Code of Honor

napísal luk 16.8.2007 pre PC

7.5

Užívateľská recenzia
Mali ste niekedy túžbu, chuť stať sa vojakom francúzskej légie(partizánom) a brániť tak svoju krajinu? Áno? Nie? Nevadí. Pre všetkých a to určite pre väčšinu ľudí je tu určitá alternatíva v podobe first- person strieľačky Code of Honor: The French Foreign Legion. Sám názov hovorí o výbornej téme.... Uvidíme ako dobre zapracovali na tejto hre autori zo štúdia City Interactive, ktorých dielko si spoločne rozoberieme v nasledujúcej recenzii.

A máme to tu zas. Toto je ďalší z titulov, spadajúcich pod kategóriu budget. Zase ďalšia bezduchá strieľačka, ktorých je už na trhu dosť? Aj keď k nim nemá ďaleko rozhodne nepatrí úplne k nim. V Code of Honor si zahráte za partizána( vojaka Francúzskej légie ), ktorý má za úlohu brániť svoju krajinu pred útokmi nepriateľov. Niekedy vám pomáhajú aj kolegovia z týmu , ale na to by som sa rozhodne nespoliehal. Oveľa radšej by som sa spoliehal na pomocníka pri vysielačke. Niečo podobné mala aj Lara v TR7: Legends.

Ak by ste čakali nejaký príbeh plný zvratov, emócii atď., tak by ste sa ani nedočkali. Hra neobsahuje ani nejakú súvislosť medzi misiami. Takouto slabinou trpela aj hra SWAT4. Proste len prechádzate misiami, aby ste sa dostali na koniec hry čo najskôr.

A koľko mi to bude trvať? Mám vôbec nejakú motiváciu hrať túto hru a prejsť ju do konca?

Určite áno. Aj keď hra trpí mnohými problémami, ktoré si postupne rozoberieme, je tu vidieť veľká snaha tvorcov, udržať vás čo najdlhšie pri monitore. Najväčšou motiváciou bude rozhodne atmosféra boja. Neviem ako je to v Hell in Vietnam- zhruba súbežne vydaný titul s touto hrou od toho istého vývojárskeho štúdia, ale tu je to priam na jednotku. Počas prechádzania misii vám bude hrať aj hudba, ktorá nedosahuje nejakých ultra kvalít, ale je podarená a rozhodne sa hodí ku danej situácie v hre. Hra obsahuje 8 misii, ktoré vám zaberú maximálne 6-10 hodín. Je to škoda, lebo mohlo to byť dlhšie. . Bol som veľmi rád, keď autori sem pridali aj misiu s vozidlom. Tá a ešte jedna sú podľa môjho názoru zo všetkých misii najakčnejšie.

Ďalšou pre niekoho veľmi pre niekoho menej smutnou správou je, že táto hra nemá Multiplayer. Škoda, totiž vedel by som si predstaviť boje s reálnymi hráčmi v takomto prostredí a keby sa k tomu pridali ešte aj nejaké tie zaujímavé modifikácie, tak by to tomu len prospelo. Hmm, no čo už, ale práve Multiplayer mohol byť tým povestným želiezkom v ohni a nárastom niekoľkých percent.

Musím pochváliť tvorcov, lebo na tejto hre ma zaujala hlavne atmosféra počas hrania a dizajn levelov. Ten sa neorientuje len na to čo už je v takýchto hrách zabehnuté- bež s čo najväčším kalibrom dopredu a ukáž všetkým kto je tu pánom, ale núti vás aj premýšľať. Náplňou každej misie nebude len prestrieľať sa na jej koniec, ale budete sa musieť aj kryť a nepoužívať stále jednu, dve tie isté zbrane, na ktoré ste si už dá sa povediac zvykli. Napr. budete brániť budovy, útočiť na vrtuľníky s raketometom, ostreľovať z diaľky protivníkov...

Čo rozhodne neprospieva tejto hre, tak to je nie moc vydarená AI protivníkov a aj vašich spojencov. Samozrejme občas sa kryjú a nechodia len tak dopredu, aby ste si mohli vybrať z čo najväčšieho počtu panďulov, ktorých zabije vaša zbraň, ale niekedy sa im napr. ukážete na oči a oni stoja ako sochy, čo vám poskytuje príležitosť byť o malý kúsok bližšie ku splneniu misie. Niekedy sa mi totiž stalo, že postavy bolo vidieť cez stenu, alebo cez dvere, a niektoré sa po zabití na zemi akoby čiastočne aj pod ňu zakopali, čo je tiež chyba. O nejakej realistickej fyzike hovoriť ani nemusím. Tá je obmedzená na maximálne: výbušné sudy.

Hra disponuje širokým arzenálom zbraní. Nájdete tu nôž, pištoľ, samopaly(napr. AK-47), sniperky, raketomety, granátomety, granáty....Čo musím vývojárom vytknúť je nevyvážená účinnosť zbraní, napr. veľmi často sa mi totiž stávalo, že som niekoho zabil rýchlejšie a lepšie s pištoľou ako so základným samopalom.

Neviem či si všetci spomínate/poznáte na strieľačku Chrome od Techlandu(2003). Vtedy vyrobený engine- Chrome engine teraz totiž poháňa túto hru. Žiaľ aj keď je starý, vývojári si mohli dať viacej práce s jeho prerobením. Grafika hry rozhodne nevyzerá, tak ako u nedávno oznámenej gamese Far Cry 2. Samozrejme každá hra má niečo dobré a u grafickej stránky sú to nádherne vymodelované zbrane a vozidlá. Nad ostatným sa dá/nedá prižmúriť očko, ak sa rozhodnete vyskúšať si túto hru. Hru som rozbehal v maximálnom možnom rozlíšení a to 1280x960 na plných detailoch. Ako som zistil, tak v Hell in Vietnam kritizovali optimalizáciu. Už podľa minulej vety je jasné, že tu je optimalizácia zvládnutá na jednotku. Hra poctila len PC platformu.

Minimálne hardwarové nároky: procesor 1,6 GHz, 512 MB RAM, 2 GB miesta na hardisku, Windows 98, ME, 200, XP, ATI 8500+ a Geforce 3+(Geforce 4 MX nie podporovaná)

The End

Na prvý pohľad vyzerá Code of Honor tak, že vás skôr nezaujme. Ak však dáte hre šancu- najviac sa hodí na takéto letné ne/horúce popoludnie, tak tá sa vám za to odvďačí minimálne vynikajúcou atmosférou z virtuálnych bojov. Ak už počas leta nemáte čo hrať a chceli by ste nakŕmiť vaše hladové žalúdky ešte pred Bioshockom, tak Code of Honor je vynikajúca voľba, ktorá stojí 299 Sk.

Enjoy Yourself!
(Príjemnú zábavu!)

+ hw nároky
+ široký arzenál zbraní
+ grafika(len v niektorých prípadoch)
+ výborná cena
+ hudba
+ atmosféra
+ hrateľnosť a dizajn levelov
+ misia s vozidlom


- škoda že AI a že tento titul je budget
- grafika( v ostatných prípadoch)
- nevyvážená účinnosť zbraní
- postavy je vidieť cez stenu...
- chýba multiplayer





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.