Half-Life 2: Episode Two

Druhý zo série prídavkov na najlepšiu FPS histórie

PC
pridal teddypicker 27.2.2008 o 20:27 pod používateľské recenzie

9.1


Na začiatok by sa patrilo napísať „Ani sme sa nenazdali a máme tu ďalší diel Half-Life-u...“, no asi by som obišiel pravdu míľovými krokmi. Autori z Valve mali totižto vypustiť druhý prídavok k tejto dnes už legendárnej sérii pôvodne už ku koncu roka 2006, rok po debute Episode One. No skutek utek a hra sa dočkala dvoch odložení, najprv na jar 2007 a vzápätí na zimu 2007, čo sa im chvalabohu už podarilo dodržať. No je ajtak smutné, že toľko ospevovaná výhoda epizodického pokračovania série sa zmenila na kruté čakanie, bolo tomu v prípade Episode One a rovnaké dejavu sme zažili pri súčasnom diele. Najdôležitejšia otázka má asi túto podobu: „Oplatilo sa také dlhé čakanie na ďalší diel?“.

Čo sa týka príbehu, tak určite áno. Vašou hlavnou úlohou bude dopraviť ukradnuté tajné informácie získané v Citadele do hlavného veľiteľstva rebelov hlboko v Bielom Lese. Po obsahovo-príbehovo nič nehovoriacej prvej epizóde sa tentoraz autori naozaj pochlapili a čiastočne aj vyslyšali prosby fanúšikov, keď nám konečne odpovedajú na niektoré záludné otázky a posúvajú príbeh rýchlo vpred, tentoraz so zásadnými zvratmi. Niektoré autori netakticky a úplne nepochopiteľne už vopred odhalili, a tak informácia, že Alyx takmer v tomto dieli zahynula, je viacmenej už jasným a predvídateľným faktom. No tí, čo sa ostražite vyhýbali všetkým poodhaľujúcim skutočnostiam, budú odmenení naozaj veľmi dobrou a kvalitnou dejovou líniou, ktorá sa v niektorých momentoch blíži americkým blockbusterom alebo nemeckým romanťákom.

Najväčšiu zmenu zaznamenalo prostredie. Autori v tomto diele takmer úplne upustili od vnútorných priestorov budov a vydali sa experimentovať do neprebádaných oblastí, z ktorých budete mať na začiatku najprv tú česť s podzemnou ríšou Ant-Lionov. Toto prostredie je jedným slovom úchvatné. Prekrásne stalaktitické a stalagmitické jaskyne a podzemné chodby vás budú udivovať od začiatku do konca, práve tu sa prejavila skutočne obrovská predstavivosť autorov. No najviac sa asi budete potulovať Bielym Lesom (orig. The White Forest). Biely les je priam premnožený opustenými domami, mini-základňami rebelov, skladmi, ale i všemožnou háveďou a dokonca i pascami (viac neprezradím...). Budete prekonávať kilometre lesov za účelom nájdenia bezpečia v rebelskej základni, odolávať početnej presile nepriateľov a zápasiť s časom. No na tieto účely by ste si sotva vystačili iba vlastnými hohami, a tak vám autori dali do vlastníctva i „luxusné“ autíčko. Je to vlastne taký recyklát starého známeho vznášadla z Half-Life 2, len tentokrát je to obyčajné auto (s turbom :-D). Jeho ovládateľnosť sa mi ale nezdala nejaká dychberúca, reaguje totiž i na najmenší stisk stisk klávesy a často má tendenciu robiť hodiny akrobatickejšie než Takuma Sato.
V praxi to funguje tak, že nastúpite do auta s Alyx, najazdíte pár metrov, objavíte opustený dom či sklad, vystúpite, pozabíjate všetkých nepriateľov a s úsmevom na perách zopakujete akciu znova, dokým vás to bude baviť, čiže stále . Keby vás náhodou pri prvom pohľade napadlo, aký je ten les rozľahlý, nenechajte sa obalamutiť, je totiž kompletne lineárny a nejaké blúdenia vám rozhodne nehrozia.

Repertoár nepriateľov sa nám rozšíril o troch nováčikov, pričom v praxi sa budete stretávať len s dvoma. V podzemnom „mravenisku“ naďabíte jednak na ostrieľaných Ant-Lionov, tak na ich nebezpečnejšiu odnož, ktorá už vie útočiť i z diaľky pomocou svojich jedovatých šípov, ktoré vedia ukusnúť zo života skutočne veľké sústo. Oveľa zaujímavejším prírastkom sú Hunteri, taká zmenšenina obrích Striderov, no čo strácajú na veľkosti, to doháňajú svojou agresivitou,výdržou, množstvom a dotieravosťou. V podstate vedia skákať, bodyčekovať, no najmä strieľajú po vás sériu je vybuchujúcich ihličiek, ktoré sa navyše dokážu do všetkého (vrátane vás) zapichnúť a po cca 3 sekundách explodujú, čiže na nejakú schvávačku môžete s kľudom zabudnúť. Vydržia toho pomerne dosť, dva dobre mierené výbušné sudy, jedna rana z raketometu alebo 4 dvojité salvy z brokovnice, čiže ak si na vás vyšliapne naraz trojica Hunterov, máte dosť veľký problém. Tretím do počtu je Combine Advisor (pôvodne pod názvom Combine Worker). Jeho úlohou je kopať podzemné tunely a zabíjať ľudí mimoriadne odporným spôsobom, ktorý tu nebudem opisovať a ktorý výrazným spôsobom zasiahne celý dej epizódy. Okrem iného sa ešte počas hry zvítate so zombíkmi, Combine jednotkami, Zombine a sem-tam sa do cesty pripletú Barnacles či jedovaté Headcraby, všetko sme tu už raz videli.

