STALKER: Call of Pripyat

napísal RedDog 2.5.2009 pre PC

Užívateľské dojmy
Slnko pomaly zapadá za borovicový les a my sedíme okolo ohňa s gitarou a fľašou vodky-najlepšej priateľky človeka. Jeden z chlapov začína rozprávať príbeh o tom ako pred pár rokmi poslala armáda do zóny veľkú výpravu, ktorá mala zistiť, čo sa tu vlastne deje. Výprava vraj dopadla hrozne, takmer všetci vojaci zomreli alebo ostali odrezaní od pomoci... zóna si ich vzala, ako všetkých...

Ako už niektorí vedia, dej nového STALKERA sa bude odohrávať po udalostiach v Shadow of Chernobyl. Po tom ako na konci jednotky vypnete Psi-emitory sa armáda znovu rozhodne "dobiť" zónu. Prečo znovu? v prvom dieli sa dozvedáte, že pri vzniku zóny bola zahájená veľká vojenská operácia, ktorá mala za úlohu obsadiť zónu a odhaliť jej tajomstvo. Ako som spomenul už v malom príbehu vyššie, nedopadlo to najlepšie a armáda sa uspokojila so strážením hraníc tejto oblasti. Situácia, ktorá nastala podnietila vládu znova konať a tak sa do zóny vyberá ďalšia výprava. 5 vrtuľníkov má celú oblasť poriadne zmapovať a nájsť bezpečnú cestu do stredu zóny. Vrtuľníky ale "zmiznú" a vláda je v koncoch. Niekedy jeden pešiak znamená viac ako celá armáda- to je staré príslovie... a tak sa vláda rozhodne do oblasti vyslať agenta Ministerstva obrany, ktorý má za úlohu inkognito preniknúť do oblasti a vyšetriť okolnosti neúspechu operácie. Tým agentom ste Vy a vaše meno už nebude nejaký pseudonym ako "označený" ale budete sa volať Alexander Degtyarev.

Tak... príbeh by sme mali a teraz niekoľko preview vychytávok...

