem chlapíkov v dome naproti a o 3 sekundy je tam znovu osem nových. Nikdy sa nekončiaca zásoba NPC bola naozaj otravná a túto zmenu ako hráči veľmi uvítame.

V hre na nás okrem pohybu po vlastných nohách budú čakať aj iné spôsoby dopravy do cieľovej oblasti. Tanky, kamióny, či vraj helikoptéra nebudú chýbať. Dokonca sa nám dostane do rúk aj snežný skúter, ktorý použijeme pri bondovskom úteku z teroristickej základne na Sibíri. Chalani z Infinity Ward ponúknu v MW2 aj trocha horolezeckých zážitkov, keď budeme liezť na ľadovce, ktoré stoja v ceste za naším cieľom. A nebude to fungovať na princípe: "podrž W!" a postava vylezie. Lezenie na ľadovec sa veľmi rýchlo môže stať smrteľným. Stačí jedna chybička a ďaľšie čo uvidíte bude len nejaký pekný citát.
Pri potlačovaní teroristickej hrozby sa pozrieme do najrozmanitejších končín našej planéty. Sibírska tajga, ruské vojenské základne, brazílske Rio de Janeiro, ropná plošina a Afghanistan, to budú miesta kde sa bojové skúsenosti Task Force 141 budú náramne hodiť.

O "mulťáku" zatiaľ nie je príliš informácií, no môžeme čakať rovnako návykovú záležitosť ako u COD4.
Co-op sa v MW2 vyskytovať nebude pod hlavnou kampaňou, ale bude na to tzv. mód Special Forces. Special Forces nebude mať s príbehovou líniou nič spoločné. Pôjde o individuálne misie, ktoré by sa dali prirovnať k odomknuteľnej misii s lietadlom v prvom Modern Warfare.

Čo sa týka grafickej stránky tak môžeme čakať engine takej kvality na aký sme u Infinity Ward zvyknutí. To je celkom pekný, plne dostačujúci engine. Síce trošku jednoduchý, ale vďaka tomu aj nenáročný na HW. Celé rozsiahle prostredia nebudú postupne doskakovať ako u väčšiny hier, ale budú vyrenderované. Na záver treba dodať, že hra pobeží na základe 60fps.

Call of Duty: Modern Warfare 2 vyzerá nádejne a naozaj sa máme na čo tešiť. Ešte síce nie je úplne jasné, či názov Call of Duty hra ponesie, no myslím že by bolo múdrejšie nechať značku COD aj tomuto titulu, keďže sa každá hra s týmto názvom predáva prakticky sama.
Dátum vydania je naplánovaný na 11.novembra 2009 pre platformy PC, PS3 a X360.
Vertical Limit
Aj ty to schytáš!
Ide sa na karneval
Rýchlo a zasnežene





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.