Samostatný odsek venujem špeciálnym monumentálnym scénam, ktoré boli vždy nezabudnuteľné a tu dosahujú svoj vrchol. Vydvihnúť musím ochraňovanie podzemného bunkra pred obrovskými nájazdmi Ant-Lionov, kliesenie si cesty z dômyselnej pasce a najmä záverečná pasáž hry - chránenie raketovej základne pred húfnymi nájazdmi Striderov a Hunterov. Táto časť hry je to najakčnejšie a najzábavnejšie, čo som kedy v sérii videl a už len kvôli tejto monumentálnej apokalyptickej bitke by si každý mal zaobstarať práve Episode Two.

U zbraní sa stretneme len s jedným novým kúskom, inak autori upustili od nejakého prílišného experimentovania. V závere si vyskúšate hračičku vedca Magnussona, „sticky bomb“ ala Half-Life. Je to priľnavá špicatá bombička, ktorú budete musieť pomocou Gravity Gun-u dostať na telo Stridera a následne odstreliť pištoľou či samopalom, pre Stridera je to okamžitá smrť a jediný spôsob, ako ho čo najrýchlejšie eliminovať. Inak sa vám do rúk dostane zvyčajná nádielka: samopal (normálny aj votrelecký), pištolky, granáty, Gravity Gun či brokovnica. Poteší, že svoje využitie nájde každá z nich a nie je to záležitosť 2-3 zbraní ako v Episode One.

Od Xboxu si hra priniesla systém Achievmentov, kedy máte určité nepovinné úlohy, ktoré môžete i nemusíte splniť, no odmena stojí za to. Napríklad ak chcete získať raketomet, tak si ho budete musieť najprv zaslúžiť svojou šikovnosťou a pozornosťou. Každopádne tých úloh je viac, napríklad zraziť autom určitý počet nepriateľov, a určite napomáhajú k zvýšeniu kvality a trvanlivosti hry.

Čo sa audiovizuálneho spracovania týka, bol som nesmierne milo prekvapený. Potešila ma prepracovaná deštrukcia veľkých objektov, ako sú sklady, domy či dokonca bortenie mosta. Interiéry sú spracované ako vždy na jednotku, no exteriéry sú na tom ešte lepšie. Les je spracovaný naozaj detailne, bohato, naozaj máte pocit tej sviežej lesnej prírody všade naokolo. Zdatne mu sekundujú aj malebné tunely a jaskyne podzemného kráľovstva Ant-lionov. Naozaj vierohodne pôsobí vlnenie vody či novinka, a to dynamické tiene, ktoré pridávajú na skľučujúcej podzemnej atmosfére a tiež i na HW nárokoch. Tie sú ale veľmi zhovievavé, čo sa mi pri vizuálnej kvalite ani nechce veriť. Už to nie je špička ako kedysi, ale klubúk dole, čo sa autorom podarilo vydupať zo starčeka menom Source engine. Hudba tradične vynikajúca tam, kde má byť, v kľudnejších momentoch vás budú sprevádzať zvuky lesa či jeho obyvateľov.

Predĺžila sa takisto herná doba oproti Episode One, čistý čas je odhadovaný na 6-8 hodín, no ak ste puntičkári a zvedavci ako ja, potrvá vám to i trocha dlhšie, čoho však vôbec neľutujem.



Verdikt
Po všetkých stránkach vydarené pokračovanie, ktoré odstraňuje chyby z minulého dielu a navrch pridáva hromadu nových nápadov, ktoré už i tak vynikajúcu hrateľnosť ešte posúvajú o pár stupienkov vyššie. Pre všetkých fanúšikov Half-Life univerza jasná kúpa, no opomenúť týmto klenotom medzi FPS hrami by nemal skutočne nik.


Klady
-zdravé zmeny prostredia a nepriateľov
-stále vynikajúca grafika i audio
-veľkolepé bitky a adrenalínové momenty
-nízke HW nároky

Zápory
-herná doba mohla byť ešte o trocha dlhšia
-ovládanie vozidla


Idylka na terase.
Láska, už si v bezpečí.
Vŕŕŕŕŕ!
Kuk!

napísal teddypicker 27.2.2008



Páči sa mi!

9.1
HALF-LIFE 2: EPISODE TWO

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Valve / Valve
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 12.10. 2007
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19809)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk