Blue Dragon

napísal dickie 9.1.2009 pre Xbox360

8.3

Užívateľská recenzia
Blue Dragon je prvotinou vývojárskeho štúdia menom Mistwalker. Nie je to však prvotina pre autorov, ktorý sa pod týmto názvom zoskupili. Štúdio založil hráčom Final Fantasy hier dobre známy Hironobu Sakaguchi po tom, ako odišiel od Square Enix a dostal sa pod krídla Microsoftu.

Na hre Blue Dragon s ním navyše spolupracovali osobnosti ako Akira Toriyama stojaci za hrou Dragon Quest VIII a hlavne skladateľ Nobuo Uematsu, ktorý sa preslávil hudbou v hrách zo série Final Fantasy či hudbou pre Chrono Trigger. Vývojárska zostava je to teda nanajvýš elitná a preto sa poďme bližie pozrieť na ich nové dielo.

Podľa vyššie vymenovaných osobností stojacich za hrou Blue Dragon musí byť každému jasné, že ide o fantasy RPGčko, a že je japonské až do morku kosti. To znamená že budeme levelovať o sto-šesť, bojovať so stovkami bizardných súperov v tisíckach bojov (ktoré sú tentoraz klasicky turn-based) a používať meče i mágiu. Niekto by mohol po pár minutách hry namietnuť, že najnovší prírastok do veľkej rodiny japonských RPGčiek je až priveľmi klasický a konzervatívny.

A predsa sa pár noviniek najde. Vo väčšine japonských RPG na vás čakajú náhodné súboje, kedy si to veselo šiniete po lúke / lese / poli a zrazu bum, už aj bojujete :) Tu svojich nepriateľov vidíte na mapke, takže žiadne náhodné strety sa nekonajú. Vždy vopred viete, čo vá čaká a minimálne v polovici prípadov sa bojom môžete vyhnúť. Kto by to však robil, keď boje sú jednou zo základných zložiek japonských RPG a navyše bez nich asi svojich hrdinov na monumentálne boje s bossami nepripravíte, že :)

K bojom sa navyše viažu ďalšie dve novinky. Jedna je podľa mňa viac-menej kozmetického rázu, druhá už boje naozaj spestruje. Kozmetickou novinkou je skutočnosť, že vaši hrdinovia počas bojov v podstate nebojujú a stoja so založenými rukami. Každý totiž vlastní svoj veľký modrý tieň (preto to Blue v názve), ktorý má podobu určitého zvieraťa a bojuje za vášho hrdinu. Teda na základe jeho / vašich pokynov. Kto háda, že tieň hlavnej postavy má tvar Draka (Blue Dragon), je vskutku bystrý :)

Druhá novinka viažuca sa k bojom (nebojte sa, nezabudol som na ňu) sa týka možnosti bojovania s viacerými súperami naraz. Pointa je v tom, že treba do jedného boja zapojiť viacero súperov, ktorí sa tak povediac nemusia. Ako príklad uvediem boj, kedy som bojoval nie len proti ohnivým vlkodlakom, ale prilákal som k boju aj vodných tých vodných – každý ovláda inú magickú školu. Zatiaľ čo sa tí vodní postarali o ohňnových, ja so svojou skupinou som samozrejme bušil práve do tých vodných a zabil tak dve muchy (teda pardon za preklep, dve smečky vlkodlakov) jedným švihom.

Doteraz som však obchádzal jednu z najdôležitejších vecí, ktorou by malo dobré japonské RPG disponovať – príbeh. Príbeh sa točí okolo skupinky mladíkov (ono sú to v podstate ešte stále deti) z malej chudobnej dedinky, ktorú pravitelne napáda a pustoší púštny žralok. Jedného dňa sa však práve oni rozhodnú, že je na čase sa žraloka zbaviť a pripravia naň pascu. Pasca je síce úspešná len z polovice, ale aj to stačilo na jeho porazenie a zistenie faktu, že žralok bol v skutočnosti ....... (a neprezradím vám to, aj tak na to prídete za 10-15 minút hrania). No a toto odhalenie vykopne našich mladých dobrodruhov na dlhú a dobrodružnú cestu, na ktorej konci ako sa na správne japonské RPG patrí, čaká ten najväčší a najsam-mocnejší zloduch.

Jediné, čo sa príbehu dá vyčiť je fakt, že má docela pomalý rozjazd. Prvých takmer 20 hodín sa nič až tak zásadné nedeje (okrem spomínaného odhalenia), ale odporúčam prečkať toto obdobie, nakoľko ďalších zhruba 30-40 hodín je to potom už nádherná rozprávková jazda (rozprávkovú jazdu podtrhuje aj takmer detský výtvarný štýl, ktorý však nemusí sadnúť každému).

Čo teda povedať na záver? Hra je určená predovšetkým tým, ktorí milujú japonské RPG toho najklasickejšieho strihu a zároveň sú schopný prekúsnuť už niekoľko krát videné klišé, alebo tým, ktorí zasa veľké skúsenosti s japonským RPG nemajú a chceli by ho vyskúšať. Tým samozrejme nebudú vadiť ani tie použité klišé. Či im sadne samotný japan RPG štýl, to bude v podstate na nich a na ich vôli oceniť tradičný mix fantasy a sci-fi, pre niekoho decky pôsobiacu grafiku a typický japan súbojový systém. Ja som sa bavil královsky :)





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.