Crysis Warhead

napísal Patrik Dee 2.10.2008 pre PC

9.2

Užívateľská recenzia
Neuplynul ani rok od doby, kedy na palubu americkej vojnovej lietadlovej lode dopadol posledný naservírovaný votrelec z inej planéty a už na nás netrpezlivo čaká ďalšie dobrodružstvo z ostrova, ktorý je rovnako nevypočítateľný ako Iránec z 50 kg TNT v rukách. Prvý Crysis prišiel na červenom koberci v žiare reflektorov a po vzore amerických celebrít neskutočne nahodený. Trhač sebavedomia aj tých najmodernejších grafických kariet ukázal celému hernému svetu ako má vyzerať akčná hra súčasnosti a snáď aj blízkej budúcnosti. Nadšenie ale pomaly opadá a oslintané klávesnice postupne schnú. Je viac než isté, že aj tá najkrajšia ženská sa po nejakom čase opozerá a práve v tejto situácii prichádza nasledovník vynikajúcej akcie, nesúci príznačný dovetok: Warhead.

Druhý diel vlajkovej lode firmy Cry-tek reprezentuje Nomadov spolubojovník seržant Michael Stykes, očami ktorého preskúmame opačnú stranu ostrova, na ktorom sa pôvodná hra odohrávala, v tej istej časovej rovine. Zároveň zistíme, že autori sa rozhodli romantické scenérie bez nebezpečenstva, či priameho ohrozenia vymeniť za romantické scenérie „zastav, kukni na ten krásny výhod slnka a ani nanooblek ti nepomôže“. Áno, bude peklo a to poriadne. V naháňačke za tajomným kontajnerom nám bude pomáhať ďalší tvrdý chlapík, pilot O,Neil, ktorému Psycho očividne „niečo“ visí. Psycho je správny klaďas a preto budeme musieť v tejto súvislosti splniť niekoľko úloh nadplán, čo nám však vôbec nevadí.

Z rôznych preview a správičiek bolo už dlho dopredu jasné, akým smerom sa bude nový Crysis uberať. Pomalšie tempo nahradila neustála akcia, letný nádych vymenili plamenisté farby. Všetko, čo ide vyhodiť do vzduchu presne týmto smerom aj lieta a Psycha /čiže vás/ to očividne baví. Jednotlivé časti a scenérie hry sú tradične skvele navrhnuté. Misie majú spád a slušné grády, nudiť sa rozhodne nebudete. Miest, kedy by ste si vydýchli je pomenej. Takéto cik-pauzy sú nám hráčom dopriate hlavne v krásnych in-game videách ktoré rozprávajú pomerne plytký dej. Hlavná príbehová idea však ostáva nezmenená a tak budeme likvidovať od vojakov kórejskej armády, cez pobiehajúce vtáky na pláži až po stvorenia očividne nepochádzajúce z našej modrej planéty. Na prvý pohľad sa toho veľa nezmenilo, nanooblek plní rovnaké funkcie, až na dva kúsky /celkom slušný granátomet a obojručné škorpióny/ strieľame rovnakými zbraňami. Posun v hrateľnosti však prichádza už s druhým pohľadom a niekoľkými minútami odohranej kampane.
Warhead je už v základe zbavený neduhu pôvodnej hry, kedy nepriateľské jednotky znesú viac olova, ako by bolo zdravé, čím sa odbúral pocit, že superbojovník nie ste vy, ale Kórejci. Základné postupy hrou ostávajú viac menej rovnaké, hoci je dizajn a celkové prostredie navrhnuté trocha inak, ako sme boli zvyknutý. Menej voľnosti /stále však dosť/, viac strieľania. Aké, také taktizovanie našťastie zostáva, priestoru je veľa a vhodná kombinácia vášho zmýšľania spolu s kombináciou nanoobleku prináša úžasnú, prvým dielom overenú hrateľnosť, ktorá má vďaka „hustejšiemu razeniu“ stúpajúcu tendenciu. Viac ako inokedy odskúšame bojové vozidlá, ktoré môžu, ale aj nemusia tvoriť významnú časť v postupe hrou. Podarená je určite časť hry, kedy za neustáleho prebiehania od jedného gulometu k druhému dohliadame na plynulý chod vlaku, a myslím, že je to vďačná náhrada za opomenutú misiu v útočnom vznášadle z Crysis.

Sľuby autorov o sne, v ktorom hráme Crysis Warhead na počítači za 10 000 Sk samozrejme opäť nevyšli, ale treba pochváliť aspoň snahu a zároveň aj výsledok, pretože sa hra hýbe naozaj oveľa lepšie ako jej starší, značne dýchavičný brat. Optimalizácia pomohla, pričom po grafickej stránke sa mi zdá CW ešte o kúsok krajší. Rozoberať najdokonalejší grafický a fyzikálny engine snáď ani nemá zmysel, ak som písal na začiatku o uslintaných klávesniciach prichádza druhý chod, ktorý rovnako, ako pred rokom obsahuje famózne vyobrazenie vody, okolitého pralesa /palmy na obzore, kilometer od nás sa už nehýbu vo vetre, čo hlavne naše PC budú považovať za rozumný krok/, neskutočne sladké výbuchy či rôzne iné efekty a efektíky. Rovnako zamrznutá krajina a ligotanie mrazu na skalách neuvidíte v takom stvárnení, ako prezentujú vývojári tuná v žiadnej inej hre. V menu najdete pri grafických voľbách kompletné možnosti už pod Win XP, s rozdielom názvu toho, ktorého nastavenia. Od druhého najvyššieho nastavenia /Gamer/ ide o skutočné grafické orgie a Fanatik /tak znie názov pre Very high/ dáva menu za pravdu. Jednou vetou povedané, Crysis Warhead je momentálne najsexi vyzerajúcou PC /a nielen PC/ hrou súčastnosti.

Pokiaľ skolíte posledného návštevníka prejde krásnych 6-7 hodín, čo považujem na datadisk /tak sa dá s kľudom v duši Warhead označiť/ za celkom slušnú nádielku. Spomenúť treba aj druhé CD, ktoré v originálke nájdete a síce multiplayer s názvom Crysis Wars. Táto alternatíva možnosti ďalšieho využitia hry značne rozširuje.
Záverom môžem skonštatovať len s veľkým optimizmom, že hoci Crysis Warhead prinášasa málo nového a inovujúceho, to staré ostáva rovnako zábavné. Zábava a gameplay ostáva, byť mierne vylepšený, akcia je nadupanejšia, grafika ešte o kúsok grafickejšia. Fanúšikom prvého dielu vrelo odporúčam, a ak ešte existuje niekto, kto Crysis nehral /hmm, sorry Braňo, ja viem, ta G force 4 už nie je čo bývala / nezostáva nič iné, iba to veľmi rýchlo napraviť. Psycho už čaká!





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.