Prism: Guard Shield

napísal ace 25.12.2006 pre PC

Užívateľské dojmy
Asi toho moc neviete o americkej národnej garde, čo? Nevadí. Americká armáda si vyvinula náborný produkt America´s Army, NASA už tiež robí hru, ktorá bude informovať ľudí o jej činnosti a o Národnej garde sa niečo dozviete tu, v pripravovanej hre od Rebellionu.

Hra by mala byť distribuovaná zadarmo a tak sa s vami podelím o svoje dojmy z prvej vydanej verzie, dema. To obsahuje 2 misie pre singleplayer a 3 mapy pre multiplayer.
Na začiatku vás zaujme veľmi pekne spracované intro, menu a šup do hry odohrávajúcej sa v roku 2016 do boja proti teroristom (už zas, ach).

V hre začínate ako príslušník obyčajnej strážnej služby v jeden bežný pracovný deň. Keď sa zrazu jeden kolega prestane hlásiť, tak sa štandardne vydávate zistiť, čo sa stalo. Pri pochôdzke narazíte na teroristov, a tak sa púšťate s ďalšími kolegami do akcie. Tu ma hra príjemne prekvapila, keďže nejde o žiaden SWAT (aj keď SWAT je vynikajúca hra), žiadne dlhé vykecávanie, tu hovoria zbrane . Po vyčistení svojho územia nachádzate v jednej hale raneného jedného tajného agenta – príslušník PRISM. Ten vo vás spoznáva bývalého agenta so špeciálnym výcvikom, zhodou okolností, presne pre takéto prípady. Požiada vás teda, aby ste zaujali jeho miesto a dokončili jeho misiu. Akčné misie sa striedajú so stealth misiami, kde je vaším jediným priateľom vaša pištoľ 9mm s tlmičom. Tu neviem prečo sú misie označovane ako stealth, keďže ju môžete prejsť aj Rambo štýlom a ja osobne som jedni ponúkanú prešiel iba so samopalom. Máte tu aj istý ukazovateľ toho aký ste hlučný a ako vás je vidno, ale nevšimol som si, že by to malo nejaký zásadný vplyv. Celú misiu vám môže ukazovať maximum a nič sa nestane. V týchto misiách využijete ďalšie vychytávky ak napichnutie sa na kameru, kedy vidíte to, čo aj kamera v PIP (Picture In Picture), vašu špeciálnu zbraň, ktorá vám odhalí nepriateľov (bude vám ukazovať ich pozíciu aj keď sa pred vami skryjú, ako napríklad v Ghost Recon 3). Keď som pri zbraniach tak tých je v hre 6, trošku málo, ale vezmite si, že špeciálne jednotky viac nepotrebujú.. Klasická pištoľ 9mm + tlmič, nejaké automaty, uzi, brokovnica a bazuka, samozrejme granáty. Váš hrdina nie je žiaden bezmenný vesmírny mariňák, a tak naňho môžete navešať iba jeho služobný elektrický paralizér, pištoľ a niektorú z vyššie zmienených + tie spomínané granáty. Hra v tej kompletnejšej verzii ponúkne asi 2 typy hrateľných postáv v boji proti teroristom. Tí sa začali zaoberať genetikou, a tak stretnete iba 6 typov nepriateľov. Tí šiesti teda budú útočiť v skutočných amerických mestách, takže sa dočkáte pomerne verného spracovania (z Long Islandu uvidíte Sochu slobody, zvyšok NYC...)

Technické spracovanie vo mne vyvolalo rozporuplné pocity. V hre nehrozí aby ste s niečím pohli (okrem pár pák a tlačidiel), ale zas zbrane sú spracované špičkovo. Spätný ráz a unášanie, či kmitanie vo vetre mi pripadalo ešte presnejšie a lepšie ako napríklad v Ghost Recon 3. Tak isto zásahové zóny na telách nepriateľov sú až komické. Možno na hre spolupracovali ozajstní príslušníci National Guard, ale lekári určite nie. Keď zastrelím nepriateľa a on mi hodí svoju zbraň k nohám by sa pochopiť dalo, ale to, že keď strelím do nepriateľa z brokovnice a on neodletí dozadu, ako by som predpokladal, ale nabok, tak to je vrchol.
Grafické spracovanie je trošku pozadu. Bohužiaľ sa mi nepodarilo zistiť aký engine je v hre použitý, ale určite bude licencovaný. Spracovanie mesta, prípadne vášho okolia je strašný stereotyp, na rozľahlejšie priestranstvá sa nedostanete, alebo len zriedkavo a to je spracované klasicky šedo, nepútavo. Hádam sa to zlepší, lebo zatiaľ mi spracovaní misií silne pripomína The Mark. Ďalej zbrane sú graficky dnes taký priemer, prirovnal by som to k nevylepšenej verzii Unreal ennginu 2.0 (napríklad Unreal 2). Mimika postáv, spracovanie tvári mi zas pripomína Q3A engine v CoD. Pohyby sú až animované lepšie. Takže hra je asi rok až dva pozadu, čo sa týka grafiky.
Zvuková stránka je už o niečom inom. Dabing postáv síce zatiaľ znie, akoby sa už dablérom nechcelo, ale ostatné to vynahrádzajú. Zvuky zbraní sú perfektné, hlavne pri priestorových reproduktoroch. Hudba je taký štandard, ktorý príjemne dokresľuje atmosféru, ale žeby som si to dal zahrať k narodeninám sa nedá povedať. Zvuk vás ponorí do hry a to je hlavné.
Umelá inteligencia sú čistokrvné skripty, aké som už dlho nevidel. Nepriatelia vás napríklad budú ignorovať, ak prídete inou cestou ako očakávajú, dosť často pribehnú až pred vás a vám už neostáva nič iné, ako zbaviť nešťastníka ťažoby života. Miestami sa ale objaví nejaký Einstein schopný kooperácie s kolegami a bude kryť kolegu strelbou naslepo spoza nejakej prekážky (ako napríklad Kill.Switch), zatiaľ, čo on prebehne zas bližšie ku vám a skryje sa. Granátov sa tiež boja a vždy, keď ho hodíte, tak sa rozutekajú ako mladé kurence, keď medzi ne hodíte petardu . Čo ale dokáže naštvať je fakt, že sú schopný vás so samopalom trafiť na 150 metrov, zvlášť keď vy to máte problém aj so sniperkou.

Aby som to už zhrnul, tak na hru sa teším. Nie každý deň sa naskytne možnosť zahrať si za národnú gardu USA a toto navyše vyzerá veľmi sľubne. A keby aj nie, tak z toho bude minimálne ďalší Contract J.A.C.K.
Keďže plná verzia bude len obohatená táto, tak spomeniem minimálne HW požiadavky
Windows 2000 / XP
1.5 GHz Athlon 64, Pentium 4
Geforce 4 (nie MX) / Radeon 9600 64MB
256 Mb RAM
DirectX 8 kompatibilná zvukovka
700MB miesta na HDD





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.