Ninja Gaiden 2

napísal ???? 27.6.2008 pre Xbox360

8.0

Užívateľská recenzia
Ryu Hayabusa, keď sa vysloví toto meno, tak mnohí len pokrčia
pleciami a ďalej si riešia svoje každodenné starosti, ale každý čo len
mierne ostrieľaný fanúšik akčných hier si okamzite v mysli vybaví tichého
ninju ktorý zabodoval na prvom
xboxe. Či už ste, alebo nie fanúšikom akčných hier, tak o tejto ste určite
počuli. Hra Ninja gaiden ukázala čo je to skutočná hard-core hra s obtiažnosťou pri ktorej aj veteráni končievali väčšinou
u prvého bossa a pokial nie a dostali sa až k druhému tak tam už
zahanbene mávali bielou vlajkou, ale ten kto si dal tú námahu a
do vienka mu bola daná veľká trpezlivosť, bol odmenený jednou z najlepšich
akčných adventúr posledného desaťročia. Píše sa rok 2008 a do
predaja sa dostáva pokračovanie tejto kvalitnej hry. Príbehom sa
zapodievať nebudem nakoľko je rovnako ako v prvej časti len
velmi jednoduchý a plní funkciu lepidla ktoré spája celkovo 14
rozsiahlych levelov.
Hneď ako vložíte disk do mechaniky xboxu hra začne s počítaním
času stráveného v hre a čas sa počíta aj počas prehrabávania sa
nastaveniami v options. Je možné nastaviť absolútne všetko na čo si
len spomeniete. Niekoľko titulkových verzií, alebo hru v pôvodnom
jazyku, citlivosti analógových páčok, nastavenie obrazu
jas/kontrast/gamma a jedna bonusová perlička naviac. Hru je možné
kompletne ukladať na HDD a svoje besnenie v hre si potom v kľude
pozrieť.
Na úvod máte možnosť výberu dvoch obtiažností, kde tá ľahšia je
určená začiatočníkom a ten kto sa s Ninja Gaiden nikdy nedostal do
kontaktu by nemal ľahšiu z dvoch spomínaných obtiažností
vynechať. Vyhne sa tak frustrácii a zároveň si osvojí všetky základné
princípy hry v trochu menej stresovom tempe ako pri vyššej
obtiažnosti. Obtiažnosti sú v hre celkom štyri, ale prístup k vyšším sa
vám dostane len pri zdolaní tej predchádzajúcej, ale ostrielaní
veteráni nemusia smútiť, lebo aj hneď druhá je velmi uspokojujúca a
miestami prevetrá vaše schopnosti na maximum. Oproti
predchádzajúcemu dielu pribudlo niekolko noviniek. Teraz už netreba
za každým vstupovať do inventára ked chcete meniť zbraň, alebo si
dopĺňať zdravie. Všetky tieto činnosti je možné robiť počas boja. Hra sa
vtedy zapauzuje a v relatívnom kľude si možete vyberať z liečivých
talizmanov, kúziel , vrhacích, tupých a sečných zbraní. Najčastejšie
používaný Dragon Sword poznáte už z minula a z noých zbraní stojí
za pozornosť hlavne veľká obojručná kosa ktorú získate po zdolaní
jedného z bossov. Nemenej zaujimavá je aj tonfa, ktorá aj keď sa to na prvý pohľad nebude zdať hned po prvom upgrade naberie neskutočnú rýchlosť a stane sa z nej jedna z najsilnejších zbraní. Bossovia sú trochu sklamaním. Disponujú len pár
útokmi a aj ked sú ich útoky silné, sú ľahko predvídateľné. V hre
nenarazíte na jediného bossa ktorý by sa rovnal aspoň Alme(ružová démonka) z prvého
dielu.
Na druhej strane bossov netreba podceňovať lebo pokiaľ vás zasiahnu, tak energia rapídne ubudne
a stačí malá chvíľa nepozornosti a na obrazovke
sa krvou vyfarbí starý známy nápis Game Over. Z plusov oproti
predchodcovi treba spomenúť ukladanie hry. Na výber je
automatický, alebo ručný save. Pred každým uložením hry sa zdravie
doplní na maximum, ale pozor iba raz. Ukladať hru môžete
donekonečna, ale doplnenie zdravia je zakaždým jednorazové. Poďme
si posvietiť na to najdôležitejšie a tým je bojový systém. Doznal
menších úprav, ale nie som presvedčený či sadnú každému. Za negatívum považujem odstránenie kotúľov z Ryovích
