Operation Flashpoint: Dragon Rising

napísal MX-72 17.4.2009 pre PC

Užívateľské dojmy
Keď nám Codemasters ukázali prvý trailer na Operation Flashpoint: Dragon Rising, bolo jasné, že sa jedná iba o veľmi krásne renderované video, ktoré v žiadnom prípade nie je priamo z hry. Codemasters nám, ale svojimi prehláseniami natierali med okolo huby po kilogramoch a všetci sme hltali reči, že sa grafika nebude od toho nádherného videa príliš odlišovať. Ako to ale často býva, boli to iba kecy a aj keď nie je grafika nejako zlá k tomu čo nám Clive Lindop sľuboval to má veľmi ďaleko.
Hru bude poháňať EGO engine, ktorý je vlastne ďaľšou generáciou Neon enginu na ktorom fičia racingové hity Colin McRae DIRT a Race Driver GRID. Aj keď hra nebude mať ten najnabušenejší engine tak niektoré modely by mali byť na veľmi slušnej úrovni (obyčajný granát má mať až 5000 polygónov). No medu okolo úst nám ešte ostáva stále dosť a dosť. Codemasters nám totiž posľubovali naozaj veľké veci. Operation Flashpoint 2 má vraj zaviesť doslova revolúciu v umelej inteligencii. Nepriatelia majú taktizovať a správať sa naozaj skutočne. Keď zabijete veliaceho dôstojníka budú sa správať viac chaoticky, keď im zomrie radista tak nebudú môcť zavolať posily a pod. AI bude kompletne neskriptovaná, takže žiadne neustále opakujúce sa podivnosti nepriateľských jednotiek neuvidíme.
Samozrejeme Flashpoint by nemohol byť Flashpointom, bez používania najrôznejších vozidiel, ktoré bude ovládať ako AI, tak aj vy osobne. Helikoptéry, tanky, džípy, lietadlá nemôžu chýbať. Celkovo sa môžeme tešiť na viac ako 50 dopravných prostriedkov.
Ale k čomu by nám bolo toľko vehiklov, keby sme sa nemali kde pohybovať. Ostrov Skira na ktorom sa hra odohráva je vymodelovaný podľa skutočného ostrova neďaleko Japonska a bude mať rozlohu 220 kilometrov štvorcových. Obrovský otvorený svet plný lesov, domov, vojenských základní a ktovie ešte čoho.
Na minuloročnej E3 sa Codemasters okrem tohto všetkého chvástali aj kompletne zničiteľným prostredím, kde sa domy majú rúcať presne podľa fyzikálnych zákonov, no zatiaľ sme žiadny dôkaz nevideli a naozaj vážne pochybujem, že bude deštrukcia vyzerať tak ako v Red Faction Guerilla. Naviac má mať deštrukcia prostredia zásadný vplyv na taktiku. Ževraj keď delostrelectvom výrubete polovicu lesa, tak neskôr vám les mohol poslúžiť ako krytie, ale smola žiaden les tu už nie je, vyrúbali ste si ho tak znášajte následky. Ako to so zničiteľným prostredím dopadne to uvidíme až v lete, pokiaľ to skôr neukážu v gameplay videu.
Úplne jasno nie je ani okolo príbehu. Pravdepodobne bude plniť len informatívnu funkciu, žiadna filmovo spracovaná vojnová dráma sa konať pravdepodobne nebude. Podľa informácii sa veci v hre budú mať nasledovne: Na pacifickom ostrove Skira bola objavená ropa, čo si čínska armáda nenechala ujsť a zahájila inváziu na ostrov. USA a Rusko sa na to samozrejme nebudú len pozerať, tak hor sa do vojny! Viac okolností k dejovej línii nie je a čo si budeme nahovárať, na príbehu druhý Flashpoint rovnako ako prvý nestavia.

Operation Flashpoint 2 má priniesť na naše monitory realisticky stvárnenú vojnu s možnosťami aké tu ešte neboli. Či sa Codemasters podarí získať si touto hrou srdcia hráčov to zistíme v auguste tohto roku.
Do útoku!!!
Na Rambo štýl zabudnite
Nočné misie budú v hre časté





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.