Teraz, keď podobne ako v Clear sky vznikli v zóne úplne nové oblasti, všetci looneri, traderi, armáda, frakcie aj banditi sa snažia dostať čo najdalej vo vidine doteraz nedotknutých pokladov...
vojna frakcií sa teda nekoná... je to z dôvodu hromadného postupu všetkých STALKEROV do novoobjavených oblastí, frakcie nevynímajúc, takže DUTY a FREEDOM si museli prestať skákať do vlasov a usadili sa v spoločnom hlavnom stane :) ako si isto všecti vedia domyslieť, prímerie platí iba na území tejto budovy :) a tak sa môžete aj nadalej tešiť na ich vzájomné potýčky...
U frakcií sa nebude získavať len dobré meno (dôvod prečo vás neodstrelia na dohľad) ale aj REŠPEKT, ktorý si upevníte plnením, tentokrát oveľa zaujímavejších questov (budú zrejme sprístupnené viaceré možnosti dialógov, ako tomu bolo vo FALLOUT 3 tj. možnosti pozitývnej, neutrálnej, a negatývnej odpovede) Týmto si upevníte svoj "rank" u tej-ktorej frakcie a dostanete zaň možnosť nakupovať lacnešie a lepšie vybavenie atď. Z toho samozrejme vyplýva aj to ,že ak chcete disponovať lepším arzenálom a vybavením, musíte makať pre frakcie
Zbraní bude o niečo viac a ich vlastnosti sa upravia do priateľnej podoby, ktorá by mala vyhovovať požiadavkám hráčov. To, čo doteraz riešili množstvá modifikácií, by sa malo konečne uplatniť aj v hre samotnej, čo je vynikajúca informácia, vzhľadom na to, aké množstvo stažností a negatívnych ohlasov sa vznieslo, práve na neskutočnú nepresnosť a iné záporné vlastnosti zbraní. Úprava týchto atribútov bude teda výtaným doplnkom v celkovom počte zmien. Hráčom sa uľahčí rozhodovanie pri vyberaní arzenálu, vývojári urobili oba zbraňové sloty univerzálne - teda obidva zároveň môžu teraz priať obojručné palné zbrane (samopaly/pušky/RPG/Guľomety a pod.)
Tak, ako prejde zmenami zbranový arzenál, dôjde k veľa zmenám aj vo vybavení.... Oblek už nebude celok, ale bude rozdelený na dve časti: Telo a helma, ktoré sa budú dať zrejeme používať oddelene a nezávysle od typu (znovu očividná podobnosť s F3)
do vybavenia budú zahrnuté aj úplne nové súčasti, s ktorými sme zatiaľ tú česť nemali... sú to takzvané BOOSTERY (urýchľovače) ktoré po použití podporujú určité životné funkcie a reflexy (možno niečo ako stimpack pre marines v Star Craft)
okrem známych slotov na artefakty sú do hry zakonponované aj nové sloty na lekárničky, boostery, antirady a podobné "rýchlopoužiťeľné" komodity...
Úniky energie, alebo BLOWOUTY sa stanú každodennou súčastou vašeho stalkerčenia... tvorcovia sa vyjadrili, že tentokrát môžu prísť kedykoľvek a kďekoľvek. Jediný spôsob, ako sa vyhnúť smrti, bude nájsť si bezpečný úkryt pod zemou alebo v suteréne starej budovy... nie vždy to však bude také jednoduché... úkryt nemusí byť vždy "bezpečný" a môže sa stať, že v ňom narazíte na nemilú spoločnosť
A-life next-gen : Ako už iste viete, systém A-life má byť uprgradovaný na vyššiu generáciu a tým tvoriť ešte reálnejší herný zážitok... vývojári sa zmienili, že tentokrát sa A-life nebude zaoberať len voľných pohybom NPC, ale aj ich celkovým "životom" teda v skratke povedané: bude sa klásť dôraz na vernejšie správanie, lepšiu A.I., generovanie náhodných činností, denný a nočný režim, systém obchodu (a možno sa dočkáme aj toho toľko sľubovaného lovu artefaktov zo strany NPC)
Mutanti, dostanú tak isto, ako NPC do vienka väčšiu vernosť správania a rozrastie sa aj ich počet. Ich činnosť sa zvýši z príchodom noci a tak sa už dúfajme nestane že na vás na pravé poludnie z kríka vyskočí Bloodsucker budú použití aj mutanti, ktorí boli v predošlích dieloch vyšktrtnutí zo zoznamu, ako trpaslík a chyméra....
teraz niekoľko zmien, ktoré si môžu skalní fanúšikovia pamätať z plánov na úplne prvú verziu STALKER-a boli použité už v niekoľkých modifikáciách, ale teraz by sa mali konečne dostať do hry samotnej. budú to napr. spánok, presúvanie anomálií a artefaktov a podobne...
nové oblasti:
Darkwater - oblasť podobná bažinám z CS, s jediných rozdielom... v tejto je väčšie množstvo budov
Jupiter - veľká opustená továreň
Pripjať - tentokrát to nebudú 4 lineárne uličky, ktoré slúžia len na rýchli priechod hráča do dalšej olbasti... má to byť verne vymodelovaná východná časť mesta, so všetkými známimi budovami z SoCH a CS... rozlohovo aj obsahovo omnoho väčšia ako jej predchodcovia
Po grafickej stránke má byť nový stalker ešte prepracovaniejší a čo treba zvýrazniť OPTIMALIZOVANÝ pre framerate 50-60 FPS pri vysokom rozlíšení 1920x1200... určite sa môžeme tešiť v neposlednom rade aj na ešte detailnejšie prostredie.
Celkovo môžem povedať že S.T.A.L.K.E.R sa začal uberať správnym smerom, tým ktorým sa chcel uberať už v čase buildu 1935... bohužiaľ, vtedy sa to nestalo vdaka nátlaku zo strany vydavateľa a následného vydania nedotiahnutej hry... ak toto pokračovanie stalkera splní všetko čo si predsavzalo, hráči sa môžu tešiť na originálny zážitok z hrania v novom a ešte lepšom prostredí, ktorého súčasti, vrátane "života" a atmosféry budú pôsobiť ešte reálnejšie má u mňa plné právo stať sa horúcim titulom tohoto roku. Ako to však dopadne ukážu až prvé dojmy z hrania.





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.