schopností. Nahradili ich úkroky ktoré sú náročné na presnosť a
rýchlosť takže pokiaľ ich nebudete robit so správnym načasovaním
ovládač reagovať nebude. Ďalšie podľa mna negatívum je
blokovanie úderov. V pôvodnej hre sa dalo na blokovanie absolútne
spoľahnúť. Teraz je to skôr o šťastí, lebo protivníci ovládajú niekoľko
chvatov ktorými vám v zlomku sekundy obranu prelomia. Jedná sa
hlavne o potvory niekoľkonásobne vyššie ako je náš hrdina. Stačí jedna chyba
a Rya umačkajú v dlani prípadne si z neho urobia občerstvenie a strčia si ho do papule čo vášmu zdraviu zďaleka neprospieva. Z tohto
zovretia je možné sa vymaniť zbesilým stláčaním tlačidiel a
lomcovaním páčiek, takže pred prvým spustením tejto hry by nebolo
na škodu mať v zásobe jeden náhradný gamepad.
Čo sa prehliadnuť nedá je celková brutalita hry, ale na ospravedlnenie
vývojárov to dáva zmysel. Protivníkov je možné krájať ako
nedeľný zákusok. Obkľúčila vás krvilačná desiatka ninjov? Niet nič
jednoduchšie ako použiť Ninpo/kúzlo/ s efektom lietajúcich
čepelí. Verte že tak efektné opadávanie končatín sa len tak často
nevidí. Jeden stratí nohu, iný ruku a nezriedka rovno celú
hlavu. Bezhlaví sú okamžite z kola von to je každému jasné ale aby
sme tých ostatných nemuseli dlho trápiť stačí v tesnej blízkosti
protivníka stlačiť Y. Kamera sa priblíži a celú scénu "popravy" nám
ukáže z nejakého zaujímavého uhla. V pohybe to vyzerá veľmi efektne
a nezriedka z protivníka ostane len torzo ktoré s nechutne čvachtavým
zvukom dopadne na zem a tam aj ostane ležať a sním aj všetky
pozostatky. Po takom súboji je miesto činu sfarbené na nepoznanie.
Z nepriateľov vypadávaju "duše" rôznych farieb. Žlté sa používajú ako
platidlo u obchodníka. Je nimi možné zaplatiť upgrade zbraní, alebo
dokúpiť talizmany na doplnenie energie a magických útokov. Modré
duše dopĺňajú zdravie a červené magickú energiu. V boji je voľne
poletujúce duše možné premeniť podržaním tlačidla Y na veľmi silné
útoky,ktoré sa dajú vyvolať aj bez použitia duší,ale vtedy to trvá
podstatne dlhšie. Všetko ostatné zostalo pri starom čo je pozitívne
zistenie až na jednu výraznú slabinu ktorou celá séria Ninja Gaiden
trpí od samého začiatku a tou je kamera.Je automatická, ale
zároveň si ju môžeťe nastavovať aj ručne,ale často sa stáva že nech
robíte čokoľvek tú správnu polohu sa nastaviť nepodarí.Ja osobne si
neviem predstavť kameru ktorá by ten šialený balet odohrávajúci sa
na obrazovke dokázala bezproblémovo zachytiť. Na kameru sa zvyknúť
dá,ale chce to veľkú trpezlizvosť a naučiť sa používať tlačidlo RT
ktoré centruje pohľad za Ryov chrbát.
Graficky je hra o triedu ďalej ako Remake prvého dielu na
PS3.Nie je to top a hra mierne zaostáva za takým Devil may cry 4, ale Ninja
Gaiden2 má oveľa rozsiahlejšie a rozmanitejšie levely. Pozriete sa do
hradu, džungle, metra. Prebehnete sa nočným upršaným mestom, ale
najkrajšie úrovne vás čakajú v samotnom závere hry. Postavy vrátane
bossov su vymodelované pekne a rovnako dobre sú rozpohybované
a to isté sa dá povedať aj o našom hrdinovi. Všetky animácie v hre sú
enginové, trochu postrádajú detail, ale majú dobrú kameru a strih. Hra
nesplnila čo sa od nej čakalo na 100 %,ale stále sa jedná o jednu z
najlepších aknčných hier na konzoliach. Skúsiť by ju mal
každý komu sa konkurenčný štvrtý diel DMC zdal príliš jednoduchý a
krátky.

+
ničím nerušená akcia
dĺžka hry
zbrane
bojový systém
rozmanitosť prostredí

-
kamera
sem tam tearing
občasný pokles frameratu





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.